Corona og sommerferie

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar

Jeg flyver til den nordvestlige del af Italien med hele familien...

Tsk, tsk den chance havde jeg ikke løbet
6
46%
Gab... og hva så
3
23%
Det turde jeg også/gør jeg også
4
31%
 
Afgivne stemmer: 13
Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Corona og sommerferie

Indlæg af Holger »

Jeg flyver til den centralvestlige del af Italien med hele familien. Toscana, på landet lidt uden for Pisa, mere præcist.

Slutningen af juli, 15 dage, bor på en borg og lejer en bil. Svigermor passer gården og dyrene herhjemme ;-)

Og ja, jeg skal nok få sat et grill-arrangement op i august, lige om lidt!

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Det turde jeg nok osse. Chekkede UM´s hjemmeside. Der er vist større risiko for at få stjålet sine ejendele fremfor at blive smittet med C-19
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Der er flere ting at overveje ,... ud over altså at vælge netop at opsøge epedemiens europæiske epicenter ,... før det er overstået

I det mindste må man bøvle med at isolere sig bedst muligt, og tage flest mulig forholdsregler, håber udlejningsbilen har dampet af adskillige dage

Og hvad bliver det for en slags ferie, i et land der stådig vånder sig oven på tabende, samt er igang med at genvinde fodfæste på forskellig plan


Her blir det Norge, der har brugt af olie-millionerne til nu at være top-placerede mht sikkerheden, Oslobåden er fravalgt, kahytter har altid været ulækre, også før epedemien, ligesom buffet, og de smalle gangarealer hvor man hele tiden skal klemme sig forbi flokke af andre mennesker er også utilladeligt,.... Der er istedet booket på Hirtshals/Langesund, 3 timer, vi trækker luft på dækket.

Selve turen blir i egen bil med ny Campingvogn, porta-potti, mulighed for etagevask, og eller et bad på en campingpladsen hvis der ikke er andre

Selvfølgelig ingen museer eller restauranter ,.. kun naturoplevelser ude i fjeldet
/Dub

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Holger skrev: fre 3. jul 2020 15:11 Jeg flyver til den nordvestlige del af Italien med hele familien. Toscana, mere præcist.

Slutningen af juli, 15 dage, bor på en borg og lejer en bil. Svigermor passer gården og dyrene herhjemme ;-)

Og ja, jeg skal nok få sat et grill-arrangement op i august, lige om lidt!
Har nogle gode spise fifs hvis du er interesseret.
--
Robert

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Vi tager en bondegårdsferie i Jylland.

Der er masser af muligheder for at holde sikre ferier i både ind- og udland. Man skal bare tænke sig lidt om.

Desværre tror jeg der er mange, der ikke tænker sig om, så jeg tror en opblussen efter sommerferien er uundgåelig.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Pastorius skrev: fre 3. jul 2020 18:23
Holger skrev: fre 3. jul 2020 15:11 Jeg flyver til den nordvestlige del af Italien med hele familien. Toscana, mere præcist.

Slutningen af juli, 15 dage, bor på en borg og lejer en bil. Svigermor passer gården og dyrene herhjemme ;-)

Og ja, jeg skal nok få sat et grill-arrangement op i august, lige om lidt!
Har nogle gode spise fifs hvis du er interesseret.
Gracie mille!

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Holger skrev: fre 3. jul 2020 18:42
Pastorius skrev: fre 3. jul 2020 18:23
Holger skrev: fre 3. jul 2020 15:11 Jeg flyver til den nordvestlige del af Italien med hele familien. Toscana, mere præcist.

Slutningen af juli, 15 dage, bor på en borg og lejer en bil. Svigermor passer gården og dyrene herhjemme ;-)

Og ja, jeg skal nok få sat et grill-arrangement op i august, lige om lidt!
Har nogle gode spise fifs hvis du er interesseret.
Gracie mille!
Hvis du ikke allerede har set det, skal du se på Netflix se Chef’s table s6e2 om Dario Cecchini.

Vi besøgte hans restaurant sidste sommer, og det var en stor oplevelse. Det er IKKE en stor kulinarisk oplevelse, selvom man får serveret noget rigtig godt kød. Til gengæld bliver du bænket ved lange borde med de andre gæster, og så bliver der ellers båret mand ind på Italiensk vis (i rigelige mængder, med masser af smil og varme hjerter). Han prøver at genskabe sådan en traditionel Italiensk søndagsmiddag med hele familien samlet, og den eneste faldgrube er at man ko kan komme til at side ved nogle mennesker der ikke er så spændende. Han har tre restauranter. En kødrestaurant (det hele udspringer fra et slagteri, hvor han er 3.-4. Generation), et sted der laver traditionel toskansk mad som hans bedstemor gjorde det, og et burgersted.

