mest synthesizer for pengene! hvor?

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12758
Sted: Århus

Re: mest synthesizer for pengene! hvor?

Indlæg af david mondrup »

madsdue skrev:hmm, her er noget at tænke over!

Ja, jeg er på budget, og det er ikke vanvittigt stort, så løsningen må rigtig gerne være, hvor jeg evt. ville kunne "nøjes" med noget basis-grej og så siden supplere.

- jeg har lige nogle enkle spørgsmål:

- et motherkeyboard, hvad er det helt præcist?

- Hvis jeg skal have et MIDI-keyboard, hvad skal jeg så kigge efter i forhold til kvalitet?

- Der bliver nævnt: "Sylenth1" i tråden, er det ikke en virtuel synth/et plug in? det kræver vel et MIDI-keyboard og en PC?

endnu engang tak for svarene. dejligt med al den hjælp :)
Motherkeyboard = MIDI keyboard.
Sylenth1 er en virtuel synth, der kræver computer og MIDI keyboard.
Razmo skrev:digital lyd kan IKKE genskabe analog lyd
Nej, selvfølgelig kan den ikke det. En analog synth kan jo heller ikke genskabe digital lyd, og slet ikke digital fleksibilitet. Hvis du vil have analog synth lyd må du få fat i en analog synth. De bedste plugins vinder jo ikke på deres evne til at efterligne eksisterende hw produkter, men på at lyde superfedt i sig selv. Du bebrejder jo heller ikke en elektrisk guitar, at den ikke kan genskabe lyden af en god spansk guitar.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
madsdue
Medlem
Indlæg: 297

Indlæg af madsdue »

Er det muligt at koble en Access Virus til et MIDI-keyboard uden brug af computer? :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

madsdue skrev:Er det muligt at koble en Access Virus til et MIDI-keyboard uden brug af computer? :)
Ja. Det er dog kun relevant hvis du køber en desktop eller rack-udgave, dvs. en udgave der ikke har egne keys. :)

Medlemsavatar
madsdue
Medlem
Indlæg: 297

Indlæg af madsdue »

Ja. Det er dog kun relevant hvis du køber en desktop eller rack-udgave, dvs. en udgave der ikke har egne keys.
ja, selvfølgelig.
skal man være opmærksom på noget i forhold til MIDI-key + desktop/rack-udgave VS. keyboard-udgave udover selvfølgelig, at det er en smule mere "handy" med indbygget keyboard.

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Tau Gundersen skrev:
Razmo skrev: Og til den med at det eneste fremtidssikre skulle være software... NOT TRUE!!! Der er MANGE der ikke vil røre en computer med en finger, når de laver musik, både pga. kreativiteten og det intuitive aspekt i hardware, men også pga. at nogle foretrækker rigtig analog lyd, og husk lige, at DET får man altså IKKE med software, og så kan i softsynth folk huje lige til dommedag, ... digital lyd kan IKKE genskabe analog lyd (ikke endnu i hvert fald)... i hvert fald ikke så JEG er tilfreds 8-)
Det du siger er "smag og behag", men det ligger ligesom i kortene fra starten at folk anbefaler ting der falder i deres egen smag.. Personligt har jeg haft et par hardware synths efterhånden, men har skilt mig af med dem allesammen fordi jeg synes software er mere motiverende og gør mig mere produktiv. Jeg ved godt der er folk der har det helt omvendt - godt for dem, bare vi allesammen kan gøre det vi er glad for ik'?

Når det så er sagt, synes jeg en Virus med knobs for hver af de vigtigste funktioner er anbefalelsesværdig til en begynder - men er begynderen på budget, kan Sylenth1 måske være lige så god at starte på?
Jammen vi er helt enige... du gør bare det samme som mig nu, og "Flips the coin around" igen :wink: ... jeg synes bare at tonen begyndte at blive sådan lidt "Hold dig fra hardware, software er vejen frem og meget bedre!".... det er en sandhed med modificationer, for begge dele har en fremtid, og det afhænger i den grad af hvad man vil og tænder på, som jeg også skrev.

