Hvad er du ekspert i? .......

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Re: Hvad er du ekspert i? .......

Indlæg af mediumaevum »

Jeg kan ikke besvare dit spørgsmål, @Christoffer I. N., da sport ikke interesserer mig på nogen måde.

Men til det andet du spurgte om:
Ekspert er en titel man giver til folk der har en videregående uddannelse inden for et fagligt område.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg synes ekspert er lidt bredere, end at det kun kan være en professor. En professor vil som regel være eksperter, men alle eksperter behøver ikke være professorer.

I min verden betyder det at være ekspert, at man har arbejdet (professionelt) med et emne i en årrække (mere end 10? 20? år) og derved har tillegnet sig viden/indsigt i emner, der ligger langt ud over, hvad folk, der har beskæftiget sig overfladisk eller kortvarigt med emnet har.

Lige angående professor-titlen, så er det i dagens Danmark mere en ledertitel end en akademisk grad. Ligesom i erhvervslivet er der ikke 1:1 sammenhæng mellem hvem, der har den største indsigt, og hvem der bliver ledere. Der er andre egenskaber, der tæller, hvis man skal kvalificere sig til at være leder/professor.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

mediumaevum skrev: lør 5. jun 2021 17:36 Når vi nu taler om at være "ekspert" i noget, hvad menes der så helt konkret?

For mig er en ekspert en person der har en universitetsgrad, f.eks. en professor. En professor er en ekspert. End of story.

Alle andre, der ikke har den titel i hvad end de nu kalder sig eksperter i, har misforstået konceptet "ekspert", og er højst amatører der dyrker en hobby for sjov og tidsfordriv.

Man kan vide meget om noget, og have en dyb interesse for et eller andet felt. Men det gør dig ikke til ekspert af den grund. Der kræves en uddannelse.

(Indlæg tilrettet, for mange ord til for lidt indhold, vægtfordelingen skulle gerne være normaliseret nu).
Jeg har en universitetsuddannelse, men det meste af det jeg bruger i mit arbejde (og mit liv iøvrigt) er lært andre steder.

Man kan få meget god uddannelse udenfor universiteterne - nogle er i stand til at tilegne tilsvarende uden at skulle gå i skole. Det kræver bare en sund nysgerrighed, og at man har lært at tilegne sig nyt stof.

Jeg har og har haft medarbejdere i min og tilstødende afdelinger som er efterspurgt i det meste af verden indenfor deres felt, og svjv har ingen af dem en universitetsuddannelse - og der er absolut ingen der har interesseret sig for om de har det. Det de kan, kan ikke læres på et universite (men dog beslægtede områder). Der findes ikke en professor i Norden (og sikkert heller ikke mange andre steder) som vil kunne overtage deres job, uden års oplæring og erfaring.
--
Robert

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Pastorius skrev: lør 5. jun 2021 23:01 Jeg har og har haft medarbejdere i min og tilstødende afdelinger som er efterspurgt i det meste af verden indenfor deres felt, og svjv har ingen af dem en universitetsuddannelse - og der er absolut ingen der har interesseret sig for om de har det. Det de kan, kan ikke læres på et universite (men dog beslægtede områder). Der findes ikke en professor i Norden (og sikkert heller ikke mange andre steder) som vil kunne overtage deres job, uden års oplæring og erfaring.
Spændende. Hvilket område arbejder de med?

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Mike-air skrev: lør 5. jun 2021 23:03
Pastorius skrev: lør 5. jun 2021 23:01 Jeg har og har haft medarbejdere i min og tilstødende afdelinger som er efterspurgt i det meste af verden indenfor deres felt, og svjv har ingen af dem en universitetsuddannelse - og der er absolut ingen der har interesseret sig for om de har det. Det de kan, kan ikke læres på et universite (men dog beslægtede områder). Der findes ikke en professor i Norden (og sikkert heller ikke mange andre steder) som vil kunne overtage deres job, uden års oplæring og erfaring.
Spændende. Hvilket område arbejder de med?
Mainframecomputere (zOS, MVS etc). Der er selvfølgelig grene indenfor feltet (Databaser, messaging, netværk, hvor en universitetsuddannelse vil give god mening (og dem har vi bestemt også nogle stykker af). Men rigtig mange af de meget dygtige mennesker der er tilbage i den her verden, er startet med at lege med de her ting (mange er oprindeligt bankfolk - eller udviklere) og har tilegnet sig deres viden gennem netværk, mesterlære, kurser etc. Det er folk der skriver redbooks for IBM, og nogle rejser verden rundt for at hjælpe til med viden indenfor deres felt.

