Nyt Gear blære tråd

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
WarmJet
Medlem
Indlæg: 90
Sted: Århus

Re: Nyt Gear blære tråd

Indlæg af WarmJet »

Fik for et par måneder siden fingrene i en Gefell UM70S og jeg f*cking elsker den.
Havde i lang tid haft en craving efter en U87, især pre AI og blev ved med at leje én ind til dem af mine kunder der kunne overtales.

Havde tidligere indspillet en violinist på hans medbragte Gefell og var imponeret over den, da jeg tilmed fandt ud af at UM70S'eren har samme kapsel som de gamle U47 OG den mikrofon jeg endte med at købe var nyligt renoveret kunne jeg ikke nære mig.
Og damm, har sparet så meget tid da den er ekstremt alsidig og lyder fedt på samtlige stemmer jeg har smidt efter den - præcis lige så fed som gamle U87'ere, minder om men med sin egen personlighed. Ydermere giver den mine gamle C451E'ere og MD211 konkurrence på percussion og det er en 50/50 imellem den og 451'erne på klaver og akustisk guitar. Samtidig sparker den nummi i M/S sammen med netop en 451'er og har fået mig til at genopdage min kærlighed til mono overhead.

Nu har mit studie kun få reele svagheder tilbage hvilket kan opsummeres som:
1. Skal selvfølgelig ha' en UM70S mere engang.
2. Har ingen plate reverb
3. Ville være lækkert med et rigtigt kontrolrum og et rekreationsrum hvor man kan sende musikere hen og spille bordfodbold når den gamle skal redigere og/eller compile.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Det kom en ny guitar på matriklen i dag, en Dahlberg Contour, Korina krop og hals
DahlbergContour-1.jpg
DahlbergContour-1.jpg (751.94 KiB) Vist 3145 gange
DahlbergContour-3.jpg
DahlbergContour-3.jpg (1.2 MiB) Vist 3145 gange
DahlbergContour-2.jpg
DahlbergContour-2.jpg (776 KiB) Vist 3145 gange
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
TJJ
Forum Donator
Indlæg: 465
Sted: Danmark

Indlæg af TJJ »

Smittefar skrev: ons 15. sep 2021 20:59 Det kom en ny guitar på matriklen i dag, en Dahlberg Contour, Korina krop og hals
En model, som vist ikke er i deres webshop endnu - nice :)

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Den er faktisk på den her side - men der står ganske rigtigt, at den er coming soon https://www.dahlberg-instruments.dk/guitars/

Lau Højen har også en Contour :D (arrrhhh OK, Laus er vist mere en straight SG krop)
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Indlæg: 970
Sted: Copenhagen

Indlæg af Morten Bjørn »

Den er vild. Ser sådan lidt Rudolf Steiner natural ud. Og enkel med een humbucker. Hvad er mulighederne siden der er 2 tone-knapper. Er der single coil?

Medlemsavatar
TJJ
Forum Donator
Indlæg: 465
Sted: Danmark

Indlæg af TJJ »

Smittefar skrev: ons 15. sep 2021 21:56 Den er faktisk på den her side - men der står ganske rigtigt, at den er coming soon https://www.dahlberg-instruments.dk/guitars/

Lau Højen har også en Contour :D (arrrhhh OK, Laus er vist mere en straight SG krop)
Ah ok, den er stadig cool :)

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Morten Bjørn skrev: ons 15. sep 2021 22:10 Den er vild. Ser sådan lidt Rudolf Steiner natural ud. Og enkel med een humbucker. Hvad er mulighederne siden der er 2 tone-knapper. Er der single coil?
Forrest volume, I midten trinløst split af humbucker, bagerst tone.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Indlæg: 970
Sted: Copenhagen

Indlæg af Morten Bjørn »

Interessant, glæder mig til at høre en demo

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Her er en lille snas - det er en super high gain lyd, hvor der er skruet langt ned for volumen, pickuppen er næsten splittet, og der er også rullet en masse tone af - så det er måske ikke den helt optimale setting

Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Indlæg: 970
Sted: Copenhagen

Indlæg af Morten Bjørn »

Fin Thin Lizzy agtig lyd

Medlemsavatar
Gothi
Forum Donator
Indlæg: 344

Indlæg af Gothi »

Smittefar skrev: ons 5. aug 2020 18:16 Det var ikke med vilje. Jeg lover ....

