Blank webside i alle browsere, hvorfor?

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Blank webside i alle browsere, hvorfor?

Indlæg af mediumaevum »

Når jeg besøger www.altinget.dk på mobil/tablet (chrome såvel som firefox) eller på pc (firefox) mødes jeg af blank side på alle artiklerne. Selv med javascript og cookies unblocked.

Er jeg den eneste som har det problem? Hvad kan jeg gøre for at fixe det? Kan jo ikke engang se deres kontaktoplysninger - da siden er blank! Har været et problem i et halvt år eller mere siden de fik nyt design...

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

loader fint her i Chrome inkognitovindue.

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Ingen problem her. (Chrome)
Har du nogensinde prøvet at rense din PC, især browser, med CCleaner?
Den er gratis, ikke farlig, gør det godt og pålideligt. Har brugt den i 8-10 år. Den "planter" ikke fejl, som så mange andre gør.
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

mediumaevum skrev: lør 22. maj 2021 23:19 Når jeg besøger www.altinget.dk på mobil/tablet (chrome såvel som firefox) eller på pc (firefox) mødes jeg af blank side på alle artiklerne. Selv med javascript og cookies unblocked.

Er jeg den eneste som har det problem? Hvad kan jeg gøre for at fixe det? Kan jo ikke engang se deres kontaktoplysninger - da siden er blank! Har været et problem i et halvt år eller mere siden de fik nyt design...
Prøv at sende den igennem her og se om du får et output.
https://reqbin.com

Prøv evt. med en anden DNS-server fx googles (8.8.8.8)
--
Robert

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Pastorius skrev: søn 23. maj 2021 07:46
mediumaevum skrev: lør 22. maj 2021 23:19 Når jeg besøger www.altinget.dk på mobil/tablet (chrome såvel som firefox) eller på pc (firefox) mødes jeg af blank side på alle artiklerne. Selv med javascript og cookies unblocked.

Er jeg den eneste som har det problem? Hvad kan jeg gøre for at fixe det? Kan jo ikke engang se deres kontaktoplysninger - da siden er blank! Har været et problem i et halvt år eller mere siden de fik nyt design...
Prøv at sende den igennem her og se om du får et output.
https://reqbin.com

Prøv evt. med en anden DNS-server fx googles (8.8.8.8)
Siden melder fejl. Først skriver den ved https://altinget.dk "indtast webadresse" - så prøvede jeg med www foran og fik "Not authorized".

På min PC (Firefox) kan jeg godt komme ind på Altingets forside (uden krumspring). Men jeg kan ikke læse artikler - siderne er helt blanke for hver artikel.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8690
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Problmet er sikkert i Firefox, jeg brugte den en kort periode og mener jeg havde diverse bøvl

Nu bruger jeg Microsofts egen "Edge", som vel er den default browser under windows i dag,..

Selvfølgelig med fuld og automatisk opdatering, samt uden krumspring i opsætningen

Der er aldrig problemer med blanke sider

Altinget virker perfekt
/Dub

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

DUBTEMPLE skrev: søn 23. maj 2021 10:55 Problmet er sikkert i Firefox, jeg brugte den en kort periode og mener jeg havde diverse bøvl

Nu bruger jeg Microsofts egen "Edge", som vel er den default browser under windows i dag,..

Selvfølgelig med fuld og automatisk opdatering, samt uden krumspring i opsætningen

Der er aldrig problemer med blanke sider

Altinget virker perfekt
Jeg plejer aldrig at have problemer med Firefox, Edge og Internet Explorer derimod er fandens usikre.
Jeg bruger Firefox primært fordi jeg kan få adblocker samt NoScript addon så jeg 100 % selv bestemmer hvilke hjemmesider der må afvikle javascript og installere cookies på min maskine.

Det gør, at når jeg besøger enhver ny hjemmeside skal jeg automatisk tillade at de må afvikle javascript (ikke at forveksle med java, som jo er død for længe siden). Hvis jeg uforvarende havner på en forkert side el.lign. er det jo rart nok at de ikke installerer crap på min enhed.

