Nyt Gear blære tråd

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Re: Nyt Gear blære tråd

Indlæg af Mr. Soundman »

Her er nogle, som jeg valgte fra, men som jeg også synes ser pæne ud:


https://www.thomann.de/dk/dunlop_jacqua ... stripe.htm

Længde: 84-152 cm


https://www.thomann.de/dk/lock_it_poly_pro_strap_br.htm

Længde: 91-157 cm

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Men Smittefar... ved du, hvor mange cm længde du har brug for?

Alle mine er justeret til ca. 120-125 cm.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Den første der ser da fin ud, og prisen er også fin. Jeg er ved at være lidt træt af tykke og varme læder remme.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

De der standard 150 cm kan godt lige være til den korte side, når man har lidt tyk mave.

Den skal jo gerne dække dilleren.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Kom lige til at købe et brugt Røde AI-1 usb lydkort.

I disse videomøde dage manglede jeg et ekstra lydkort man lige hurtigt kunne koble til, fik den inkl levering til 350 kr 👍
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg føler mig svigtet
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
WarmJet
Medlem
Indlæg: 90
Sted: Århus

Indlæg af WarmJet »

Der dukkede nogle uventede penge op og jeg kom til at købe mig en Gefell UM70S.
Det var ikke gratis men f*ck den lyder smukt. Manglede den der evige arbejdshest på vokal... det blev for dyrt og bøvlet at blive ved med at leje U87 og U87AI'ere ind til mine kunder og det nogen gange kunne tage lang tid at teste sig frem til den optimale mikrofon mellem MD441, C451E, MD421, MK-319, KMS105 plus det løse.

Foreløbig må jeg sige jeg elsker den. Lyder meget som U87'eren, men mere smooth end AI'eren. Eneste minus er at den ikke er en så stor kundemagnet som en Neumann da alle med den mindste interesse for mics kender disse.
Havde tidligere prøvet den eller dens transformerløse efterfølger UMT70 på violin og elsket den. Tror den får lige så meget action som MD441'eren.

Default avatar
gasolin
Medlem
Indlæg: 304

Indlæg af gasolin »

Mackie MR524

De imponere ved at have a/b forstærker og meget lav støj,susen samt en super behalig lyd med god bas og masser af power i medium store rum. Synes selv ved meget høj lydstyrke at de lyder behalige, man kan sige at selv ved højlydstyrke ændre lydkarakteristikken sig ikke.

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Guitarkrop.jpg
Guitarkrop.jpg (232.55 KiB) Vist 3360 gange
Jeg venter på denne guitarkrop. Jeg håber farven matcher billedet. Ellers kan den males.

Jeg har planer om sort pickguard og bagplade, hvis der overhovedet skal være en bagplade. Ahorn hals og palisander eller pau ferro gribebræt. Krom hardware og muligvis Lace pickups sensor gold.
Kroppen er af elletræ i tre stykker. Lidt tung- 2,2 kg.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Klar til weekendens projekter. Pickup lodning i tre guitarer
IMG_20210604_153545.jpg
IMG_20210604_153545.jpg (5.37 MiB) Vist 3271 gange
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Smittefar skrev: tors 13. maj 2021 00:06 Jeg føler mig svigtet
Havde du da noget liggende, du højt respekterede lydkortspusher? 😄
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Nej nej, jeg troede bare vi havde en rytme
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Smittefar skrev: lør 5. jun 2021 18:22 Nej nej, jeg troede bare vi havde en rytme
Ja kan godt se at det er lidt noget rod..
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Tillykke med pickupperne.

Jeg venter på disse her.
Pickup 2.jpg
Pickup 2.jpg (272.21 KiB) Vist 3208 gange
Lace.jpg
Lace.jpg (73.72 KiB) Vist 3208 gange
Lace pickup sættet er til guldkroppen, som jeg har modtaget. Jeg har bestilt en hals med gribebræt, men forventes først at ankomme til oktober.

De andre er fra England. De er ikke dyre. De har intet mærke eller navn. Så de er nok omviklet i hånden, eller hvordan man udtrykker det.

