Udstilling af kunst mv.

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Udstilling af kunst mv.

Indlæg af mediumaevum »

Jeg har lavet nogle kunstværker (digitalt) gennem tiderne. Jeg vil gerne have dem printet ud, og udstillet. Hvad skal der til, for at man kan få sine kunstværker udstillet? Og hvilke steder kunne være oplagte?

Er digital kunst af denne kvalitet høj nok til at blive udstillet?

Eksempel:
(højreklik -> Vis Billede, for at få i stort format).
Greyfriars Abbey of Viborg, Denmark anno 1541.jpg
Greyfriars Abbey of Viborg, Denmark anno 1541.jpg (1.45 MiB) Vist 397 gange

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

mediumaevum skrev: ons 19. aug 2020 12:26 Er digital kunst af denne kvalitet høj nok til at blive udstillet?
Nej det tror jeg desværre ikke, jeg vil næsten tro at en videostander med dine animationer og nogle fortællinger/speak om det de ser (ligesom på et museum) ville klarer sig bedre, men jeg ved ikke hvilket publikum der skulle være målgruppen uden for et museum. Så skulle det måske være kommunen der har disse "ruiner/borge" som kunne have interesse i at have sådan noget teknik kørende. Men Som Digital 3D artist er en hjemmeside din udstilling. (Medmindre du laver noget mindblowing fantastisk kunst)
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Hald skrev: tors 20. aug 2020 11:21
mediumaevum skrev: ons 19. aug 2020 12:26 Er digital kunst af denne kvalitet høj nok til at blive udstillet?
Nej det tror jeg desværre ikke, jeg vil næsten tro at en videostander med dine animationer og nogle fortællinger/speak om det de ser (ligesom på et museum) ville klarer sig bedre, men jeg ved ikke hvilket publikum der skulle være målgruppen uden for et museum. Så skulle det måske være kommunen der har disse "ruiner/borge" som kunne have interesse i at have sådan noget teknik kørende. Men Som Digital 3D artist er en hjemmeside din udstilling. (Medmindre du laver noget mindblowing fantastisk kunst)
Hvad mangler eksemplet, før det bliver høj nok kvalitet?

Btw. tænker du på et portfolio som dette?
https://medievalhistory.webnode.dk/

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Okay lad os sige at du går hyper-realistisk til værks og render det endnu vildere. Så ligner det stadig blot et hurtigt turistfoto taget i forbifarten, det er på ingen måde et interessant billede, havde jeg taget det, ville det nok blive sorteret fra før jeg viste mine fotos til nogle.

Se fotos fra nogle af de dygtige fotografer der tager billeder af sådanne bygninger og steder, og find ud af hvad der gør deres billeder interessante, det kan være forskelligt fra gang til gang, det kan også være en del af det arbejde der er i efterbehandlingen på billederne.

Her er et eksempel på et billede der ser imponerende ud, måske syntes måske det er redigeret lidt meget, men det er op til kunstneren.

Billede


Herunder kommer 2 billeder af samme slot, men med to meget forskellige udtryk, den ene kan hænge i stuen på et stort print, den anden er blot endnu et billede i et album der dokumenterer en tur ud til slottet.

Billede

Billede
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Hald skrev: tors 20. aug 2020 12:38 Okay lad os sige at du går hyper-realistisk til værks og render det endnu vildere. Så ligner det stadig blot et hurtigt turistfoto taget i forbifarten, det er på ingen måde et interessant billede, havde jeg taget det, ville det nok blive sorteret fra før jeg viste mine fotos til nogle.
Nu skal du jo tænke på, at Gråbrødre Klosteret lå midt inde i Viborg by. Det er derfor yderst begrænset hvor "interessant" du kan tage et foto, skulle du rejse 500 år tilbage og lave et "pressefoto".

Jeg ville lave et billede som på én og samme tid viser både de bevarede bygninger fra vor tid, og resten af klosterkomplekset (så meget som muligt).

Kan afsløre det skal bruges i en bog om klosteret.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Du har efterhånden en del kendskab til disse borge og bygninger..

Hvis du gerne vil udstille hvad du er i stand til, som kunst og ikke dokumentering, så brug din viden om bygningerne, beslut dig for en periode du vil være i, byg den ultimative borg både så du syntes det er et effektivt design og visuelt flot, placer den derefter i et fantastisk landskab, måske med en masse figurer/liv, og render røven ud af billedet så du står med et visuelt interessant billede. Derefter kunne du måske tage nogle close-up renderings af de detaljer du har valgt, og lave en beskrivende tekst der forklarer lidt omkring det, evt med sammenligning til hvorfor det er smartere eller identisk med det de gjorde i gamle dage.

Jeg ved ikke om det ville kunne udstilles, men det var et forslag. :)
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Hald skrev: fre 21. aug 2020 12:07 Du har efterhånden en del kendskab til disse borge og bygninger..

Hvis du gerne vil udstille hvad du er i stand til, som kunst og ikke dokumentering, så brug din viden om bygningerne, beslut dig for en periode du vil være i, byg den ultimative borg både så du syntes det er et effektivt design og visuelt flot, placer den derefter i et fantastisk landskab, måske med en masse figurer/liv, og render røven ud af billedet så du står med et visuelt interessant billede. Derefter kunne du måske tage nogle close-up renderings af de detaljer du har valgt, og lave en beskrivende tekst der forklarer lidt omkring det, evt med sammenligning til hvorfor det er smartere eller identisk med det de gjorde i gamle dage.

Jeg ved ikke om det ville kunne udstilles, men det var et forslag. :)
Tak, Hald. Det vil jeg huske på, når jeg nu er igang med en opdateret rekonstruktion af Niels Bugge's Hald ;)

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Put en historie ind i dine flotte billeder. Det kunne f.eks være historiske begivenheder eller begivenheder du kunne forestille dig kunne være sket i middelalderen ved disse bygninger. Jeg kan umiddelbart ikke se at det ikke er et fotografi. Jeg syntes det er et flot billede.

Nyt svar