Hvad er du ekspert i? .......

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Re: Hvad er du ekspert i? .......

Indlæg af Kimex »

Jeg kan godt lide når folk praler.

Seriøst - jeg mener det. Og nej, det er ikke sarkastisk ment (det bruger jeg yderst sjældent).
Der er ikke andre sociale spilleregler værre end janteloven, som kun kan nedbrydes på den måde.
Gu´ er bryla ekspert i det han nævner. Det er da bare nøgternt konstateret.

Medlemsavatar
MarkBass
Forum Donator
Indlæg: 358
Sted: Nyborg

Indlæg af MarkBass »

Mike-air skrev: ons 16. jun 2021 22:16
MarkBass skrev: ons 16. jun 2021 20:34 En ting jeg er ekspert i er forretningsprocesser. Analyse, optimering og implementering, på tværs af afdelinger og landegrænser. Jeg har arbejdet med stort set alle typer processer i en virksomhed.

Jeg er også ekspert i det man på ny-dansk kalder ”Compliance” eller ”Business Controls”; dvs., at sikre at processer og mennesker der eksekverer dem, lever op til nogle "regler". Det kan være lovgivning eller interne regler i virksomheden (f.eks. SOX).

Og så er jeg ekspert i aflønning af sælgere. Hvordan man sikre, at sælgere performer bedst muligt, mens man stadigvæk holder salgsbudgettet; ..og samtidig overholder ovennævnte ”regler”.
Sejt. Det er ikke så langt fra mit område.

Jeg har været hjælpelærer i digital forretnings transformation og process optimering via maskinlæring de sidste 3 år, og så forsker jeg selv på "prediktiv process monitorering" som i korte træk går ud på at forudsige hvordan cases i en business process vil udvikle sig.

I min forskning har jeg særligt fokus på gennemløbstid, og problemstillingen ved at kunne varsle en kommende flaskehals tids nok til at man faktisk kan gøre noget ved den (eks. via dynamisk vagtplanlægning på et sygehus). Efter min PhD er jeg pt. ved at planlægge et projekt med en større virksomhed hvor jeg skal bygge videre på den eksisterende forskning indenfor automatiseret detektering af process-afvigelser og svindel.

Og så er jeg ekspert i mandril-citater.
Sejt! Jeg ville elske at arbejde med processer på det niveau! Lige nu er jeg ansat i Odense Kommune, og de er sådan ca. 30 år bagud hvad angår digitalisering. Men det gør jo også, at der er nok at tage fat på, og at man virkeligt føler, at man gør en forskel :) . Jeg er lige blevet involveret i et ny projekt, der som det første i Odense Kommune skal anvende machine learning. Det går ud på at give Jobrådgivere et værktøj til at tilbyde de bedste og mest virkningsfulde indsatser (kurser, mentorforløb osv.). Københavns Kommune har prøvet før, og ikke lykkedes…., det er deres algoritme vi tager udgangspunkt i. Men ambitionsniveauet er virkeligt lavt; og jeg er i øvrigt ikke involveret i algoritmeudviklingen…. :?

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Kimex skrev: tors 17. jun 2021 05:08
Jeg kan godt lide når folk praler.

Seriøst - jeg mener det. Og nej, det er ikke sarkastisk ment (det bruger jeg yderst sjældent).
Der er ikke andre sociale spilleregler værre end janteloven, som kun kan nedbrydes på den måde.
Gu´ er bryla ekspert i det han nævner. Det er da bare nøgternt konstateret.
Ingen betvivler Bryla's eller andre eksperters talenter her.

Heller ikke jeg. Du misforstå min kommentar.

