Bibelsk corona-rap

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator

Bibelsk corona-rap

Indlæg af Mike-air »

Catchy as fåk.... Og faenmeg om ikke han har lige så meget attityde som 2pac. I tillæg til at være oprigtigt scary!

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Klam fætter ,... og ja ,... oprigtigt scary

Om han kommer direkte fra helvede, eller er et dæmon-besat menneske skal jeg ikke kunne sige

Her på slap line IRL:

/Dub

Medlemsavatar
Hald  
Forum Donator
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Sygt ubehageligt at se på ham, nummeret er godt lavet, men han er da godt nok helt off.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 11 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

LOL for helvede. Hans fjæs ligner en deepfake..

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

En rigtig klam Tvangelist, creepy

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator

Indlæg af Mike-air »

Christoffer I. N. skrev:
ons 29. apr 2020 22:42
LOL for helvede. Hans fjæs ligner en deepfake..
Haha. Ikke engang løgn :-D

Medlemsavatar
bryla
Lydmaskinist
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Tjek det seneste afsnit af LastWeekTonight på YouTube for at lære mere om ham....
skriver noder

Medlemsavatar
Hald  
Forum Donator
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

bryla skrev:
tors 30. apr 2020 00:36
Tjek det seneste afsnit af LastWeekTonight på YouTube for at lære mere om ham....
Jeg stoppede klippet DUBTEMPLE linkede til, ville ikke se resten, hvis han er besat skal jeg ikke underholdes af det, jeg holder stor afstand. :shock:
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 11 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator

Indlæg af DUBTEMPLE »

Hald skrev:
tors 30. apr 2020 08:19
bryla skrev:
tors 30. apr 2020 00:36
Jeg stoppede klippet DUBTEMPLE linkede til, ville ikke se resten, hvis han er besat skal jeg ikke underholdes af det, jeg holder stor afstand. :shock:
Forståeligt, går ud fra du ikke er sarkastisk,...

Og håber du nåede at fange pointen og baggrunden for interviewet :)

Jeg tror desværre specielt kirker og religion er indtaget af ondskab, Copeland er så bare helt tydelig, hvor det for det
meste er lidt mere skjult, men man kender så træerne på deres frugter.

Copeland ser ud til at være en form for pentacostal, de har som regel, specielt i USA, deres egen tolkning af at rigdom
er noget Gud giver dem, herunder altså hans private fly, luxus-hus, osv,.... du ser typen også i Africa

Jeg syntes den her Rap fra OP er fin ,... fint at eksponere det humoristisk

Shaggy m.fl. ,(JA), har også lavet en ret fed video hvor de griller den stedlige, vist nok katolske kirke,... :dollargrin:

Bemærk sætningen i starten: "if you take this to serious , then you realy need a church"

/Dub

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator

Indlæg af Hugo »

Jeg har svært ved at forstå essensen i at lade sig rive med i sådan en gang kommerciel humbug. Hvad får mennesker i en oplyst verden til at dyrke den slags overtro.
Selv min egen søster går og venter på "den sidste dag" hver dag, og den gang jeg var teenager og hørte Led Zeppelin var hun overbevist om at jeg var demonbesat.

Jeg vil til gengæld rose de præster som uselvisk, og uden vinding hjælper udsatte og hjemløse, blot af kærlighed og menneskelighed. De lever da efter det budskab som de forkynder.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator

Indlæg af Mike-air »

Enig^^. Det kan jeg kun have respekt for.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Hugo skrev:
tors 30. apr 2020 12:19
Jeg har svært ved at forstå essensen i at lade sig rive med i sådan en gang kommerciel humbug. Hvad får mennesker i en oplyst verden til at dyrke den slags overtro.
Selv min egen søster går og venter på "den sidste dag" hver dag, og den gang jeg var teenager og hørte Led Zeppelin var hun overbevist om at jeg var demonbesat.