Vi besøgte kødstedet (selvom de to ældste piger er vegetarer svar der også noget til dem - de var ikke ellevilde, men heller ikke utilfredse). Næste gang vil jeg nok prøve den tradiotionelle, der virker knap så turistet. Måske er det turistede stilnet lidt af - det er trods alt ved at være lidt tid siden den kørte på Netflix.

https://www.dariocecchini.com/en/to-the ... -bistecca/

Inde i hjertet af Toscana (dr er ca en time til Firenze, en time til Siena og en time til Piza), har jeg besøgt en restaurant der hedder Casa Masi som er på top tre over spisesteder jeg har besøgt. Det er ikke i den billige ende, men maden er altså mere værd end den koster :) http://www.casamasimontaione.it/ Det er toskansk mad - men det er virkelig godt.
Jeg synes den er værd alt køre efter, selvom der ikke er noget som helst andet lige i nærheden at komme efter.

Det sidste sted fandt vi på Tripadvisor fordi det var i nærheden af hvor vi boede. Det var ikke et sted hvor jeg ville være gået ind, hvis ikke var for anmeldelserne på Tripadvisor, men det holdt. Kokken var i den yngre ende, men tydeligvis med ambitioner og hun havde deltage i nogle gastronomi-konkurrencer. De gjorde tydeligvis noget ud af at det skulle føles eksklusivt, bla med servering og anretning af fisk ved bordet og efterfølgende kom kokken ud og snakkede med gæsterne. Priserne var dog ikke særlig eksklusive. Mener vi gav 1500 incl drikkepenge for tre retter til fem personer og fine vine til.

Jeg har gjort et par af mine facebookppslag offentlige, så du lige kan se det fra vores synsvinkel





--
Robert

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Gab. Men den chance havde jeg ikke taget :-)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

DUBTEMPLE skrev: fre 3. jul 2020 17:15 Der er flere ting at overveje ,... ud over altså at vælge netop at opsøge epedemiens europæiske epicenter ,... før det er overstået
Epicenteret var i nord, vi skal til central/vest dog.
Og hvad bliver det for en slags ferie, i et land der stådig vånder sig oven på tabende, samt er igang med at genvinde fodfæste på forskellig plan
Ja, det tænkte vi også over, men Vi vender den nærmest på hovedet: de har i dén grad brug for turisme og indtjening nu. Så vi tror stemningen bliver positiv.

Og i familien var stemningen blevet dårlig, hvis vi ikke kom ud at rejse... ;-)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Mike-air skrev: lør 4. jul 2020 00:33 Gab. Men den chance havde jeg ikke taget :-)
Som jeg umiddelbart kan se det, så er smittetrykket hvor vi skal hen 0,19/100.000 mod 0,9 i Danmark. Altså knap fem gange sikrere end i DK.

Den største risiko er derfor fly og lufthavne, hvor mundbind er obligatoriske. Ikke at mundbind giver mening til raske overhovedet dog.

Hvis vi blev i DK, så er vi med garanti tvunget til at være klods op og ned af danske turister alle steder. Og modsat i Italien, så har danskerne ingen respekt for smitteforanstaltninger og afstand.

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Holger skrev: lør 4. jul 2020 10:48
Mike-air skrev: lør 4. jul 2020 00:33 Gab. Men den chance havde jeg ikke taget :-)
Som jeg umiddelbart kan se det, så er smittetrykket hvor vi skal hen 0,19/100.000 mod 0,9 i Danmark. Altså knap fem gange sikrere end i DK.

Den største risiko er derfor fly og lufthavne, hvor mundbind er obligatoriske. Ikke at mundbind giver mening til raske overhovedet dog.

Hvis vi blev i DK, så er vi med garanti tvunget til at være klods op og ned af danske turister alle steder. Og modsat i Italien, så har danskerne ingen respekt for smitteforanstaltninger og afstand.
Jeg kan nu heller ikke se mange grunde til at blive hjemme. Det skulle da lige være at man skal vænne sig til at gå med mundbind.

Det eneste jeg kunne blive en lille bitte smule nervøs over, ville være at besøge mine gamle forældre lige efter hjemkomst, men det burde jeg jo også være når jeg havde været en tur i Brugsen herhjemme.

...og du har helt ret mht. DK. Corona fylder meget lidt herhjemme. Her fra Ærøfærgenni går
615F06DC-F8C9-48FA-B793-9630EBC4962E.jpeg
615F06DC-F8C9-48FA-B793-9630EBC4962E.jpeg (284 KiB) Vist 590 gange
Vedhæftede filer
1CAEEDA9-5FBF-4C2B-B812-53C516B5C73F.jpeg
1CAEEDA9-5FBF-4C2B-B812-53C516B5C73F.jpeg (951.15 KiB) Vist 590 gange
--
Robert


Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Holger skrev: lør 4. jul 2020 10:48
Mike-air skrev: lør 4. jul 2020 00:33 Gab. Men den chance havde jeg ikke taget :-)
Som jeg umiddelbart kan se det, så er smittetrykket hvor vi skal hen 0,19/100.000 mod 0,9 i Danmark. Altså knap fem gange sikrere end i DK.

