Er det et " spøgelse " der er kommet med på denne optagelse

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
reposity
Forum Donator
Indlæg: 476
Sted: Vanløse

Er det et " spøgelse " der er kommet med på denne optagelse

Indlæg af reposity »

Hejsa,

Min bror og jeg sad forleden og legede lidt i mit studie. Vi havde en masse sange fra vores øver som vi lige ville optage igen hvor min bror spillede riffene på guitar.

Vi mikede min Marshall TSL 100 og 4x12 Vintage kabinet op med 2 x SM 57 og en Røde NT 1000.

Midt i en af sangene kommer der en mærkelig uhyggelig lyd fra Kabinettet.

Prøv at hør på dette lille lydklip. Man skal høre det på store højtalere og ikke på en pc højtaler.

http://www.myupload.dk/showfile/3162137f70e.mp3/

Jeg ved godt fra vores øvelokale at en Marshall kan opfange lyde fra andre øvelokaler etc. Men det her er jo en sen aften i en kælder. Alle stik er jordet ( Hvis det betyder noget ). Jeg har optaget meget fra denne marshall og aldrig haft sådan en " stemme" før ?

Kan I sige hvad det er :-). Vi bor I et gammel hus fra 1930. I rummet ved siden af mit studie var der i 1962 en psykisk syg der begik selvmord.
Og Michael Carøe har boet ( Da han var helt ung ) i det andet værelse ved siden af mit studie :dollargrin:

Gad vide hvem der spøger. Eller er det bare en elelr anden frekvens der pludselig bliver opfanget ?

Læg mærke til min bror lige kommer ud af fatning et kort øjeblik til sidst :-)

Nå men lyt lige. Er spændt på om nogen kan sige noget.

PS vidste ikke lige hvor denne her skulle hen, men så må moderator lige flytte den.

Hilsen

Michael

http://www.myspace.com/violmace
Vedhæftede filer
BEAST_WITHIN_MYSTISK_LYD.mp3
(1.21 MiB) Downloadet 50 gange
Senest rettet af reposity ons 16. sep 2009 00:28, rettet i alt 1 gang.
Michael Hoelgaard Meinhardt Larsen

Medlemsavatar
kokken4800
Medlem
Indlæg: 2511
Sted: Nykøbing Falster

Indlæg af kokken4800 »

hvor skulle det komme henne ?
http://www.diximusic.com - [b]International site for our label, and recording studio[/b]
[b]Worldwide digital music distribution[/b]
http://www.art-book.dk - [b]Booking - Management & Events[/b]

Medlemsavatar
reposity
Forum Donator
Indlæg: 476
Sted: Vanløse

Indlæg af reposity »

Hmmm nu sidder jeg ikke nede i studiet lige nu. Og man kan virkelig ikek høre det på en bærbar. Det er kun på mine monitors nede i studiet der kan gengive det. Men det er vist lige omkring og fra 00:06 og så kommer det to gange efter hinanden og så blvier min bror forvirret og stopper.
Michael Hoelgaard Meinhardt Larsen

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Lyder som noget der vibrerer.

Default avatar
Vagn Hollund

Indlæg af Vagn Hollund »

Ja, det er' meget typisk for spoegelser at hoppe ind og blive forstaerket af store guitaranlaeg.
Faktisk ret almindeligt. Bare lad vaere med at sove i oevelokalen da spegelser ofte kommer og roer ved ens haar med kolde haender imens man sover. :twisted:

Medlemsavatar
reposity
Forum Donator
Indlæg: 476
Sted: Vanløse

Indlæg af reposity »

HA HA ja kan regne med det bliver en sjov tråd :-). Måske er det noget der vibrerer, men det er der jo kun den ene gang. Har ikke været der siden og ikke før.

Men det var sgu lidt uhyggeligt. Det var også sent om natten. Men et eller andet siger " GRRRRRRR " " GRRRRRR".

:twisted:

Mich
Senest rettet af reposity ons 16. sep 2009 01:35, rettet i alt 1 gang.
Michael Hoelgaard Meinhardt Larsen

Medlemsavatar
lasse78
Medlem
Indlæg: 806
Sted: Los Angeles

Indlæg af lasse78 »

Kan det være et rør i forstærkeren som skaber sig. Det er sådan en vibreren, efterfulgt af en slags knitren. Men for at gøre det lidt mere interessant, så lyder det som et spøgelse der lukker luften ud af en splutten ballon.
sounds and scores - www.lasseelkjaer.dk

Medlemsavatar
AnotherDan
Forum Donator
Indlæg: 2687
Sted: Søborg

Indlæg af AnotherDan »

lasse78 skrev:...Men for at gøre det lidt mere interessant, så lyder det som et spøgelse der lukker luften ud af en splutten ballon.
Eller står og farter :dollargrin:
A fancy tagline goes here...

Medlemsavatar
mester
Medlem
Indlæg: 1081
Sted: København

Indlæg af mester »

Overordentlig interessant, hvordan mennesker automatisk begynder at tænke over, hvem der har boet i huset og begået selvmord og hvad ved jeg, bare den mindste lyd melder sig.

Det undrer mig, med alle disse påståede spøgelser (ikke bare her, men også i fjernsyn mm. generelt), som åbenbart godt kan komme igennem en guitarforstærker eller hvid støj på et fjernsyn med et lille støn eller noget, at de aldrig kommer igennem med en helt utvetydig fuldendt sætning. Måske man automatisk bliver retarderet i overgangen til "den anden side"?
http://www.blackburst.dk

Er inhabil på følgende områder:
- Forhandler af Danley Sound Labs.
- Affilieret med Yamaha.

