Stop dog den mand

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
MrBacon
Medlem

Re: Stop dog den mand

Indlæg af MrBacon »

Mike-air skrev:
fre 26. jun 2020 14:28
MrBacon skrev:
fre 26. jun 2020 14:20
Smittefar skrev:
tors 25. jun 2020 18:51
Man kunne også håbe på, at dommen ville gøre, at samfundet ville stoppe med at sponsere hans voldssøgende events.
En Paludan lov eller er det alle, der ikke længere må holde demonstration for dig?
For at gøre det mere konkret, for jeg antager det er det du gerne vil frem til- kunne man teknisk set begrænse ressourcer/offentlig støtte til demonstrationer hvor racisme er en del af agendaen. Det ville jeg ikke have nogen problemer med.
Gælder det så også antiracisme demonstrationer? Demonstrationer mod at barnebrude skal familiesammenføres med deres voldtægtsmænd? Demonstration mod terror? Racisme er et vidt begreb, der går langt ud over hudfarve.

Lad mig omformulere mit oprindelige spørgsmål, så jeg ikke rager mig uklar med snowflakes; skal begrænsningen så være på alle demonstrationer, hvor mod demonstranter bruger vold og hærværk for at markere deres utilfredshed med den lovlige demonstration? Så hvis jeg f.eks. ejer en virksomhed, der tager røven på folk og folk så demonstrerer, jeg smadrer nogle ruder og voilá - demonstrationer mod min virksomhed er ulovlige (eller ubeskyttede af ordensmagten om ikke andet)?

Ytringsfriheden taber, for at I vil undgå situationer, der gør, at muslimer (i dette tilfælde) tilsyneladende ikke kan kontrollere deres følelser og begår vold og hærværk. Hvis Paludan begår noget kriminelt, skal han straffes - som han lige er blevet. Han skal ikke lynches af utilpassede mennesker - og han skal ikke stilles til regnskab for andres kriminelle handlinger, fordi han er røvprovokerende og generelt et neder menneske.

Så hvis du nu bliver så provokeret over min post, at du går ud og slår en eller anden nordmand ned, så er det min skyld? Fordi jeg har ytret det, jeg har ytret, så er din handling nu mit ansvar? Er det ikke det samme med Paludan?

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator

Indlæg af Pastorius »

MrBacon skrev:
fre 26. jun 2020 15:37
Mike-air skrev:
MrBacon skrev:

En Paludan lov eller er det alle, der ikke længere må holde demonstration for dig?
For at gøre det mere konkret, for jeg antager det er det du gerne vil frem til- kunne man teknisk set begrænse ressourcer/offentlig støtte til demonstrationer hvor racisme er en del af agendaen. Det ville jeg ikke have nogen problemer med.
Gælder det så også antiracisme demonstrationer? Demonstrationer mod at barnebrude skal familiesammenføres med deres voldtægtsmænd? Demonstration mod terror? Racisme er et vidt begreb, der går langt ud over hudfarve.

Lad mig omformulere mit oprindelige spørgsmål, så jeg ikke rager mig uklar med snowflakes; skal begrænsningen så være på alle demonstrationer, hvor mod demonstranter bruger vold og hærværk for at markere deres utilfredshed med den lovlige demonstration? Så hvis jeg f.eks. ejer en virksomhed, der tager røven på folk og folk så demonstrerer, jeg smadrer nogle ruder og voilá - demonstrationer mod min virksomhed er ulovlige (eller ubeskyttede af ordensmagten om ikke andet)?

Ytringsfriheden taber, for at I vil undgå situationer, der gør, at muslimer (i dette tilfælde) tilsyneladende ikke kan kontrollere deres følelser og begår vold og hærværk. Hvis Paludan begår noget kriminelt, skal han straffes - som han lige er blevet. Han skal ikke lynches af utilpassede mennesker - og han skal ikke stilles til regnskab for andres kriminelle handlinger, fordi han er røvprovokerende og generelt et neder menneske.

Så hvis du nu bliver så provokeret over min post, at du går ud og slår en eller anden nordmand ned, så er det min skyld? Fordi jeg har ytret det, jeg har ytret, så er din handling nu mit ansvar? Er det ikke det samme med Paludan?
Hvis man er principiel så har du selvfølgelig ret - det er umuligt at lave generelle regler for at begrænse Paludans idioti uden at det bliver urimeligt for andre, og det er helt sikkert et skråplan at gribe ind for nogle ting (det er vel derfor man ikke har gjort det endnu). På den anden side er Paludan ern provokation, og han har ikke noget som helst andet sigte end provokationen. Manden er syg, og skal hjælpes - ikke beskyttes til at udfolde sit mindreværd som provokation overfor mennesker der i forvejen møder uvilje og diskrimination fra det danske samfund.
--
Robert

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Det er overhovedet ikke umuligt Hizb-ut-tahir har ikke mulighed for at lave demonstrationer. De kan slet ikke få politibeskyttelse.

Demonstrationer er en hæderkronet demokratisk tradition. Det Paludan laver har intet med dette at gøre.

Han må stå hvert eneste dag på Christiansborg Slotsplads og råbe sine budskaber. Men det er jo ikke det han er interesseret i. Han er alene i at provokere. Derfor opsøger han de svageste i samfundet og håber han kan fremprovokere en reaktion. Det har altså intet at gøre med den demonstration, som heldigvis er vores grundlovssikrede rettighed.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Jep. - Ville jeg svare.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator

Indlæg af Mike-air »

MrBacon skrev:
Mike-air skrev:
MrBacon skrev:

Jeg kan læse mig lidt til, at du er blevet følelsesmæssigt berørt af denne her diskussion, siden du pludselig har brug for at nedgøre og blive personlig. Beklager, men det gider jeg ikke bruge min tid på. Så mig slipper du for at diskutere mere med.

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Jeg syntes det er på tide han fik dom for sine lovovertrædelser. Hvis vi forventer at den muslimske del af befolkningen skal tage hånd om deres møgunger, må vi også vise vores møgunger at der er konsekvenser. Det er måske lovligt at han møder op til muslimers begravelser., men så er det dat godt at han har brudt loven på andre måder.
For det er det dommen handler om . Han har brudt racisme paragraffen. Og Støjberg har brudt loven. Barnebrude debatten er irrelevant. Og retten til at demonstrere har Paludan ikke fået krænket af myndighederne. De har jo givet ham politibeskyttelse. Selvom han kaldte politiet for svin. Det er også ulovligt. Han er bare en møgunge. Ligesom nogle bandemedlemmer er.

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem

Indlæg af MrBacon »

Mike-air skrev:
fre 26. jun 2020 20:10
MrBacon skrev:
Mike-air skrev:

Jeg kan læse mig lidt til, at du er blevet følelsesmæssigt berørt af denne her diskussion, siden du pludselig har brug for at nedgøre og blive personlig. Beklager, men det gider jeg ikke bruge min tid på. Så mig slipper du for at diskutere mere med.
Følelsesmæssigt berørt? Slet ikke. Men du byder jo op til dans - så leger jeg djævlens advokat, for at vise, at det vrøvl du lukker ud ikke kan administreres i virkeligheden, uden at det rammer mennesker og demonstrationer, det ikke er ment mod og for at give min sidste pointe lidt mere pondus.

Nyt svar