Nyt Gear blære tråd

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Sted: Søborg

Re: Nyt Gear blære tråd

Indlæg af Smittefar »

Jep - ingen smoothing
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Lad os endelig høre nærmere, hvis du på et tidspunkt får løst mysteriet om årsagen til de påfaldende måleresultater.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator

Indlæg af Smittefar »

Altså det lyder egentlig rimelig godt - Her er et lille (fjollet) eksempel, hvor jeg sammenligner direkte lyd fra AxeFX med lyden optaget med to kondensator mikrofoner placeret over mit hoved - det er vist det tætteste vi kan komme på, at I hører det jeg hører - Jeg anbefaler, man lytter i hovedtelefoner. Her hører jeg ingen ubalance mellem højre og venstre.

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Smittefar skrev:
søn 22. nov 2020 11:09
Altså det lyder egentlig rimelig godt - Her er et lille (fjollet) eksempel, hvor jeg sammenligner direkte lyd fra AxeFX med lyden optaget med to kondensator mikrofoner placeret over mit hoved - det er vist det tætteste vi kan komme på, at I hører det jeg hører - Jeg anbefaler, man lytter i hovedtelefoner. Her hører jeg ingen ubalance mellem højre og venstre.

Lyder bedst med AXE , efter min mening. Der er en smule for meget rum med mikrofoner. Jeg ved ikke om det er tilført i mixet eller om det er rummet , hvor mikrofonerne , måske, er lidt for langt fra lydkilden.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator

Indlæg af Smittefar »

Det er jo hele pointen at vise den lyd jeg hører i rummet. Derfor er mikrofonerne nær mine ører. Jeg ville aldrig mice mine studie højttalere for at lave en indspilning.

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Smittefar skrev:
fre 20. nov 2020 23:46
Ja, jeg tror, de nye højttalere hjælper til også, men specielt bunden står tydeligere og strammere.
Jeg syntes godt jeg kan høre forskel fra mine AdamA7X. Det er svært at sammenligne i forskellige omgivelser . Jeg opfatter dine med lidt mere fylde , som jeg af og til savner med AX8 i forhold til f.eks rør.
Og jeg vil endda mene at mit rum er bedre til lydoptagelser. Næsten 30 kvm. Og fyldt med rod og lydabsorberende ting. Parketgulv og pudsede vægge og loft. Jeg kunne måske ønske mig en plade på loftet.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator

Indlæg af Smittefar »

Død og helvede. Den her guitar kan godt lide at spille død og helvede. Baryton med gennemgående hals og aktive pickupper. Det siger BUM.
IMG_20201125_151006.jpg
IMG_20201125_151006.jpg (3.03 MiB) Vist 47 gange
IMG_20201125_150935.jpg
IMG_20201125_150935.jpg (3.37 MiB) Vist 47 gange

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Den ser også HÆVIIIIIIIIIIII ud :banan: :jam: :smash:

Medlemsavatar