Jeg tænker bare, at hvis manden er total newbie indenfor Synths, så kan det være overkill at sætte ham ned foran en PC, med alle de opsætninger, latencies, crashes, og muligheder som det medfører, hvis alt han vil bare er at snuse til en synthesizer... så ER det altså immervæk nemmere og bestemt også hurtigere givende bare at række om bag f.eks. en Virus (eller anden synth) og trykke på tænd/sluk knappen og gribe ud efter knapperne, end at skulle igennem en større computer session.

Finder man denne verden spændende, og software synthesizers så begynder at trække, kan man jo altid udvide med den slags hen ad vejen. :)

Og ja... vi er forskellige... jeg solgte alt mit hardware, fordi jeg TROEDE jeg skulle være softsynth nørd, og det er så FOR MIG, det DUMMESTE jeg nogen sinde har gjort... heldigvis er jeg kommet efter det igen :dollargrin:

Ja, og så er der dem der vil have begge dele....
Senest rettet af Razmo man 16. nov 2009 22:10, rettet i alt 2 gange.
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

david mondrup skrev:
madsdue skrev:hmm, her er noget at tænke over!

Ja, jeg er på budget, og det er ikke vanvittigt stort, så løsningen må rigtig gerne være, hvor jeg evt. ville kunne "nøjes" med noget basis-grej og så siden supplere.

- jeg har lige nogle enkle spørgsmål:

- et motherkeyboard, hvad er det helt præcist?

- Hvis jeg skal have et MIDI-keyboard, hvad skal jeg så kigge efter i forhold til kvalitet?

- Der bliver nævnt: "Sylenth1" i tråden, er det ikke en virtuel synth/et plug in? det kræver vel et MIDI-keyboard og en PC?

endnu engang tak for svarene. dejligt med al den hjælp :)
Motherkeyboard = MIDI keyboard.
Sylenth1 er en virtuel synth, der kræver computer og MIDI keyboard.
Razmo skrev:digital lyd kan IKKE genskabe analog lyd
Nej, selvfølgelig kan den ikke det. En analog synth kan jo heller ikke genskabe digital lyd, og slet ikke digital fleksibilitet. Hvis du vil have analog synth lyd må du få fat i en analog synth. De bedste plugins vinder jo ikke på deres evne til at efterligne eksisterende hw produkter, men på at lyde superfedt i sig selv. Du bebrejder jo heller ikke en elektrisk guitar, at den ikke kan genskabe lyden af en god spansk guitar.
Det var ikke for at spæde til ilden i debatten om digital vs. analog... jeg er helt enig... Begge dele er gode til forskellige ting, men nogle foretrækker dog stadig kun analog lyd, andre de digitales flexibilitet og mange muligheder.

Jeg skrev hvad jeg gjorde for at pointere, at der ER forskel... men det er vel egentligt også irrellevandt for denne tråd, da trådstarter slet ikke spørger til det... det var vidst bare mine tanker der løb af med mig :lol:
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

madsdue skrev:
Ja. Det er dog kun relevant hvis du køber en desktop eller rack-udgave, dvs. en udgave der ikke har egne keys.
ja, selvfølgelig.
skal man være opmærksom på noget i forhold til MIDI-key + desktop/rack-udgave VS. keyboard-udgave udover selvfølgelig, at det er en smule mere "handy" med indbygget keyboard.
I en del tilfælde vil en keyboard version have yderligere knapper og fadere osv, som selvfølgeligt gør den mere attraktiv, men i f.eks. Blofeld eller Virus tilfældene er det ikke det vigtigste, da interfacet er 100% magen til stort set, hvad end du køber med eller uden tangenter.

Det du skal være MEGET opmærksom på med en MIDI Keyboard Controller (Mother keyboard) er om den har en MIDI udgang (5 polet DIN stik), det har de fleste, men enkelte af de mindre har muligvis kun USB tilslutning, og så kan de ikke kobles dirrekte til en hardware synth.

En anden ting, og nok det mest vigtige er kvaliteten på det MIDI Keyboard Controller du har kig på... der er stor forskel, og mange af dem har f.eks. ikke Aftertouch funktion... Stort set alle modeller er Velocity sensitive (eller anslagsfølsomhed), men Aftertouch er en yderligere funktion der senser hvor hårdt du presser ned på tangenterne EFTER du har slået an, og bruges f.eks. tit til at sætte vibrato på live... ikke mange af de billigste har denne funktion.

