Bedste billigste web hotel

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Bedste billigste web hotel

Indlæg af Morten B »

Hvad har i erfaringer med billige web hoteller?

Skal oprette et nyt site. Bliver wordpress baseret, og jeg forudser ikke ret meget trafik.

Jo billigere jo bedre, men det skal selvfølgelig heller ikke være så billigt at lortet bryder ned hele tiden :)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jeg er glad for Megahost, især pga. Henriks personlige service. Det synes jeg ikke er dyrt overhovedet.

Jeg hoster Lydmaskinen.dk (som immervæk har en del trafik) samt seks andre websites hos Megahost og har altid oplevet at få utroligt god service.

Jeg har før prøvet One.com og et par andre steder. Det er fuldstændigt umuligt at få hul igennem til personlig service eller nogen der tager en alvorligt der.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg har haft one.com, det var lidt langsomt, men tror nu deres backend servere er udskiftet op til flere gange siden jeg brugte dem. Kan også tale godt for Megahost og Henrik!

Jeg har selv hostet en masse sider i flere år, og bevæger mig langsomt over på ekstern host igen, men ved ikke helt om jeg vil anbefale dem endnu, billigt er ikke altid lykken, selv for en vestjyde.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Mini web hotel hos Megahost er faktisk billigere end jeg regnede med, troede hans priser lå højere. Det eneste anke punkt jeg har er begrænset trafik. Jeg har ikke helt fornemmelse for hvor langt 100 GB rækker, selvom jeg forventer minimal trafik.

Bruger selv one.com til mine andre sider, det fungerer nu fint, men har heller ikke haft brug for support endnu.

@hald: Nej, det skal heller ikke være FOR billigt, hæ hæ.

Edit: Jeg kunne selvfølgelig overveje at vælge large web hotel hos megahost, og så flytte mine to andre sider med, kan se man kan have op til 10 domæner registreret.

Medlemsavatar
Arnold
Medlem
Indlæg: 564

Indlæg af Arnold »

Jeg bruger Simply (hed tidligere UnoEuro) til mine hjemmesider, der alle er wordpress baserede med begrænset trafik. Har været hos dem en 6-7 år nu, og har aldrig oplevet problemer. Når jeg har haft spørgsmål er de ret hurtige til at svare - så de får min anbefaling herfra.

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Arnold skrev: tors 21. maj 2020 09:09 Jeg bruger Simply (hed tidligere UnoEuro) til mine hjemmesider, der alle er wordpress baserede med begrænset trafik. Har været hos dem en 6-7 år nu, og har aldrig oplevet problemer. Når jeg har haft spørgsmål er de ret hurtige til at svare - så de får min anbefaling herfra.
Cool, tak. Det ryger med i puljen :)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Morten B skrev: tors 21. maj 2020 07:18 Mini web hotel hos Megahost er faktisk billigere end jeg regnede med, troede hans priser lå højere. Det eneste anke punkt jeg har er begrænset trafik. Jeg har ikke helt fornemmelse for hvor langt 100 GB rækker, selvom jeg forventer minimal trafik.

Bruger selv one.com til mine andre sider, det fungerer nu fint, men har heller ikke haft brug for support endnu.

@hald: Nej, det skal heller ikke være FOR billigt, hæ hæ.

Edit: Jeg kunne selvfølgelig overveje at vælge large web hotel hos megahost, og så flytte mine to andre sider med, kan se man kan have op til 10 domæner registreret.
Det har jeg gjort. Kører med 2 x XL. Det ene XL bruger jeg til en lang række sites.

Det med trafikken ville jeg ikke bekymre mig om... det er primært hvis du hoster sådan et større site som Lydmaskinen (har lavet en særaftale med Henrik) eller du lægger et kæmpearkiv op (typisk ulovligt) som folk kan suge fra, at den slags overhovedet er relevant.

Men har heller aldrig oplevet problemer med fx mit mastering site, som alligevel pumper nogle seriøse filer frem og tilbage hver måned.

Med et almindeligt, mindre website kommer du ikke i nærheden af 100 GB om måneden og slet ikke 500 GB i trafik.

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Holger skrev: tors 21. maj 2020 15:51
Morten B skrev: tors 21. maj 2020 07:18 Mini web hotel hos Megahost er faktisk billigere end jeg regnede med, troede hans priser lå højere. Det eneste anke punkt jeg har er begrænset trafik. Jeg har ikke helt fornemmelse for hvor langt 100 GB rækker, selvom jeg forventer minimal trafik.

Bruger selv one.com til mine andre sider, det fungerer nu fint, men har heller ikke haft brug for support endnu.

@hald: Nej, det skal heller ikke være FOR billigt, hæ hæ.

Edit: Jeg kunne selvfølgelig overveje at vælge large web hotel hos megahost, og så flytte mine to andre sider med, kan se man kan have op til 10 domæner registreret.
Det har jeg gjort. Kører med 2 x XL.

Det med trafikken ville jeg ikke bekymre mig om... det er pimært hvis du hoster sådan et større site som Lydmaskinen (har lavet en særaftale med Henrik) eller du lægger et kæmpearkiv op som folk kan suge fra, at den slags overhovedet er relevant.

Men har heller aldrig oplevet problemer med fx mit mastering site, som alligevel pumper nogle seriøse GB frem og tilbage hver måned.
Ok, super 👍

Det kunne godt ende med at lande hos Henrik så 🙂

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Tak til alle for indspark her i tråden.

Hvis nogen er interesserede, så valgte vi faktisk at gå med en helt tredje løsning, nemlig webhosting.dk.

De har lige nu tilbud på domæne og super basic hosting til 113,- kr for det første år, så der gik også lidt økonomi i den nu her i opstartsfasen, der er andre ting vi hellere vil bruge penge på lige nu :)

De får fine ratings på trustpilot osv.

Nyt svar