Konen har været til frisør...

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Konen har været til frisør...

Indlæg af Holger »

Jeg fandt kvitteringen.

Hun har lige betalt 4.100 kr. for en tur hos frisøren?! Jeg kan knap se forskel, altså køn er hun da, men ingen nævneværdig forskel.

Det lyder helt sindssygt dyrt for mig, som betaler 375 kr. for at blive klippet og få trimmet hår i ørene ;-)

Damefrisørregninger må være en af de der ting mænd ikke bør vide noget om og åbenbart heller ikke bør blande sig i.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

:lol:

Det er vidst over 20 år siden, jeg sidst har været ved frisør. I stedet købte jeg en hårtrimmer, og det er da vidst en af mit livs bedste investeringer 8-)

Jeg tror, jeg gav i størrelsesorden 150 kr. pr. klipning dengang... en gang om måneden.

Hvis vi ser bort fra inflation, så har jeg nu sparet ca. 36.000 kr. på klipninger. Hvis du siger, man giver 375 pr. gang i dag.... tjaaa så har jeg sparet rigtig meget - måske nærmere 50-60 tusinde :)

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Har ikke været hos en frisør siden 1968.
4100.- :shock: så kan jeg da godt forstå at de har brokket sig over nedlukning. De må ha´ mistet millioner :roll:
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941


Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

4.100 kr. pr. kvindeklipning divideret med 375 kr. pr. mandeklipning = Det må tage 11 gange så lang tid at klippe en kvinde...?? :shock:

...eller også er der stadig noget ligestilling for dem at slås for. Men så skal man bare passe på, at det ikke bare ender med, at prisen på mandeklipning bliver gjort tilsvarende dyrt :!:

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Det tog vist tre timer, men det meste må være ventetid.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8690
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Rigtige mænd gir 0 kr :dollargrin:

IMG_20210425_200354635-01.jpeg
IMG_20210425_200354635-01.jpeg (145.27 KiB) Vist 922 gange
/Dub

Medlemsavatar
soduno
Medlem
Indlæg: 794
Sted: Denmark - Copenhagen

Indlæg af soduno »

Er helt målløs, 4k?. Jeg holder mig til min plæneklipper :shock: :roll:
James May:
"Look, i can't dummy it down to your level because I am scared of hights"

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Var det incl. transport til Paris, eller hvor det nu var hun blev klippet?

Jeg savner min tidligere arbejdsplads, hvor der er var en freelancefrisør tilknyttet, så kunne man lige bestille tid, gå ned og blive klippet, 275,-
Nu betaler jeg i samme omegn som du, men skal booke tid et par dage i forvejen, og så bruge tid på at komme frem og tilbage også.
--
Robert

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

I den spæde start af Covid19 i Danmark, snakkede jeg med min kone om at købe ordentlig frisørgrej købt der hvor frisørerne handler. Så vi købte maskine, sakse osv. Jeg tænker at det stod os i 2500-2800 kr da vi var heldige med nogle tilbud.

Hun har klippet mig lige siden. Det har allerede på første år sparet sig hjem, og hun gør det rigtig godt, jeg er yderst tilfreds!

Så fra nu af er det bare en plus-forretning, og jeg håret bliver ordnet oftere, så jeg ser generelt mere ordentlig friseret ud.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Hald skrev: søn 25. apr 2021 22:01 I den spæde start af Covid19 i Danmark, snakkede jeg med min kone om at købe ordentlig frisørgrej købt der hvor frisørerne handler. Så vi købte maskine, sakse osv. Jeg tænker at det stod os i 2500-2800 kr da vi var heldige med nogle tilbud.

Hun har klippet mig lige siden. Det har allerede på første år sparet sig hjem, og hun gør det rigtig godt, jeg er yderst tilfreds!

Så fra nu af er det bare en plus-forretning, og jeg håret bliver ordnet oftere, så jeg ser generelt mere ordentlig friseret ud.
Bare vent til du ser frisuren, når du har danset lidt for tæt med en anden på et tidspunkt :)
--
Robert

Default avatar
Michael Østerz
Forum Donator
Indlæg: 333
Sted: Lyngby RADIO

Indlæg af Michael Østerz »

Så skal de sindssyge kællinger holde deres kæft, hvis der lige skulle ryge et par Focal ind i studiet, eller en Prophet, eller en Tubetech eller...

4.100 🥴 jeg tjekkede med konens budget og det var på 700,-

Du tror ikke at det var med "Happy End"??

"I don't know what this world is coming to!"

:roll:
Maximum bass - on ALL frequencies!

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8690
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Pastorius skrev: søn 25. apr 2021 22:07
Hald skrev: søn 25. apr 2021 22:01 Hun har klippet mig lige siden. Det har allerede på første år sparet sig hjem, og hun gør det rigtig godt, jeg er yderst tilfreds!
Bare vent til du ser frisuren, når du har danset lidt for tæt med en anden på et tidspunkt :)
:dollargrin:


ggrr.jpg
ggrr.jpg (48.37 KiB) Vist 880 gange
/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

LOL, det er da altid noget det er i nakken det der.

