Er mine Sennheiser HD 540 ref II gode nok?

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Default avatar
VideoMichael
Forum Donator
Indlæg: 97
Sted: Odsherred

Er mine Sennheiser HD 540 ref II gode nok?

Indlæg af VideoMichael »

Som i en anden tråd om at købe nyt grej til at indspille min stemme spørger jeg lidt mere enkelt her kun om hovedtelefoner:

Er mine Sennheiser HD 540 ref II gode nok eller skal jeg købe andre, f.eks. AKG K271 MKII, BeyerDynamic DT 770/990 eller helt andre til at lytte til min egen stemme?
På forhånd tak for input
Hilsen Michael Maardt

Medlemsavatar
Holm
Medlem
Indlæg: 41
Sted: Randers

Indlæg af Holm »

Måske skulle du prøve nogle Ultrasone - Pro-serien har ekstra kabel og ørepuder med.. :)

Medlemsavatar
Luny Tune
Forum Donator
Indlæg: 7049
Sted: Snekkersten

Indlæg af Luny Tune »

Dine 540 Ref II er absolut glimrende hovedtelefoner som du skal bruge mindst et par tusinde kroner på at matche hvis du skulle købe nye i dag.
SnakeRock - PickYourPriceMastering
Citat Bryla: "Noget jeg absolut ikke er fortaler for er våben, narko og NI's Akoustik Pianos."

Default avatar
VideoMichael
Forum Donator
Indlæg: 97
Sted: Odsherred

Indlæg af VideoMichael »

Luny Tune: det var sgu da rart at læse. Jeg kender nemlig ingen andre ørebøffer og købte dem for nogle år siden af en HIFI fyr. Jeg tror at jeg betalte 800,- og de havde vist kostet 1.800,- sådan ca. altså.
Hilsen Michael Maaardt

Default avatar
VideoMichael
Forum Donator
Indlæg: 97
Sted: Odsherred

Indlæg af VideoMichael »

Har lige i dag været i Aage i KBH og købt AKG 240 efter i forretningen at have prøvet BeyerDynamic 770 og 990 samt den lukkede AKG 241. Jeg kunne ikke lide det cirkelformede tryk fra Beyerdynamics puder. AKG 240 føltes lettest, men da jeg kom hjem og fik dem på - og sammenlignet med mine Sennheiser 540 Ref II - kunne jeg mærke, at mine Sennheiser passer meget bedre til mit hoved. Jeg er nok blevet lidt tykhovedet med alderen :shock: AKG 240's elastikker er for stramme for mig, så de snerrer/spænder for hårdt. Har allerede pakket dem ned i æsken igen.

Lydmæssigt kan jeg bedre lide mine Sennheiser. For mig lyder de mere 'korrekt'. De er lidt mere fyldige end AKG, som virker lidt tynde. Det virker godt at optage sin egen stemme og lytte til den på forskellige højttalere. Det er bedre end at sammenligne højttalere ved at lytte til musik.
Hilsen Michael
Senest rettet af VideoMichael tirs 18. maj 2010 20:42, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Luny Tune
Forum Donator
Indlæg: 7049
Sted: Snekkersten

Indlæg af Luny Tune »

Jeg har Sennheiser HD 250 og 540 Ref II både åbne og lukkede (og et sæt Ref Gold) + AKG K240 og K1000. Jeg synes KLART 540'erne er de fedeste. Både de åbne og de lukkede. De åbne spiller selvfølgelig mest "korrekt" men også de lukkede lyder kanon. Det ENESTE minus jeg kan finde ved Sennheiserne er den irriterende tendens til at kablerne går i stykker helt oppe i stikket ind i bøfferne og så skal man ikke spille meget højt altid i dem så står de også lidt lettere af end så mange andre. Lydkvaliteten er der ikke så meget at udsætte på så vær du roligt glad for dem. Jeg er slet slet ikke overrasket over din oplevelse med dem kontra AKG 241'erne. Men jeg sagde også at du skal op i MINDST et par tusinde kroner for at finde et sæt bøffer der kan matche dem, ikk'? 8-)
SnakeRock - PickYourPriceMastering
Citat Bryla: "Noget jeg absolut ikke er fortaler for er våben, narko og NI's Akoustik Pianos."