Medlemsavatar
reposity
Forum Donator
Indlæg: 476
Sted: Vanløse

Indlæg af reposity »

Ha ha Mester den var god :dollargrin:
Michael Hoelgaard Meinhardt Larsen

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Vi havde engang en powermixer der svagt modtog tysk langbølgeradio, og der var somregl fodbold når vi øvede.. det var lidt træls..
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
dr_tolle
Medlem
Indlæg: 206
Sted: Bangkok

Indlæg af dr_tolle »

Hehe nu har jeg siddet og lyttet på det og jeg kan udemærket høre lyden, men nej - der er vist ikke tale om noget spørgelse her :-)
Og det er ikke fordi jeg er afvisende overfor at der findes en åndelig verden, men fordi man får en mislyd med på en optagelse behøves det altås ikke fluks at have noget med spøgelser at gøre...

Kan høre at lyden starter præcist hvor hvor der bliver slået et anslag an på guitaren. Og videre hen , har den også karakter af at følge guitaren hvis man lytter godt efter. Så det er sansynligvis blot en eller anden ting i forstærkeren, eller uden for, der kort (kan være pga en løs forbindelse) er blevet provokeret til at resonnere med. Det lyder meget som en resonans men det kan jo være 100 ting der forårsager det.

Men vil dog give jer ret i at den nu lydder lidt skummel. ;-)

Venligst Dr Tolle

Default avatar
Vagn Hollund

Indlæg af Vagn Hollund »

En anden men hoejst usandsynlig paastand er at det kunne vaere brormands skjorteaerme der glider hen over strengene.

Medlemsavatar
GeorgeHayduke
Medlem
Indlæg: 1764

Indlæg af GeorgeHayduke »

Tråden bliver helt klart fedest, hvis vi kan blive på spøgelsessporet. Så lad være med at ødelægge den med mondæne skjorteærmer og andet bavl, pfff..

:dollargrin:

Default avatar
jknutz
Medlem
Indlæg: 175
Sted: Esbjerg

Indlæg af jknutz »

Ja det er da total useriøst at foreslå skjorteærmer, alle ved at spøgelser ikke bruger skjorter! pff :dollargrin:

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Jeg tror ikke på skjorteærmer.

Default avatar
Vagn Hollund

Indlæg af Vagn Hollund »

Det er faktisk slet ikke foerste gang jeg hoerer om en guitarforstaerker der er besat af onde aander.
Hoejspaending er noget spoegelser foretraekker til at laegge sig op af imens de venter paa at alle sover.
Hvorefter de glider ud i skyggeform og gransker natten for deres tabte selvbevidsthed med store hule oejne. :shock:
Senest rettet af Vagn Hollund ons 16. sep 2009 12:12, rettet i alt 2 gange.

Default avatar
jknutz
Medlem
Indlæg: 175
Sted: Esbjerg

Indlæg af jknutz »

Det er den "indre" varme det giver at blive ristet lidt af noget højspænding. Plus sådan nogle rør i en forstærker give også en god varme fra sig. så slipper de nemlig for SKJORTER! :-P

Medlemsavatar
dr_tolle
Medlem
Indlæg: 206
Sted: Bangkok

Indlæg af dr_tolle »

ok så forsvandt seriøsiteten.. herligt... hehe

Dr Tolle

Medlemsavatar
Jens Ledet
Forum Donator
Indlæg: 2402
Sted: Århus

Indlæg af Jens Ledet »

Ja skjorter bruger spøgelser da ikke. De vil da fryse til døde..... :censored:
Tænk bare på hvor koldt det er for os når de kommer forbi os eller rører ved os. De må da fryse helt vildt selv.
...Er det faktisk spøgelser der er inde i flydene kvælstof??
Mvh Jens
Nu med en otari mtr 90 i studiet :-)

Default avatar
jknutz
Medlem
Indlæg: 175
Sted: Esbjerg

Indlæg af jknutz »

Flydende kvælstof er bare spøgelser på synlig form. Dog søger disse spøgelser som har opnået synlig form hen mod guitar forstærkere og højspænding for at få varmen og blive usynlige igen.

Medlemsavatar
Jens Ledet
Forum Donator
Indlæg: 2402
Sted: Århus

Indlæg af Jens Ledet »

Ja specielt rør forstærkere :-) de er nød til at skulle igennem højtaleren for at blive usynlige, og det skaber "spøgelses lyd. De kendes også som kvæler spøgelser :-)
Mvh Jens
Nu med en otari mtr 90 i studiet :-)

Medlemsavatar
dr_tolle
Medlem
Indlæg: 206
Sted: Bangkok

Indlæg af dr_tolle »

hva søren - hej jens - lang tid siden, håber du styrer som lydmand stadig :)
Dr Tolle

Medlemsavatar
Jens Ledet
Forum Donator
Indlæg: 2402
Sted: Århus

Indlæg af Jens Ledet »

Davs Tolle :-) Ja det er MEGET længe siden!
Jo her går det fint Jeg er ved at bygge studie her ved Lystrup i Århus.
Og her kommer der INGEN spøgelser. De er jaget væk, og ellers kommer de på flaske så jeg har noget at køle med! :-)

Håber også det går dig godt
Mvh Jens
Mvh Jens
Nu med en otari mtr 90 i studiet :-)

Default avatar
EmilEmil
Medlem
Indlæg: 391
Sted: 2200

Indlæg af EmilEmil »

skriv en røverhistorie og smid den på ebay for en formue! Du har jo ægte bevis på at den er besat af en mystisk troubadour-ånd!

inspiration her:

http://cgi.ebay.co.uk/POWERFUL-MARID-DE ... 162wt_1156

Nyt svar