Hvis jeg må komme med et par eksempler på gode MIDI Controller Keyboard MED aftertouch, så kig på f.eks. E-mu's X-Board serie, eller Edirol's PCR serie... jeg har haft begge, og de kan VARMT anbefales, da de er af meget god kvalitet til prisen.

Men ender du med en Virus standalone (med eller uden keys), som andre foreslår, så kan jeg også bekræfte, at det er et godt valg... har selv haft en Virus B, og det ER en fed digital hardware synth, nem at gå til... og C versionen er endnu bedre specielt pga. udvidet effekt section, samt EQ på alle spor :)

Håber ik jeg bliver FOR teknisk :lol:

Og så husk ALTID lige at tjekke Den Blå Avis, for det kan snildt bedre betale sig at købe brugt mange gange... bare sørg for at tjekke tilstanden hvis det er noget med tangenter før du køber brugt.
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Sylenth er som du siger en soft synth, og jo den kræver en computer, men til gengæld kræver sylenth ikke meget af din computer. Du vil få endda rigtig meget synth for pengene i den.

jeg vil anbefale dig at starte med computer nu frem for senere, du kommer ikke uden om en pc alligevel, i længden ihvertfald.
Hardware synth har syntes jeg alt for lidt at byde på i forhold til prisen, og kvaliteten er ens hvis altså dine softsynth er i en ordentlig kvalitet. Sylenth er bestemt i en ordentlig kvalitet :wink: Som programør er principperne de samme. Jeg vil dog anbefale dig en midicontroler så du har nogle nobs at dreje på.

En mere avanceret softsynth kunne være Waldorf Largo, men pas på, de er for dyre her hjemme.
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Razmo skrev:
david mondrup skrev:
madsdue skrev:hmm, her er noget at tænke over!

Ja, jeg er på budget, og det er ikke vanvittigt stort, så løsningen må rigtig gerne være, hvor jeg evt. ville kunne "nøjes" med noget basis-grej og så siden supplere.

- jeg har lige nogle enkle spørgsmål:

- et motherkeyboard, hvad er det helt præcist?

- Hvis jeg skal have et MIDI-keyboard, hvad skal jeg så kigge efter i forhold til kvalitet?

- Der bliver nævnt: "Sylenth1" i tråden, er det ikke en virtuel synth/et plug in? det kræver vel et MIDI-keyboard og en PC?

endnu engang tak for svarene. dejligt med al den hjælp :)
Motherkeyboard = MIDI keyboard.

Razmo skrev:digital lyd kan IKKE genskabe analog lyd
Nej, selvfølgelig kan den ikke det. En analog synth kan jo heller ikke genskabe digital lyd, og slet ikke digital fleksibilitet. Hvis du vil have analog synth lyd må du få fat i en analog synth. De bedste plugins vinder jo ikke på deres evne til at efterligne eksisterende hw produkter, men på at lyde superfedt i sig selv. Du bebrejder jo heller ikke en elektrisk guitar, at den ikke kan genskabe lyden af en god spansk guitar.
Det var ikke for at spæde til ilden i debatten om digital vs. analog... jeg er helt enig... Begge dele er gode til forskellige ting, men nogle foretrækker dog stadig kun analog lyd, andre de digitales flexibilitet og mange muligheder.

Jeg skrev hvad jeg gjorde for at pointere, at der ER forskel... men det er vel egentligt også irrellevandt for denne tråd, da trådstarter slet ikke spørger til det... det var vidst bare mine tanker der løb af med mig :lol:
Til trådstarter vil jeg så sige at det er forkert, Korg gjorde pænt opmærksom på dette ved udgivelsen af Korg Oasys Vs Ms20/Plolysix, disse kom som en opdatering digitalt til Korg Oasys, med udvidede funktioner. Selv Devine må indrømme at digital udgaven er bedre end den analoge original.

