Midiport til rack

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
SLL
Forum Donator
Indlæg: 4772
Sted: DK

Re: Midiport til rack

Indlæg af SLL »

DUBTEMPLE skrev:
SLL skrev:Jeg bruger stadig mit gamle Steinberg midex8, som er et 8 I/O 19" rack midi-interface. Steinberg havde ellers droppet at lave 64bit drivere, eftersom det er tilbage fra omkring år 2000. Men pludselig havde de alligevel lavet en unsupported 64bit driver, som har virket fint på win7, 8, 8.1 og nu på win10.

Jeg har set dem til salg til næsten ingen penge her på forummet. Så måske det var en mulighed :)

SLL
Fantastisk ,.. men understøtter nyere Cubase i det hele taget den gamle timestamp teknologi mere :dollargrin:
Cubase understøtter stadig LTB. Men der skal værem directMusic til stede i dit OS, før protokollen virker.

Medlemsavatar
teevee
Medlem
Indlæg: 2012
Sted: Randers/Århus

Indlæg af teevee »

Nogen der har prövet iConnectivity mio10 endnu?
What?

Default avatar
Quark
Forum Donator
Indlæg: 121
Sted: Skive

Indlæg af Quark »

Jeg har en motu midi express xt, dejlig maskine og drivere og det lille program man bruger til at styre den med køre fint i Windows 10 :-)

Medlemsavatar
teevee
Medlem
Indlæg: 2012
Sted: Randers/Århus

Indlæg af teevee »

Quark skrev:Jeg har en motu midi express xt, dejlig maskine og drivere og det lille program man bruger til at styre den med køre fint i Windows 10 :-)
Jeg har selv 3 x midi express 128, men overvejer virkelig at opdatere.

Problemet med de her er:
1. De kan ikke bruges stand-alone [skal powers via usb fra en laptop]
2. Alle 3 x midi express 128 er powered fra samme laptop fra samme USB output med en USB hub.
3. Mine racks og computer workstation staar ikke ved siden af hinanden og med en distance over 3 meter. Jeg kan forstaa at USB egnetlig kun er designet til data over en meget kort laengde.
What?

Default avatar
Quark
Forum Donator
Indlæg: 121
Sted: Skive

Indlæg af Quark »

Kan du ikke bare smide en mobil lader på med et usb a til usb b kabel, eller skal de også styres fra pc hver gang de bruges? Data over usb kan sagtens klare mere end 3 meger, jeg har et 6 meter kabel liggende fra stationær til lydkort uden bøvl, nogle kabler er dog bedre end andre, underligt nok ofte de billige fra thomann.

Medlemsavatar
Jesper Zar
Medlem
Indlæg: 863
Sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Zar »

Har et motu midi express 128 på 10m aktiv usb3, umiddelbart kører det i Windows 10, når jeg siger umiddelbart så er det fordi jeg ikke har gennemtestet ved brug endnu da mit system ikke er lavet færdigt. Men dukker på i Studio one 3.5 og der har været hul igennem.

Medlemsavatar
teevee
Medlem
Indlæg: 2012
Sted: Randers/Århus

Indlæg af teevee »

Den med, at det ikke skulle være et problem at gå over 3 meter, Good to know! :D

Jeg er nysgerrig omkring iConnectivity mio10 og midi over Ethernet. Jeg bor I Tyskland …Thomann tilbyder .. ”30 days money back”..og betaler endda forsendelse frem/tilbage….:D

Hvis jeg skal teste og gerne i et privat trådløs Ethernet netværk, så vil det selvfølgelig kræve en Trådløs ruter. Er der noget man skal være særligt opmærksom på, når man vælger en ruter til det formål for at undgå kompatibilitet problemer?
What?

Medlemsavatar
teevee
Medlem
Indlæg: 2012
Sted: Randers/Århus

Indlæg af teevee »

Jesper Zar skrev:Har et motu midi express 128 på 10m aktiv usb3, umiddelbart kører det i Windows 10, når jeg siger umiddelbart så er det fordi jeg ikke har gennemtestet ved brug endnu da mit system ikke er lavet færdigt. Men dukker på i Studio one 3.5 og der har været hul igennem.
Har du et 10 meter lang USB kabel eller bruger du en RJ45 USB konverter?
What?

Medlemsavatar
Jesper Zar
Medlem
Indlæg: 863
Sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Zar »

Hov havde ikke lige set at der var spørgsmål til mig ...

Bruger et 10m langt aktiv usb kabel.. ikke noget RJ45

https://www.proshop.dk/USB-kabel/Roline ... 0m/2733230

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2639
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

ESI har en 4x4 der hedder noget i stil med "M4U", (XT).
Nu bliver der spurgt efter noget der kan sidde pænt i et rack, og mit ESI 4x4 har 4 stik på forsiden og 4 stik på bagsiden, så når det er fyldt op (og det er mit), så ligner det en stor edderkop med MIDI ledninger som ben. :puke:
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

ESI kører på windows 10.egne drivere ,.. de laver ikke længere dedikerede og optimerede drivere, lige så vel som multi-client er lagt i graven

Ved ikke rigtigt om der er noget "professionelt" over det

Hvordan med MOTU og W10-dedikerede drivere anno 2019 ??,
/Dub

Nyt svar