Velcro til mit live-hardware setup?

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
de Haan
Medlem
Sted: København

Velcro til mit live-hardware setup?

Indlæg af de Haan »

Hejsa

Jeg er ved at få "bygget" mit live hardware-setup færdigt, som skal erstatte mit nuværende Ableton Live setup.

Jeg er på udkig efter noget velcro, jeg kan sætte under mine maskiner, så de sidder godt fast i min flight case under transport, samtidig med at jeg kan tage dem ud af kassen, hvis de skal med på skovtur. Kan i anbefale noget der sidder godt fast?

Min kasse ser cirka sådan her ud:
Billede

Mvh Nikolaj

Medlemsavatar
Miki Skjold
Medlem
Sted: Roskilde

Indlæg af Miki Skjold »

Jeg bruger noget ganske normalt velcro fra Toft gardiner i Sorø. Koster 19 kr. meteren. Det holder fint Ernie Ball volumen- og expressionpedaler på mit board, der bliver kastet en del rundt.

Du kan dog også vælge den noget dyrere, men måske også bedre til dit formål, dual lock der bliver forhandlet af bl.a 4Sound http://www.4sound.dk/shop/diverse-smaat ... -tape.html
Mvh
Miki Skjold
--------------
[size=85][i]Er interesseret i følgende (afhængig af pris):

Skrydstrup SC-1 med XT+
Carl Martin Pro Power[/i][/size]

Medlemsavatar
eskild
Medlem
Sted: Skovlunde / St. Lyngby

Indlæg af eskild »

.
SeeYou
Eskild

[size=85]www.facebook.com/bj.eskild?fref=ts[/size]

Medlemsavatar
de Haan
Medlem

Indlæg af de Haan »

Miki Skjold skrev:Jeg bruger noget ganske normalt velcro fra Toft gardiner i Sorø. Koster 19 kr. meteren. Det holder fint Ernie Ball volumen- og expressionpedaler på mit board, der bliver kastet en del rundt.

Du kan dog også vælge den noget dyrere, men måske også bedre til dit formål, dual lock der bliver forhandlet af bl.a 4Sound http://www.4sound.dk/shop/diverse-smaat ... -tape.html
Dual lock velcro'en ser god ud, jeg tror jeg køber den og er på den sikre side :)

Medlemsavatar
Kaaber
Medlem
Sted: Taastrup

Indlæg af Kaaber »

Vær lige opmærksom på at både limen og selve velcro-delen i 3M's DualLock-tape er ekstrem kraftigt. Jeg bruger det selv til mit pedalboard, og når man skal have pedalerne af igen kræver det en stor skruetrækker, brækstang eller et lille koben. (man kán også bruge fingrene, men de sidder virkeligt fast!!).

Så jeg vil kun anbefale dig det hvis dine enheder har metal-chassis hvilket det, ud fra billedet, ikke ser ud til. Ellers er der stor risiko for at du smadrer enhederne hvis du vil have dem af igen...
KaaberSound - Udlejning af Lyd & Lys
[url=http://www.KaaberSound.dk]KaaberSound.dk[/url]
[url=https://www.facebook.com/pages/KaaberSo ... 6194822249]KaaberSound på Facebook[/url]

Medlemsavatar
de Haan
Medlem

Indlæg af de Haan »

Kaaber skrev:Vær lige opmærksom på at både limen og selve velcro-delen i 3M's DualLock-tape er ekstrem kraftigt. Jeg bruger det selv til mit pedalboard, og når man skal have pedalerne af igen kræver det en stor skruetrækker, brækstang eller et lille koben. (man kán også bruge fingrene, men de sidder virkeligt fast!!).

Så jeg vil kun anbefale dig det hvis dine enheder har metal-chassis hvilket det, ud fra billedet, ikke ser ud til. Ellers er der stor risiko for at du smadrer enhederne hvis du vil have dem af igen...
Mange tak for tippet, det holder jeg mig fra så!

Så er det bare noget almindelig guitarpedal-velcro jeg skal ud i?

Medlemsavatar
svenning
Medlem
Sted: Varde

Indlæg af svenning »

Jeg køber mit velcro nede ved den lokale skrædder / sybutik. Det ligner utrolig meget det, som du henviser til i førnævnte indlæg. Det har jeg ikke haft nogle problemer med. Det virker og klistrer helt vild!

Mvh
Michael

Medlemsavatar
Miki Skjold
Medlem
Sted: Roskilde

Indlæg af Miki Skjold »

svenning skrev:Jeg køber mit velcro nede ved den lokale skrædder / sybutik. Det ligner utrolig meget det, som du henviser til i førnævnte indlæg. Det har jeg ikke haft nogle problemer med. Det virker og klistrer helt vild!

Mvh
Michael
Gør som Michael skriver her - find din lokale skrædder/sybutik - der burde det være muligt at finde noget selvklæbende velcro til en billigere pris end 49 kr. meteren.
Mvh
Miki Skjold
--------------
[size=85][i]Er interesseret i følgende (afhængig af pris):

Skrydstrup SC-1 med XT+
Carl Martin Pro Power[/i][/size]

Medlemsavatar
de Haan
Medlem

Indlæg af de Haan »

Jeg endte forresten alligevel med det kraftige dual lock velcro, og er meget tilfreds. Jeg har kun sat det på hjørnerne af mine maskiner, så de er til at få af hvis man bruger lidt kræfter - men koben er ikke nødvendigt :)

Medlemsavatar
beetlebum
Medlem
Sted: Aarhus

Indlæg af beetlebum »

de Haan skrev:
Kaaber skrev:Vær lige opmærksom på at både limen og selve velcro-delen i 3M's DualLock-tape er ekstrem kraftigt. Jeg bruger det selv til mit pedalboard, og når man skal have pedalerne af igen kræver det en stor skruetrækker, brækstang eller et lille koben. (man kán også bruge fingrene, men de sidder virkeligt fast!!).

Mange tak for tippet, det holder jeg mig fra så!

Så er det bare noget almindelig guitarpedal-velcro jeg skal ud i?
Jeg har haft dette på mit board i flere år og det holder rigtig godt. Anbefaling her fra!

Nyt svar