Elektron night of machines 25/1

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
Old Dub Dude
Forum Donator
Sted: 2200

Elektron night of machines 25/1

Indlæg af Old Dub Dude »

Endelig kommer den nye lille fra Elektron frem i dagens lys
Damn det bli'r spændende..... Hvof ska jeg være flad som en kirkerotte netop nu? Buhuhu
Mer bass i hi-hatten
k [color=#FF0000]snabel-a[/color] daffydub [color=#FF0000]punktum[/color] com

Default avatar
garcia
Medlem
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Har du link eller noget?
Deaktiveret

Medlemsavatar
teevee
Medlem
Sted: Randers/Århus

Indlæg af teevee »

daffydub skrev:Endelig kommer den nye lille fra Elektron frem i dagens lys
Damn det bli'r spændende..... Hvof ska jeg være flad som en kirkerotte netop nu? Buhuhu
Sjovt nok ligger det i samme tidsrum som Nammshow :)
What?

Medlemsavatar
Old Dub Dude
Forum Donator

Indlæg af Old Dub Dude »

Tænker bare at når det er i Cali...under NAMM, så må det være præsentation af den nye maskine

https://www.facebook.com/WeAreElektron
Mer bass i hi-hatten

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

mono machine er dælme også sej, bjorn fogelberg har bare forstand på det gylle.
men jeg har nok :)

bliver spændende at se hvad de nu har lavet.

Medlemsavatar
Old Dub Dude
Forum Donator

Indlæg af Old Dub Dude »

Boxen er åbnet
Se lille videoteaser på sidste side i denne tråd http://www.elektronauts.com/topics/view/2029/page:23
Mer bass i hi-hatten

Medlemsavatar
teevee
Medlem

Indlæg af teevee »

What?

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator

Indlæg af Razmo »

The mystery box is open! ... and inside is? ... another mystery :roll:

Medlemsavatar
Old Dub Dude
Forum Donator

Indlæg af Old Dub Dude »

Måske er det en Tempest killer .
Analog drums Elektron style - ja tak!
Mer bass i hi-hatten

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator

Indlæg af Razmo »

daffydub skrev:Måske er det en Tempest killer .
Analog drums Elektron style - ja tak!
Maybe... men den skal godt nok anstrenge sig, hvis den skal have samme editeringsdybde som en Tempest... men who knows... HVIS det altså er en trommemaskine, og ikke bare en sample groovebox eller lign...

let's get exited... when we know what it is :dollargrin:

Medlemsavatar
Old Dub Dude
Forum Donator

Indlæg af Old Dub Dude »

Jeg solgte Tempest!
Den ka muligvis editeres dybt, men den har så mange andre problemer med sync, MIDI whatnot! Og så er det svært at lave en rigtig fed KickDrum på den udena t bruge samples...og det er ikk godt nok i min bog!
Elektron A4 lyder fantastisk som trommesynth...så hvis det er en analog trommemaskine, så er den optimeret ifht. A4, og så blir det verdens fedeste trommemaskine.... Det ka osse være en hybrid (lissom Tempest) og så siger jeg stadig Bring it on!
Mer bass i hi-hatten

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator

Indlæg af Razmo »

daffydub skrev:Jeg solgte Tempest!
Den ka muligvis editeres dybt, men den har så mange andre problemer med sync, MIDI whatnot! Og så er det svært at lave en rigtig fed KickDrum på den udena t bruge samples...og det er ikk godt nok i min bog!
Elektron A4 lyder fantastisk som trommesynth...så hvis det er en analog trommemaskine, så er den optimeret ifht. A4, og så blir det verdens fedeste trommemaskine.... Det ka osse være en hybrid (lissom Tempest) og så siger jeg stadig Bring it on!
Ja vi må se... jeg har også hørt andre sige det med Tempest og kick drums... men har også læst andre der siger det handler om at vide hvordan man bruger den... for mig er det vigtigt at den er alsidig, og kan lave mange forskellige typer af percussion, og ikke bare som de fleste analoge trommemaskiner der har et par parametre pr. trommelyd, og dermed ikke kan lave ret meget andet end de vanlige trommelyde...

Det er derfor jeg har brugt samples ind til nu, da det gir' mere flexibilitet, men jeg savner noget live editering af lydene som er intuitivt... det tætteste jeg har fundet på det jeg vil have var ESX-1, men det er kun samples, og den er irriterende at overføre samples til.

Det tætteste på noget lige pt. er Machinedrum, men ville gerne have noget analogt med ind over... så hvis det blir' en blanding af machinedrum/A4 drumbox, så kan det jo være...

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator

Indlæg af Razmo »

Det største problem jeg har med mange trommemaskiner er at de ALTID arbejder i kits... og der er aldrig nogen måde hvorpå man kan "browse" imellem en masse enkelt-lyde for hver pad... det var en af de ting jeg kunne lide ved ESX-1, da man kunne dette.

De maskiner der arbejder i kits har altid nogle ekstremt u-intuitive måder at udskifte enkelte elementer i et kit som for mit vedkommende gør at jeg simpelthen ikke gider bruge dem... jeg havde desvære samme problem med Machinedrum også da jeg havde den for længe siden.

Det er yderst sjældent at jeg synes man bare kan finde et kit, og så passer alle trommerne til det man vil... der skal altid editeres en fandens masse, og så ryger nemheden omgående.

Hvad jeg leder efter er en trommemaskine der giver mulighed for at browse enkeltlyde simpelt og nemt, og samtidigt kan gå i dybden med den enkelte lyd hvis man vil ændre noget.

