Stop dog den mand

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Sted: Søborg

Re: Stop dog den mand

Indlæg af Smittefar »

Det er et meget komplekst problem, som jeg ikke skal foregive at kende løsningen på. Men en saltvandsindsprøjtning på 17 millioner til folk, der faktisk ved noget om det, ville sikkert være en god start
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Ja man kan sige, at vi (alle os her i tråden) spilder vores tid.
Hvis ikke vi til sidst får snakket os frem til en løsning, som vi går videre med og får implementeret.
Det går jeg som default ud fra, at ingen af os faktisk gør.
Så skulle man jo gå ind i realpolitik. Sådan, rigtigt. Vi vil – formoder jeg – alle sammen hellere lave musik, hygge med kæresten /børnene /venner /haven /båden ... og så videre.

Jeg selv har det på bundlinien nogenlunde sådan: Jeg er dybest set ligeglad med ham Paludan. Det er helt i orden, at han holder sine demoer. Helst ikke i mit kvarter, fordi det støjer ad helvedet til.
For mig er han en øhh, excentrisk kendis på skærmen. Som så mange andre. Han har valgt sig sin niche, hvor han kan få en masse dejlig opmærksomhed. Fint nok. Folk skal have lov at lave, hvad de har lyst til. Sålænge de ikke øver vold på andre, overfalder, røver, stjæler, snyder, tvinger, truer ... og lignende.

Hvis bare vi kunne blive enige om dét. Alle borgere. Men det kan vi ikke. Der er altid nogen, der synes det er i orden at lave vold, i forsøg på at tvinge sin mening igennem.

Så de deltager gerne i Paludans leg. Som alt i alt derved kommer til at koste 18.000.000 kroner om året. Eller hvor meget det nu er. Det er i al fald nogen penge, der hellere skulle bruges til at rydde op i gaderne, få tømt skraldespandene dobbelt så ofte, få renset vandet, passet børnene, vedligeholdt vejene, give politiet ressourcer til at stoppe voldskriminalitet og de lysår lange køer af cykeltyverier, som der ikke er penge til at opklare, eller hvad med at få revet alt det grimme byggeri ned og bygget noget u-grimt i stedet for ... eller hvad vi nu lige har mest brug for.

Paludan holder vel ikke op?
Og det gør voldstosserne vel heller ikke?
Og derfor kan heller politiet ikke holde op –– med at lege med, spille deres rolle i showet.
Så vores 18 mil per år løber ud, som fra en defekt vandhane.

Det er sq øv i øv'te potens.
Nå, jeg vil spise resten af min røget makrel, og så gå mig en dejlig aftentur inden det bliver helt mørkt.

God aften og nat til alle <3
MacBook Pro tidlig 2015, 13", High Sierra. Logic 10.4.4
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
TJJ
Forum Donator
Sted: Danmark

Indlæg af TJJ »

tomcat skrev:
lør 23. maj 2020 21:07
Hvis ikke vi til sidst får snakket os frem til en løsning, som vi går videre med og får implementeret.
True, men vi kan da altid lave et moderne protestalbum. Bidrage med en sang hver. En 10-12 stykker kan vel gøre det. Enten modbølge, dvs. peace and love, eller 12 hånlige sange om den bekostelige provokatør.
Jeg er på; jeg skriver alligevel sange hele tiden :). Jeg skal også nok sørge for noget presse - men det er sådan set bare at kalde albummet “Ytringsfrihed”, så skriver pressemeddelelsen sig selv ;)

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Jeg er da med på en "peace and love" sang og @musikanten plejer at lave gode protestsange :)
https://soundcloud.com/user-469072941

Velsignet være alle syndere thi de prædiker ikke

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator

Indlæg af Mike-air »

Jeg syntes ikke det er spild af tid at diskutere hvilket samfund man ønsker at leve i. Måske at gøre det på et lydforum. Eller på en natklub. Men ellers syntes jeg ikke. Det betyder bare at man ikke er ligeglad.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Hvis diskussioner køres på den gode måde, så kan de også bidrage til, at man lærer nogle ting. Nogle gange lærer man selv noget - nogle gange kan man lære andre noget. Af og til kan det være rart at få vendt sine tanker og holdninger med andre for at finde ud af, om det er noget man bør køre videre i, eller om der er noget man har overset, så synspunkterne måske skal tilpasses / ændres for eftertiden.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

