Kan de her højtalere plugges direkte ind i lydkortet?

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
rassvej
Medlem

Kan de her højtalere plugges direkte ind i lydkortet?

Indlæg af rassvej »

http://befro.dk/shop/edifier-lifestyle- ... 3821p.html

Har kigget lidt på dem men jeg skal være sikker på om det er RCA så de kan komme i mit lydkort!

Rasmus

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Det er altså en god idé med en volumekontrol imellem højtalere og lydkort.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

gs-dk skrev:Det er altså en god idé med en volumekontrol imellem højtalere og lydkort.
Helt enig.

Iøvrigt, så betyder det jo ikke noget om stikkene er phono/rca, speakon, xlr, jack eller skrueterminaler, det er jo bare at finde eller lave det rigtige kabel.

Medlemsavatar
rassvej
Medlem

Indlæg af rassvej »

Jeg har en Mackie onyx-i med inbygget lydkort. Der skruer man op og ned vis det er det i mener med volume kontrol. Men de kan godt bare gå i mixer/lydkort der behøves ingen forstærker?

Medlemsavatar
Kenneth
Medlem
Sted: På landet :S

Indlæg af Kenneth »

http://www.edifier-international.com skrev:Dual RCA inputs; Spring clip speaker wire connectors
rassvej skrev:Jeg har en Mackie onyx-i med inbygget lydkort. Der skruer man op og ned vis det er det i mener med volume kontrol. Men de kan godt bare gå i mixer/lydkort der behøves ingen forstærker?
ja de er aktive
Senest rettet af Kenneth søn 12. sep 2010 18:34, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator

Indlæg af gs-dk »

Din mixer har jo en udgang til monitorer, så giver det sig selv.

Medlemsavatar
rassvej
Medlem

Indlæg af rassvej »

HVem siger man ikke kan bruge headphone jack? RCA to 3.5 mm jack med jack adapter??????

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator

Indlæg af gs-dk »

Brug dog den udgang, der er beregnet til speakere......og lad være md at gøre det sværere end det er :)

Nyt svar