En ret stor del (mere end 80% - mener jeg det seneste tal er) af alle verdens økonomiske transaktioner kommer forbi en IBM-mainframe.

Hvis det har vagt interessen kan du starte med manualen her (jeg har vist delt den før):
https://www.dropbox.com/s/am5db7k4ipge2 ... 0.pdf?dl=0
--
Robert

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Pastorius skrev: lør 5. jun 2021 23:12 Hvis det har vagt interessen kan du starte med manualen her (jeg har vist delt den før):
https://www.dropbox.com/s/am5db7k4ipge2 ... 0.pdf?dl=0
Haha, det starter sku godt når der står EDB :-D Men nu er jeg med.

Jeg er selv i et større selskab hvor vi har nogle rigtig gamle ting fra SAS som det kun er nogle få personer der har forstand på, fordi det generelt set er dokumenteret rigtig dårligt, og man opnår en rimelig strærk forhandlings position når man er den eneste der sidder på kompleks og vigtig viden.

Desværre har den type personer også med at forlade skuden ind imellem, og det betyder oftest at vi andre må løbe ekstra stærkt. Derfor har vi mange forskellige initiativer til at undgå disse situationer. Et af dem er at vi ved at skille os af med alt der hedder legacy systemer og lokale servere. Vores datterselskab i DK har brugt de sidste 3 år på netop det. Ikke noget SAS eller IBM længere, nu hedder det Snowflake og AWS all the way.

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Mike-air skrev: lør 5. jun 2021 23:41
Pastorius skrev: lør 5. jun 2021 23:12 Hvis det har vagt interessen kan du starte med manualen her (jeg har vist delt den før):
https://www.dropbox.com/s/am5db7k4ipge2 ... 0.pdf?dl=0
Haha, det starter sku godt når der står EDB :-D Men nu er jeg med.

Jeg er selv i et større selskab hvor vi har nogle rigtig gamle ting fra SAS som det kun er nogle få personer der har forstand på, fordi det generelt set er dokumenteret rigtig dårligt, og man opnår en rimelig strærk forhandlings position når man er den eneste der sidder på kompleks og vigtig viden.

Desværre har den type personer også med at forlade skuden ind imellem, og det betyder oftest at vi andre må løbe ekstra stærkt. Derfor har vi mange forskellige initiativer til at undgå disse situationer. Et af dem er at vi ved at skille os af med alt der hedder legacy systemer og lokale servere. Vores datterselskab i DK har brugt de sidste 3 år på netop det. Ikke noget SAS eller IBM længere, nu hedder det Snowflake og AWS all the way.
Jeg er ikke meget for din brug af Legacy. Det kan være applikationerne og programmerne er noget gammelt skidt, men platformen og HW er stadig state of the art, og man behøver slet ikke at køre MVS på mainframes. Du an både køre KVM og zVM som hypervisor og linux ovenpå den, men man kan også køre open shift, docker og hvad ved jeg, hvis det er det man vil. Det man får er - tæt på - nul latency til data på boksen, et gennemprøvet failover setup, der sikrer at du kan miste komponenter, netværk, strøm eller hele datacentre uden at miste overblikket over hvilke transaktioner der er gennemført og kunne være meget tæt på at have synkronsierede data i realtid på to lokationer.

