Akai RPM3, Alesis Elevate 3, eller M-audio AV30?

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Default avatar
stig
Medlem
Sted: Aarhus

Akai RPM3, Alesis Elevate 3, eller M-audio AV30?

Indlæg af stig »

Da vi er i lykkelige omstændigheder og venter den første tornado indenfor kort tid, så har jeg måttet ombygge musikrummet til børneværelse. Jeg er så flyttet ind til konens arbejdshjørne i soveværelset med et minimeret setup og har ikke plads til mine studiemonitors mere.

Derfor er jeg på jagt efter nogle midlertidige minimonitors, der kan bruges, når mine Beyer Dynamic DT 770 bliver for klaustrofobiske. De skal hænges op i ørehøjde og skal vinkles fra hvert sit hjørne (skab til venstre for bord, ydervæg til højre uden nogen form for akustisk regulering) kun ca. 60cm fra lytteposition. Med andre ord en lydmæssigt umulig situation :)

Begrænsninger:
Akustisk regulering ikke en mulighed, budget er under 1000kr i alt, størrelsen er max cirka 20h x 15b x 15 dyb.

Jeg har kigget lidt på følgende modeller - er der nogen, der kan anbefale disse eller lignende? (velvidende at det ikke bliver audiohimlen uanset hvad til den pris) :)

akai rpm3
880,-
153x127x190
3.5kg
magnetic shielding
10w+10w
1/4 input
volume front

alesis elevate 3
655,-
127x160x193
3kg
magnetic shielding
10w+10w
1/8 input
volume front

m-audio AV30
730,-
200x134x160
5.5kg
magnetic shielding
15w+15w
1/8 input
volume front

Default avatar
garcia
Medlem
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Smid det sidste på dem her: http://www.4sound.dk/studie/studiemonit ... s-eris-e45
Du blir så glad :)
Deaktiveret

Default avatar
stig
Medlem
Sted: Aarhus

Indlæg af stig »

Tak for svar, Garcia! Nyder i øvrigt stadig Biffy Clyro, som en af dine tråde fik mig smittet med for et par år siden :)

Har godt kigget på Eris 4.5 men den er desværre lige lidt for stor - har meget begrænset plads, og de sidste centimeter på alle leder og kanter gør, at den ikke vil kunne være der (*host* på en måde som konen kan acceptere ift den generelle zen-fornemmelse *host*).

Default avatar
garcia
Medlem
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Øv. Jeg bruger dem hos en kammerat der har mikro studie. Så kender dem rigtig godt. Kunne sagtens leve med dem til mange ting. Eneste alternativ ville for mig være se små genelec. Uber fan. Men uber meget over dit budget
Deaktiveret

Nyt svar