Jeg har dog tilladt javascript for altinget.dk, men kan se i NoScript at "nichehuset.dk" er ubetroet (ikke kan afvikle javascript) samt flere andre websteder, der krydshenvises til.

Jeg synes det er ærgerligt at internettet er kommet dertil, at flere og flere hjemmesider krydshenviser til forskellige websteder og kræver javascript for at vise noget så simpelt som tekst og billeder...

Jeg kan forstå hvis de vil afvikle video, men så forstår jeg ikke at man ikke nøjes med at bruge sikre videosider - youtube og vimeo.

Alt andet er ganske enkelt en uskik!!!

Default avatar
Caspar9500
Medlem
Indlæg: 481

Indlæg af Caspar9500 »

Hugo skrev: lør 22. maj 2021 23:23 Ingen problem her. (Chrome)
Har du nogensinde prøvet at rense din PC, især browser, med CCleaner?
Den er gratis, ikke farlig, gør det godt og pålideligt. Har brugt den i 8-10 år. Den "planter" ikke fejl, som så mange andre gør.
CC cleaner var rigtig god for nogle år siden, men det er desværre fyldt med adware nu, så det kan ikke længere anbefales.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Caspar9500 skrev: søn 23. maj 2021 20:29
Hugo skrev: lør 22. maj 2021 23:23 Ingen problem her. (Chrome)
Har du nogensinde prøvet at rense din PC, især browser, med CCleaner?
Den er gratis, ikke farlig, gør det godt og pålideligt. Har brugt den i 8-10 år. Den "planter" ikke fejl, som så mange andre gør.
CC cleaner var rigtig god for nogle år siden, men det er desværre fyldt med adware nu, så det kan ikke længere anbefales.
1. Jeg tvivler på det er et malwareproblem. Ellers ville problemet ikke være på 3 forskellige enheder, dvs. 1 PC og 2 tablets fra forskellige mærker, som på ingen måde er koblet sammen.

2. Malware skal enten forebygges helt eller - i nødens stund - fjernes med professionelt antivirus. Jeg vil ALDRIG have tillid til freeware antivirus. Eller bare de gængse antivirusprogrammer for den sags skyld. De planter jo mere end de fjerner.

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Caspar9500 skrev: søn 23. maj 2021 20:29
Hugo skrev: lør 22. maj 2021 23:23 Ingen problem her. (Chrome)
Har du nogensinde prøvet at rense din PC, især browser, med CCleaner?
Den er gratis, ikke farlig, gør det godt og pålideligt. Har brugt den i 8-10 år. Den "planter" ikke fejl, som så mange andre gør.
CC cleaner var rigtig god for nogle år siden, men det er desværre fyldt med adware nu, så det kan ikke længere anbefales.
Muligvis som freeware. Jeg bruger betalingsudgave, uden adware.
Anbefaler dog altid gratis udgaver, da mange har et nært forhold til deres penge.
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Default avatar
Caspar9500
Medlem
Indlæg: 481

Indlæg af Caspar9500 »

@Hugo Desværre så er gratis udgaven ikke værd at anbefale længere.

@mediumaevum Der er ingen som du har et malware problem. Det lyder mere til at dine indstillinger i firefox eller et eller andet add-in er lidt for hidsige

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Mediumaevum har så vidt jeg forstår det, gennem tiderne slået alle former for scripting til og fra.
Og ja, du har ret i at fejlen sagtens kan ligge i browseren. Jeg mener heller ikke at det er et malware problem, men kan være et reg-key problem, som CCleaner osse kan ordne.
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Default avatar
Caspar9500
Medlem
Indlæg: 481

Indlæg af Caspar9500 »

Det er ekstremt tvivlsomt at det har noget at gøre med hans registry at han ikke kan afvikle wrbsider.

Det er firefox eller hans add-in indstillinger den er gal med

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Caspar9500 skrev: tirs 25. maj 2021 06:24 Det er ekstremt tvivlsomt at det har noget at gøre med hans registry at han ikke kan afvikle wrbsider.

Det er firefox eller hans add-in indstillinger den er gal med
Jeg kunne selvfølgelige unblocke HELE siden, dvs. også alle krydshenvisninger til andre websites på Altinget.dk
Så tror jeg nu nok jeg vil komme igennem.