Men hvis man som virksomhed - og dem er der nogle stykker af - udvikler på sine applikationer i 50 år, uden at sikre at man har medarbejdere der kender dem til bunds, og de er blevet dokumenteret, så kan man godt få problemer.
--
Robert

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Jeg er forbavset over hvor få mennesker, der reelt er hjernerne, selv i store firmaer

Et stort firma som Steinberg, har vel reelt 4-5 personer der støber de helt hårde kugler i C+, resten grafik, salg, support, marketing, og rengøring

Dette kan dem med hjernen misbruge ultimativt, for selv hvis de skriver alt ned, hviket sikkert ikke sker, vil en afløser IKKE nødvendigvis kunne tage stafetten op, det siges at der den dag i dag er gamle hjørner af Cubase, som det nuværende team ikke mestre,... og derfor bare krydser fingre for at det ikke bliver nødvendigt at rode med det

Jeg husker da Wolfgang Kundrus, og et par tunge drenge mere, forlod Steinberg og, og istedet startede S1 op hos Presonus

Jeg ville nødig drive et firma med den form for afhængighed indbygget

Melda er dybeste set EN person, samme med måske op mod halvdelen af den musik-software der bruges pt

Samme med Nomad, da Bernie Torelli døde så døde Nomad vist også nærmest, selv om man påstår det kører videre
/Dub

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Smittefar skrev: lør 5. jun 2021 22:02 Jeg synes ekspert er lidt bredere, end at det kun kan være en professor. En professor vil som regel være eksperter, men alle eksperter behøver ikke være professorer.
Hvis et begreb bliver anvendt for bredt, mister det sin betydning.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Mjoo, men der er mange andre valide måder at tilegne sig viden på end at studere på universitetet

Bemærk, at jeg selv har en PhD, så det er på ingen måde fordi jeg underkender universitetsuddannelse og -forskning. Der er bare ting, der ikke kan studeres på uni.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Smittefar skrev: søn 6. jun 2021 21:08 Mjoo, men der er mange andre valide måder at tilegne sig viden på end at studere på universitetet

Bemærk, at jeg selv har en PhD, så det er på ingen måde fordi jeg underkender universitetsuddannelse og -forskning. Der er bare ting, der ikke kan studeres på uni.
Altså, jeg ved noget om senmiddelalderens arkitektur i Danmark, dvs. fra år 1300-1540 i forbindelse med min hobby med at rekonstruere middelalderbygninger fra den tid, på computeren - hvor der dertil kræves en forudgående research på området for at danne sig et overblik.

Jeg har også selvstuderet kristendommens historie, fra et kildekritisk perspektiv. Men ingen af delene gør mig til hverken historiker, arkæolog eller andre eksperttitler.

Jeg kan lave 3d-animationer og lave stills som er næsten fotorealistiske. Men gør det mig til ekspert i arkitektural visualisering? Næppe.

Af bla. den grund, at jeg ikke har en uddannelse. "Ekspert" er en snæver titel, som dækker over dybdegående bredspektret viden i kraft af professionel arbejde med emnet. Måske kræver det ikke ligefrem en universitetsuddannelse eller autorisation af nogen art, for at kalde sig ekspert.

- Men en ekspert må formodes at have en bred viden om et specifikt emne, som vedkommende har arbejdet med professionelt.

En komponist kan være ekspert, selvom vedkommende ikke behøver være "statsautoriseret" - men det kræver stadig en viden der er ligestillet med den man får fra konservatoriet sammen med langvarig erfaring som profession.

Jeg tror de fleste Lydmaskinister, jeg selv inkl. er hobbyister. Der skal nok være nogle eksperter iblandt os, men jeg mener at begrebet udvandes hvis det kommer til at dække over for brede grupper af befolkningen med for snæver viden og erfaring.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

mediumaevum skrev: søn 6. jun 2021 22:01 - Men en ekspert må formodes at have en bred viden om et specifikt emne, som vedkommende har arbejdet med professionelt.
Her er jeg enig, og det er også en definition, der slet ikke nævner universiteter eller professorer.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3232
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Øj, jeg skulle grave lidt for at finde hvad jeg er ekspert i. Altså sådan rigtig ekspert.