PSX_20200805_181318.jpg
Wow. Har nada forstand på guitar, men den ser sørme lækker ud.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Den er ret lækker - men jeg må erkende, at den ikke bliver brugt ret meget
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
marco
Forum Donator
Indlæg: 950
Sted: Aalborg

Indlæg af marco »

I det lille studiekollektiv jeg har med min far, har det været et lidt slutty år indtil videre! :)

Det er blevet til Neumann KH310, Lexicon PCM90 og et par mics!

Billede

Billede

Billede

Billede

På vej er en 2400audio Imeperium og en GOLY Porter Grinder EQ

Default avatar
fred
Medlem
Indlæg: 1246

Indlæg af fred »

Jeg har ikke posted herinde meget længe, men denne fortjener at komme op :-D
Vedhæftede filer
543D00FA-9CFC-4719-A97E-32ABA22BF65A.jpeg
543D00FA-9CFC-4719-A97E-32ABA22BF65A.jpeg (372.37 KiB) Vist 2872 gange
741F7532-F531-4481-973A-6E2A4E641105.jpeg
741F7532-F531-4481-973A-6E2A4E641105.jpeg (454.71 KiB) Vist 2872 gange

Default avatar
Michael Østerz
Forum Donator
Indlæg: 333
Sted: Lyngby RADIO

Indlæg af Michael Østerz »

IMG_20220404_200441.jpg
IMG_20220404_200441.jpg (2.69 MiB) Vist 2825 gange
Pavestolt over mit nye pultstativ, smedet af JDC Jesper, pulverlakeret hos RB i Rødovre og monteret af migselv sagde hunden.

Pulten er en Soundcraft 600 fra 83' og for det ikke skal være fuldstændigt løgn, har jeg et system magen til i Studie A og meningen er, at pultene skal stå ved siden af hinanden, spejlvendt med begge Bantam krydsfelt side by side...

fåk, jeg glæder mig 🥰
Maximum bass - on ALL frequencies!

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Vi drøftede min nye Acer bærbare Octacore i en anden tråd ,.. (den er super) ,..

Jeg nævnte at jeg ville finde en løsning til transport der skåner den

(istedet for, som folk gør, at lade den rasle rundt i en rygsæk, der smides rundt, og så klage sig når den går i stykker)

Valget er faldet på Pelican 1095 der vil også kunne rumme usb-hub til dongles m.m. (og muligvis et simpelt usb-lydkort)

Har ingen erfaringer med Pelican, men fik det anbefalet i foto-klubben, og har ikke kunnet finde bedre løsning

Måtte bestilles i USA ,..


https://www.pelican.com/us/en/product/c ... dback/1095


pelica.jpg
pelica.jpg (148.28 KiB) Vist 2735 gange
pelica2.jpg
pelica2.jpg (355.6 KiB) Vist 2735 gange
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Der var tilbud på disse hos Scandinavian Photo

De var på ønskelisten, så super

Skal bruges til diverse video-opgaver især med Insta360 tænker jeg

Er der nogen der bruger disse og kan bidrage med lidt meninger, ideer eller råd ?

IMG_20220620_130107119-01.jpeg
IMG_20220620_130107119-01.jpeg (189.29 KiB) Vist 2642 gange


/Dub

Medlemsavatar
metal
Medlem
Indlæg: 946
Sted: Midtjylland

Indlæg af metal »

Jeg har vist ikke fået postet billede af min nye Sequential Pro-3 SE synth. Den er omtalt af flere som den sidste monosynth man nogensinde får brug for, og efter de første par måneder med den, er jeg tilbøjelig til at give dem ret. Den er enormt alsidig i sin lyd og kan lyde som alt mellem en metallisk halvgud og en fløjsblød engel... - hvis den var polyfonisk ville den være min eneste synth!

IMG_0331.jpg
IMG_0331.jpg (2.5 MiB) Vist 2634 gange

Medlemsavatar
Gothi
Forum Donator
Indlæg: 344

Indlæg af Gothi »

