Pentagon indrømmer UFO-observationer

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Pentagon indrømmer UFO-observationer

Indlæg af mediumaevum »

https://www.berlingske.dk/globalt/om-li ... handler-om

Desværre gemt bag paywall, men det har generelt været overalt i nyhederne idag:
Diskussionen om ufoer synes forandret for bestandigt. Verden er begyndt at tage det seriøst.
USA's forsvarministerium og Pentagon indrømmer nu at have set uforklarlige flyvende objekter, siden 2004. Dvs. flyvende ting, der ikke kan forklares ud fra moderne teknologi ej heller kendte naturlove.

Bla. et objekt der dykker med 24 km/s. hvilket er mere end 20 gange hurtigere end noget somhelst kendt teknologi.

For og imod:

Som modargument kan man sige, at det kun er amerikanerne der har observeret disse uforklarlige fænomener, og hvis de er virkelige, hvorfor rapporterer russerne og kineserne ikke om det?

Som kontra-modargument kunne man derimod indvende, at russerne og kineserne jo i forvejen er meget lukkede, og ikke vil indrømme at der er noget de ikke kan forklare. Deres egen befolkning vil jo få mistillid til deres egen regering på den konto.

Spørgsmålet er så, om det er russisk eller kinesisk teknologi som amerikanerne ikke ved noget om.. eller aliens.

Hvad tror du?

Min egen holdning:

UFO står i min verden for Ulogisk Forklaring Observeret.

Jeg kan ikke fatte, hvis der er naturlove vi ikke kender til.
At vi mangler de sidste brikker i puzzlespillet om universets byggeklodser, som i givet fald skulle tillade sådanne ufoer.

Vi scanner jo himlen KONSTANT for at finde tegn på aliens (og har aldrig fundet noget), og de nærmeste jordlignende planeter ligger langt mere end 1000 lysår væk fra os. Dvs. det tager lyset - som er det hurtigste i universet - 1000 år at nå frem dem til os.

Laver du et rumskib, vil det naturligvis flyve med langt under den hastighed, det vil tage dem hundredetusinder af år at nå frem, måske millioner af år. Og så er vi så tæt på stjernernes og planeternes fødsler, at liv umuligt kunne udvikle sig på de fremmede planeter.

Vi ved også, at jo tættere du kommer på lysets hastighed, desto tungere bliver objektet. Piloterne bliver jo presset sammen, og ultimativt vil alt levende dø ved bare 1/3 af lysets hastighed, og al elektronik vil også stoppe med at fungere ved så høj acceleration og hastighed. Så alien AI-teknologi er også udelukket.

- Medmindre de kan skabe ormehuller som forbinder to punkter af universet med hinanden. Men et ormehul vil jo knuse alt materiale, da det består af et et sort og hvidt hul. Det sorte hul har jo en tyngdekraft, der vil totalsmadre alt hvad der kommer i nærheden af det, og det hvide hul (såfremt det eksisterer) vil skyde materialet ud i den anden ende af universet som ubrugeligt spredehagl.

Man (læs: Aliens) skal med andre ord finde en metode til at holde et ormehul stabilt og sikkert, og samtidig kunne konstruere og nedbryde (sikre) ormehuller på kommando.

I såfald forstår jeg ikke, at de ikke lige rejser ned til Jorden, og fortæller vores teoretiske fysikere hvordan tingene egentlig hænger sammen.

En anden ting jeg ikke forstår ved disse aliens, såfremt de eksisterer - hvis man er så højtudviklet en art, hvorfor så i det hele taget manifestere sig fysisk? Hvorfor ikke skabe deres eget virtuelle drømmeparadis der kredser fredeligt omkring en dysonsphere (solceller der dækker en hel stjerne, og omdanner til strøm til avanceret teknologi).

Hvorfor vil de, som så højtudviklet art have et behov for at kolonisere rummet, når de kan skabe deres eget virtuelle paradis, bestående af satellitter med severe der udbyder deres ultra-AI cloud-drømmeparadis?

Det er da langt sjovere at være et virtuelt, end et fysisk objekt f.eks. et dyr eller menneske eller sågar robot, med alle de sygdomme og mangler og tekniske fejl fysiske ting har, kan få eller udvikle. Det er langt nemmere at reparerer på software, end på hardware (som i denne kontekst kan være alt fra elektronik til biologi).

Hvis din eksistens er ren virtuel, og det eneste fysiske du består af er den computer der er din "udbyder" du ikke selv kan obsevere, så har du alle muligheder foran dig.

. Uden at det på bekostning af andre.

Der er noget her, der ikke hænger sammen...