TJJ skrev:
lør 23. maj 2020 21:32
tomcat skrev:
lør 23. maj 2020 21:07
True, men vi kan da altid lave et moderne protestalbum. Bidrage med en sang hver. En 10-12 stykker kan vel gøre det. Enten modbølge, dvs. peace and love, eller 12 hånlige sange om den bekostelige provokatør.
Jeg er på; jeg skriver alligevel sange hele tiden :). Jeg skal også nok sørge for noget presse - men det er sådan set bare at kalde albummet “Ytringsfrihed”, så skriver pressemeddelelsen sig selv ;)

Det er utrolig sjældent jeg skriver sangtekster. Men en af de få som jeg har skrevet, og som jeg forøvrigt synes er blevet god, handler om mobning generelt. Det var en anden person end Paludan, jeg havde i tankerne, da jeg skrev den, men den er bevidst formuleret meget bredt, så den kan jo bruges i utallige sammenhænge.

Jeg har forestillet mig en dag at udgive den sammen med en række andre numre, der stil-mæssigt ligger i Kim Larsen-universet. Så jeg skal have fat i en god vokalist, der kan imitere ham ret godt :)

Medlemsavatar
TJJ
Forum Donator

Indlæg af TJJ »

Well, jeg har det nok omvendt; jeg spytter tekster ud langt hurtigere, end jeg kan producere. Min indspilnings/mixing-tid er alt, alt, alt for langsom til min hjerne, og jeg kan stadig ikke få mine sange til at lyde sådan, som de lyder i mit hovede - men det bliver bedre :-D.

Men ku’ da være sjovt med sådan et joint-venture statement projekt. Der er alt for få, der har politiske/samfundsrelaterede budskaber i deres musik, synes jeg. Protestsangen skal tilbage, ja den skal :).. men gerne lidt mere elegant end ved hjælp af et ustemt hegn, et par bongo-gryder og en sløj, hæs sanger, der prøver at lyde følsom. Jeg har aldrig forstået, hvorfor musik ikke må lyde pop-lækkert og samtidig være samfundsrelevant.

Og det fede ved at komme med statements ved hjælp af musik er jo, at der ikke er nogen, der svarer igen :-D

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

men gerne lidt mere elegant end ved hjælp af et ustemt hegn, et par bongo-gryder og en sløj, hæs sanger, der prøver at lyde følsom. Jeg har aldrig forstået, hvorfor musik ikke må lyde pop-lækkert og samtidig være samfundsrelevant.
Nu er det ikke mit indtryk at det ,altid, er de som har den klareste stemme og som synger i et højt gear, har stemmetræning og rammer de høje toner perfekt. Som er de bedste sangere. Især her de sidste 5 år har jeg spillet guitar til en del sangere, på flere niveauer . Og de som synger i et højt gear har oftest svært ved at ramme rigtigt hvor der spilles lidt skæve akkorder under sangen. Hvorimod de med mindre stemmer, ofte, bare skal have en mikrofon . Og så fanger de den.

F.eks. Carol King nummeret You Got a Friend. Der er bla. nogle maj akkorder, som skal synges. hvis man spiller den i Emol, så kan jeg blive nødt til at spille C og G istedet for Cmaj og Gmaj med sangere som synger i et højt gear. Carol King synger i et højt gear, men hun har ubesværet nuancerne med. Men det er langtfra alle som kan det.
Jeg kan godt li satire. Jeg er også den type som har svært ved at skrive tekster. Men jeg har skrevet en tekst om en racistisk julemand i et storcenter. Jeg er så småt begyndt.

Foretrækker satire frem for protestsang. For med satire kan man ramme alle uanset politisk ståsted.
F.eks. Preben Uglebjerg , som fornærmede alle, men virkede så folkelig , venlig og sympatisk at han slap godt fra det.

Undskyld of-topic :)

Medlemsavatar
TJJ
Forum Donator

Indlæg af TJJ »

Kimex skrev:
søn 24. maj 2020 20:57
...jeg har skrevet en tekst om en racistisk julemand i et storcenter.
Den vil jeg sq gerne høre :-D

Er i øvrigt enig i din satire-betragtning :)

Off-topic har det vist været længe; muligvis min fejl :oops:

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator

Indlæg af tomcat »

At skrive sange er under alle omstændigheder godt, yes.
Tror ikke, jeg har prøvet at skrive en protestsang.
Sjov, god tanke.

