Ødelagt høretelefonstik

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Default avatar
Vogellied
Medlem
Indlæg: 23

Ødelagt høretelefonstik

Indlæg af Vogellied »

Hej alle :)
Jeg sidder desvære i den ærgelige situation at høretelefonstikket i mit firewire lydkort er gået sig en tur. Og jeg kunne rigtig godt tænke mig at kunne sende lyden ud i ganske almindelige høretelefoner (eventuelt med jack indgang).

Så hvad kan jeg gøre for at få det ordnet, uden at behøve at reparere lydkortet / Vil jeg kunne købe et special stik, der kan koble hørebøfferne til line outputs'ne??

Mvh :)

------------------
Der står om lydkortet:
"13 Line Outputs 1–4 – These are unbalanced analog outputs on standard RCA connectors at –10dBV line level. When monitoring two-channel stereo audio, outputs 1 and 2 are the default outputs; any or all output pairs may be selected in the FireWire Audiophile’s control panel. You may also use the four outputs to send individual or grouped channels to a mixing console."


Og hele manualen til lydkortet er at finde i pdf på:
http://www.m-audio.com/images/global/ma ... df%3C/b%3E

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Hep - velkommen til.

Der er meget mere signal i htlf. udgangen end i line out. Der er brug for en forstærker for at få line out signalet op i et niveau der kan bruges til høretelefoner. Så det der magiske omformer stik vil ikke fungere. Du bliver nok nødt til enten at få fat i en eller anden enhed med et htlf. out som du kan slutte til dit lineout, eller også få interfacet repareret.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
J_A
Medlem
Indlæg: 158

Indlæg af J_A »

Måske kan man bruge en høretelefon mini-forstærker som f.eks FiiO E5?
[i]We are the music makers,
And we are the dreamers of dreams,
Wandering by lone sea-breakers,
And sitting by desolate streams;—
World-losers and world-forsakers,
On whom the pale moon gleams:
Yet we are the movers and shakers
Of the world forever, it seems.[/i]
–Arthur O'Shaughnessy

Default avatar
Vogellied
Medlem
Indlæg: 23

Indlæg af Vogellied »

david mondrup skrev:Hep - velkommen til.
Mange tak :)
Der er brug for en forstærker for at få line out signalet op i et niveau der kan bruges til høretelefoner.
Uhhh det havde jeg godt frygtet. :? Så ser det umiddelbart ud som om at jeg vil bruge en ekstern forstærker og koble den til lydkortet uden om mine monitors... Selvom det er lidt en omvej for det må jeg indrømme..

Default avatar
Vogellied
Medlem
Indlæg: 23

Indlæg af Vogellied »

J_A skrev:Måske kan man bruge en høretelefon mini-forstærker som f.eks FiiO E5?
Nu kom du lige mit svar i forkøbet. Meen, FiiO'ens koncept lyder da ret interessant i den forbindelse. Hvad jeg kunne se, ser det dog ud til at den vil kobles op med usb, hvilket i mit tilfælde nok heller ikke er optimalt, da lydkortets fidus så ryger lidt?

Medlemsavatar
J_A
Medlem
Indlæg: 158

Indlæg af J_A »

Vogellied skrev:
J_A skrev:Måske kan man bruge en høretelefon mini-forstærker som f.eks FiiO E5?
Nu kom du lige mit svar i forkøbet. Meen, FiiO'ens koncept lyder da ret interessant i den forbindelse. Hvad jeg kunne se, ser det dog ud til at den vil kobles op med usb, hvilket i mit tilfælde nok heller ikke er optimalt, da lydkortets fidus så ryger lidt?
FiiO E5 er lavet til at sætte imellem en mp3 afspiller og et par høretelefoner, som har brug for et stærkere signal. Så den er ikke støre en en tændstikæske. Så USBen vil jeg gætte på kun er til opladning.
[i]We are the music makers,
And we are the dreamers of dreams,
Wandering by lone sea-breakers,
And sitting by desolate streams;—
World-losers and world-forsakers,
On whom the pale moon gleams:
Yet we are the movers and shakers
Of the world forever, it seems.[/i]
–Arthur O'Shaughnessy

Medlemsavatar
eskild
Medlem
Indlæg: 1686
Sted: Skovlunde / St. Lyngby

Indlæg af eskild »

.
SeeYou
Eskild



[size=85]www.facebook.com/bj.eskild?fref=ts[/size]

Medlemsavatar
marco
Forum Donator
Indlæg: 950
Sted: Aalborg

Indlæg af marco »

Men hvorfor ikke reppe på interfacet ?

Default avatar
Vogellied
Medlem
Indlæg: 23

Indlæg af Vogellied »

eskild skrev:en sådan kan osse gøre det:

http://www.monacor.dk/produkter/proflyd ... nr/244210/
Uhh jamen helt sikkert,. Jeg tror lige at jeg skal tjekke op for den op FiiO E5'eren som J-A snakkede om og simpelthen undersøge hvilken én af dem jeg kan få lettest og billigt.
Men hvorfor ikke reppe på interfacet ?
Tjaaa, det er jo ikke verdens fineste lydkort (men det gør sit arbejde helt som det skal), så jeg ved ikke helt, om det kan svare sig. I den forbindelse skal det også siges, at ved at bruge de "høretelefonforstærkere" så går man vel lidt på kompromis med lyden (formoder jeg), hvilket til mit ummiddelbare behov er helt iorden..

Men mange tak for alle svarene :)

Nyt svar