Pac-Man –– den oprindelige arkadeudgave. Ikke rigtig Ms. Pac-Man eller Pac Junior eller andre opfølgere. Men den oprindelige. Jeg var i sin tid ubesejret. Ingen i Danmark kunne køre min niende-nøgle åbning. Jeg har heller aldrig hørt om andre danskere, som kommer over en million point. To af mine venner var gode. Men ikke så god som mig.

Jeg har senere set nogle videoer af folk, der dyrker spillet –– her i nutiden, i USA –– og som kan spille lige så længe som jeg kunne, endda længere. Og få flere point. (Jo længere man spiller, des flere point optjenes).

Jeg har ikke holdt det ved lige, siden maskinerne forsvandt fra almindelig offentlighed. Der er s.v.j.v. kommet en bar med klassiske arkadespil inde på Nørrebro et sted, vistnok på Fælledvej. Jeg har stadig ikke været derinde endnu.
____________
Jeg er pø om pø ekspert i klassiske tegneserier. Cirka op til 1990'erne eller deromkring. Både (dansksproget) euro og amerikanske.

Jeg er ægte ekspert i korrekturlæsning. Tjener penge på det professionelt.
På dansk. (I mindre grad på engelsk)

MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

DUBTEMPLE skrev: søn 6. jun 2021 17:00 Jeg er forbavset over hvor få mennesker, der reelt er hjernerne, selv i store firmaer

Et stort firma som Steinberg, har vel reelt 4-5 personer der støber de helt hårde kugler i C+, resten grafik, salg, support, marketing, og rengøring

Dette kan dem med hjernen misbruge ultimativt, for selv hvis de skriver alt ned, hviket sikkert ikke sker, vil en afløser IKKE nødvendigvis kunne tage stafetten op, det siges at der den dag i dag er gamle hjørner af Cubase, som det nuværende team ikke mestre,... og derfor bare krydser fingre for at det ikke bliver nødvendigt at rode med det

Jeg husker da Wolfgang Kundrus, og et par tunge drenge mere, forlod Steinberg og, og istedet startede S1 op hos Presonus

Jeg ville nødig drive et firma med den form for afhængighed indbygget

Melda er dybeste set EN person, samme med måske op mod halvdelen af den musik-software der bruges pt

Samme med Nomad, da Bernie Torelli døde så døde Nomad vist også nærmest, selv om man påstår det kører videre
Det er lige præcis de problemer vi har haft på min arbejdsplads :-D det er tragikomisk, men også rigtig skidt for dem som er tilbage og som skal forsøge at løse problemerne. Har haft et ret stressende forår af den grund. Jeg har også selv udviklet nogen af de her projekter, men er igang med både at simplifisere og inkludere kolleger så meget som muligt. Så hvis jeg en dag beslutter mig for at smutte, så kommer mine kolleger ikke til at lide af det. Plus det er lettere at få hjælp hvis man ikke har tid :-D

@Pastorius:
Sorry det var ikke ment som disrespekt på nogen måde- jeg tror vore to arbejdspladser er meget forskellige (det er jo også to vidt forskellige brancher), og der kan være ganske gode argumenter for at holde sådanne systemer i live. Jeg er data scientist, så arkitektur og platform delen står jeg ikke for, og derfor kan jeg også kun sige noget om de brede linjer. Jeg er i virkeligheden kun interesseret i dataen :-D

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2680
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

DUBTEMPLE skrev: søn 6. jun 2021 17:00 Jeg er forbavset over hvor få mennesker, der reelt er hjernerne, selv i store firmaer

Jeg husker da Wolfgang Kundrus, og et par tunge drenge mere, forlod Steinberg og, og istedet startede S1 op hos Presonus
Mig bekendt fyrede Yamaha selv størstedelen af udviklerne, men jeg ved ikke om Wolfgang røg inden runde eller gik selv. Flere gamle Steinberg folk var involveret i S1 opstarten hos Presonus.

