Neumann TLM 102 eller Røde K2 for lavbudgetstudier

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
proflow
Forum Donator
Sted: Vanløse

Re: Neumann TLM 102 eller Røde K2 for lavbudgetstudier

Indlæg af proflow »

Ingen af dem.. Køb en Mojave Audio 201Fet og så har du en highend mic til en pris LANGT under dét der burde være rimeligt for en mikrofon i den klasse.

Droppede min Neumann U87i til fordel for en 301Fet som er identisk med 201 bare med kugle og 8 tals karakteristik..
Lars Louvré

Medlemsavatar
Niels Vølund
Medlem
Sted: Vodskov nordjylland

Indlæg af Niels Vølund »

Hvad ligger sådan en Mojave i af pris ?
Logic 7.1.1 Os X.4.11 Dual G5 1.8 2GB 2 UAD kort Yamaha 01x, i88, Dynaudio BM5A - kaffe - hotdogs - m.m

Medlemsavatar
eberl42
Medlem
Sted: Djursland

Indlæg af eberl42 »

http://www.johannessmed.com
Producer - Kunstner - Musiker

Medlemsavatar
proflow
Forum Donator
Sted: Vanløse

Indlæg af proflow »

Mener jeg måtte slippe 5200 inkl told fra USA.. Men det var som sagt også for 301Fet og ikke 201..

Den findes også i en rør udgave som hedder 200 og 300
Lars Louvré

Default avatar
garcia
Medlem
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Deaktiveret

Medlemsavatar
StringMike
Medlem
Sted: Århus, DK

Indlæg af StringMike »

Kan også ret godt li' 102'eren... Den har meget klasse til få penge. Lavede et shoot-out, hvor den bestemt klarede sig godt mellem bl.a. en 87'er (vintage 70'er).
Men som primær vokalmic ville jeg være træt af kun at have nyre at vælge imellem. Så hellere finde en god AKG C414 B-ULS. Tysk eller østrigsk ebay er et godt sted.
Kugle eller ottetal bruger jeg i hvert fald for ofte til vokal til at jeg kunne leve med en 102 alene. Hele min kommende plade er tracket med U87 i omni på vokal. Men kunne også godt have levet med en 414.
Mikkel Bøggild
Ejer og operatør hos Skraaplan Recording
[url]http://www.skraaplan.com/[/url]
____________________________________________________________________________________

Default avatar
Fogde
Medlem

Indlæg af Fogde »

Jeg har brugt en 102'er den del gange efterhånden, men har aldrig haft en overbevisende oplevelse med den. Ville til enhver tid hellere tage K2 eller en c414'er for den sags skyld.

Medlemsavatar
Living Smart TV  
Forum Donator
Sted: Vejle

Indlæg af Living Smart TV »

StringMike skrev:Hele min kommende plade er tracket med U87 i omni på vokal. Men kunne også godt have levet med en 414.
I hvilke situationer får man bedre vokal- lyd på omni end cardioid?

Sendt fra min GT-N7105 med Tapatalk2

Medlemsavatar
Kasper.
Medlem
Sted: København

Indlæg af Kasper. »

Det er bare en anden lyd du får. Der bliver fanget mere at rummet hvilket hiver vokalen lidt længere 'ud i rummet'. Det er dog mest brugbart når rummet lyder godt.

Default avatar
garcia
Medlem
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Jeg bruger kun omni til akutiske optagelser, meget sjældent til vokal. Ville slet ikke bruge det på speak.
Der ville jeg bruge nyre, speake tæt på og fuld skrald all buttons in 1176 style :lol:
Deaktiveret

Medlemsavatar
StringMike
Medlem
Sted: Århus, DK

Indlæg af StringMike »

Kasper. skrev:Det er bare en anden lyd du får. Der bliver fanget mere at rummet hvilket hiver vokalen lidt længere 'ud i rummet'. Det er dog mest brugbart når rummet lyder godt.
Lige mine ord. Du får heller ikke så hårde S'er med kugle. Og så vil jeg sige, at hvis du har et egnet rum, så får du ikke nødvendigvis mere af rummet med - det bliver bare lidt mere 3D og vokalen fylder mere. Hvis du så lige hakker 2-3 dB ved 2-3:1 med en god comp på vej ind, kan det lige "samle" det sidste, du måske mangler. Men det kræver et godt rum.
Og så vil jeg lige indskyde at 102'eren er måske lidt neutral i lyden, sikkert pga. dens transformerløse design. Men parrer man den med en karakterfuld preamp, er den faktisk rigtigt god. Jeg har brugt dem især på flygel og som OH med Great River preamps med stor succes.
Mikkel Bøggild
Ejer og operatør hos Skraaplan Recording
[url]http://www.skraaplan.com/[/url]
____________________________________________________________________________________

Nyt svar