George Floyd-sagen

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Indlæg: 1299
Sted: copenhagen

George Floyd-sagen

Indlæg af derermusikanten000 »

https://www.bt.dk/udland/george-floyd-s ... nt-gaa-fri

De 4 mordere skal altså væk fra gaderne - ellers tror jeg der kommer ragnarok :puke:

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Alle 4 er nu sigtet. Selv om de bliver dømt, hvilket er usandsynligt, så mangler der grundlæggende kulturskift i USA, og det kommer ikke lige med det samme.
Det har taget 400 år at nå hertil hvor de er nu.
Ydermere mangler der en impatisk præsident som kan tage lederskabet i sin hånd, og ikke være fastlåst af en Republikansk kongres.
F. eks. ham her:

Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Indlæg: 1299
Sted: copenhagen

Indlæg af derermusikanten000 »

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund ... ti/8150543
Det er en voldelig bande der er sluppet løs i gaderne

Medlemsavatar
mikkels
Medlem
Indlæg: 887
Sted: Farum

Indlæg af mikkels »

Den er fin, den her tråd, men kan vi ikke få nogle lidt mere pålidelige kilder på banen end bt og ekstrabladet?

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

De 4 mordere?

Hvad med den ene betjent, der havde været betjent i kun 3 dage? Han rørte ikke ved George Floyd og spurgte sin kollega flere gange, om George Floyd ikke skulle om på siden i stedet. Med andre ord var han den eneste, der sagde fra til trods for, at han var helt ny .... han skal bare ind og sidde for mord i din optik?

Det er ham i nederste venstre hjørne på billedet af de 4.... eller nr 3 om man vil.

Billede
Senest rettet af MrBacon fre 5. jun 2020 15:30, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Der er allerede ragnarok.
Hvordan kan man reagere ved at brænde butikker, stjæle og kaste brosten, mod ting og butikker som intet har haft noget med episoden at gøre? Jeg snakker ikke engang om betjente til demonstrationer her. De har samme uniform på og kan tolkes som "en af fjenden". Jeg snakker om alm menneskers butikker etc.
Det gør INTET godt for den sorte befolkning. De hvide der i forvejen er racistiske vil blive endnu mere racistiske pga det idioti der sker nu. Regeringen griber ind for at holde lov og orden, og det skaber endnu mere kaos.
Det her er desværre mere vand på det mere ekstreme højres mølle og derved mere vand på den ekstreme venstres mølle.
Øv

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

https://www.statista.com/statistics/585 ... e-by-race/

Problemet er ikke sort/hvidt.

Her - endnu en der prøvede at beskytte en butik. Han var sort, 78år og nok ikke en trussel for nogen.


Folk bruger situationen til at plyndre og udøve vold mod uskyldige.






Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Jeg har ikke rigtig lyst til at se videoerne. Jeg bliver for påvirket af det desværre. Ren brutalitet.

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

the19thbear skrev: fre 5. jun 2020 15:57 Jeg har ikke rigtig lyst til at se videoerne. Jeg bliver for påvirket af det desværre. Ren brutalitet.
De 2 i midten er ikke voldelige kun looting. Men fair nok - lad være med at klikke på noget, der påvirker dig negativt.

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Det er dem som er problemet nu. Både de voldelige og looterne. De fjerner fuldstændigt focus fra en sag som de fleste ellers ville bakke op om.
Jeg kan godt forstå at folk ønsker hæren indsat mod de fjolser. Problemet er bare hvis de blev skudt ned i hundredevis eller tusindevis, så ville det nok bare gå endnu mere amok.
De mennesker er og bliver samfundets affald, men de kan bare ikke gøre for det.
Hvad gør man så? Skyde dem går ikke. Uddanne dem tager en generation.
Måske skulle de tildeles mere ansvar for deres bydele, så når de har smadret noget, ja, så kan de heller ikke bruge det igen før de har opbygget det. Blot et naivt forslag. :)
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3232
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Har nogen set Candace Owen's video om George Floyd-sagen?
Hun er pisset af. Hun er sort og meget velformuleret.

MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Ja hun siger det godt. Jeg er ikke altid enig med candace owens. Hun er for unuanceret og intellektuel uærlig, ofte. Kalder folk navne etc Men hun er en stemme der er MEGET nødvendig i denne sag og generelt i usa.
Bedre velfunderede, men med ca samme budskab er Larry elder, coleman hughes (genial), John mcwhorter og Thomas sowell.
Alle sorte med en rigtig god nuanceret tilgang til tingene.

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Dette er et uddrag. Resten kan findes på Rubin report.
Coleman hughes.


Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3232
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Han er rimelig sej, ham Hughes.
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Jeps. 22 og en smuuuule mere velartikuleret end da jeg selv var 22.
Se det fulde afsnit. Det er dog over en time langt.

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Efter at ha´ hørt Candace Owens, chekket George Floyd´s criminal record og læst lidt omkring, må jeg indrømme at jeg føler mig skuffet og ført bag lyset.

Måske har min egen naivitet ført mig bag lyset.
Candace Owens´s tale har givet mig en del flere nuancer. Ikke at jeg hele tiden har været klar over at der var fredelige og voldelige demonstranter.

Jeg hæfter mig især ved at hun siger "he had it comming" De fleste kriminelle dør unge, men ikke at hun synes at politivold/drab er ok, men hun undrer sig så videre over hvorfor et udskud som ham skal stå som en helt, et ikon i en kulturkamp, som han sikkert nok ville skide et stykke.

