Er i tvivl, nye højtaler, men skal jeg købe noget andet

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
gasolin
Medlem

Er i tvivl, nye højtaler, men skal jeg købe noget andet

Indlæg af gasolin »

Jeg er i tvivl om hvad jeg skal, men jeg skal helt klart til odense i morgen, men jeg har brug for jeres hjælp inden jeg tager til odense og håber i vil rådgive mig,gi mig gode tips

Jeg har som nogen ved solgt mine højtaler og i dag har jeg købt andre hos 4sound, valget stod mellem krk Rokit rp5 g2 og yamaha HS50M

Yamahaen er meget åben i lyden, en meget høj,tydelig gengivelse af melletonen, jeg synes der var nogen betoninger,agressivitet omkring nedre diskant, øvre mellemtone(er den bare sindsyg afslørende, analytisk?) og den er måske for lys eller agressiv i toppen(når jeg skal høre musik i mange timer ved moderat lydstyrke) men dejlig åben lyd og tydelig mellemtonen (de f... gode yamaha til mellemtone, billige studio monitors) med samme input samsung galaxy 2 med ukomprimeret musik spiller yamahaerne højst, bunden er faktisk ikke så slem men krk er tydligere

Krkerne har en tydligere bund (synes den er lidt mindre præcis, måske lidt mudret, var nye højtaler jeg lyttede på), lyden er lidt mere mørk i det og diskanten er ikke så agressiv (stadig neutral) men nok mindre lyttetræthed pga der er bare ikke det samme påtrængende lidt lyse lyd i toppen og mellemtonen er mindre skrigende end yamaherne som er meget tydelig i mellemtonen.

Vælger krk fordi de har en mindre påtrængende lyd i mellemtonen og de høje frekvenser samlignet med yamahaen, at der er lidt mere bund i krk kan ikke overraske, dem der kender yamaha og krk.

Den ene højtaler lyser ikke når den er tændt (krk logoet) har ikke fået dem til en god pris pga det, havde set priserne på thomann,pixmania og sagde det, spurgte om der var noget at hente på prisen, det var der men så var der tilgængæld ikke gratis transport,jeg kunne igen lytte til højtalerne lang tid måske 20-30 min og spille højt (begge spiller højt nok til mig, men af uvisse årsager kunne jeg ikke spille dem fuldt op hverken med youtube eller ukomprimeret musik kunne højtalerne spille med fuldt niveau, ikke engang med den specielle kontrol boks på 3/4, 75% var nok til at der var antydning af strees fra højtaleren hmm? har spillet et sæt Behringer B1030A fuld ud med samme mobil, musik hos 4sound, det samme med B1031A, har ejet B1030A modellen.

Jeg sidder nemlig og tænker på Behringer B1031A modellen prøv lige at læse testen http://www.musicradar.com/gear/all/reco ... 864/review har hørt dem, de har en dyb bas,god lyd, kan spille meget højt og er billige, men de fyyyylder, køber jeg dem, vil jeg købe lidt længere signalkabel og en billig stander,fod fra thomann f.eks en der er lav (dem fra 4 sound er for høje med ca 40 cm høje højtaler) http://www.thomann.de/dk/millenium_bs500_set.htm og jeg overvejer så men også at købe dette lydkort http://www.4sound.dk/shop/usb-lydkort/m ... k-pro.html pga det er balanceret(mindre støj), men jeg aner ikke om det har bedre lyd end mit sound blaster x-fi usb lydkort (ialt ca 3750kr, under 200kr ekstar ud over det jeg fik for mine højtaler,forstærker sæt og dvd).

Hvad vil i anbefale mig? skal i hvertfald have byttet den ene som ikke har krk logo der lyser når jeg tænder for den, regner med de bytter den til en der virker, ikke at jeg skal vente på en reparation (de spiller fint)

Ved ikke om jeg skal beholde krk rookit rp5 g2 (synes jeg mangler noget fra krkerne, selv om jeg skal vende mig til lyden), skal jeg tage begge med i morgen og købe noget andet? Behringerne? eller kun et nyt lydkort?(for selvfølgelig noget for mit nuværende lydkort som jeg sælger hvis jeg køber et balanceret lydkort med bedre lyd end mit sound blaster, så ekstra udgiften er under 1000kr, hvis jeg køber nyt lydkort)

Nyt svar