Problemet med janteloven er, at man ikke må sige man er ekspert på et område. Man må ikke skilte med det.
Bryla bryder janteloven her, i og med at han skilter med hans ekspertise, hvilket jeg synes er godt gået (gælder også for alle andre eksperter her i tråden), fordi det er med til at nedbryde den forbandede jantelov, som aldrig nogensinde har haft noget formål.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

MarkBass skrev: søn 20. jun 2021 07:50 Sejt! Jeg ville elske at arbejde med processer på det niveau! Lige nu er jeg ansat i Odense Kommune, og de er sådan ca. 30 år bagud hvad angår digitalisering. Men det gør jo også, at der er nok at tage fat på, og at man virkeligt føler, at man gør en forskel :) . Jeg er lige blevet involveret i et ny projekt, der som det første i Odense Kommune skal anvende machine learning. Det går ud på at give Jobrådgivere et værktøj til at tilbyde de bedste og mest virkningsfulde indsatser (kurser, mentorforløb osv.). Københavns Kommune har prøvet før, og ikke lykkedes…., det er deres algoritme vi tager udgangspunkt i. Men ambitionsniveauet er virkeligt lavt; og jeg er i øvrigt ikke involveret i algoritmeudviklingen…. :?
Trøst dig med at digitalisering går _meget_ langsommere her i Norge hvor jeg bor, end i DK :lol: Jeg arbejder både i telebranchen og på et universitet, og der er en verden til forskel i graden af digitalisering; telebranchen har som bekendt altid været langt fremme, mens administration på et universitet.... Helt modsat. Her er det COVID-19 som har digitaliseret biksen :-D

Det lyder mega spændende. I telebranchen laver jeg noget at det samme; modeller til at vejlede kundeservice medarbejdere (churn risiko, kryds-salgs potentiale, etc.), baseret på historisk data. En erfaring jeg har gjort mig over de seneste år er, at det er vigtigt at forklare folk hvad en model gør, og særligt hvad den ikke gør, ellers mister folk tilliden til modellen, og så begynder den 'kreative' process adfærd :-P

Nej det er vel et konsulent bureau som står for model udvikling? Et råd herfra vil være at stille kritiske spørgsmål til dem, særligt at afdække 1) hvilke områder performer den dårligt på? 2) er den robust over tid? hvordan skal den vedligeholdes?

Ang 1.: Der begynder at komme mere og mere fokus på bias i ML, og her er det jo særligt vigtigt at modellen ikke diskriminerer borgere, fordi der eks. ikke er nok training data på en bestemt gruppe.

Ang 2.: Før jeg blev ansat, fik min nuværende arbejdsgiver udviklet en model som de gav omkring 2 millioner for (inkl alt ETL), og 3 måneder efter hand-over var modellen lige så dårlig som et terning kast. Sådan noget skal vedligeholdes, men det havde de her accenture konsulenter ikke tænkt på (jeg håber ikke du er accenture konsulent :lol: ).

Medlemsavatar
AnotherDan
Forum Donator
Indlæg: 2687
Sted: Søborg

Indlæg af AnotherDan »

Holger skrev: fre 4. jun 2021 09:45
...

Den anden er på Østerbro og er en gang om året, hvor vi (nogle medlemmer overlapper med anarkistgruppen på Sydfyn) mødes i en kælder og primært spiller og hygger fra morgen til aften. Sensible Soccer, SuperCars, m.v. og gerne prøver at gennemføre et eller andet C64 spil. Det er et i princippet åbent arrangement, hvor man bare betaler et symbolsk beløb for slik og drikke.

Det er en voldsom hyggelig aktivitet. @AnotherDan var vist forbi Østerbro et år, så vidt jeg husker?
Det er sandt jeg har været forbi et par gange :) Og kommer også næste gang...
A fancy tagline goes here...

Medlemsavatar
AnotherDan
Forum Donator
Indlæg: 2687
Sted: Søborg

Indlæg af AnotherDan »

Jeg er ikke ekspert i noget...

Ingen uddannelse og lever i kode... Klarer mig fornuftigt ved at have hovedet skruet nogenlunde fornuftigt på...
A fancy tagline goes here...

Nyt svar