Men man kan jo også se på et firma som Roland, som jeg var involveret i på den ene eller anden måde i mere end 20 år. Det er nok unødvendigt at nævne den succes og de fabelagtige innovationer og produkter der kom derfra i 80’erne og 90’erne. Mr Kakehashi havde selv en stor rolle i udviklingen af produkterne op i den periode. Hjulpet godt på vej af folk som Eric Persing. Omkring årtusindeskiftet trak Kakehashi sig tilbage, fik en “konsulent” funktion i firmaet men overlod udvikling og ledelse til andre. Kort efter forlod flere andre top-folk, bl.a Persing Roland. Og lad os være ærlige og sige de følgende 10-15 år bestemt ikke har været Rolands stolteste. Det er vel først indenfor de sidste par år, der virkelig er kommet interessante produkter fra Roland igen...

Kh
Nicolai
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
TJJ
Forum Donator
Indlæg: 465
Sted: Danmark

Indlæg af TJJ »

tomcat skrev: man 7. jun 2021 08:55
Jeg er ægte ekspert i korrekturlæsning. Tjener penge på det professionelt.
På dansk. (I mindre grad på engelsk)
Blev lige nysgerrig; hvor kan man arbejde prof. med det i dag? Forlag?


Sjovt spørgsmål i øvrigt, hvad er jeg ekspert i? Det fik mig til at tænke.

Svaret må nok være ingenting. Jeg ved noget om virkelig meget, men ikke virkelig meget om noget.

Det skulle da lige være om konsekvenserne af umådeholdent alkoholindtag, men det er næppe en egentlig kompetence :)

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3232
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

TJJ skrev: man 14. jun 2021 15:06
tomcat skrev: man 7. jun 2021 08:55
Jeg er ægte ekspert i korrekturlæsning. Tjener penge på det professionelt.
På dansk. (I mindre grad på engelsk)
Blev lige nysgerrig; hvor kan man arbejde prof. med det i dag? Forlag?
Mange forlag har korrekturlæsere tilknyttet. Jeg er freelance, modtager opgaver fra et tekstbureau. Eller fra private, som har fået mig anbefalet af andre privatkunder.
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
TJJ
Forum Donator
Indlæg: 465
Sted: Danmark

Indlæg af TJJ »

tomcat skrev: man 14. jun 2021 16:59
TJJ skrev: man 14. jun 2021 15:06
tomcat skrev: man 7. jun 2021 08:55
Jeg er ægte ekspert i korrekturlæsning. Tjener penge på det professionelt.
På dansk. (I mindre grad på engelsk)
Blev lige nysgerrig; hvor kan man arbejde prof. med det i dag? Forlag?
Mange forlag har korrekturlæsere tilknyttet. Jeg er freelance, modtager opgaver fra et tekstbureau. Eller fra private, som har fået mig anbefalet af andre privatkunder.
Cool, tak for info :)

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Der er én ting jeg gerne vil være ekspert i, men jeg ved ikke hvordan det skal lykkes mig:

Kortfilmsinstruktørkomponistanimator.

Det er en opdigtet eksperttitel jeg har fundet på, som dækker:
Animation, "storytelling" og filmmusik-komposition. Altså, det hele i én person.

Jeg kan lave kortfilm som animationer, jeg kan også lave musik. Men storytelling halter jeg med.

Men der er desværre lang vej igen, før jeg kan kalde mig ekspert i både animation og filmkomposition...

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Eksamensbeviset siger 'Master of Music'. Så er den vist ikke længere.

Ellers vil jeg kun kalde mig selv ekspert i orkestermusik.
skriver noder

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

bryla skrev: ons 16. jun 2021 16:37 Eksamensbeviset siger 'Master of Music'. Så er den vist ikke længere.
...
Billede


:-D

Medlemsavatar
MarkBass
Forum Donator
Indlæg: 358
Sted: Nyborg

Indlæg af MarkBass »

En ting jeg er ekspert i er forretningsprocesser. Analyse, optimering og implementering, på tværs af afdelinger og landegrænser. Jeg har arbejdet med stort set alle typer processer i en virksomhed.

