Erfaringer med Lunar Bank?

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37671
Sted: Fyn

Erfaringer med Lunar Bank?

Indlæg af Holger »

Jeg har Jyske Bank, som jo er en grådig bank som de fleste andre.

Den private netbank fungerer til gengæld ret godt, også på mobil - modsat de fleste andre banker jeg har prøvet, herunder Spar Nord, Nykredit og diverse Sparekasser.

Lunar Bank er jo også en forretning, men gebyrer er enten lavere eller væk hvis man er Premium eller Pro kunde især, og i resten af 2021 er der +0.5% i rente på de første 50k på kontoen, modsat de -0,6% jeg betaler privat i JB for over 100k per ægtefælle og -0.95% på min erhvervskonto fra 0 kr.

I Lunar Bank er der desuden op til 250k uden negativ rente.

Jeg kommer ikke til at skifte erhvervskonto eller alt privat, men måske bare brug Lunar som bank nr. 2.

Nogle med personlige erfaringer fra Lunar Bank?

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Holger skrev: tors 13. maj 2021 17:01 Jeg har Jyske Bank, som jo er en grådig bank som de fleste andre.

Den private netbank fungerer til gengæld ret godt, også på mobil - modsat de fleste andre banker jeg har prøvet, herunder Spar Nord, Nykredit og diverse Sparekasser.

Lunar Bank er jo også en forretning, men gebyrer er enten lavere eller væk hvis man er Premium eller Pro kunde især, og i resten af 2021 er der +0.5% i rente på de første 50k på kontoen, modsat de -0,6% jeg betaler privat i JB for over 100k per ægtefælle og -0.95% på min erhvervskonto fra 0 kr.

I Lunar Bank er der deusden op til 250k uden negativ rente.

Jeg kommer ikke til at skifte erhvervskonto eller alt privat, men måske bare brug Lunar som bank nr. 2.

Nogle med personlige erfaringer fra Lunar Bank?
Jeg lytter lige med.
--
Robert

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37671
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Har oprettet mig nu. Det gør man alene via appen på telefonen.

Very 2021 og i øvrigt nemt. Husk at klikke "Afvis" til at de må kontakte dig med tilbud og gøgl pr. mail og telefon.

Umiddelbart er der hold i de ikke-eksisterende gebyrer, så længe man enten er Premium (69 om måneden) eller Pro kunde.

Virker som et klart bedre rejse-VISA kort end min bank. Meget bedre kontanthævning- og købsregler også. Så får man desuden rejseforsikring med i prisen og den vi har hos GF Forsikring er l*rt i praksis.

Det er muligt med en helt gratis konto, men så har man nogle gebyrer for automathævninger og ikke gratis fælleskonti.

Uanset hvad har man de 0,5% bonus for indestående og op til 250k uden negativ rente, så i hvert fald et ok sted at opbevare penge, man ikke vil investere lige nu.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Hvor mange 69ere får du om måneden?
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Har ikke selv benyttet mig af den endnu, men har flere tætte bekendte der taler rigtig godt om Lunar. De benytter alle Lunar til netop en "gratis" parkering af formue.

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Jeg er ikke erhvervskunde. Men hvad med PayPal ?
Overfører jeg en del af pengene fra min bankkonto i Nordea til min wallet på PayPal. Ville jeg , så, kunne omgå gebyrrenter ?

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Bruger PayPal meget ,.. men mener både de har dyre veksel samt transaktioner
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Husk at der også kan placeres en vis del kontanter hvis man har depot hos Nordnet eller Saxo

Ser ud til at at både Ikano, Santander, samt Coop har lukket ned for nye konti uden NEM

Måske er der Andre stadig ?
/Dub

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Kimex skrev: fre 14. maj 2021 10:03 Jeg er ikke erhvervskunde. Men hvad med PayPal ?
Overfører jeg en del af pengene fra min bankkonto i Nordea til min wallet på PayPal. Ville jeg , så, kunne omgå gebyrrenter ?
Det ville jeg bestemt ikke gøre. Netop pga. gebyrer som Dubtempel nævner, men også i forhold til når du skal have pengene ud igen, der risikerer du at betale skat af dem, medmindre du kan bevise 100% at det er din egen opsparing. Ligemeget hvad bliver det rigtig bøvlet. Paypal er designet til et helt andet formål.

Du kunne undersøge muligheden for at oprette en aktiesparekonto og vælg en sikker investeringsfond med lav risiko. Du kan indskyde op til 100.000,- på en aktiesparekonto og betaler kun 17% af evt. gevinst.
Det nytter selvfølgelig ikke hvis din formue overstiger 100.000,- men det kan da rykke lidt.

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Mange tak for råd.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

:)
robb.jpg
robb.jpg (168.99 KiB) Vist 1849 gange
/Dub

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37671
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Smittefar skrev: tors 13. maj 2021 23:27 Hvor mange 69ere får du om måneden?
Kom igen?

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Holger skrev: tors 13. maj 2021 19:22 ...
enten er Premium (69 om måneden) eller Pro kunde.

