Dine Citater

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Dine Citater

Indlæg af mediumaevum »

Der eksisterer rigtig mange citater fra kendte filosoffer gennem tiderne.

Jeg vil gerne udfordre det, at kun kendte menneskers ord vejer tungt, og opfordre folk til at tænke selv.

Kom med DINE citater om livet, universet - alt.

Her er mine:

Om mennesker:
mediumaevum skrev: I søgen efter sandheden, begrænser mange mennesker sig kun til de fund, der bekræfter deres allerede eksisterende antagelser.
mediumaevum skrev: Mange mennesker tror de ved noget, men mangler tvivlen til at vide, at det kun er noget de tror.
mediumaevum skrev: Konformisme er, når du ignorerer din viden, erfaringer og holdninger, til fordel for andre.
mediumaevum skrev: Hvorfor være tolerant over for dem, der ikke gengælder tolerancen?
Om fri vilje:
mediumaevum skrev: Jeg er fri til at tænke, men mine tanker er ej frie.
mediumaevum skrev: I det øjeblik du besvarer spørgsmålet "hvorfor valgte du det ene fremfor det andet?", har du bevist for dig selv og dine omgivelser, at dit valg var begrænset og dermed ufrit, og at der reelt ikke var andre muligheder. For hvis de andre muligheder var der, ville du vælge dem istedet.

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Jeg har et enkelt der hele tiden vender tilbage - om det helt er mit eget ved jeg ikke, men jeg kan ikke huske en bestemt kilde.

"Folk har det med at leve op til dine forventninger."

Jeg ved ikke om det er særlig dybt eller nogen endegyldig sandhed, men det har været en god tanke at have i baghovedet, når man som jeg har været efterskolelærer, leder med personaleansvar, underviser og basketballtræner. Sørg for at stille høje, positive forventninger til dine omgivelser, undertryk det hvis mistilliden sniger sig på. Det giver som oftest gode resultater, man bliver sjældnere skuffet end man skulle tro og det er under alle omstændigheder sjovere undervejs end at gå at være sur og brokke sig hele tiden.
--
Robert

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Pastorius skrev: man 14. jun 2021 19:02 Jeg har et enkelt der hele tiden vender tilbage - om det helt er mit eget ved jeg ikke, men jeg kan ikke huske en bestemt kilde.

"Folk har det med at leve op til dine forventninger."

Jeg ved ikke om det er særlig dybt eller nogen endegyldig sandhed, men det har været en god tanke at have i baghovedet, når man som jeg har været efterskolelærer, leder med personaleansvar, underviser og basketballtræner. Sørg for at stille høje, positive forventninger til dine omgivelser, undertryk det hvis mistilliden sniger sig på. Det giver som oftest gode resultater, man bliver sjældnere skuffet end man skulle tro og det er under alle omstændigheder sjovere undervejs end at gå at være sur og brokke sig hele tiden.
Det syntes jeg er et godt citat.

Det minder mig om et citat , der ofte blev brugt tidligere. - Ingen er uundværlig. - Vi bør stole på at andre kan klare sig igennem uden os.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Pastorius skrev: man 14. jun 2021 19:02 Jeg har et enkelt der hele tiden vender tilbage - om det helt er mit eget ved jeg ikke, men jeg kan ikke huske en bestemt kilde.

"Folk har det med at leve op til dine forventninger."

Jeg ved ikke om det er særlig dybt eller nogen endegyldig sandhed, men det har været en god tanke at have i baghovedet, når man som jeg har været efterskolelærer, leder med personaleansvar, underviser og basketballtræner. Sørg for at stille høje, positive forventninger til dine omgivelser, undertryk det hvis mistilliden sniger sig på. Det giver som oftest gode resultater, man bliver sjældnere skuffet end man skulle tro og det er under alle omstændigheder sjovere undervejs end at gå at være sur og brokke sig hele tiden.
Det er sandt nok det meste af tiden, men af en helt anden årsag end det citatet udtrykker.
Som citatet står skrevet forstår du og jeg det jo som om, at vi kan have de forventninger vi har, og næsten uanset hvad vil andre mennesker i de fleste tilfælde leve op til det.