Jeg er også ekspert i det man på ny-dansk kalder ”Compliance” eller ”Business Controls”; dvs., at sikre at processer og mennesker der eksekverer dem, lever op til nogle "regler". Det kan være lovgivning eller interne regler i virksomheden (f.eks. SOX).

Og så er jeg ekspert i aflønning af sælgere. Hvordan man sikre, at sælgere performer bedst muligt, mens man stadigvæk holder salgsbudgettet; ..og samtidig overholder ovennævnte ”regler”.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

bryla skrev: ons 16. jun 2021 16:37 Eksamensbeviset siger 'Master of Music'. Så er den vist ikke længere.

Ellers vil jeg kun kalde mig selv ekspert i orkestermusik.
Jeg kan godt lide når folk praler.

Seriøst - jeg mener det. Og nej, det er ikke sarkastisk ment (det bruger jeg yderst sjældent).
Der er ikke andre sociale spilleregler værre end janteloven, som kun kan nedbrydes på den måde.

:thumbup:

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

MarkBass skrev: ons 16. jun 2021 20:34 En ting jeg er ekspert i er forretningsprocesser. Analyse, optimering og implementering, på tværs af afdelinger og landegrænser. Jeg har arbejdet med stort set alle typer processer i en virksomhed.

Jeg er også ekspert i det man på ny-dansk kalder ”Compliance” eller ”Business Controls”; dvs., at sikre at processer og mennesker der eksekverer dem, lever op til nogle "regler". Det kan være lovgivning eller interne regler i virksomheden (f.eks. SOX).

Og så er jeg ekspert i aflønning af sælgere. Hvordan man sikre, at sælgere performer bedst muligt, mens man stadigvæk holder salgsbudgettet; ..og samtidig overholder ovennævnte ”regler”.
Sejt. Det er ikke så langt fra mit område.

Jeg har været hjælpelærer i digital forretnings transformation og process optimering via maskinlæring de sidste 3 år, og så forsker jeg selv på "prediktiv process monitorering" som i korte træk går ud på at forudsige hvordan cases i en business process vil udvikle sig.

I min forskning har jeg særligt fokus på gennemløbstid, og problemstillingen ved at kunne varsle en kommende flaskehals tids nok til at man faktisk kan gøre noget ved den (eks. via dynamisk vagtplanlægning på et sygehus). Efter min PhD er jeg pt. ved at planlægge et projekt med en større virksomhed hvor jeg skal bygge videre på den eksisterende forskning indenfor automatiseret detektering af process-afvigelser og svindel.

Og så er jeg ekspert i mandril-citater.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

mediumaevum skrev: ons 16. jun 2021 20:35
bryla skrev: ons 16. jun 2021 16:37 Eksamensbeviset siger 'Master of Music'. Så er den vist ikke længere.

Ellers vil jeg kun kalde mig selv ekspert i orkestermusik.
Jeg kan godt lide når folk praler.

Seriøst - jeg mener det. Og nej, det er ikke sarkastisk ment (det bruger jeg yderst sjældent).
Der er ikke andre sociale spilleregler værre end janteloven, som kun kan nedbrydes på den måde.

:thumbup:
Ved ikke hvad, der er pralende ved det. Er uddannet i det, arbejder professionelt med det, bliver brugt som ekstern konsulent i hele verden og skal - efter sommerferien - undervise i det på konservatoriet. Så det passer bare meget nøgtern på de parametre, der er opstillet i tråden. På samme måde kan jeg også inkludere så mange andre musikteoretiske og -historiske underemner.

Det med 'Master of Music' var – som @Christoffer I. N. så fint fangede en smart bemærkning. Syntes selv den lød med Gandalf-fjollet da jeg dimitterede. Det jeg fandt ud af var, at jeg ikke anede en disse om musik!
skriver noder

Nyt svar