Nogen der er skarpe i clip-on mikrofoner?

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
Tau Gundersen
Medlem
Indlæg: 2075
Sted: Nansensgade

Nogen der er skarpe i clip-on mikrofoner?

Indlæg af Tau Gundersen »

Jeg har set den her:

Synes vokalen er fed og antager, at den er lavet med en clip-on mic. Er der nogen der kunne have et kvalificeret bud på hvad man skal have fat i for at lave noget lignende?

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Min første tanke var faktisk at musikken han rappede til nok var i hans ører, så måske han bare har brugt en app på sin smartphone til at optage til musik, og så brugt det medfølgende headset.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Tau Gundersen
Medlem
Indlæg: 2075
Sted: Nansensgade

Indlæg af Tau Gundersen »

Hald skrev:Min første tanke var faktisk at musikken han rappede til nok var i hans ører, så måske han bare har brugt en app på sin smartphone til at optage til musik, og så brugt det medfølgende headset.
Jeg synes ikke det lyder som noget jeg kan lave med en headset mikrofon :cry:

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Der er stort set ingen bund i vokalen og lyden er ret hul i mellemtonen/nedre mellemtone (men på den positive side, så lyder den relativt varm), lyder umiddelbart til at være en wireless clip fra f.eks. Sennheiser. Tror ikke du kan fange lyden på den afstand med en normal mobil headset mic.

http://en-us.sennheiser.com/clip-on-lav ... -ew-122-g3

Medlemsavatar
Tau Gundersen
Medlem
Indlæg: 2075
Sted: Nansensgade

Indlæg af Tau Gundersen »

Holger skrev:Der er stort set ingen bund i vokalen og lyden er ret hul i mellemtonen/nedre mellemtone (men på den positive side, så lyder den relativt varm), lyder umiddelbart til at være en wireless clip fra f.eks. Sennheiser. Tror ikke du kan fange lyden på den afstand med en normal mobil headset mic.

http://en-us.sennheiser.com/clip-on-lav ... -ew-122-g3
:thumbup: :thumbup: :thumbup:

Nyt svar