Det er bare forkert.

Det er nærmere folk der har middelmådige forventninger til hinanden, og derfor kommer de oftere til at ramme plet, fordi de tidligere har haft for høje forventninger til hinanden gennem livet eller decideret søger efter mennesker som kan opfylde deres forventninger.

F.eks. går jeg jo af erfaring ikke på et spisested, som tidligere har skuffet mig. Eller, hvis jeg har et ønske og en forventning om et givent produkt, så søger jeg derhen hvor jeg kan få produktet.

Hermed et nyt citat:

"Et godt citat er kendetegnet ved at være eviggyldigt sandt."

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

mediumaevum skrev: man 14. jun 2021 17:28 Der eksisterer rigtig mange citater fra kendte filosoffer gennem tiderne.

Jeg vil gerne udfordre det, at kun kendte menneskers ord vejer tungt, og opfordre folk til at tænke selv.

Kom med DINE citater om livet, universet - alt.

Sjovt du starter sådan en tråd... Jeg havde faktisk på et tidspunkt selv tænkt at starte en lignende tråd med gode citater generelt.

Nå men her kommer så nogle af mine egne:

Mr. Soundman skrev:Ting ta'r den tid ting ta'r

Mr. Soundman skrev:Behandl andre sådan som du tror, de ville have behandlet dig :dollargrin:

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Mr. Soundman skrev: man 14. jun 2021 22:13 Nå men her kommer så nogle af mine egne:

Mr. Soundman skrev:Ting ta'r den tid ting ta'r

Mr. Soundman skrev:Behandl andre sådan som du tror, de ville have behandlet dig :dollargrin:
En simpel google-søgning vil vise, at de er uoriginale :).

Lige på nær den sidste altså... den virker *lidt* original. Den er ihvertfald lidt anderledes end den gængse...
Senest rettet af mediumaevum man 14. jun 2021 22:17, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

mediumaevum skrev: man 14. jun 2021 17:28
Om fri vilje:
mediumaevum skrev: Jeg er fri til at tænke, men mine tanker er ej frie.

Minder mig om en, jeg hørte for leden på Youtube:

Do you believe in free will?
Yes of course - do I have a choice...?

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

mediumaevum skrev: man 14. jun 2021 22:16
Mr. Soundman skrev: man 14. jun 2021 22:13 Nå men her kommer så nogle af mine egne:

Mr. Soundman skrev:Ting ta'r den tid ting ta'r

Mr. Soundman skrev:Behandl andre sådan som du tror, de ville have behandlet dig :dollargrin:
En simpel google-søgning vil vise, at de er uoriginale :).

Hmm... så må vi være flere, der uafhængig af hinanden har fundet på det samme :-D ...eller jeg er ikke bevidst om, hvordan ideen er kommet til mit hoved... :)

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Man kan vel også sige, at kendte citater vel bare er indlysende ting enhver ville tænke - men som ingen før har gidet skrive.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Mr. Soundman skrev: man 14. jun 2021 22:18 Hmm... så må vi være flere, der uafhængig af hinanden har fundet på det samme :-D ...eller jeg er ikke bevidst om, hvordan ideen er kommet til mit hoved... :)

...det minder meget om, når man finder på noget musik... Man synes, man selv har fundet på det, men er så alligevel ikke helt sikker :)
Senest rettet af Mr. Soundman man 14. jun 2021 22:23, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Mr. Soundman skrev: man 14. jun 2021 22:21 ...det minder meget om, når man finder på noget musik... Men synes, man selv har fundet på det, men er så alligevel ikke helt sikker :)
Vi er ca. 10 mia. mennesker på kloden og endnu flere har været der før os.

Originalitet eksisterer ikke.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

mediumaevum skrev: man 14. jun 2021 22:22
Mr. Soundman skrev: man 14. jun 2021 22:21 ...det minder meget om, når man finder på noget musik... Men synes, man selv har fundet på det, men er så alligevel ikke helt sikker :)
Vi er ca. 10 mia. mennesker på kloden og endnu flere har været der før os.