Access virus har så bare den fordel at de er rigtig gode til at træde frem i et mix :)
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Til trådstarter vil jeg så sige at det er forkert, Korg gjorde pænt opmærksom på dette ved udgivelsen af Korg Oasys Vs Ms20/Plolysix, disse kom som en opdatering digitalt til Korg Oasys, med udvidede funktioner. Selv Devine må indrømme at digital udgaven er bedre end den analoge original.
Nu er jeg ikke "Divine", og jeg kan ikke være mere uenig... Jeg vil ikke debatere, om den digitale version er dårligere eller bedre, men JEG kan høre at de lyder forskelligt, og JEG foretrækker uden tøven den originale analoge sound af disse to maskiner...

Smag og behag :wink:
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Razmo skrev:
Til trådstarter vil jeg så sige at det er forkert, Korg gjorde pænt opmærksom på dette ved udgivelsen af Korg Oasys Vs Ms20/Plolysix, disse kom som en opdatering digitalt til Korg Oasys, med udvidede funktioner. Selv Devine må indrømme at digital udgaven er bedre end den analoge original.
Nu er jeg ikke "Divine", og jeg kan ikke være mere uenig... Jeg vil ikke debatere, om den digitale version er dårligere eller bedre, men JEG kan høre at de lyder forskelligt, og JEG foretrækker uden tøven den originale analoge sound af disse to maskiner...

Smag og behag :wink:
Griner, det er osse en debat uden ende.....og den fører ikke til enighed ihvertfald :wink:

David siger det nu osse meget flot, hvorfor skal digital og analog ligne hinanden.
Senest rettet af stralner tirs 17. nov 2009 16:07, rettet i alt 1 gang.
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

stralner skrev:
Razmo skrev:
Til trådstarter vil jeg så sige at det er forkert, Korg gjorde pænt opmærksom på dette ved udgivelsen af Korg Oasys Vs Ms20/Plolysix, disse kom som en opdatering digitalt til Korg Oasys, med udvidede funktioner. Selv Devine må indrømme at digital udgaven er bedre end den analoge original.
Nu er jeg ikke "Divine", og jeg kan ikke være mere uenig... Jeg vil ikke debatere, om den digitale version er dårligere eller bedre, men JEG kan høre at de lyder forskelligt, og JEG foretrækker uden tøven den originale analoge sound af disse to maskiner...

Smag og behag :wink:
Griner, det er osse en debat uden ende.....og den fører ikke til enighed ihvertfald :wink:
DET, er vi så til gengæld ravende enige om :dollargrin:
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

:dollargrin:
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
madsdue
Medlem
Indlæg: 297

Indlæg af madsdue »

Sylenth er som du siger en soft synth, og jo den kræver en computer, men til gengæld kræver sylenth ikke meget af din computer. Du vil få endda rigtig meget synth for pengene i den.

jeg vil anbefale dig at starte med computer nu frem for senere, du kommer ikke uden om en pc alligevel, i længden ihvertfald.
Hardware synth har syntes jeg alt for lidt at byde på i forhold til prisen, og kvaliteten er ens hvis altså dine softsynth er i en ordentlig kvalitet. Sylenth er bestemt i en ordentlig kvalitet Som programør er principperne de samme. Jeg vil dog anbefale dig en midicontroler så du har nogle nobs at dreje på.
jeg tror det ender med, at jeg købet MIDI-keyboard og så nogle softsynths/plugins.
Hvor meget skal keyboardet kunne? jeg har kigget lidt på nogle forskellige (ret billige) modeler, bl.a. Keyrig 49 - http://www.m-audio.com/products/en_us/KeyRig49.html

kan det tilstrækkeligt, eller er det en god idé, at købe et med flere features, i så fald hvor meget skal den kunne? :)

Medlemsavatar
David D
Medlem
Indlæg: 775
Sted: KBH N

Indlæg af David D »

madsdue skrev:
Sylenth er som du siger en soft synth, og jo den kræver en computer, men til gengæld kræver sylenth ikke meget af din computer. Du vil få endda rigtig meget synth for pengene i den.

