Er du vaccineret? [Poll]

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar

Hvad er din Covanvid-1984 status?

Jeg har været smittet og er p.t. immun
3
6%
Jeg er p.t. konstateret smittet
0
Ingen stemmer
Jeg er ikke vaccineret endnu, men vil gerne
2
4%
Jeg har fået indkaldelse og venter på første stik
3
6%
Jeg har fået første stik
4
8%
Jeg er færdigvaccineret
38
73%
Jeg ønsker slet ikke at blive vaccineret
2
4%
 
Afgivne stemmer: 52
Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Er du vaccineret? [Poll]

Indlæg af Holger »

Som sædvanligt helt anonymt, og pisseligegyldig poll af ren nysgerrighed.

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Hvorfor kun 1 mulighed? Jeg tilhører 2.....
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

2 muligheder nu + muligheden for at ændre stemme.

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Anonymitet er svært når man bonner ud som den eneste færdigvaccinerede og samtidigt er den ældste på holdet :lol:
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Hugo skrev: man 7. jun 2021 22:21 Anonymitet er svært når man bonner ud som den eneste færdigvaccinerede og samtidigt er den ældste på holdet :lol:
Haha, jeg blev vaccineret for første gang for lidt mere end et par uger siden. Jeg undrede mig egentlig mest over at alle de andre i gruppe 10b så så gamle ud ;)
--
Robert

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Jeg har lige fået Johnson & Johnson i går, måske det var spændende at tilføje de frivillige vacciner som en valgmulighed også?

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Alle vaccinerne er forhåbentligt frivillige? ;-) Men jeg forstår pointen... det må blive en ny poll med hvilken vaccine/chip man har valgt/fået/blevet tvunget til.

Hvordan kan det være du fik/valgte J&J - gad du ikke vente længere?

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Hugo skrev: man 7. jun 2021 22:21 Anonymitet er svært når man bonner ud som den eneste færdigvaccinerede og samtidigt er den ældste på holdet :lol:
He he, det er næppe heller ikke svært at gennemskue, at jeg har været smittet, er immun men også lige præcis gammel nok til netop at have fået en “indkaldelse”.

Kh
Nicolai
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Min ven der er vaccineret kan ikke længere arbejde i studiet, hans aktive højttalere går amok.



Er det chippen regeringen har monteret i ham der skal firmware opdateres?
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Holger skrev: tirs 8. jun 2021 06:41 Alle vaccinerne er forhåbentligt frivillige? ;-) Men jeg forstår pointen... det må blive en ny poll med hvilken vaccine/chip man har valgt/fået/blevet tvunget til.

Hvordan kan det være du fik/valgte J&J - gad du ikke vente længere?
Hæ hæ, ok ok 😅 Point taken!

Jeg valgte bl.a J&J til pga. mit job, hvor jeg ikke altid kan kontrollere hvem jeg omgås og hvor jeg skal opholde mig, samtidig med jeg røg bagerst i køen da de begyndte at vaccinere de unge. Var egentlig godkendt til Astrazeneca, men nåede ikke at få før de lukkede ned. Vi blev efterfølgende smidt helt ud af programmet. Er tvunget til at blive testet 2-3 gange om ugen, så der er også en convenience faktor indblandet.

Alt i alt opvejede jeg ulemper mod fordele, og det var ikke et svært valg for mig.

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Holger skrev: tirs 8. jun 2021 06:41 Hvordan kan det være du fik/valgte J&J - gad du ikke vente længere?
Hvis jeg ikke allerede var kommet igang da muligheden for J&J blev åbnet, havde jeg nok også valgt den. Risikoen vurderet imod en måned eller to længere ventetid ville have lokket mig.

