iPhone mic overrider bluetooth

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

iPhone mic overrider bluetooth

Indlæg af david mondrup »

iPhone experter? Jeg har en fornemmelse af, at min iphone altid bruger den indbyggede mikrofon ved opkald, også selv om jeg har bluetooth apparater tilsluttet. Hvad end det gælder mine airpods eller min bilradio med bluetooth, så ender opkald oftest med at jeg bliver nødt til at tage telefonen op til hovedet for at den jeg snakker med skal kunne høre noget af hvad jeg siger, og det er jo imod hensigten med airpods, og direkte ulovligt mens jeg kører. Er der en indstilling, jeg kan være kommet til at slå til eller fra? Det er en iPhone XR, og iOS er allernyeste version.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Hmm.. Det lyder godt nok underligt .

Bruger selv dagligt IPhone XS via Bluetooth i min bil. Og der bruger den altid den eksterne mikrofon der høre til radioen .

Har ikke prøvet med headset .

Og køre også nyeste iOS

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Spørgsmålet er om det er noget handicap-hjælp af en art jeg ikke lige kan gætte der måske er blevet slået til. Jeg bruger også min iPhone med alverdens bluetooth enheder som altid bliver brugt til mic.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Problemet er forsvundet i bilen, når blot jeg husker at besvare indkommende opkald via bilradioens betjeningspanel (hvilket vel i og for sig også er den eneste lovlige måde at gøre det på). Med airpods er det fortsat et problem; jeg mistænker, at mikrofonen i mine airpods er i stykker, men ved ikke helt hvordan jeg skal tjekke det.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Nyt svar