Default avatar
VideoMichael
Forum Donator
Indlæg: 97
Sted: Odsherred

Indlæg af VideoMichael »

Hej Luny Tune! Joh, du sagde, at jeg skulle bruge et par tusser for at finde bedre hovedtelefoner. Så har jeg vist været rimelig heldig, da jeg købte dem brugt - uden at vide andet, end de var omtalt pænt på nettet. Komforten er også vigtig for mig, hvis jeg skal have dem på under indspilning, og mine Sennheiser er fine. De er ikke for tunge og ret bløde på hovedet. Mens vi er ved det: Hvis jeg nu skulle finde på at lytte til nogle, som er bedre, mest lyd og samme komfort, hvilke snakker vi så om?
Michael

Medlemsavatar
Kasper.
Medlem
Indlæg: 1229
Sted: København

Indlæg af Kasper. »

Jeg tror når vi kommer op i de rigtigt dyre modeller, er det mest et spørgsmål om smag.
Selvom jeg har måtte sende et par retur er jeg blevet meget glad for mine "Beats by dr. Dre" fra Monster.
De har en bund som jeg ikke har hørt i andre hovedtelefoner. Det tog mig dog nogle dage at blive rigtigt gode venner med dem.

Ellers har jeg været glad for nogle af de dyre modeller fra Grado:
http://www.headaudio.dk/pages/productli ... pGuid=4196

Jeg mener de hedder RS2i dem jeg har prøvet mest

EDIT: Jeg mener dog at man betaler for meget for de dyre Grado modeller :)

Medlemsavatar
Luny Tune
Forum Donator
Indlæg: 7049
Sted: Snekkersten

Indlæg af Luny Tune »

Hov, jeg håber ikke du forstod mig derhen at jeg anbefaler dig at bruge et par tusinde på et sæt nye bøffer??

Jeg mener, lad bare være med at kigge efter nye bøffer! 540'erne er fede!

Og så siger jeg at HVIS du VIL have nye bøffer som er lige så gode eller bedre end dine 540'erere, så skal du op i prislejet 2.000,- og derover.

Men spar pengene og brug dem på noget andet.
SnakeRock - PickYourPriceMastering
Citat Bryla: "Noget jeg absolut ikke er fortaler for er våben, narko og NI's Akoustik Pianos."

Default avatar
VideoMichael
Forum Donator
Indlæg: 97
Sted: Odsherred

Indlæg af VideoMichael »

Luny tune: Jeg forstod dig korrekt. Tak.
Hilsen Michael

Medlemsavatar
J_A
Medlem
Indlæg: 158

Indlæg af J_A »

VideoMichael skrev:Har lige i dag været i Aage i KBH og købt AKG 240 efter i forretningen at have prøvet BeyerDynamic 770 og 990 samt den lukkede AKG 241. Jeg kunne ikke lide det cirkelformede tryk fra Beyerdynamics puder. AKG 240 føltes lettest, men da jeg kom hjem og fik dem på - og sammenlignet med mine Sennheiser 540 Ref II - kunne jeg mærke, at mine Sennheiser passer meget bedre til mit hoved. Jeg er nok blevet lidt tykhovedet med alderen :shock: AKG 240's elastikker er for stramme for mig, så de snerrer/spænder for hårdt. Har allerede pakket dem ned i æsken igen.

Lydmæssigt kan jeg bedre lide mine Sennheiser. For mig lyder de mere 'korrekt'. De er lidt mere fyldige end AKG, som virker lidt tynde. Det virker godt at optage sin egen stemme og lytte til den på forskellige højttalere. Det er bedre end at sammenligne højttalere ved at lytte til musik.
Hilsen Michael
If it ain't broke, don't fix it. :-P

AKG's hovedtelefoner er generalt ikke så bassed. Der er måske bedre at gå efter et andet par Sennheiser, såsom HD650. Hvis der skal være mere bass så er Denon AH-D5000 et rigtigt godt valg.
Vedhæftede filer
graphCompare.php.png
graphCompare.php.png (46.77 KiB) Vist 460 gange
[i]We are the music makers,
And we are the dreamers of dreams,
Wandering by lone sea-breakers,
And sitting by desolate streams;—
World-losers and world-forsakers,
On whom the pale moon gleams:
Yet we are the movers and shakers
Of the world forever, it seems.[/i]
–Arthur O'Shaughnessy

Nyt svar