Nu kender jeg ikke den specifikke mand på videoen… Men sådan generelt mht. dit spørgsmål:

Nogle gange er det ikke den absolutte sandhed, der er det vigtige for folk inderst inde, men de fordele som de oplever følger med en tro. Det kan være følelsen af fællesskab – især hvis man er ensom, det kan være følelsen af livsindhold, mening med livet, tryghed, faste rammer, og for nogle kan et moralkodeks, der er lidt alternativt i forhold det, man finder i det omgivende samfund eller er vant til fra éns sociale baggrund, også virke tiltalende. For nogle føles det også bekvemt at få hurtige sort/vide parat-svar på metervare til alle livets spørgsmål. Og ofte får folk en eller anden rolle at udfylde i et religiøst system, og det kan give følelsen af selvværd og andres respekt.

På nogle måder kan der siges at være ligheder med, hvad der trækker folk til f.eks. rocker- og bandemiljøer.

Du kan nok roligt regne med, at visse typer prædikanter bruger deres forkynderrolle som et selvterapeutisk middel imod mindreværdsfølelser, af årsager som vi kun kan gisne om… det er jo ikke ualmindeligt, at de i en eller anden grad dyrkes som en slags idoler lidt a la rockstjerner… og hvem vil ikke være rockstjerne – især hvis man kæmper lidt med en lille indre dæmon af mindreværd? Det er ligesom et bandemedlem… hvis man aldrig har kunnet imponere nogen og opnå andres anerkendelse og respekt på andre måder end ved at klippe fingre af narkomaner, tjaaaa så kan det jo nemt blive det man ender med at gøre til sin livskarriere.

I visse religiøse kredse fungerer det desuden sådan, at mange tilhængere også er drevet af en følelse af eufori, som de opnår igennem deres praksis. Dette kan jo f.eks. være tillokkende som en vej til noget virkelighedsflugt og til at dulme sorger osv. ligesom andre rusmidler. Og denne eufori kan være så stærkt dragende for dem, at de vælger at fortrænge de mange røde lamper der bimler og bamler, og derved opretholder de en slags tro på systemet, samtidig med at de et eller andet sted aller inderst inde – om ikke andet så i det underbevidste - godt er klar over, at noget er helt galt… I visse kredse bruger man endda ret aggressive mindcontrol-metoder, for at hindre medlemmer i at blive bevidste om åbenlyse vildfarelser.

Der findes desværre visse kredse, hvor det som jeg kalder ”åndelige vampyrer” stortrives…. Ligesom der findes visse typer politiske systemer, hvor psykopater synes at stortrives.

For øvrigt… mine forklaringer ovenfor besvarer også spørgsmålet om, hvorfor diskussioner næsten altid vil være komplet nytteløse med sådanne typer – såvel hvad angår hyrderne som fårene. Det er nemlig fordi argumenter ikke ændrer på det, der i bund og grund driver dem. I bedste fald får man bare påpeget en lang række åbenlyse sandheder, som de jo inderst inde "godt ved" i forvejen.
Senest rettet af Mr. Soundman søn 3. maj 2020 21:38, rettet i alt 3 gange.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator

Indlæg af Mr. Soundman »

Og for god ordens skyld vil jeg gerne pointere, at jeg ikke hermed vil generalisere og fælde alle mennesker med en tro og evt. en religion over en kam. Det var ikke der jeg ville hen med det :wink: Derfor har jeg helt bevidst brugt udtryk som "nogle gange...", "i visse kredse..." osv. ovenfor.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator

Indlæg af Mr. Soundman »

Nå men var der ellers ikke noget med, at jeg havde lovet, ikke at involvere mig for meget i diskussioner om religion og politik her på LM...? Nu skal jeg se, om jeg kan stoppe mine uregerlige taste-fingre her :wink:

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator

Indlæg af Hugo »