Hun vil ikke lægge navn og ansigt til alle taberne, men synes at det er på tide at uddanne sig og tage ansvar.
Det har ændret min holdning noget til hele denne sag.
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3232
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

de her gutter siger nogle mere fornuftige ting end de fleste, om emnet

MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Default avatar
the songcabinet
Forum Donator
Indlæg: 1119

Indlæg af the songcabinet »

Jeg tænker at sagen nok starter med at nogle politibetjente gik alt for langt, måske pga et krydspres med et hårdt stresset job, og en kultur i politiet hvor det ikke bliver addresseret. Politiet i Usa lever jo i en noget anden verden med en daglig dosis af skydevåben, trusler og vold.

Situationen bliver så et ærke eksempel for den sorte minoritetsgruppe i usa, hvor der er en lang historie for systematisk undertrykkelse der ikke er helet, Trumps historie hvor hans far var KKK, og flere tidligere hændelser med politi der overreagerer. Floyd var kriminel, men også symbolsk et offer for historien, og helt konkret for politi vold.

Jeg kan egentlig godt forstå begge sider i sagen, og der må både gøres noget i politiet og noget kriminalpræventivt i forhold til de ressourcesvage dele af den sorte befolkning. Hvilket der sikkert også bliver.

Men symbolikken får folk ud på gaderne, og ud i sympatierklæringer. Trump evner ikke som Obama at tale til folket, og håndtere konflikter på den måde. Han kan kun hælde benzin på bål.

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Det har intet med sagen at gøre om George Floyd var god eller ond eller kriminel . det handler om at hvis han ikke var sort ville man se anderledes på hans handlinger. - Institutional racism - Den eneste jeg umiddelbart kan komme i tanke om var et ubetinget godt menneske- var Heinrich Himler . Man kan ikke begå onde handlinger hvis man ikke ved det er ondt. I hans øjne var Nazi Tyskland jo det ypperste samfund og folk i verden. De klogeste, de mest oplyste, det mest retfærdige osv. osv. Og det var hans pligt at kæmpe for en bedre og mere oplyst verden. Og for der at bevare det bedste i menneskeheden. Himler var en loyal samfundsborger, som var kærlig og vellidt af alle i hans omgangskreds.

Min far fortalte mig at da tyskerne overskred den danske grænse , kom det indædte og dødsforagtende angreb fra danskere som en overraskelse.
De forventede at vi vil stå langs vejene og vifte med naziflag.

jeg har altid haft et problem når man sætter sig på den høje hest og definerer godt og ondt, som enten eller. Jeg har set i øjnene at i mit liv har jeg ikke kunnet leve op til at være et helt igennem godt menneske. Men jeg er langt fra nogen Himler.

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »


Mere coleman hughes.
Han forklarer mine tanker meget præcist og meget bedre end jeg selv nogensinde ville kunne.

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

https://jyllands-posten.dk/internationa ... protester/

Dette kan jeg ikke mindes, nogen sinde, er sket før i et vestligt land.
Politiet i Minneapolis bliver afviklet og genopbygget.

Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Indlæg: 1299
Sted: copenhagen

Indlæg af derermusikanten000 »

Så kan det jo kun gå fremad :)

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Dejligt hvis de kan få bedre trænet politi. Men altså, der skal kun 1 dårlig politimand itl at det sker igen. Og det vil ske igen.
Håber bare ikke at dette gør at politikere og betjente får berøringsangst overfor sorte kriminelle.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Kimex skrev: søn 7. jun 2020 18:03 jeg har altid haft et problem når man sætter sig på den høje hest og definerer godt og ondt, som enten eller. Jeg har set i øjnene at i mit liv har jeg ikke kunnet leve op til at være et helt igennem godt menneske. Men jeg er langt fra nogen Himler.
Jeg er dybt uenig med dig.

Selvfølgelig findes der objektivt godt og ondt, eller ihvertfald objektiv ondskab, om ikke andet. Det handler om definitioner.

Hvis man har intentioner om at påføre sagesløse mennesker smerte, for smertens skyld, så er man ond.
Jøderne, handicappede mfl. som led under nazityskland var netop sagesløse mennesker. Og det vidste Himler godt.

Der findes massevis af personer, som ønsker at påføre andre sagesløse ofre ondt. Og selv i deres egne hoveder er de onde, men de kan lide at være onde. Det er det man kalder psykopati.

Du undervurderer antallet af psykopater i samfundet.

Ham betjenten som trådte på Floyds hals vidste godt at han påførte ham smerte og drab. Han gjorde det ikke fordi han mente det var det etisk rigtige at gøre, tværtimod gjorde han det, fordi han ville udstille sin egen magtarrogance over for et sagesløst offer.

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

the19thbear skrev: man 8. jun 2020 15:20 Dejligt hvis de kan få bedre trænet politi. Men altså, der skal kun 1 dårlig politimand itl at det sker igen. Og det vil ske igen.
Håber bare ikke at dette gør at politikere og betjente får berøringsangst overfor sorte kriminelle.
Jeg er bange for, at der kommer til at ske mord på en eller flere betjente pga sagen her, og at US så vælger at beskytte politimændenes identitet fremadrettet, så de får lov at bære maske forever fremover. Total Watchmen style.

Nyt svar