....desværre er det rimelig forgæves ift at rejse udenlands. I flere lande (jeg har tjekket Italien) er vaccination ikke nok til indrejse. Der kræves stadig en positiv PCR test under 48 timer for at undgå karantæne. Der kræves også stadig mundbind i det offentlige rum, med meget få undtagelser. Derudover er der lokale restriktioner på hvor mange gæster der må være i restauranter, cafeer og svimmingpools, og afstandskrav til at mennesker fra andre husstande. Så min ide om vi kunne tage på sommerferie nærmest som i gamle dage er ikke særlig realistisk, og det ender nok med vi venter til sidste øjeblik med at se hvad vi gør, og så bare pakker bilen og kører afsted. Håber på godt vejr herhjemme - hvis det bliver såden en bygesommer med 20 grader eller mindre, så får jeg spat.
--
Robert

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Er jeg den eneste her der oplevede angst i forbindelse med vaccination?

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

mediumaevum skrev: tirs 8. jun 2021 14:19 Er jeg den eneste her der oplevede angst i forbindelse med vaccination?
Jeg havde i hvert fald ingen andre betænkeligheder end selve stikket - jeg hader nåle. Ellers opfatter jeg sundhedsvæsenet som et værksted og min krop som en bil. Går noget i stykker skal det fikses så jeg kan komme ud af køre igen. Jeg burde dog nok være mere opmærksom på at få skiftet olie, tjekket dæktryk etc. mellem de alvorlige reparationer ;)
--
Robert

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Morten B skrev: tirs 8. jun 2021 09:26
Holger skrev: tirs 8. jun 2021 06:41 Alle vaccinerne er forhåbentligt frivillige? ;-) Men jeg forstår pointen... det må blive en ny poll med hvilken vaccine/chip man har valgt/fået/blevet tvunget til.

Hvordan kan det være du fik/valgte J&J - gad du ikke vente længere?
Hæ hæ, ok ok 😅 Point taken!

Jeg valgte bl.a J&J til pga. mit job, hvor jeg ikke altid kan kontrollere hvem jeg omgås og hvor jeg skal opholde mig, samtidig med jeg røg bagerst i køen da de begyndte at vaccinere de unge. Var egentlig godkendt til Astrazeneca, men nåede ikke at få før de lukkede ned. Vi blev efterfølgende smidt helt ud af programmet. Er tvunget til at blive testet 2-3 gange om ugen, så der er også en convenience faktor indblandet.

Alt i alt opvejede jeg ulemper mod fordele, og det var ikke et svært valg for mig.
Har ikke fulgt helt med. Kan man selv tilmelde sig en vaccine eller skal man vente til man får indkaldelse? Jeg ligger i en af de grupper som bliver vaccineret til sidst, men kunne godt tænke mig at få det gjort så hurtigt som muligt. Vil gerne være mere sikker, når jeg skal se de gamle i min familie, samt hvis der nu er rejsemuligheder over sommeren som kræver at man er vaccineret.
Senest rettet af AvS tirs 8. jun 2021 18:49, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

AvS skrev: tirs 8. jun 2021 14:54
Morten B skrev: tirs 8. jun 2021 09:26
Holger skrev: tirs 8. jun 2021 06:41 Alle vaccinerne er forhåbentligt frivillige? ;-) Men jeg forstår pointen... det må blive en ny poll med hvilken vaccine/chip man har valgt/fået/blevet tvunget til.

Hvordan kan det være du fik/valgte J&J - gad du ikke vente længere?
Hæ hæ, ok ok 😅 Point taken!

Jeg valgte bl.a J&J til pga. mit job, hvor jeg ikke altid kan kontrollere hvem jeg omgås og hvor jeg skal opholde mig, samtidig med jeg røg bagerst i køen da de begyndte at vaccinere de unge. Var egentlig godkendt til Astrazeneca, men nåede ikke at få før de lukkede ned. Vi blev efterfølgende smidt helt ud af programmet. Er tvunget til at blive testet 2-3 gange om ugen, så der er også en convenience faktor indblandet.

