Citroen C3 - pros/cons?

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12758
Sted: Århus

Citroen C3 - pros/cons?

Indlæg af david mondrup »

Hej i yndlings-bil-forummet :wink: Min gamle Fabia begynder at blive smådyr i reparationer - balancen ml. værkstedsudgifter vs. brugtvognsværdi er ved at tippe til den gale side. En af mine kammerater har en C3 til overs. Prisen, alderen og brændstoføkonomien lader til at passe mig rigtig fint, og jeg stoler på min kammerat, så når han siger at den ikke fejler noget, så tror jeg på det. Så jeg skal egentlig bare høre, om der er nogle her, der har noget at sige om den? Hvad er indtrykket fra folk der har prøvet den selv, eller som ved noget om citroen'er?
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg har ikke meget fidus for Citroen, men når det så er sagt får man virkelig noget for pengene, tror den hedder C4 Cactus, med de latterlige dubloklodser hen ad siden, den var helt utrolig til prisen. Men jeg kender ikke til C3'eren. Kan blot se at der er over 300 til salg af dem på DBA, så det er muligvis ikke noget folk beholder.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

david mondrup skrev: ons 26. aug 2020 16:20 Hej i yndlings-bil-forummet :wink: Min gamle Fabia begynder at blive smådyr i reparationer - balancen ml. værkstedsudgifter vs. brugtvognsværdi er ved at tippe til den gale side. En af mine kammerater har en C3 til overs. Prisen, alderen og brændstoføkonomien lader til at passe mig rigtig fint, og jeg stoler på min kammerat, så når han siger at den ikke fejler noget, så tror jeg på det. Så jeg skal egentlig bare høre, om der er nogle her, der har noget at sige om den? Hvad er indtrykket fra folk der har prøvet den selv, eller som ved noget om citroen'er?
Den gængse opfattelse af franske biler er ved at de måske nok går lidt oftere i stykker. Til gengæld er reserverdele ikke så dyre, og de er nemme at lave.

Specifikt om enkelte modeller kan det være en idé at søge forummer igennem for om nogle af deres modeller (særligt nogle motorer) har gængse fejl.

Diesel eller benzin? (jeg vil være lidt ekstra forsigtig med brugte dieselmotorer. De er noget dyrere at holde i live en benzinmotorer.
--
Robert

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Vi havde en igennem 5 år, købt som 3 år gammel. Den kørte ca. 16.000 om året. Bremserne skulle laves 2 gange om året.
Den fik på et tidspunkt en problem med forhjuls ophænget og især h. forbremse. Et problem der aldrig gik helt væk. Det var dyrt.
En anelse rust på kanter da vi endelig kom af med den til den Skoda forhandler hvor vi købte et ny Citygo.
Vi kører pænt, ingen dækbrænding her.

Nogle venner vi har, havde en magen til, samme problemer og dyr i rep. , især efter 6-7 år. De fejrede det osse da de kom af med den.
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Nyt svar