Default avatar
Joonathan
Medlem

Indlæg af Joonathan »

Måske er et afgørende problem i det her, at alt for mange mennesker forventer, at sameksistens skal være et gnidningsfrit projekt? Prøv at vende det hele på hovedet, og betragt, hvor grundlæggende mirakuløst det er, at vi lever så mange mennesker sammen, så tæt, med alle vores buldrende understrømme af vrede og neuroser, og alligevel lykkes det, for langt de fleste, at gøre det til en god oplevelse. Klap jer selv på skulderen.

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator

Indlæg af tomcat »

Joonathan skrev:
tirs 16. jun 2020 06:43
Måske er et afgørende problem i det her, at alt for mange mennesker forventer, at sameksistens skal være et gnidningsfrit projekt? Prøv at vende det hele på hovedet, og betragt, hvor grundlæggende mirakuløst det er, at vi lever så mange mennesker sammen, så tæt, med alle vores buldrende understrømme af vrede og neuroser, og alligevel lykkes det, for langt de fleste, at gøre det til en god oplevelse. Klap jer selv på skulderen.
:thumbup:

Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Sted: copenhagen

Indlæg af derermusikanten000 »

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator

Indlæg af Mike-air »

https://www.dr.dk/nyheder/indland/rasmu ... -i-tre-aar

Så skal han sku en tur på hotel gitterly i 3 måneder. Og så er det også slut med at kalde sig advokat i 3 år.

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem

Indlæg af MrBacon »

1måned der skal afsones ikke 3. Man kunne jo håbe på et ltf fængsel, men mon ikke han får en fodlænke og kan hygge sig hjemme hos sig selv?

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator

Indlæg af Mike-air »

Da jeg linkede stod der 3 :-) Men ja, det er symbolsk og vil formentlig ikke ændre hans adfærd overhovedet.

Medlemsavatar
LarsRøv
Medlem
Sted: Dopenhagen

Indlæg af LarsRøv »

Dommen vil blive anket står der også.
Hvis han bliver dømt i landsretten kan jeg kalde ham racist, da der nok ikke vil blive bevilliget proces til højeste ret.
Så må han lave noget samfunds tjeneste på plejehjemmet hver tirsdag og torsdag, det skal nok blive super.
Selv raket videnskab er ikke raket videnskab!

Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Sted: copenhagen

Indlæg af derermusikanten000 »

eller gå til hånde - måske her ! Asylcenter Jelling. :lol:

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Man kunne også håbe på, at dommen ville gøre, at samfundet ville stoppe med at sponsere hans voldssøgende events.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator

Indlæg af Mike-air »

Smittefar skrev:
tors 25. jun 2020 18:51
Man kunne også håbe på, at dommen ville gøre, at samfundet ville stoppe med at sponsere hans voldssøgende events.
Havde været fantastisk :clap:

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem

Indlæg af MrBacon »

Smittefar skrev:
En Paludan lov eller er det alle, der ikke længere må holde demonstration for dig?

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator

Indlæg af Mike-air »

MrBacon skrev:
fre 26. jun 2020 14:20
Smittefar skrev:
En Paludan lov eller er det alle, der ikke længere må holde demonstration for dig?
Den her kommentar er ikke helt fair, for du baserer den på nogen antagelser som han ikke siger noget om (læs: lægger ord i munden på ham). Han siger intet om at folk, eller for den sags skyld at Paludan selv, ikke skal have lov til at demonstrere.

Men han kommenterer problemstillingen i de store omkostninger der er med politibeskyttelse ved disse events, hvor vi nu har lovens ord for at der er racisme involveret.

For at gøre det mere konkret, for jeg antager det er det du gerne vil frem til- kunne man teknisk set begrænse ressourcer/offentlig støtte til demonstrationer hvor racisme er en del af agendaen. Det ville jeg ikke have nogen problemer med.

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator

Indlæg af Pastorius »

Paludan virker ikke overvældende taknemmelig for de ressourcer staten kaster efter at holde ham i live når han strækker landets love til det yderste for at svine folk til. Derimod er han ret utilfreds med selv at tage konsekvens af sine handlinger.

Normalt er jeg en rolig fyr med et demokratisk sindelag, men lige med ham her, ville jeg ikke protestere vildt, hvis Politiet lod ham være alene med en brændende koran i en getto et eller andet sted.
Skærmbillede 2020-06-26 14.55.58.png
Skærmbillede 2020-06-26 14.55.58.png (2.13 MiB) Vist 152 gange
--
Robert

Nyt svar