jeg vil anbefale dig at starte med computer nu frem for senere, du kommer ikke uden om en pc alligevel, i længden ihvertfald.
Hardware synth har syntes jeg alt for lidt at byde på i forhold til prisen, og kvaliteten er ens hvis altså dine softsynth er i en ordentlig kvalitet. Sylenth er bestemt i en ordentlig kvalitet Som programør er principperne de samme. Jeg vil dog anbefale dig en midicontroler så du har nogle nobs at dreje på.
jeg tror det ender med, at jeg købet MIDI-keyboard og så nogle softsynths/plugins.
Hvor meget skal keyboardet kunne? jeg har kigget lidt på nogle forskellige (ret billige) modeler, bl.a. Keyrig 49 - http://www.m-audio.com/products/en_us/KeyRig49.html

kan det tilstrækkeligt, eller er det en god idé, at købe et med flere features, i så fald hvor meget skal den kunne? :)
Jeg har et Keyrig 49 stående, og jeg har sgu aldrig været særlig begejstret for det. Tangenterne er forholdsvis ringe og det har jeg aldrig rigtig kunne affinde mig med (jeg er dog også pianist, så jeg bliver hurtigt irriteret over dårlige tangenter). Til gengæld er den billig, og hvis du ikke har behov for vægtede tangenter eller lign. så er den vel ganske fin.

Men du skal være obs på, at det kan være (rigtig!!) rart at have nogle knobs og fadere hvis du vælger at køre midi + softsynth, så du ikke skal sidde med musen hver gang du vil ændre lyden - det er i mine øjne kropumuligt.. (:

VH
David
Pianist og keyboardspiller.

Medlemsavatar
David D
Medlem
Indlæg: 775
Sted: KBH N

Indlæg af David D »

Jeg vil anbefale dig at kigge på noget CME UF, Edirol PCR, M-Audio Axiom/Oxygen eller Novation Remote..

De er alle noget dyrere end Keyrig'en, men det er i mine øjne værd at invistere i nogle knobs og fadere hvis du vil lege, og ikke bare spille de presets der findes i softsynthen.

David
Pianist og keyboardspiller.

Medlemsavatar
madsdue
Medlem
Indlæg: 297

Indlæg af madsdue »

det er i mine øjne værd at invistere i nogle knobs og fadere hvis du vil lege, og ikke bare spille de presets der findes i softsynthen.
det lyder fornuftigt, men hvad vil du/i foreslå at disse nobs helst skal styre? hvilke features er vigtigste i denne sammenhæng?

Medlemsavatar
lydmuren
Medlem
Indlæg: 352
Sted: Aalborg

Indlæg af lydmuren »

virus ti snow, samme lyd som virus ti.
mopho skulle også være ganske fin og fyldig synth lyd
blofeld ikke så fyldig i lyden, men er godt til top lyde som percussion og hihat

altås hva jeg har læst mig til, har ikke selv hardware synth

ellers er der
omnisphere
d-cam synth squad
sylenth
nexus2

har selv omnisphere, hvor der er en ganske fyldig lyd i. de andre skulle også være rigtig fede i lyden

VH
LM
aa

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

madsdue skrev:
det er i mine øjne værd at invistere i nogle knobs og fadere hvis du vil lege, og ikke bare spille de presets der findes i softsynthen.
det lyder fornuftigt, men hvad vil du/i foreslå at disse nobs helst skal styre? hvilke features er vigtigste i denne sammenhæng?
Drejeknapper, knapper og fadere på MIDI Controller Keyboards er programerbare, så du bestemmer selv hvad de skal styre i den softsynth du styrer med det... som regel plejer de controller keyboards at have program pladser hvor du kan gemme opsætninger til de forskellige softsynths du bruger... køber man de dyrere modeller som Novation's er der vidst enda automatisk opsætning...