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Michael Østerz skrev: søn 25. apr 2021 22:17 Så skal de sindssyge kællinger holde deres kæft, hvis der lige skulle ryge et par Focal ind i studiet, eller en Prophet, eller en Tubetech eller...

4.100 🥴 jeg tjekkede med konens budget og det var på 700,-

Du tror ikke at det var med "Happy End"??

"I don't know what this world is coming to!"

:roll:
Jeg skal ikke nyde noget af at tjekke konens budget. Udover at lege med musikinstrumenter, har jeg været fotoentusiast, fluefisker og golfspiller. Alt sammen ting, hvor man alt for nemt bliver grebet af GAS. Hun skal bruge noget mere end 4000,- pr. klipning inden der er balance i regnskabet.
--
Robert

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jojo, jeg skal bestemt heller ikke råbe for højt hvad angår GAS eller lign. Heldigvis var hun også med på at bygge vinkælder ;-)

Jeg synes ikke jeg kan se en før/efter forskel på en klipning til 4k og til gengæld sagde mine kone engang "jamen, har du ikke allerede én compressor?", da jeg kiggede efter mastering comp nummer fire.

Sådan er vi nok så forskellige.

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Ha, da jeg ville købe min første tele til kameraet (20 af de store) sagde hun; "jamen hvad er der da i vejen med det du har"? (50mm portræt)
Vi er jo nok lige så slemme, og vores bedre halvdel kan ikke se forskellen, den forskel vi heller ikke kan se.
Så længe vi har hver vores pengepung, er det jo fedt nok :)
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Default avatar
Michael Østerz
Forum Donator
Indlæg: 333
Sted: Lyngby RADIO

Indlæg af Michael Østerz »

Dette er et spørgsmål om investering...

Jeg kan sælge min Prophet, til nærmest det samme som jeg gav for den - men jeg tvivler stærkt på, at der er aftagere til min kærestes garn, som i øvrigt er dejligt nok, bevares... :shock:
Maximum bass - on ALL frequencies!

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Spørgsmålet er om hun ikke bare har været god og gavmild ved en presset branche.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Default avatar
Michael Østerz
Forum Donator
Indlæg: 333
Sted: Lyngby RADIO

Indlæg af Michael Østerz »

Haha Hald, hvor er du langt ude 🤭

Frisøren hed Guldlok 😁
Maximum bass - on ALL frequencies!

Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

Jeg har kørt med den samme hårtrimmer siden 1998. Den kostede 119 kr i Amagercenteret :lol:

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8690
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

K-Bee skrev: man 26. apr 2021 13:30 Jeg har kørt med den samme hårtrimmer siden 1998. Den kostede 119 kr i Amagercenteret :lol:
Rigtige mænd :thumbup:
/Dub

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

DUBTEMPLE skrev: man 26. apr 2021 13:52
K-Bee skrev: man 26. apr 2021 13:30 Jeg har kørt med den samme hårtrimmer siden 1998. Den kostede 119 kr i Amagercenteret :lol:
Rigtige mænd :thumbup:
Det bliver aldrig min stil, selvom naturen stille og roligt kæmper for at give mig samme frisure - uden trimmer.
Måske kan I reddes endnu :)

--
Robert

Medlemsavatar
LarsRøv
Medlem
Indlæg: 321
Sted: Dopenhagen

Indlæg af LarsRøv »

Det er farver og striber! 1800 for farve og 1800 for striber 375 for klipning og 125 for shampoo der skal "holde" farven. Afhængig af hvordan du ser på det, så kan det meget vel være en langt bedre investering og gøre langt mere for din karriere end en monitor!
Nu har du forhåbentlig ikke fortalt hende at der ikke er nogen nævneværdig forskel at se, for så er du sgu da på den ;) Så kommer det at koste dig mindst 2000 ekstra for en god middag og en stor buket blomster!
Selv raket videnskab er ikke raket videnskab!
www.assrecords.dk

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

LarsRøv skrev: man 26. apr 2021 16:17 Det er farver og striber! 1800 for farve og 1800 for striber 375 for klipning og 125 for shampoo der skal "holde" farven. Afhængig af hvordan du ser på det, så kan det meget vel være en langt bedre investering og gøre langt mere for din karriere end en monitor!
Nu har du forhåbentlig ikke fortalt hende at der ikke er nogen nævneværdig forskel at se, for så er du sgu da på den ;) Så kommer det at koste dig mindst 2000 ekstra for en god middag og en stor buket blomster!
Så dum er Holger forhåbentlig ikke ;)

Jeg lærte min lektie da min første samlever kom hjem, og bleve mere og mere mut som tiden gik. Til sidst spurgte hun om jeg slet ikke kunne se noget der var forandret. Jeg forsøgte mig med om hun havde fået en ny bluse, men det var ikke det. Det viste sig hun havde fået farvet håret.
--
Robert

Nyt svar