Mr. Soundman skrev:
søn 3. maj 2020 21:26
Og for god ordens skyld vil jeg gerne pointere, at jeg ikke hermed vil generalisere og fælde alle mennesker med en tro og evt. en religion over en kam. Det var ikke der jeg ville hen med det :wink: Derfor har jeg helt bevidst brugt udtryk som "nogle gange...", "i visse kredse..." osv. ovenfor.
Så vil jeg lige fastholde dig i religionsdiskussionens altfortærende greb :wink:
Vi er jo enige i din lange post, jeg ytrer blot at jeg ikke forstår det.
Jeg var f.eks. 9 år da min søster kom ind i Jehovas vidner, det tiltrak aldrig mig, hverken fællesskab, budskab eller noget som helst af det. Hun fik lokket min ældre bror ind i det, men han slap ud efter 12 år.
Det lykkedes hende aldrig med mig.
Det der undrer mig er at vi 3 søskende kommer fra den samme opvækst, hvorfor er det så lige at jeg slet ikke bider på den slags?
For mig er det ikke et varmt fællesskab, det virker stramt og koldt hos dem. Jeg har jo været der ved brylupper, etc., men jeg føler mig absolut ikke hjemme.
Som i de fleste trossamfund skal mennesket føle sig skamfuld over sin eksistens, i middelaldren (og visse sunnikredse) skal man ligefrem piske sig selv.
Grund: vi bærer på arvesynden.
Det er så der min lidt mere fornuftindrettede hjerne siger mig, at hvis vi skal skamme os over noget, f. eks. miljø, så skal vi rejse os og gøre noget praktisk ved det, og ikke vente på et mirakel.
Her mener jeg at disse stakels mennesker som bliver fanget i den slags ville kunne få samme mentale udbytte af at gå ind i en miljøorganisation, fredsorganisation, organisation for gadebørn, prostituerede, mm. Der er da nok at tage fat på.
Jeg har som jeg siger intet imod religion, og roser osse de præster til skyerne som hjælper gadens udsatte, tit med egne midler. :)

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator

Indlæg af DUBTEMPLE »

BTW. Stor forskel på at være åndeligt open-minded og have en TRO formet på egne oplevelser ,.. og så til en RELIGION

Religion er når man indordner sig under noget som andre har sat i system ,.... for at man skal indordne sig

Religion is sin :-)
/Dub

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

DUBTEMPLE skrev:
man 4. maj 2020 00:27
BTW. Stor forskel på at være åndeligt open-minded og have en TRO formet på egne oplevelser ,.. og så til en RELIGION

Religion er når man indordner sig under noget som andre har sat i system ,.... for at man skal indordne sig

Er demokrati en religion ?

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator

Indlæg af DUBTEMPLE »

Kimex skrev:
man 4. maj 2020 01:20
DUBTEMPLE skrev:
man 4. maj 2020 00:27

Er demokrati en religion ?
Godt spørgsmål, fordi demokrati har fået en eller anden "hellig" status, selv om kun såkaldt "repræsentativt demokrati" virker, delvis,..

Fordi det er helligt må du reelt ikke sætte spørgsmålstegn ved om konstruktionen er illosorisk IRL ,... FN og WHO er også fredet.

Så mens det umiddelbare svar er: "Nej, demokrati er bare en måde at indrette et samfund på" ,.. så minder det lidt for ofte om religion

På den anden side, hvad er der ellers at byde ind med som er bedre ?
/Dub

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator

Indlæg af Hugo »

Den måde som den vestlige verden fremturer i andre lande for at indføre/vogte demokrati, kan minde om den måde missionærer rejste ud og missionerede på siden Columbus gjorde verden større.
Måske er jeg for langt ude når jeg nævner "demokratisk" fagforenings tvang, hvor alle skal samles under de samme vinger.
Eller når man 1. maj holder taler om arbejderkampene og en svunden tid som ikke er mere, men man står stadig vagt ved det ædle demokratiske broderskab, og alle retter ind. De formastelige som siger noget andet er uden for fællesskabet.
Joh, jeg synes at demokrati, samt alle partipolitiske former kan være religion, når de bliver fanatiske. Når de udelukker nye ideer.
Husk sangen "De gamle tanker dør af ælde". Den er 100 år gammel. Som i religion er der ikke meget der ændrer sig. Nu er tankerne fra dengang forældede.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator

Indlæg af Mike-air »

Hugo skrev:
man 4. maj 2020 02:21
Den måde som den vestlige verden fremturer i andre lande for at indføre/vogte demokrati, kan minde om den måde missionærer rejste ud og missionerede på siden Columbus gjorde verden større.
lolol.png
lolol.png (130.74 KiB) Vist 251 gange
lollol.PNG
lollol.PNG (858.05 KiB) Vist 251 gange