De er ikke hot, de skulle være nuklear.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg hoppede på det her tilbud. Udløber i dag.
Screenshot_20210609-072639.jpg
Screenshot_20210609-072639.jpg (205.57 KiB) Vist 3141 gange
Jeg må sige, jeg er ret imponeret af Pulsars ting. De laver gode modeller af klassisk hardware, og så tilføjer de moderne features. Jeg har deres 1178 emulering, og den virker altså bare.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Et par defekte Genelec 4010a faldt i min turban, men med lidt kærlighed kom de til at spille igen, de er små, men perfekte til mit kontor/streamcenter, kæmpe opgradering i tydelighed fra de Logitech 2.1 something jeg havde tidligere...

Billede
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
KennethA
Medlem
Indlæg: 1732
Sted: Aarhus

Indlæg af KennethA »

Ok. Jeg ved godt at de fleste af jer måske er ligeglade med udstyr som dette, men for en som mig, der er sindssygt glad for det tidlige digitale, er der her perfekt til blæretråden.

Jeg har endelig fået hentet mit Synclavier-system i Kroatien.
Jeg har bruge tre dage, brugt uforholdsmæssigt mange penge, og kørt 3332,3 km i bilen; været omkring Tyskland, Østrig, Slovenien og Kroatien, og tilbage igen, men hvem tænker over det når der er noget man gerne vil ha’. :-)

Endelig er der et Synclavier-system til at hooke op til det NED Synclavier VPK jeg købte tilbage i februar.

Tak til Damir Rogina fra Zagreb for det system her; nu mangler jeg bare at få lavet nogle kabler o.l. for at det hele virker perfekt. De her systemer har jo temperament :-)

Billede
KennethA

Medlemsavatar
Benjamin
Medlem
Indlæg: 986
Sted: Islands Brygge

Indlæg af Benjamin »

Jeg traf i går den (vanskelige) beslutning at skille mig af med en ellers dygtig medarbejder.
Moog One, som sidder i den polyfoniske afdeling har igennem det meste af 2021 hver dag mødt ind til tiden. Hun har udført sit arbejde med stor præcision og akkuratesse. Men jeg har nogle gange savnet noget i hendes personlighed. Noget vildskab. Noget uforudsigeligt og råt. Jeg kunne derfor mærke at det var tid til at omstrukturere i afdelingen.

I næste uge møder hendes gamle kusine ind. Af en ældre kvinde holder hun sig utroligt godt men jeg er meget i tvivl om jeg kan regne med hende ift. deadlines og aftaler, og om hun rent faktisk kan udføre jobbet til min tilfredshed. Men jeg kan lide hende (jeg må faktisk indrømme at jeg er lidt vild med hende) Hun har karakter og kant. Hun vil fremad og hun har oplevet en masse, som inspirerer mig.

Tag godt imod Moog Memorymoog Plus.

Billede

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Jeg købte for et par uger siden en Pavey Invective amp top

Og et PRS Mark Tremonti 1x12" højtaler og cabinet

Pavey Investive har mulighed for 1 - 5 - 20 watt. Den har Fx loop, Mulighed for ekstra højtaler . Der fulgte en overdrive foot swift med . Der kan tilsluttes høretelefoner. Det giver Di udgang mulighed for, selvom det er tube.
Og den har usb. Den kan tilsluttes computer, ghettoblaster og hvilke som helst højtaler enhed med standard usb.
Det har jeg ikke set i en tube amp før. Toppen vejer kun ca. 7,5 kg. Den er meget fleksibel.

Den har 2 kanaler. En clean og en overdrive. Den clean har ingen gain, master eller volume. Man skruer op med depth , middle og treble. Den har virkelig meget dybde og fylde.
Overdrive kanalen, som minder mere om en distortionpedal end en overdrive pedal. Har - depth, middle, treble, presence, resonans, gain og volume. Her kaldes volume post gain. Overdrive kanalen er lavet med henblik på især metal og hård rock.. Og det er rent faktisk den eneste amp , jeg har prøvet, hvor jeg syntes overdrive knappen er brugbar.
PRSen er tung. Mellem 17 og 20 kg.75 watt og 16 ohm.

Jeg har, endnu ikke helt undersøgt mulighederne. Jeg kender funktionerne, men har ikke helt klarhed over hvilke lyd jeg vil spille med. Men jeg har en god følelse om den.

