Adam S 2.5A vs Genelec 1031A + 1092A

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
Højhus
Medlem
Indlæg: 896
Sted: Herning

Adam S 2.5A vs Genelec 1031A + 1092A

Indlæg af Højhus »

Jeg står og skal til at købe nye studie monitors.

Jeg har hørt og forelsket mig i et sæt Adam S 2.5A som er nye.

På den anden side har jeg også fundet et Genelec sæt med 2 monitore og en sub.

Argh - dilemma, nyt er ikke altid bedre end gammelt, jeg har ikke rigtig mulighed for at sætte dem ved siden af hinanden og lave noget a/b test, så hvis der nu var nogen der kunne sige go eller no go til det ene eller andet ville det da være en start.

Hælder 80/20 til Adams favør.

Mvh Højhus
www.bricksite.com/brugtudstyr - brugt og nyt udstyr fra udlejningsfirma sælges.

Medlemsavatar
vilddyr
Medlem
Indlæg: 1367
Sted: Kbh N

Indlæg af vilddyr »

Højhus skrev:Jeg står og skal til at købe nye studie monitors.

Jeg har hørt og forelsket mig i et sæt Adam S 2.5A som er nye.

På den anden side har jeg også fundet et Genelec sæt med 2 monitore og en sub.

Argh - dilemma, nyt er ikke altid bedre end gammelt, jeg har ikke rigtig mulighed for at sætte dem ved siden af hinanden og lave noget a/b test, så hvis der nu var nogen der kunne sige go eller no go til det ene eller andet ville det da være en start.

Hælder 80/20 til Adams favør.

Mvh Højhus
JEG tror at du vil blive træt af ADAM toppen i længden. Jeg blev det i hvert fald. Den er flot og den lækker, og især S serien lyder dejligt. Men som monitor valgte jeg anytime 1031. Det er en arbejdshest i min bog, og med sub er det en glimrende monitor. Men det er jo bare mine præferencer. Har du mulighed for at mixe på begge dele? Så gør det :-)

Medlemsavatar
XSF
Medlem
Indlæg: 418

Indlæg af XSF »

Jeg ville vælge S2A eller S3A ikke S2.5A da man for ondt i ørerne af dem, efter et stykke tid ( har selv haft dem ). Det gør du ikke med de 2 andre.
Bruger selv S3A plus sub. Ville nok ikke vælge 1031, men det er jo nok en smagssag.

MVH

Nikolaj
Let the force be with you!

Medlemsavatar
Højhus
Medlem
Indlæg: 896
Sted: Herning

Indlæg af Højhus »

Aha, spændende.

Det er meget lang tid (læs 4 år) siden at jeg har været på et sæt 1031A og har derfor ikke rigtig noget brugbart forhold til dem.

Det jeg har lyttet på de nye Genelec kasser med runde former, har overbevist mig om at jeg vil få mixet alt for toppet da jeg syntes at de lyder som om der er nogen der har smidt en våd karklud over.

Men det kan da til gengæld også være at Adam vil forfine et mix der ikke rigtigt er det.

@Nikolaj - du blev træt af S2.5A af hvilken årsag, der er da lidt mulighed for at tilpasse dem med lidt EQ på fronten.

Jeg har ikke rigtig mulighed for at a/b teste over en periode selvom jeg gerne ville, Adam kasserne er nye og Genelec vil jo naturligt være brugt, da de jo er udgåede.
www.bricksite.com/brugtudstyr - brugt og nyt udstyr fra udlejningsfirma sælges.

Medlemsavatar
vilddyr
Medlem
Indlæg: 1367
Sted: Kbh N

Indlæg af vilddyr »

De gamle genelec modeller er på ingen måde at sammenligne med de gamle. de minder overhovedet ikke om hinanden.

Mit problem med Adam bånddiskanten er, at tingene aldrig lyder topfattigt. ART tweeteren er så meget in your face, at selvom mixet er lukket og dynet, så hører man det ikke rigtig synes jeg. Det er selvfølgelig UDELUKKENDE min erfaring. Så derfor ville jeg bare råde dig til at tage et mix, og så sætte dig ned og mixe det fra bunden på hvert sæt. Så tror jeg sagtens du kan fornemme hvad der får dig til at tage de rigtige valg :-)

Medlemsavatar
zakkwylde
Medlem
Indlæg: 2034
Sted: Amager

Indlæg af zakkwylde »

vilddyr skrev:De gamle genelec modeller er på ingen måde at sammenligne med de gamle
:-D :lol:

Medlemsavatar
XSF
Medlem
Indlæg: 418

Indlæg af XSF »

S2.5A'erne skulle jeg skrue så meget ned for toppen for ikke at "blive træt i ørene" at der simplelhen kom alt for meget top i mine mix.
2a og 3a har slet ikke det problem.
Jeg har aldrig kunnet med Genelec, kun de helt store mains lyder super, syndes jeg, men der er rigtig mange meninger om det, men heldigvis lige så meget monitors :)

MVH

Nikolaj
Let the force be with you!

Medlemsavatar
vilddyr
Medlem
Indlæg: 1367
Sted: Kbh N

Indlæg af vilddyr »

zakkwylde skrev:
vilddyr skrev:De gamle genelec modeller er på ingen måde at sammenligne med de gamle
:-D :lol:
Ja, en formulering for de særligt indviede :lol:

Medlemsavatar
vilddyr
Medlem
Indlæg: 1367
Sted: Kbh N

Indlæg af vilddyr »

XSF skrev:S2.5A'erne skulle jeg skrue så meget ned for toppen for ikke at "blive træt i ørene" at der simplelhen kom alt for meget top i mine mix.
2a og 3a har slet ikke det problem.
Jeg har aldrig kunnet med Genelec, kun de helt store mains lyder super, syndes jeg, men der er rigtig mange meninger om det, men heldigvis lige så meget monitors :)

MVH

Nikolaj
Men tweeteren er jo identisk? Hvordan kan der være denne forskel tror du?

Medlemsavatar
XSF
Medlem
Indlæg: 418

Indlæg af XSF »

Forstærker, delefilter? De har jo de del med lyden at gøre. :)
Let the force be with you!

Medlemsavatar
Delax
Forum Donator
Indlæg: 3640
Sted: København

Indlæg af Delax »

Har du lyttet til de nye S2X?

Jeg lavede en test for nogle måneder siden med lidt forskellige monitors og endte med at købe S2X. Der er nok lidt mere level i S2.5 A og lidt større bass enhed men S2X går pænt langt ned i bunden og er ret liniær og detaljeret. Stort set alle Adam har jo den der lidt hårde, in you face, non hi-fi lyd og den kan jeg godt lide.

Hvis nyt er bedre end gammel så er de S2X jo toppen 8-)
Plugin presets @ https://www.16sounds.com/
.NET Development @ http://www.dotbuch.net/

Nyt svar