Så skal den også helst have så mange forskellige trommesynteseformer som muligt, så den bliver flexibel, gerne både digitale og analoge.

Og så ville det være rart, om der var forprogrammeret en fandens masse lyde ... det synes jeg tit er en mangel på trommemaskiner der er programerbare... der er aldrig ret mange factory lyde, og hvis der er, er de som før sagt, grupperet i kits.

Det er fint nok at lave sine lyde selv, men lige netop med trommemaskiner... det er altså hamrende ødelægende at skulle side og rode med at lave en masse enkeltlyde midt i en produktion, det er bare slet ikke mig, jeg vil gerne ændre på, og lave nogle af dem, men at have et bibliotek med færdiglavede lyde giver hurtigere inspiration.

Og så må den gerne have indbyggede FX, så maskinen kan virke standalone... jeg har ikke mixerkanaler til at smide 8-10 individiual outputs ud og processere på den måde.

Men med alle de krav, plus at jeg vil have fuld kontrol over alt via MIDI, så er det intet under at jeg ikke har fundet min drømme trommemaskine endnu, for den findes nok slet ikke...

Default avatar
garcia
Medlem

Indlæg af garcia »

Det er da bare en sampler med groovepads a la mpc og maschine. De bruger farvekode som maschine, pads som mpc, men med deres egne lyde :dollargrin:

Uanset hvad, så har den sequencer, for der kører en 16 step lign farvekode hen over foroven :-P
Deaktiveret

Medlemsavatar
Old Dub Dude
Forum Donator

Indlæg af Old Dub Dude »

Jeg glæder mig tehvertifald til at finde ud af hva de har skruet sammen!
Måske analog/digital/FM riddim box :-D .... Hvem ved om den ku afløse MachineDrum?
Nu venter vi bare på NAMM så vi ka få det at vide.... Ku være lidt kool hvis de har lavet den maskine som Tempest sku ha været!
Mer bass i hi-hatten

Medlemsavatar
mha
Forum Donator
Sted: Ørestad Syd

Indlæg af mha »

Hmm, måske Octatrack 2? Flere af lydene i videoen lyder som samples (bl.a. en akkord med filter)
Soundcloud - Ambient dub m. modular synth
8track - 8-spors MIDI-sequencer til monome

Medlemsavatar
Old Dub Dude
Forum Donator

Indlæg af Old Dub Dude »

Så er der analog trommer på vej :)
Mer bass i hi-hatten

Medlemsavatar
teevee
Medlem

Indlæg af teevee »

What?

Medlemsavatar
Old Dub Dude
Forum Donator

Indlæg af Old Dub Dude »

Want !
Når den kommer i butik ryger min MDUW til salg.... Analog Rythm sammen med min nye Metasonix D1000 rør trommemaskine..... Det blir guf :-D
Mer bass i hi-hatten

Medlemsavatar
teevee
Medlem

Indlæg af teevee »

daffydub skrev:Want !
Når den kommer i butik ryger min MDUW til salg.... Analog Rythm sammen med min nye Metasonix D1000 rør trommemaskine..... Det blir guf :-D
den har 8 voice mindre end MDUW ;)
What?

Medlemsavatar
Old Dub Dude
Forum Donator

Indlæg af Old Dub Dude »

^
Ja, men jeg har osse Metasonix D1000, Octatrack, A4, Volca beats og ipad med drum apps...så det går fint :-D
Jeg er for flad til at kunne beholde MD hvis jeg ska ha den nye.... Og det SKAL jeg :dollargrin:
Mer bass i hi-hatten

Default avatar
garcia
Medlem

Indlæg af garcia »

Jeg er fristet til at købe mit første elektron produkt nogensinde
Deaktiveret

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator

Indlæg af Razmo »

Så mangler der bare noget info omkring hvor dyb syntesemulighederne er, plus MIDI specs... så kunne det måske være interessant :) ... kan godt lide Elektrons hybrid ide med at smide digitale FX i deres analoge maskiner ... det gør dem mere stand alone brugbare, hvis man kun vil bruge ét stereo out.

Jeg ville dog aldrig skille mig af med en Machinedrum, bare pga. den her... det er to vidt forskellige syntese-maskiner, og hvis man vil have flexibilitet, så må de to være en go' kombi.

Default avatar
garcia
Medlem

Indlæg af garcia »

Jeg er desværre nødt til at hoppe med på midi vognen. Det er simpelthen et must, at de produkter jeg bruger, er mulige at køre sammen med hele mit system, på en velfungerende måde. Ellers bliver det for surt. Derfor er midi mulighederne vigtige for mig og det udelukker desværre nogle ellers fede maskiner
Deaktiveret

Medlemsavatar
Old Dub Dude
Forum Donator

Indlæg af Old Dub Dude »

De plejer da at fungere fint med andre MIDI enheder.... Men en del af styrken ved Elektron maskinerne er sequenceren, og derfor har jeg lavet mit nye minimal setup sådan at hver enkelt Elektron sequencer sig selv, men MD sender clock, start/stop og program change til de andre.... MD sequencer Metasonix D1000 med Pulse triggers, Monomachine sequencer 4 parter Arturia Origin og om nødvendigt Volca Keys/Bass...alt i alt superflexibelt... Til samarbejde med computer ku man jo nøjes med compen sende start/stop/Clock/Prg.Chg. til Elektron ..... Og så er de jo fantastiske til f.ex at Gate incoming Audio v hj. Af triggers...med P-locks........arh ok... Jeg er IKKE Elektron sales rep :-D jeg elsker bare at arbejde med deres maskiner :dollargrin:
Mer bass i hi-hatten

Nyt svar