God håndholdt optageløsning

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Sted: Frederiksberg

Re: God håndholdt optageløsning

Indlæg af gs-dk »

Jeg bruger Rycote vindhætte og den er super fed - kombineret med deres håndstativ er det et fint mobilt setup. Jeg købte (som lommestørrelse-venlig) en brugt PCM 10'er, den er overraskende god. Jeg er dog også rigtig glad for min Zoom H6, men den fylder af og til for meget på tur.
Senest rettet af gs-dk lør 28. maj 2016 01:14, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Christoffer I. N. skrev:Og hmm... Kan så se at den nu er en udgået model hos Zoom. Gad vide om man skal ligge noget i det..
Tålmodighed betaler sig.
Nu kommer der en H4n Pro:
https://www.zoom-na.com/products/field- ... y-recorder

Gad vide om den får samme pris som H4nSP...

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg har godt nok svært ved at se det nye i den der Pro? Det skulle da lige være nye preamps (og det betyder jo også meget og var vist også lidt tiltrængt)
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist

Ja den er blevet marginalt større og har fået nye preamps. Og så et udseende der minder mere om H5 og H6.
Men jeg holder hestene og ser hvornår H4n Pro bliver mulig at købe.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist

Og fik nyhedssiderne skrevet lidt om den:
http://www.sonicstate.com/news/2016/06/ ... -recorder/
http://www.synthtopia.com/content/2016/ ... more-71764

Der står at den kan købes nu, men ingen af butikkerne har den endnu, så det skal vist være direkte fra Zoom UK hvis det skal være NU.

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Jeg er meget spændt på reviews og pris

Jeg tænker den vil være rigtig god til at optage rum ift det jeg arbejder med - demonstrationsvideoer med publikum med en terapeut og en klient i den varme stol - og så sende fra mics på de to i fokus til to indgange.

Hvilke review sites er egentlig de mest pålidelige? Nogengange synes jeg reviews er lige lovligt optur og positivt, ofte med et link til selve produktet, men kan være jeg kigger de forkerte steder.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Graceville
Medlem

Indlæg af Graceville »

Uh, den bliver allerede disset i kommentarfeltet på en af siderne

Ift knapper og preamps

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist

Graceville skrev:Uh, den bliver allerede disset i kommentarfeltet på en af siderne

Ift knapper og preamps
Ja altså knapperne er jo samme type som tidligere på H4nSP.

Medlemsavatar
Graceville
Medlem

Indlæg af Graceville »

Er den egnet til at optage i referencerum til spørgsmål fra salen?

Det er ca 20-30 kvm

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Ikke rigtig tror jeg - De der X/Y mikrofoner er gode til 'ambience', men hvis du vil have god lyd på en mand i salen vil en shotgun - helst på boom være en god investering, hvis ikke man kan række spørgeren en håndholdt (evt. trådløs) mikrofon.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Smittefar skrev:Ikke rigtig tror jeg - De der X/Y mikrofoner er gode til 'ambience', men hvis du vil have god lyd på en mand i salen vil en shotgun - helst på boom være en god investering, hvis ikke man kan række spørgeren en håndholdt (evt. trådløs) mikrofon.
+1

Ambient mikrofoner giver lyd derefter, det er fint til klap og dåselatter, men til spørgsmål og svar skal den hen til personen.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 11 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Graceville
Medlem

Indlæg af Graceville »

Det kan kun blive bedre end den ene skjortemikrofon der hidtil er blevet brugt. Man kan liiige høre hvad folk spørger om men det kan ikke boostes op i iZotope uden det bliver ulideligt.

Jeg vil ikke have for meget hurlumhej med Højlunds forsamlingshus style, (gå rundt med mikrofon til spørgeren) da det tager for meget fokus fra terapisessionerne og det faglige, nærmere noget anonymt og hvor det ikke bliver for kompliceret for firmaet, når min praktikperiode udløber.
Mest ideelt ville være blot noget bedre lyd med mindre støjgulv og hvor spørgsmål bliver tekstet eller står som en vignette i et stykke tid i videoen

Men jeg lytter selvfølgelig til jeres forslag i mine overvejelser

Det hører nok til i en anden tråd + jeg skal til at researche en løsning.

Medlemsavatar
Tau Gundersen
Medlem
Sted: Nansensgade

Indlæg af Tau Gundersen »

Jeg har en gammel Zoom H4 som jeg bruger til det meste "improviserede reallyd" i studiet, eller når jeg skal optage noget random percussion eller så'n, og den er fuldt ud glimrende nok til det jeg laver! Også fin til prisen (vigtigt for mig)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist

Fedt. :)
Jeg køber en H4n Pro når jeg har været på sommerferie.

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Lad mig bare sige, at efter at have fået SONY PCM-D100 så har jeg ikke brug for at kigge tilbage igen... hold da fest for en lydkvalitet den disker op med! ... men glemmer man enten at slå low-cut til, eller at tage den medfølgende hætte på udenfor, så er den så sensitiv at den næsten er umulig at optage med uden den medfølgende wireless remote... den opfanger simpelthen den mindste bevægelse, om så det er vind du ikke engang lægger mærke til er tilstede... og jeg har endnu ikke prøvet dens 1bit recording...

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Synes du ikke, at det er lidt besynderligt, at man har udeladt muligheden for et par eksterne mikrofoner også - det er trods alt en rimelig høj pris for produktet? Det ville jo give muligheden for andre optagemåder, hvor man kunne bruge maskinen som ren optager - f.eks. ved arrangementer, hvor optageren skal skjules for publikum.

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

gs-dk skrev:Synes du ikke, at det er lidt besynderligt, at man har udeladt muligheden for et par eksterne mikrofoner også - det er trods alt en rimelig høj pris for produktet? Det ville jo give muligheden for andre optagemåder, hvor man kunne bruge maskinen som ren optager - f.eks. ved arrangementer, hvor optageren skal skjules for publikum.
Den har Mic input via mini-jack :) ... personligt er jeg dog ekstremt godt tilfreds med de mikrofoner den er født med... jeg har absolut intet at klage over, men nu skal jeg også kun bruge den til field recordings og foley sound effects.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist

Så fik jeg købt en H4n Pro med Rycote mini windjammer. Kun lige taget den i brug for en time siden, og jeg er jo 100% grøn indenfor mikrofoner osv., men jeg er ganske godt tilfreds indtil videre. Vindhætten virker umiddelbart god, og uundværlig!

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Jeg må iøvrigt sige at jeg synes Zoom H2 er for dåset/flad i lyden i forhold til H4.

M-audio Audiotrack II har været en kæmpe katastrofe. 15 minutters batteritid, og så lyder den som om de har EQ'et den for at få den til at være lineær. Not impressed.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Nyt svar