Alt i alt opvejede jeg ulemper mod fordele, og det var ikke et svært valg for mig.
Har ikke fuldt helt med. Kan man selv tilmelde sig en vaccine eller skal man vente til man får indkaldelse? Jeg ligger i en af de grupper som bliver vaccineret til sidst, men kunne godt tænke mig at få det gjort så hurtigt som muligt. Vil gerne være mere sikker, når jeg skal se de gamle i min familie, samt hvis der nu er rejsemuligheder over sommeren som kræver at man er vaccineret.
Du bliver tilbudt en vaccine . Du får besked over eboks.

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Kimex skrev: tirs 8. jun 2021 15:05
AvS skrev: tirs 8. jun 2021 14:54
Morten B skrev: tirs 8. jun 2021 09:26

Hæ hæ, ok ok 😅 Point taken!

Jeg valgte bl.a J&J til pga. mit job, hvor jeg ikke altid kan kontrollere hvem jeg omgås og hvor jeg skal opholde mig, samtidig med jeg røg bagerst i køen da de begyndte at vaccinere de unge. Var egentlig godkendt til Astrazeneca, men nåede ikke at få før de lukkede ned. Vi blev efterfølgende smidt helt ud af programmet. Er tvunget til at blive testet 2-3 gange om ugen, så der er også en convenience faktor indblandet.

Alt i alt opvejede jeg ulemper mod fordele, og det var ikke et svært valg for mig.
Har ikke fuldt helt med. Kan man selv tilmelde sig en vaccine eller skal man vente til man får indkaldelse? Jeg ligger i en af de grupper som bliver vaccineret til sidst, men kunne godt tænke mig at få det gjort så hurtigt som muligt. Vil gerne være mere sikker, når jeg skal se de gamle i min familie, samt hvis der nu er rejsemuligheder over sommeren som kræver at man er vaccineret.
Du bliver tilbudt en vaccine . Du får besked over eboks.
Den vi snakker om her, er blevet fravalgt af SST, men politikerne har tilladt at man efter rådgivning fra en læge, kan vælge at tage risikoen og få den vaccine alligevel.
https://sum.dk/nyheder/2021/maj/tilvalg ... or-program
--
Robert

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

AvS skrev: tirs 8. jun 2021 14:54
Morten B skrev: tirs 8. jun 2021 09:26
Holger skrev: tirs 8. jun 2021 06:41 Alle vaccinerne er forhåbentligt frivillige? ;-) Men jeg forstår pointen... det må blive en ny poll med hvilken vaccine/chip man har valgt/fået/blevet tvunget til.

Hvordan kan det være du fik/valgte J&J - gad du ikke vente længere?
Hæ hæ, ok ok 😅 Point taken!

Jeg valgte bl.a J&J til pga. mit job, hvor jeg ikke altid kan kontrollere hvem jeg omgås og hvor jeg skal opholde mig, samtidig med jeg røg bagerst i køen da de begyndte at vaccinere de unge. Var egentlig godkendt til Astrazeneca, men nåede ikke at få før de lukkede ned. Vi blev efterfølgende smidt helt ud af programmet. Er tvunget til at blive testet 2-3 gange om ugen, så der er også en convenience faktor indblandet.

Alt i alt opvejede jeg ulemper mod fordele, og det var ikke et svært valg for mig.
Har ikke fuldt helt med. Kan man selv tilmelde sig en vaccine eller skal man vente til man får indkaldelse? Jeg ligger i en af de grupper som bliver vaccineret til sidst, men kunne godt tænke mig at få det gjort så hurtigt som muligt. Vil gerne være mere sikker, når jeg skal se de gamle i min familie, samt hvis der nu er rejsemuligheder over sommeren som kræver at man er vaccineret.
Du kan, efter samtale med en læge, potentielt blive godkendt til at få en af de skrottede vacciner. Altså, Astrazeneca eller Johnson & Johnson.