Den største risiko er derfor fly og lufthavne, hvor mundbind er obligatoriske. Ikke at mundbind giver mening til raske overhovedet dog.

Hvis vi blev i DK, så er vi med garanti tvunget til at være klods op og ned af danske turister alle steder. Og modsat i Italien, så har danskerne ingen respekt for smitteforanstaltninger og afstand.
Gode argumenter. Det var heller ikke ment som kritik, mere som at jeg er en tøsedreng :-D

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

I know ;-) Haha

Det tog os dog også lidt tid at være helt sikre på, at det var en OK løsning.

-
Tak for tips, Robert! Vi springer nok bænke og andet fællesspisning over af gode grunde, men bl.a. Casa Masi ser realistisk ud.

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3232
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Hvis I af en eller anden grund får behov for at overnatte et andet sted, anbefaler jeg La Mimosa i nærheden af Figline Valdarno. Bjerglands-rustikt i kombi med moderne bekvemmeligheder.
Jeg har været der en del gange, det er noget familie, som driver stedet.

http://www.lamimosa.dk/om-os.html
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Holger skrev: lør 4. jul 2020 11:26 I know ;-) Haha

Det tog os dog også lidt tid at være helt sikre på, at det var en OK løsning.

-
Tak for tips, Robert! Vi springer nok bænke og andet fællesspisning over af gode grunde, men bl.a. Casa Masi ser realistisk ud.
Ja, det er sgu nok ikke den smarteste tid at imitere en kæmpe italiensk familiemiddag med fremmede mennesker - trods alt :)
God tur - håber Casa Masi lever op til min beskrivelse hvis I ender med at prøve.
--
Robert

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Pastorius skrev: lør 4. jul 2020 11:10
...og du har helt ret mht. DK. Corona fylder meget lidt herhjemme. Her fra Ærøfærgenni går
Bortset fra at tumperne står i en stor kødrand ,... så er det GODT nok en smuk himmel på det nederste billede :shock:
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Holger skrev: lør 4. jul 2020 10:46
DUBTEMPLE skrev: fre 3. jul 2020 17:15 Der er flere ting at overveje ,... ud over altså at vælge netop at opsøge epedemiens europæiske epicenter ,... før det er overstået
Epicenteret var i nord, vi skal til central/vest dog.
Og hvad bliver det for en slags ferie, i et land der stådig vånder sig oven på tabende, samt er igang med at genvinde fodfæste på forskellig plan
Ja, det tænkte vi også over, men Vi vender den nærmest på hovedet: de har i dén grad brug for turisme og indtjening nu. Så vi tror stemningen bliver positiv.

Og i familien var stemningen blevet dårlig, hvis vi ikke kom ud at rejse... ;-)
Ønsker jer en god tur uanset hvad ,... måske bliver det på en eller anden måde en hel unik tur også ,... netop fordi det er nu
/Dub

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Tak, det kunne man håbe. Overrendt af turister bliver vi nok ikke.

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

DUBTEMPLE skrev: lør 4. jul 2020 22:47
Pastorius skrev: lør 4. jul 2020 11:10
...og du har helt ret mht. DK. Corona fylder meget lidt herhjemme. Her fra Ærøfærgenni går
Bortset fra at tumperne står i en stor kødrand ,... så er det GODT nok en smuk himmel på det nederste billede :shock:
Tak. Ja det er ret utroligt hvad sådan en telefon med en lille-bitte senson kan fange. Hvis nu bare dem der laver rigtige kameraer, var lige så gode til at lave software som apple.

De andre billeder jeg har smidt op fra Flickr er alle taget med et Nikon Spejlreflekskamera og redigeret manuelt. Ind imellem bliver jeg i tvivl om det er besværet værd, i stedet for bare at hive telefonen frem :)
--
Robert

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

@Pastorius , det ser fandme godt ud (og hyggeligt), Casa Masi. Bliver helt mund-liderlig, som min ven Jens siger.

Igen tak for tippet, der skal vi helt klart hen, hvis vi kan.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Gisp, konen havde lige snakket om Ærø, men jeg tror jeg springer over.

Ang. Italien ville jeg nok være mest bekymret ved at flyve derned sammen med andre, hvis man selv tager bilen ser jeg ingen problemer i Italien, det skulle være billigere og have masser af plads, samt deres smittetryk er lavere end i danmark, så det er jo nærmest mere sikkert at tage derned end at blive hjemme.

Jeg håber ikke at danskerne glemmer alle de gode vaner vi har fået os, jeg vil godt indrømme at vores tur ind til byen i dag for at handle forskrækkede mig lidt, jeg frygter en bølge mere.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Nyt svar