- Men det tør jeg ikke, for jeg kender ikke de andre sider som NoScript skriver den blokerer.

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

mediumaevum skrev: tirs 25. maj 2021 19:10
Caspar9500 skrev: tirs 25. maj 2021 06:24 Det er ekstremt tvivlsomt at det har noget at gøre med hans registry at han ikke kan afvikle wrbsider.

Det er firefox eller hans add-in indstillinger den er gal med
Jeg kunne selvfølgelige unblocke HELE siden, dvs. også alle krydshenvisninger til andre websites på Altinget.dk
Så tror jeg nu nok jeg vil komme igennem.

- Men det tør jeg ikke, for jeg kender ikke de andre sider som NoScript skriver den blokerer.
Hvad er det sådan helt specifikt du er bange for?
--
Robert

Default avatar
Caspar9500
Medlem
Indlæg: 481

Indlæg af Caspar9500 »

mediumaevum skrev: tirs 25. maj 2021 19:10
Caspar9500 skrev: tirs 25. maj 2021 06:24 Det er ekstremt tvivlsomt at det har noget at gøre med hans registry at han ikke kan afvikle wrbsider.

Det er firefox eller hans add-in indstillinger den er gal med
Jeg kunne selvfølgelige unblocke HELE siden, dvs. også alle krydshenvisninger til andre websites på Altinget.dk
Så tror jeg nu nok jeg vil komme igennem.

- Men det tør jeg ikke, for jeg kender ikke de andre sider som NoScript skriver den blokerer.
Yep prøv at deaktiver NoScript fuldstændig, så vil du igen kunne indlæse siden

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Pastorius skrev: tirs 25. maj 2021 22:46
mediumaevum skrev: tirs 25. maj 2021 19:10
Caspar9500 skrev: tirs 25. maj 2021 06:24 Det er ekstremt tvivlsomt at det har noget at gøre med hans registry at han ikke kan afvikle wrbsider.

Det er firefox eller hans add-in indstillinger den er gal med
Jeg kunne selvfølgelige unblocke HELE siden, dvs. også alle krydshenvisninger til andre websites på Altinget.dk
Så tror jeg nu nok jeg vil komme igennem.

- Men det tør jeg ikke, for jeg kender ikke de andre sider som NoScript skriver den blokerer.
Hvad er det sådan helt specifikt du er bange for?
Installation af malware.

Det er jo det NoScript forhindrer. I og med at ingen sider kan afvikle javascript for jeg godkender den nye side jeg kommer ind på, kan de heller ikke installere malware. Ren HTML er jo bare tekst, men HTML + Javascript kan potentielt afvikle kode eller tillade ondsindet kode bagved (fra en helt anden server) at blive installeret og afviklet på min maskine.

Læg dertil at NoScript forhindrer XSS.
https://da.wikipedia.org/wiki/Cross-site_scripting

Desværre har flere store danske nyhedsmedier en åndssvag tendens til at lave krydshenvisninger i ny og næ. Har engang oplevet det flere gange med JP.dk :evil:

Default avatar
Caspar9500
Medlem
Indlæg: 481

Indlæg af Caspar9500 »

Hvis du alligevel ender med at
Åbne siden i anden browser er du jo lige vidt. Krydshenvisninger kommer du ikke uden på nyheds sites pga. deres reklamer.

Det eneste du kan gøre der hvis du vil gå med livrem og seler er at åbne siden i en virtuel boks

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Hva' med Tor Browser, kan det ikke bruges?

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Caspar9500 skrev: søn 30. maj 2021 07:05 Hvis du alligevel ender med at
Åbne siden i anden browser er du jo lige vidt. Krydshenvisninger kommer du ikke uden på nyheds sites pga. deres reklamer.

Det eneste du kan gøre der hvis du vil gå med livrem og seler er at åbne siden i en virtuel boks
Jeg åbner kun sider i Firefox m. NoScript, når jeg bruger PC.

På android (tablet) har jeg Chrome og Firefox.

Nyt svar