Originalitet eksisterer ikke.

Det er det frygtelige ved at være komponist idag :)

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Jeg skriver ikke citater ned, derfor glemmer jeg mange af dem.
Et jeg bruger ofte når jeg diskuterer klima/menneskehed med mine venner er:

"Vi er gået så langt at vi ikke kan finde tilbage"

@Mr. Soundman
Min svigerfar gik altid rundt og sagde "ting tar´ den tid ting tar` "
Han var en Nordjyde som ikke "red samme dag han sadlede"
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Hugo skrev: man 14. jun 2021 23:39 Jeg skriver ikke citater ned, derfor glemmer jeg mange af dem.
Et jeg bruger ofte når jeg diskuterer klima/menneskehed med mine venner er:

"Vi er gået så langt at vi ikke kan finde tilbage"

@Mr. Soundman
Min svigerfar gik altid rundt og sagde "ting tar´ den tid ting tar` "
Han var en Nordjyde som ikke "red samme dag han sadlede"
Jeg siger noget lignende til konen.

Når jeg har sagt jeg vil gøre det, så skal jeg nok gøre det. Der er ingen grund til at gå og minde mig om det hvert halve år.
--
Robert

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

@Pastorius
Nu kommer jeg i tanker om en mere, á pro pos kone.
Jeg plejer at sige "den klarer jeg i uge 67"
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Default avatar
Michael Østerz
Forum Donator
Indlæg: 333
Sted: Lyngby RADIO

Indlæg af Michael Østerz »

I mit hedengangne udlejningsfirma havde vi et standardsvar til (irreterende, hipster) artister som havde været utjekket og glemt f.eks

Guitarist,: rem, jackkabel eller pedal 9v batteri
DJ's: slipmats, pickups eller høretelefoner
Laptop musikere: deres strømforsyning
og derudover trommestikker/stole/stemmenøgler, tunere, gaffa, forlængerkabler, plektre, midikabler, keyboardstativer og div værktøj

"man går jo ikke til luder uden pik, og tror at man kan låne een, når man kommer frem!"

-men i disse krænkelsestider, er det nok bedst at lade den blive i arkivet..

Numere siger vi i studiet, når det bliver lidt for cheasy,

"Husk at danskpop er verdensmusik i Japan!"
Maximum bass - on ALL frequencies!

Default avatar
Michael Østerz
Forum Donator
Indlæg: 333
Sted: Lyngby RADIO

Indlæg af Michael Østerz »

Ikke mit, men Henry Rollins nailer den med

"knowledge without mileage, equals bullshit"

K A N det siges bedre?
Maximum bass - on ALL frequencies!

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Hugo siger:

"Er det svært, fixer jeg det med det samme.
Er det umuligt, tar´ det lige et øjeblik."
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Et citat der virkelig kan gøre mig vred er "sådan er det bare!" dvs. når folk mangler argumenter for deres holdninger eller handlinger.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Nu har jeg fundet på noget, som jeg håber er originalt:

Mr. Soundman skrev:Der vil altid være et lille kor af tosser, der råber højst.

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Hvis man tier samtykker man .

Et citat fra gamle dage.

Medlemsavatar
AnotherDan
Forum Donator
Indlæg: 2687
Sted: Søborg

Indlæg af AnotherDan »

Johan Olsen
som at skide når man tror man skal slå en prut...
A fancy tagline goes here...

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

AnotherDan skrev: ons 11. aug 2021 21:33 Johan Olsen
som at skide når man tror man skal slå en prut...

:dollargrin:

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Jeg ved tråden er tænkt til vores egne citater... men jeg kan ikke lade være med at komme med en, som ikke er min egen - håber det er okay. Jeg hørte den for nylig - husker ikke lige hvor:

Jeg stoler kun på data, som jeg selv har manipuleret

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

En nations storhed skal ikke måles på dens geografiske størrelse, eller militære kapacitet. Den skal istedet måles på dens grad af individuel frihed for dens indbyggere.

Nyt svar