Erfaringer med Shure SM7b til guitar ?

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
Franne500
Medlem

Erfaringer med Shure SM7b til guitar ?

Indlæg af Franne500 »

Hej,

Har nogen af jer prøvet at mic'e en guitarforstærker op med en Shure SM7b ? Erdet "no go" eller kan det gå an ? Tænker at jeg vil blande den med en B&O BM3

Default avatar
playpen
Medlem
Sted: Nørrebro, København

Indlæg af playpen »

Sm7b er altid mit førstevalg på guitaramp, hvis det skal være dynamisk. Synes den har langt mere krop og federe bund end for eksempel 421, sm57 eller e906.
Vil helt sikkert fungere godt med B&O'en.

Medlemsavatar
adgangfolmer
Medlem
Sted: Aalborg

Indlæg af adgangfolmer »

Tror også det er en helt fin kombi. Giver to ret forskellige farver, så der er noget at arbejde med. Og tøv endelig ikke med at eksperimentere med lidt radikale mikrofonplaceringer, nu hvor du har to mics på ampen. Det kan eksempelvis give en fed effekt at placere den ene mic bagved ampen (hvis den er open back) og så fasevende den (eller lade være, hvis lyden skal være mere trashy). Det synes jeg giver en interessant farve.
Stille og uroligt

Medlemsavatar
Franne500
Medlem

Indlæg af Franne500 »

Tak for inputs - Min ide var at bruge Shure til close mic og B&O'en ca 1 meter ude foran.... vi for se hvad der sker :)

Medlemsavatar
adgangfolmer
Medlem
Sted: Aalborg

Indlæg af adgangfolmer »

Du kan også prøve at placere den ene mic som en room mic forholdsvis tæt på guitaristen. Så kan du få lidt af den akustiske lyd fra strengene med. Det kan også nogle gange give en meget fed effekt.
Stille og uroligt

Nyt svar