Du skal bare regne med, at når du starter ud med softsynth som newbie, så er "the learning curve" nok en hel del mere stejl, end hvis du bare havde valgt en hardware synth... så vær forberedt på, at der er et hav af indstillinger du skal lære, både med lydkort, sequencer, MIDI controller Keyboard, Softsynths osv... vær forberedt på at stille en del spørgsmål her inde, når du går i gang :dollargrin:
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
madsdue
Medlem
Indlæg: 297

Indlæg af madsdue »

Du skal bare regne med, at når du starter ud med softsynth som newbie, så er "the learning curve" nok en hel del mere stejl, end hvis du bare havde valgt en hardware synth... så vær forberedt på, at der er et hav af indstillinger du skal lære, både med lydkort, sequencer, MIDI controller Keyboard, Softsynths osv... vær forberedt på at stille en del spørgsmål her inde, når du går i gang
hehe, jeg tror lige så meget, at I skal være klar ;)

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

madsdue skrev:
Du skal bare regne med, at når du starter ud med softsynth som newbie, så er "the learning curve" nok en hel del mere stejl, end hvis du bare havde valgt en hardware synth... så vær forberedt på, at der er et hav af indstillinger du skal lære, både med lydkort, sequencer, MIDI controller Keyboard, Softsynths osv... vær forberedt på at stille en del spørgsmål her inde, når du går i gang
hehe, jeg tror lige så meget, at I skal være klar ;)
Ja, det var det jeg frygtede :dollargrin: ... Men tror også det bliver nogle andre det "kommer til at gå ud over", for godt nok har jeg computer tække, men megen erfaring har jeg ikke med softsynths :roll:

Der kommer nok et par spørgsmål om Latency, hvis jeg gætter rigtigt :dollargrin:
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
madsdue
Medlem
Indlæg: 297

Indlæg af madsdue »

Der kommer nok et par spørgsmål om Latency, hvis jeg gætter rigtigt
Ja, det har du nok ret i (og en håndful andre ting, hvis JEG gætter rigtig :-D )!

Medlemsavatar
madsdue
Medlem
Indlæg: 297

Indlæg af madsdue »

Nu er jeg kommet lidt nærmere, hvad jeg vil investere i. Jeg overvejer lige p.t. M-Audio's Oxygen 49 og så en softsynth (som jeg ikke helt har fundet ud af, hvad skal være, endnu). Har nogen af jer erfaringer med Oxygen 49?

http://www.m-audio.com/products/en_us/Oxygen49.html

bonusspørgsmål!!

Mange af jer har skrevet, at det er en god idé (i hvert fald for en nybegynder), at købe et keyboard med lidt knobs og forskellige ting. Denne maskine har jo en 8 stykker. Når man justerer fysisk på dem, ændrer de samme funktioner sig så efter det i plug-in'et, eller hvordan spiller de sammen? :)

Default avatar
Matti
Medlem
Indlæg: 275

Indlæg af Matti »

madsdue skrev:Nu er jeg kommet lidt nærmere, hvad jeg vil investere i. Jeg overvejer lige p.t. M-Audio's Oxygen 49 og så en softsynth (som jeg ikke helt har fundet ud af, hvad skal være, endnu). Har nogen af jer erfaringer med Oxygen 49?

http://www.m-audio.com/products/en_us/Oxygen49.html

bonusspørgsmål!!

Mange af jer har skrevet, at det er en god idé (i hvert fald for en nybegynder), at købe et keyboard med lidt knobs og forskellige ting. Denne maskine har jo en 8 stykker. Når man justerer fysisk på dem, ændrer de samme funktioner sig så efter det i plug-in'et, eller hvordan spiller de sammen? :)
Uden at have et MIDI keyboard med faders eller knobs, så mener jeg bestemt at du kan assign hver knob, til sin funktion.. Så hvis du f.eks. sætter en knob til af styre cut-offet, så kan du styre det manuelt med knobben, hvilket er smart til automation f.eks. eller sjov og ballade med den lyd du nu har lavet
-

Medlemsavatar
madsdue
Medlem
Indlæg: 297

Indlæg af madsdue »

Uden at have et MIDI keyboard med faders eller knobs, så mener jeg bestemt at du kan assign hver knob, til sin funktion.. Så hvis du f.eks. sætter en knob til af styre cut-offet, så kan du styre det manuelt med knobben, hvilket er smart til automation f.eks. eller sjov og ballade med den lyd du nu har lavet
Okay :) fedt nok.
Hvordan styrer man det? Hvordan installeres det?

Nyt svar