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator

Indlæg af Hugo »

Yeah, long live demo"crazy" and re"legions" :dollargrin:

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator

Indlæg af Mr. Soundman »

Hugo skrev:
tors 30. apr 2020 12:19

Jeg glemte vidst en ting i mit indlæg længere oppe…

I visse religiøse kredse benytter man metoder, der til forveksling ligner dem som man ser hypnotisører bruge… Og der vil jeg så sige, som mediumaevum plejer at sige: Hvis man ligner en hypnotisør, man lyder som en hypnotisør, man går som en hypnotisør og man gør som en hypnotisør – tjaaaa…. så er man vel en hypnotisør. Så visse religiøse ledere/prædikanter kan man altså sagtens betragte som en slags hypnotisører.

Så en faktor der spiller ind på, hvorvidt man lader sig rive med af sådanne typer kan også være, hvor modtagelig man er overfor hypnose. Det kan man jo mig bekendt være ret forskelligt disponeret for.

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator

Indlæg af Hugo »

Med de vilde øjne som Copeland har, kan du godt overbevise mig ;)

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator

Indlæg af Mr. Soundman »

Et andet aspekt af sagen, som jeg synes kunne være interessant at diskutere er, i hvilken grad man kan bedømme folks indre udfra deres udseende.

Man plejer at sige, at øjnene er sjælens spejl. Men er det rigtigt?

Jeg bemærker jo, at folk er hurtigt ude med riven her, når det gælder ham Kenneth Copeland på videoen.

Personligt tror jeg, man skal være ret varsom med at bedømme folk på deres udseende. Det er bare noget min erfaring siger mig. F.eks. har jeg en bekendt, som har et udseende, som jeg synes virker scary… jeg tror også andre oplever ham sådan. Men når man kender manden, så ved man, at han er fuldstændig harmløs og fredelig, (selvom han dog godt kan være lidt energisk og højrøstet). Han snakker uafbrudt om fred, kærlighed, ikke-vold osv… En gang satte jeg mig ind i hans bil, og undrede mig over en glaskrukke med flere store levende snegle i, som stod på gulvet foran et sæde… Da jeg spurgte til det, forklarede han, at han havde samlet dem op rund omkring på veje, hvor de havde været i fare for at blive kørt over... han ville så sætte dem ud i den frie natur ved lejlighed.

Hvis man stod og manglede nogen til at spille dæmonbesat i en film, så kan jeg da hurtigt pege på et par stykker fra dansk politik i nyere tid, hvis udseende garanteret ville udfylde rollen ret godt. Tag f.eks. sådan en som Ellen Trane - altså de der øjne der… :shock: perfekt!

Billede

Men hvis vi fik mulighed for at kigge vedkommende dybt ind i sjælen, så tvivler jeg på, at der er så kulsort endda. Til gengæld ville raket-Madsen nok blive kasseret til rollen… for han ser da alt for sød og uskyldig ud.

Billede

Og hvad med Heinrich Himmler – han så da også ret fredelig og uskyldig ud:

Billede

...han lavede sådan noget her:

Billede

Hvis man manglede en til at spille den onde troldmand i en film, så havde sådan en som Mogens Lykketoft passet fint, før han klippede det der skæg af under hagen.

Billede

Han var da blevet modtaget til rollen med kyshånd. Jeg kan lige se for mig ham stå i midten af Stonehenge foran en stor kogende gryde med hemmelige ingredienser og svinge en stor tryllestav medens han mumler eder og besværgelser på latin... :) Dog er jeg ikke sikker på, at han er så fuld af ondskab og dæmoner i virkeligheden.

Jeg tror ondskab inde i mennesker – såvel på fysisk/kemisk som eventuel immateriel form - skal måles på andre parametre end udseende. Jeg tror man skal være meget mere på vagt overfor ondskaben, når den kommer i fåreklæder – det er i hvert fald der, den kan blive rigtig farlig.

I forhold til sådan en som Copeland, så tror jeg man skal hæfte sig mere ved, hvad han siger, hvad han gør, hvordan han opfører sig, træets frugter osv. end ved hans ansigtsudseende.

Nyt svar