Sæt dig godt ind i potentielle risici inden du overvejer at springe på.

Det hele foregår via det private selskab practio - www.practio.dk

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Hald skrev: tirs 8. jun 2021 08:45 Min ven der er vaccineret kan ikke længere arbejde i studiet, hans aktive højttalere går amok.



Er det chippen regeringen har monteret i ham der skal firmware opdateres?
:-D :banan: :clap:

Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

Jeg fik mit første Pfizer i går og har ikke oplevet nogen bivirkninger :-D
Til gengæld måtte jeg i venterummet bagefter konstatere, at der var ret mange (faktisk en del) der var svimle, bange og måtte ned og ligge bagefter. Det var mest yngre mennesker. Der er tilsyneladende ret stor forskel på hvordan folk reagerer på den.

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Nå, ja det lyder da lidt overraskende. Lyder på mig mest som en reaktion på ubehag ved hele situationen, da kroppens respons for de fleste først indtræder efter ca 12 timer.

Normalt vil man først få en reaktion ved andet stik med Pfizer eller Moderna. Jeg var selv ude hele dagen i går efter injektion med Johnson & Johnson. Ikke noget slemt, men havde koldsved og lidt svært ved at holde mig vågen, lidt a'la milde influenza symptomer. Det er næsten væk i dag.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8692
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

K-Bee skrev: ons 9. jun 2021 11:15 Jeg fik mit første Pfizer i går og har ikke oplevet nogen bivirkninger :-D
Til gengæld måtte jeg i venterummet bagefter konstatere, at der var ret mange (faktisk en del) der var svimle, bange og måtte ned og ligge bagefter. Det var mest yngre mennesker. Der er tilsyneladende ret stor forskel på hvordan folk reagerer på den.
Jeg fik ildebefindede 26 timer efter ,.. og det strakte sig hen over 4 timer ,.. vist nok ret typisk

Langsigtede bivirkninger ved vaccinen kender vi ikke, og det vil antageligt blive tysset ned ifald,..
/Dub

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

K-Bee skrev: ons 9. jun 2021 11:15 Jeg fik mit første Pfizer i går og har ikke oplevet nogen bivirkninger :-D
Til gengæld måtte jeg i venterummet bagefter konstatere, at der var ret mange (faktisk en del) der var svimle, bange og måtte ned og ligge bagefter. Det var mest yngre mennesker. Der er tilsyneladende ret stor forskel på hvordan folk reagerer på den.
Det er meget individuelt tror jeg, meeen mon ikke også der er et vist element af hysteri hos nogle.

Jeg kender dog en der er død af at blive vaccineret. Lidt op ad dagen efter en "rejse-cocktail" hos SSI besvimede han og knaldede hovedet ned i kanten af håndvasken og landede så uheldigt at han ikke kunne trække vejret. 21 år kun.

Jeg har tænkt mig at slappe af, holde øje og ikke være alene de to dage.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Super gode indlæg her i tråden, godt med nogle personlige oplevelser og tanker. Tak fordi i deler.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3232
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Jeg er ikke selv c19vaccineret.
I en tråd på FB om netop c19-vax-erfaringer, var der blandt alle de neutrale og negative oplevelser een, jeg bemærkede:

En vistnok amerikansk kvinde, som ikke havde været hverken små-syg, stor-syg eller bare lav-energi som mange ellers melder om ........ næh, hun havde haft decideret *optur* med meget mere daglig-energi end hendes normale niveau, beskrev hun. I flere dage.

Det kan man forestille sig flere grunde til. Forventning, placebo, hvad man nu kan kalde det.
Men alligevel værd at nævne, synes jeg.
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Ja, forståeligt. Ikke mindst udsigten til at skulle slippe for mundbind og coronapas kan vel gøre enhver person ekstatisk, omend de har været forskået i højere grad i guds eget land for alle de vanvittige restriktioner.

Nyt svar