Og jeg har tolerante naboer.

https://www.thomann.de/dk/peavey_invect ... 20_5_1.htm
Vedhæftede filer
Pavey top.jpg
Pavey top.jpg (820.72 KiB) Vist 2802 gange

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Benjamin skrev: lør 7. aug 2021 12:08 Jeg traf i går den (vanskelige) beslutning at skille mig af med en ellers dygtig medarbejder.
Moog One, som sidder i den polyfoniske afdeling har igennem det meste af 2021 hver dag mødt ind til tiden. Hun har udført sit arbejde med stor præcision og akkuratesse. Men jeg har nogle gange savnet noget i hendes personlighed. Noget vildskab. Noget uforudsigeligt og råt. Jeg kunne derfor mærke at det var tid til at omstrukturere i afdelingen.

I næste uge møder hendes gamle kusine ind. Af en ældre kvinde holder hun sig utroligt godt men jeg er meget i tvivl om jeg kan regne med hende ift. deadlines og aftaler, og om hun rent faktisk kan udføre jobbet til min tilfredshed. Men jeg kan lide hende (jeg må faktisk indrømme at jeg er lidt vild med hende) Hun har karakter og kant. Hun vil fremad og hun har oplevet en masse, som inspirerer mig.

Tag godt imod Moog Memorymoog Plus.

Billede
Hold da kæft mand!! Det r sjældent jeg er (eller kan tillade mig at være) misundelig i denne boldgade, men det er jeg sgu her!
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
Benjamin
Medlem
Indlæg: 986
Sted: Islands Brygge

Indlæg af Benjamin »

Nicolai skrev: lør 7. aug 2021 22:49
Benjamin skrev: lør 7. aug 2021 12:08 Jeg traf i går den (vanskelige) beslutning at skille mig af med en ellers dygtig medarbejder.
Moog One, som sidder i den polyfoniske afdeling har igennem det meste af 2021 hver dag mødt ind til tiden. Hun har udført sit arbejde med stor præcision og akkuratesse. Men jeg har nogle gange savnet noget i hendes personlighed. Noget vildskab. Noget uforudsigeligt og råt. Jeg kunne derfor mærke at det var tid til at omstrukturere i afdelingen.

I næste uge møder hendes gamle kusine ind. Af en ældre kvinde holder hun sig utroligt godt men jeg er meget i tvivl om jeg kan regne med hende ift. deadlines og aftaler, og om hun rent faktisk kan udføre jobbet til min tilfredshed. Men jeg kan lide hende (jeg må faktisk indrømme at jeg er lidt vild med hende) Hun har karakter og kant. Hun vil fremad og hun har oplevet en masse, som inspirerer mig.

Tag godt imod Moog Memorymoog Plus.

Billede
Hold da kæft mand!! Det r sjældent jeg er (eller kan tillade mig at være) misundelig i denne boldgade, men det er jeg sgu her!
… hahaha… og resten af tiden kan jeg så gå og være misundelig på din samling :-D

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Mjaaaa, en Memory Moog vejer nu ret tungt i den balance :)
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
Benjamin
Medlem
Indlæg: 986
Sted: Islands Brygge

Indlæg af Benjamin »

Det er sandt - men med en OB-8 og Jupiter 8 synes du nu at være dækket helt ok ind på Poly-fronten hahaha :-D

Medlemsavatar
Benjamin
Medlem
Indlæg: 986
Sted: Islands Brygge

Indlæg af Benjamin »

KennethA skrev: tors 24. jun 2021 23:22 Ok. Jeg ved godt at de fleste af jer måske er ligeglade med udstyr som dette, men for en som mig, der er sindssygt glad for det tidlige digitale, er der her perfekt til blæretråden.

Jeg har endelig fået hentet mit Synclavier-system i Kroatien.
Jeg har bruge tre dage, brugt uforholdsmæssigt mange penge, og kørt 3332,3 km i bilen; været omkring Tyskland, Østrig, Slovenien og Kroatien, og tilbage igen, men hvem tænker over det når der er noget man gerne vil ha’. :-)

Endelig er der et Synclavier-system til at hooke op til det NED Synclavier VPK jeg købte tilbage i februar.

Tak til Damir Rogina fra Zagreb for det system her; nu mangler jeg bare at få lavet nogle kabler o.l. for at det hele virker perfekt. De her systemer har jo temperament :-)

Billede
Det er simpelthen så imponerende, det Synclavier-setup, Kenneth. Jeg forstår så absolut din enorme begejstring.

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Benjamin skrev: søn 8. aug 2021 10:46 Det er sandt - men med en OB-8 og Jupiter 8 synes du nu at være dækket helt ok ind på Poly-fronten hahaha :-D
Ja, jeg må prøve at klare mig :)
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Nyt svar