Billede forarger: Undertrykker det kvinder?

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Sted: copenhagen

Billede forarger: Undertrykker det kvinder?

Indlæg af derermusikanten000 »

https://www.bt.dk/samfund/billede-forar ... et-kvinder
.......
hold da kæft hvad pokker er der gang i i dette land :?:

Medlemsavatar
bryla
Lydmaskinist
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Billedet er til at starte med komponeret super skidt. Der er ingen ro og balance. Hvis der havde været det, havde man også fået et mere neutralt udtryk.
skriver noder

Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem

De har nok ikke komponeret noget som helst - de ha bare taget et billede
Folk er gået i selvsving og er kørt helt af sporet

Default avatar
the songcabinet
Forum Donator

Indlæg af the songcabinet »

Ubevidst eller bevidst, der findes ikke billeder som ikke er komponeret. Der er foretaget nogle valg uanset.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Det lyder jo som om, man har 'fået taget' et billede - altså betalt en fotograf for det. På den målestok er det et absurd dårligt billede. Hvis man gerne ville signalere ligestilling er det absolut ikke lykkedes, og jeg kan snildt, se hvordan det tolkes lige modsat.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem

Billedet er taget ud af sammenhæng
de bruger ikke billedet på deres hjemmeside
Komponeret -- damerne tv og mændene th
de billeder de bruger på hjemmesiden er sku nok taget med iphonen af postbudet ,skæve vinkler mm
folk er gået i selvsving og skaber nye virkeligheder i deres små hoveder - Curling generationen er ved at være på plads ,det ser sort ud for fremtiden..
link til deres hjemmeside,de ser da glade og tilfredse ud

https://www.berngaard.no/vare-mennesker

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg garanterer at billederne på hjemmesiden er taget af fotograf og nøje gennemtænkt. De ser ud til at være taget i samme session som gruppebilledet
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Det er dårlig markedsføring.. Man bør spørge. Kunden- Hvad ønsker i billedet skal formidle. Der er intet underbevidst kvindeundertrykkelse i billedet. Billedet er bare fuldstændigt uovervejet i forhold til hvad firmaet vil formidle. Hvis man ville skære det ud i pap. Kunne man bruge en lille blænde, så mændene blev en lille smule ude af focus.
Hos tandlægen for noget tid siden, sad jeg med dagens avis. Og jeg ser en helsidereklame med en Herman Miller stol, fra firmaet jeg arbejder i.
Dagen efter, på arbejde, henvender jeg til det markedstingsansvarlige. Og siger- Jamen det er jo et produktbillede og ikke et reklamebillede. -Herman Miller- Hvorfor ikke tage et par HM stole op ovenpå. Og nogle ansatte sidder i stolene. En mand kunne servere kaffe og kvinder være lidt i forgrunden. Eller hvad ellers firmaet ønsker at formidle. Men hun svarer. Vi har en professionel reklamemand til at skrive slogans.
Men god ide. Jeg vil overveje det. Men lige nu har vi brug for en masse produktfoto.
Men man skal nok ikke se dette billede som et reklamebillede. Som jeg kan forstå det er billedet tiltænkt sociale medier. Dem gør vi heller ikke meget ud af.

Default avatar
the songcabinet
Forum Donator

Indlæg af the songcabinet »

Billedet er ikke årsagen, men det er måske et symptom. Det er jo kommunikation som de sender ud i offentligheden. Og så bliver man naturligvis nysgerrig på hvad der ellers foregår i firmaet. Det kan godt være at de bare har været dumme, men det koster jo så på troværdighedskontoen.

Men måske er billedet en lille brik i et større puslespil, hvor der er noget at komme efter. Jeg køber i hvert fald ikke forsøg på at slå kritikken ned med «bare» og «jamen». De må kunne forklare hvorfor de har valgt at vise et billede i offentligheden, som åbenlyst viser mænd som stærke og kvinder som svage.

Som udenforstående er man da ikke «bare» lige med på interne jokes, og jeg tror nok de fleste forstår hvad der foregår pt.

Medlemsavatar
LarsRøv
Medlem
Sted: Dopenhagen

Indlæg af LarsRøv »

Det billede ligner en dårlig Coca Cola eller Stimorol reklame fra firserne. Selv som band foto er det ærgerlig ringe. Det er tydelig nedladende i sin fremstilling af kønnene i mellem. Det er også nedladende i forhold til modtageren. Der er så meget forkert i det billede, at det må være tid til at anerkende at der nok skal smides en del mere i kommunikations budgettet. Selvom Jette nede fra receptionens mand altid har været flink til at komme forbi med sin kamera telefon for at tage billeder til julefrokosten og andre særlige lejligheder..
Selv raket videnskab er ikke raket videnskab!

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Nej, det undertrykker ingen, men kan selvfølgelig (mis)bruges hvis man har det meget udbredte behov for krænkelse og offerrolle, samt ikke noget mere fornuftigt at focusere på i sit liv

Det er bare dårligt, helt ubeskriveligt dårligt, både teknisk samt som kommunikation. Det rammer ikke plet nogen steder, ikke en gang ironisk, eller som et morsomt indslag

100 pct spild af tid, både billedet, samt selvsving over det
/Dub

Nyt svar