Jeg er ikke rigtig til blær, men jeg kan da godt poste hvad jeg begejstret sidder og roder med. Sidste år gik min bandmate Peter og jeg i produktions mode, da vi skulle samle stumperne til det, der nu er blevet vores første "album". Det betød at vi smed alle hardware optagelser vi havde ind på mine macbooks og udelukkende arbejdede ITB i et helt år. Til vores næste forsøg, har jeg i den grad brug for at komme ud igen, så jeg har fodret min højtelskede MC909 med tonsvis af samples fra akustiske instrumenter, herunder autentiske vikinge-trommer, strenge og horn instrumenter, som jeg havde på mine macs. Derudover udskiftede jeg 909s Platinum Trax Dance kort med "World Collection", for ar få endnu mere Folk ind og Dance ud (og solgte mit Trax kort til Nicolai :dollargrin: ). MEEEN...det var ikke helt nok, så jeg begyndte at spekulere på hvad den perfekte synth følgesvend til 909 ville være, og der var ingen tvivl: Roland V-Synth V.2. Og der var sørme en tysk en til salg på eBay, så det gik stærkt med at få den hjem. Den kan lave de fedeste akustiske emulationer med sin variphrase teknologi, har en VA ombord udover PCM engine, og man kan bruge samplede waveforms ligesom på 909. Derudover kan de to vidundere forbindes med coaxial in/out, så man arbejde i et fuldt ud digitalt og støjfrit miljø. V-Synthen er oven i købet multitimbral, så de udgør tilsammen et meget fleksibelt, men tilsigtet lukket system, for jeg er blevet for gammel til store hardware set ups. Min arbejdshukommelse kan ikke følge med, og jeg bliver stresset. Faktisk har jeg siden min flittige brug af workstations i 90erne foretrukket enkle HW systemer, men langt fra altid overholdt det grundet GAS. Ja, det blev en lidt lang forklaring. Undskyld for dette. Her hygger de lykkelige ægtefolk sig sammen ved sofaen.

Kh
Gothi

Billede

Medlemsavatar
Tossyfar
Medlem
Indlæg: 260
Sted: Aarhus

Indlæg af Tossyfar »

KennethA skrev: tors 24. jun 2021 23:22 Ok. Jeg ved godt at de fleste af jer måske er ligeglade med udstyr som dette, men for en som mig, der er sindssygt glad for det tidlige digitale, er der her perfekt til blæretråden.

Jeg har endelig fået hentet mit Synclavier-system i Kroatien.
Jeg har bruge tre dage, brugt uforholdsmæssigt mange penge, og kørt 3332,3 km i bilen; været omkring Tyskland, Østrig, Slovenien og Kroatien, og tilbage igen, men hvem tænker over det når der er noget man gerne vil ha’. :-)

Endelig er der et Synclavier-system til at hooke op til det NED Synclavier VPK jeg købte tilbage i februar.

Tak til Damir Rogina fra Zagreb for det system her; nu mangler jeg bare at få lavet nogle kabler o.l. for at det hele virker perfekt. De her systemer har jo temperament :-)

Billede
SÅ lækkert!!! 😍
Fremtiden er ikke hvad den har været!

Medlemsavatar
Gothi
Forum Donator
Indlæg: 344

Indlæg af Gothi »

KennethA skrev: tors 24. jun 2021 23:22 De her systemer har jo temperament :-)

"They had done a big mistake from my side, and Karl told me the same, they had bought a Synclavier...oh god, you know what that is?"

Wolgang Flür om Kraftwerk (2.38)



Jeg tror Wolfgang er enig med dig på sin måde, Kenneth :lol:

Medlemsavatar
KennethA
Medlem
Indlæg: 1732
Sted: Aarhus

Indlæg af KennethA »

Gothi skrev: ons 29. jun 2022 16:02
KennethA skrev: tors 24. jun 2021 23:22 De her systemer har jo temperament :-)

"They had done a big mistake from my side, and Karl told me the same, they had bought a Synclavier...oh god, you know what that is?"

Wolgang Flür om Kraftwerk (2.38)



Jeg tror Wolfgang er enig med dig på sin måde, Kenneth :lol:
HAHA !
KennethA

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

@KennethA
woooow vil vildt gerne høre mere om det synclavier.
Hvorfor købte du det? Hvad er lige præcis kan det system som andre ikke kan? Fortæl fortæl fortæl :)
Jeg elsker helt tidlige digitale ting (og derfor har jeg købt din ppg360 pakke forresten).

Default avatar
Telstar
Forum Donator
Indlæg: 354

Indlæg af Telstar »

Har lige uploadet et par video'er til min Youtube kanal. De handler om min Arp 2600, som jeg anskaffede for 3 måneder siden.




Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Haters gonna hate :dollargrin:

Den er både gul og sur
Vedhæftede filer
D3240100-E62E-451A-B458-B7269F6FCD18.jpeg
D3240100-E62E-451A-B458-B7269F6FCD18.jpeg (1.69 MiB) Vist 2304 gange
A7AA7F52-25B2-4741-A6AD-EF353F7E5F86.jpeg
A7AA7F52-25B2-4741-A6AD-EF353F7E5F86.jpeg (1.96 MiB) Vist 2304 gange

Nyt svar