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

mediumaevum skrev: lør 29. maj 2021 20:14 https://www.berlingske.dk/globalt/om-li ... handler-om

Desværre gemt bag paywall...
...
TV2 har den her lange artikel om det også:
https://nyheder.tv2.dk/udland/2021-05-2 ... -alvorligt

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Det sjove er, at den video af "den flyvende tallerken" kan jeg genkende. Jeg har set den før, for år tilbage, jeg kan bare ikke huske hvor.
De er godt nok fulde af historier de Amerikanere.
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Jeg forstår ihvertfald ikke behovet for, at vi skal rejse ud i rummet, og kolonisere andre planeter (beboede såvel som ubeboede).

Jeg synes at ved jorden at blive tjener os bedst. Vores ultimative mål bør være at give os selv et så langt, bevidst og godt liv som muligt.

Til det formål kunne vi begynde at skabe selvbevidst kunstig intelligens. Når det mål er nået, har vi skabt vores første kunstige efterkommere, som tænker og agerer ligesom os, men de bor alene i en computer og lever det gode paradisliv dér.

Når de sidste mennesker dør, vil vore kunstige, men dog selvbevidste efterkommere, kunne klare sig på egen hånd. Computerne vil blive repareret og holdt ved lige af robotter, men al bevidsthed vil være uvidende om det liv, der er uden for computeren, og i det hele taget være uvidende om computernes eksistens i det hele taget. De har deres eget virtuelle univers.

De eneste erindringer de har om det biologiske og fysiske liv vil være overleverede historier. Men de vil indbyrdes diskutere, om de historier om "menneskene" og "andre dyr" var reelt sande som rigtigt eksisterede, eller om det bare fiktive historier. De vil diskutere, om vores liv og færden havde en moralsk sandhed, eller var det rene vrøvl.

Men vi, levende mennesker i vor tid i det fysiske univers, ved med os selv at vi, indtil videre er - og når den tid kommer - var i live, og at vores oplevelser var ægte nok.

---

Når et menneske kan tænke ovenstående, kan aliens vel også. For fælles for både mennesker og aliens må jo være biologi, og med biologi følger naturligvis en vis logisk tænkning hos visse artsfæller. Så hvorfor skulle aliens dog erobre galaksen, når de kan få meget mere for "pengene" ved at omdanne sig til virtuel selvbevidst AI, og bare holde sig for sig selv i deres eget virtuelle univers?

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Noget crazy shizzle. Hele denne her YT kanal er fyldt med gode videoer.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

mediumaevum skrev: lør 29. maj 2021 20:14 En anden ting jeg ikke forstår ved disse aliens, såfremt de eksisterer - hvis man er så højtudviklet en art, hvorfor så i det hele taget manifestere sig fysisk? Hvorfor ikke skabe deres eget virtuelle drømmeparadis der kredser fredeligt omkring en dysonsphere (solceller der dækker en hel stjerne, og omdanner til strøm til avanceret teknologi).

Hvorfor vil de, som så højtudviklet art have et behov for at kolonisere rummet, når de kan skabe deres eget virtuelle paradis, bestående af satellitter med severe der udbyder deres ultra-AI cloud-drømmeparadis?

Det er da langt sjovere at være et virtuelt, end et fysisk objekt f.eks. et dyr eller menneske eller sågar robot, med alle de sygdomme og mangler og tekniske fejl fysiske ting har, kan få eller udvikle. Det er langt nemmere at reparerer på software, end på hardware (som i denne kontekst kan være alt fra elektronik til biologi).

Hvis din eksistens er ren virtuel, og det eneste fysiske du består af er den computer der er din "udbyder" du ikke selv kan obsevere, så har du alle muligheder foran dig.

Hvis vi nu tager udgangspunkt i det paradigme, som er udbredt blandt vores artsfæller i det nuværende korte glimt på den store kosmiske tidsskala, så er den udbredte opfattelse her lige for øjeblikket, at det som du kalder "at noget er sjovere", det er et udtryk for, at visse stimuli får et lystcenter i hjernen til at frigive nogle bestemte stoffer, der så gør hjernen tilbøjelig til at repetere en vis handling/adfærd. Dette er strengt taget, hvad "sjovt" betyder efter vores nuværende (begrænsede) forståelse af menneskesindet.

Hvis vi skal overføre dette på eventuelle aliens, som er i stand til at foretage interstellare rejser i verdensrummet, så skal du huske på, at de videnskabeligt og teknologisk nødvendigvis må være laaaangt foran os... Det vil sige, at de med al sandsynlighed for længst er blevet i stand til at manipulere groft med deres egen arts biologi og dermed hjerne - f.eks. ved genmanipulation - og dermed også har kunnet manipulere hvad de grundlæggende "synes er sjovt". Så der er slet ingen garanti for (såfremt de findes), at deres tankegang på nogen som helst måde minder om og overhovedet tåler sammenligning med vores.

