ADAM ANF-10

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
rasmus nørregaard
Medlem
Indlæg: 329
Sted: 8520

ADAM ANF-10

Indlæg af rasmus nørregaard »

:roll: jeg ved det godt..... men prøver alligevel da jeg bor så pisse
lang væk fra noget der minder om en musikforhandler:

ANF10 <-- se link

Hvad får man for sine knap 5000 kr.??
En fin nok højttaler med et A.D.A.M logo på, eller en seriøs monitor til det lille hjemmestudie??

Jeg har forhørt mig hos en gut der roser dem til skyerne (og han laver sq en hæderlig lyd) men andre inputs vil være rare!

Jeg tror at alternativerne hedder Genelec 8020A (for lidt bas??) eller KRK RP-6 (nogen comments på dem?)

på forhånd undskyld og tak :lol:
bomtjik

Medlemsavatar
Darwich
Medlem
Indlæg: 575

Indlæg af Darwich »

Hej Rasmus

Du kan mixe på din mormors Højtallersystem hvis det var. Det der gælder er at kende sine Monitos godt nok til at vide hvordan lydene i mixet bliver i slut resultat.

Nå jamen

Ang. ANF10 har jeg mixet et nummer på dem hvor jeg selv sys at det lød fedt men så da jeg kom i studiet og hørte det, så mixet jeg ALT om...de har en lækker behagelig lyd (Lad være med at lade dig snyde) men ikke noget der afsløre sys lydbilledet. men igen det gælder om at kende sine Monitors RIGTIGT GODT.

Hvis jeg skulle ud og købe monitors for de penge ville jeg med sikkerhed købe Yamaha HS-Series HS-80M


http://studie.eskildsen.dk/ShowProduct. ... ctId=15519

sys at Attacket på bunden er relativ hurtig og release er kort...det er godt sys jeg imodsætning til genelic.

Håber at du finder ud af det!
-

Medlemsavatar
Darwich
Medlem
Indlæg: 575

Indlæg af Darwich »

Nu skal du altså også tænke på at jeg er dance/pop producer og elsker alt hva der har med god bund at gøre..jeg tror at hvis du laver Rock så er de måske ok...men Dance er de ikke til.
-

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37671
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Du kan bestemt også overveje Dynaudio BM5A eller lign., de koster omkring 8k, og er rigtig gode.

Medlemsavatar
rasmus nørregaard
Medlem
Indlæg: 329
Sted: 8520

Indlæg af rasmus nørregaard »

Har set anbefalinger på Dynaudio mange steder
.... de ligger desværre bare 2-3k over smertegrænsen!

Jeg har set en gut der har et par Genelec 1029A samt en matchende sub, Genelec 1091A
til salg til 6500 kr. Jeg kender ikke så meget til Genelecs, men mener da at vide at det er et
af de førende mærker på trods af at disse er en ældre modeller.... vil det være et godt alternativ??

Hvor gamle må monitors max være før i ville droppe et brugtkøb??

mvh - og tak for hjælpen indtil videre!
bomtjik

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37671
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Det er jo svært at tvinge nogen, eller argumentere for noget, som er for dyrt for en anden person.

Men jeg mener oprigtigt, at man ikke bør spare lige præcis mht. monitors. Alt hvad du laver overhovedet lydmæssigt bliver påvirket af dine monitors evne til at reproducere lyden korrekt.

Spar op, lån, tig - men brug de ekstra tusinde kroner på et par kvalitetsmonitors, som du også er glad for om 3 år... det er ligesom det gamle ordsprog om at tisse i bukserne for at holde varmen.. det bliver hurtigt koldt og klamt og lugter.

3.000 kr. ekstra, det er jo kun 2.75 kr. mere om dagen fordelt over tre år. :spin:

Medlemsavatar
rasmus nørregaard
Medlem
Indlæg: 329
Sted: 8520

Indlæg af rasmus nørregaard »

Det her minder mig forfærdlig meget om sidste gang jeg skulle have monitors.... Jeg var for nærig og endte med
Tapco S5 og de stank for vildt!

Jeg må nok smide de ekstra $$ ..

(Hvad fanden gør man. SU. Lån. Lejlighed der skal lånes til ovenikøbet .... argh!)

Tillad mig lige at tude lidt over at der går ALT for lang tid inden jeg får ordentlige monitors! :roll:
bomtjik

Medlemsavatar
Jesper Zar
Medlem
Indlæg: 863
Sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Zar »

Kan kun anbefale at man bruger lidt ekstra på et par monitors.

Det er nok det vigtigste i et studie setup, og det vi alle mindst prioterer.

Medlemsavatar
megl
Medlem
Indlæg: 1485
Sted: Århus

Indlæg af megl »

rasmus nørregaard skrev:Det her minder mig forfærdlig meget om sidste gang jeg skulle have monitors.... Jeg var for nærig og endte med
Tapco S5 og de stank for vildt!
Nu er Tapco nok også nogenlunde det værste valg IMO. Du kan få billigere monitors som er langt bedre

/megl

Medlemsavatar
rasmus nørregaard
Medlem
Indlæg: 329
Sted: 8520

Indlæg af rasmus nørregaard »

megl skrev:
rasmus nørregaard skrev:Det her minder mig forfærdlig meget om sidste gang jeg skulle have monitors.... Jeg var for nærig og endte med
Tapco S5 og de stank for vildt!
Nu er Tapco nok også nogenlunde det værste valg IMO. Du kan få billigere monitors som er langt bedre

/megl
Sikkert! De var ihvertfald forfærdelig ringe! :roll:
bomtjik

Medlemsavatar
biller
Medlem
Indlæg: 329
Sted: Silkeborg

Indlæg af biller »

eller KRK RP-6 (nogen comments på dem?)
De lyder godt, men det er ikke en monitor der stikker af med dig - både RP-5 og RP-6
er små monitors - så du må ikke forvente jordskælv eller lign.

Har selv KRK V8 (ikke v2éren) og dem er jeg superglad for, skal også
ud og hente et sæt RP-5 til videolyd .... så jeg bliver ved KRK lidt endnu :spin:
:/Ellenhart

Nyt svar