...
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37671
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Kroner ;-)

69'er er ikke noget jeg har dyrket i flere år, ryggen du ved...

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg ved det godt - men jeg var træt, og det føltes nogenlunde sjovt på det tidspunkt :D
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37671
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Lidt pudsigt, så virkede Lunar Bank meget interesserede i at slippe for mig som kunde, hvis jeg havde udenlandske indførsler.

Sandsynligvis fordi det koster dem gebyrer.

Jeg fik kun to dage til at besvare en række spørgsmål om udenlandske indførsler ellers ville de afvise mig som kunde.

Jeg har aldrig oplevet en virksomhed med så kort en deadline for besvarelse.

En så kunstig kort svargrænse har næppe noget andet formål end at slippe for en kunde.

Det begynder ikke godt for Lunar Banks kundeattitude.

Subsidært oplyste de, at man pt. ikke kan lave overførsler til udlandet. Men det er fint, da jeg bruger JB til det.

Anyway, besvaret, og jeg tror de er nødt til at lukke mig ind nu ;)

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Hmmm, ja det er da får da det ene bryn til at løfte sig lidt.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Overvejer også Lunar

Som del af en løsning desuden at binde 30.000 kr som risikovillig Garant-kapital I mit penge-institut Sparekassen Kronjylland der skulle være gennem-solid.

https://www.sparkron.dk/privat/produkter/garant

Dette vil gi 2.5 pct af de 30K samt gratis Visa og Master kort og udlandsveksling uden gebyr som sidegevinst.

Er dog stadig lidt I tvivl
/Dub

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg kan ikke påstå at vide meget om Lunar, men da min bror startede som selvstændig, valgte han dem som bank, og han har kun snakket positivt om det.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37671
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Som selvstændig forstår jeg det ikke helt?

De er ekstremt dyre som erhvervsbank eller også har jeg bare forhandlet mig en særdeles rimelig aftale hos Jyske Bank.

Umiddelbart er Lunar Bank omkring 10 (!) gange dyrere end hvad jeg betaler hos Jyske Bank som virksomhed i årlige faste udgifter.

Så sparer man muligvis på andre gebyrer hos Lunar Bank, men for en nystartet virksomhed tror jeg ikke Lunar Bank er den billigste eller bedste.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Jeg er ind til videre tilfreds med Lunar ,.. de første penge er overført og der er et gratis visa-kort på vej

Desværre halter det i min alm bank ,.. ved ikke hvad jeg skal vælge istedet ,.. måske Nordea
/Dub

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37671
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Har haft Lunar i et par uger nu ca.

VISA-kortet er ankommet, et fint sort et af slagsen.

Der er til gengæld nogle bugs i appen, bl.a. virker API'en ikke ordentligt med andre banker, dvs. at kunne se to-vejs mellem fx Lunar og Jyske Bank. Måske er det mere API-udviklerens (AIIA) skyld end Lunar dog, da det samme sker i Jyske Bank nu.

En anden bug er at jeg ikke (længere) kan ændre mit profilbillede. Bizart. Til gengæld er supporten på problemet, så umiddelbart ikke passiv support.

Af fede ting kan jeg nævne:

· Positiv Indlånsrente på de første 50k på kontoen resten af 2021
· Ingen negativ rente op til 250k pr. person, modsat 100k i de andre banker
· Scan/pic af regninger - hold da ferie det er dejligt at bare nappe et foto af et girokort/faktura på telefonen og så ordner Lunar resten
· Oversigt over min PayPal konto indefra Lunar - her virker API'en fint.

Lunar er ikke en erstatning for "en rigtig" bank, men til daglige ting kan den rigeligt, et fint supplement til en ok pris - næsten gratis eller OK billig med den lille pakke.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Er fortsat tilfreds ,... nu har vi begge en Lunar konto og er igang med at flytte penge rundt

Altså op til 50.000 kr givers 0.5 pct i rente året ud ,.. super !

Er dog lidt i tvivl om hvorvidt de 0.5 pct i rente borfalder hvis man går over 50.000 kr
/Dub

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37671
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Bortfalder ikke hvis du er over 50k, men der er bare ingen renter af beløb over 50k. Dog beregnes samtidigt negative renter, hvis du når over max beløbet.

Efter 10 dage med Lunar tech support har de fået fixet API buggen hos mig, så det er fint.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Holger skrev: tors 24. jun 2021 07:34 Bortfalder ikke hvis du er over 50k, men der er bare ingen renter af beløb over 50k. Dog beregnes samtidigt negative renter, hvis du når over max beløbet.

Efter 10 dage med Lunar tech support har de fået fixet API buggen hos mig, så det er fint.
Tak Holger ,.. jeg går en smule over 50K med ro på så ,.. har antageligt ikke brug for max på Lunar men dog lidt over 50K :)

Har været et puslespil at få det hele fordelt i passende små portioner på 4 forskellige konti samt Nordnet og Saxo depoter nu før den negative rente sætter ind 1/7

Lunar var en kærkommen hjælp
/Dub

Nyt svar