Hvad der skal til for at trigge et eller andet lystcenter i en aliens hjerne, og hvad dette så gør ved dens adfærd... og om de overhovedet har en hjerne eller for længst har erstattet den med noget mere tidssvarende... det må guderne vide. Man plejer at sige, at Herrens veje er uransagelige - her må man i stedet sige, at en aliens veje er uransagelige.

MEN men men - én bestemt adfærdsmæssig egenskab er dog sandsynlig at de har, såfremt de findes og såfremt de er i stand til at foretage interstellare rejser. Og det er nysgerrighed. For hvis de kan foretage rejser mellem solsystemer, så er de teknologisk og videnskabeligt meget langt fremme, og for at komme dertil, så kræves nysgerrighed som en grundlæggende egenskab. Dvs. at du kan forvente, at de vil have en adfærd, hvor de løbende søger at udvide deres viden om og forståelse af tilværelsen. Ellers ville de slet ikke være kommet så langt rent teknologisk.

Så til dit spørgsmål om, hvorfor de ikke vælger en "sjovere" virtuel tilværelse, så kunne svaret være at den samme egenskab, som har gjort dem i stand til at flytte ind i en virtuel virkelighed imidlertid giver dem mere "lyst" til at rejse ud og udforske verden.

Hvis jorden har haft / af og til får besøg af aliens - (eller interstellare droner el. lign...) - så vil et oplagt motiv ganske enkelt være at studere vores planet. For hvis ikke de har den slags "lyster", så har de nok heller ikke udviklet det nødvendige know-how til at foretage den slags rejser.

Det kan også være de gør begge dele... De har flyttet ind i et virtuelt paradis medens de lader droner med AI udforske den fysiske verden... og så tigger der af og til lidt nyhedsstof ind i den virtuelle verden med nyt fra den fysiske verden... Kun fantasien sætter grænser. Og fantasi mangler de heller ikke, for fantasi er også en fundamental forudsætning for store videnskabelige og dermed teknologiske fremskridt :wink:

mediumaevum skrev: lør 29. maj 2021 22:49 ...hvorfor skulle aliens dog erobre galaksen, når de kan få meget mere for "pengene" ved at omdanne sig til virtuel selvbevidst AI, og bare holde sig for sig selv i deres eget virtuelle univers?

Hvis vi nu tager rapporteringerne om UFOs/aliens for gode varer... Jeg mindes ikke at have hørt om nogen UFO/alien-iagttagelser, der giver et indtryk af, at de skulle være ude på erobrings/koloniserings-togter.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Tak @Mr. Soundman. Det sætter jo tingene i et lidt andet og mere interessant perspektiv... :)

Men det ændrer selvfølgelig ikke på min irritation over, at HVIS de UFO-observationer er korrekte (jeg tvivler stærkt på det), at jeg er sat tilbage til start, til 0 i min forklaringsmodel for universet.

Nu har jeg læst tykke bøger om universets opståen. Bøger om alt fra superstrenge til kvantefysik til ufuldstændighedssætninger.

Nu troede jeg lige, at min forståelse af universet var - om ikke komplet (jeg mangler jo stadig en stor del af matematikken) så ihvertfald sammenhængende og forståelig.

... - og så kommer de forbandede UFO'er og ødelægger det hele!

Jeg havde da også læst om at nye observationer af hhv. mørkt stof og Muon-g2 eksperimentet inden for de sidste par måneder potentielt kunne ødelægge fysikernes forståelse af universet. Men hvis vi får et "hint" om eksistensen af UFO'er ved jeg slet ikke hvor vi skal starte...

Men mon ikke UFO'erne bare er russisk eller kinesisk militærteknologi...

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

the19thbear skrev: lør 29. maj 2021 23:54 Noget crazy shizzle. Hele denne her YT kanal er fyldt med gode videoer.
Jeg giver ikke så meget for private UFO-optagelser. De kunne laves med lethed i Blender.

Man behøver til denne video ikke engang camera-tracking, alt man behøver er at lave en grov model af en UFO, og animere den, samt kameraet.

Giv den en himmelbaggrund, og i render i sløret/lav/pixeleret kvalitet.

Så har du en "amatøroptagelse af en ufo". Du behøver til sådan en video ikke engang et godt grafikkort. Og Blender er gratis.

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Det er helt klart en and med roterende ild i måsen.

Nyt svar