Jeres erfaringer med kommunikation

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Jeres erfaringer med kommunikation

Indlæg af mediumaevum »

Søger nogle guidelines og jeres egne råd/erfaringer til kommunikation i musiker- og kunstner-"branchen", som kan være nyttige - hvadend man er "kendt", "semi-kendt" eller bare almindelig ukendt som forsøger at stige lidt i "graderne", og som kan være nyttige hvis man udadtil gerne vil virke professionel (også selvom man ikke er det, og kun dyrker det på hobbyplan).

Nu må mine kommunikationsfejl ophøre, ihvertfald offentligt. Også, hvis jeg på et senere tidspunkt evt. skal medvirke til et interview i en avis.

At "være sig selv" er tydeligvis ikke en god strategi... Siger jeg, af bitter erfaring.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2987
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Jeg tænker, at det er et ret bredt formuleret spørgsmål.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2987
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

mediumaevum skrev:At "være sig selv" er tydeligvis ikke en god strategi... Siger jeg, af bitter erfaring.
Hvorvidt det er en god strategi "at være sig selv" er jo meget individuelt. For nogle giver det pote - for andre ikke. Det er nok noget man må erfare, hvad der virker for én. Det, som jeg først og fremmest synes er en fejl, det er, når Per rådgiver og siger, at alle og enhver "bare skal være sig selv", for sådan gjorde han, og han fik succes. Det vil virke for nogle, men altså ikke for alle.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Mr. Soundman skrev:
mediumaevum skrev:At "være sig selv" er tydeligvis ikke en god strategi... Siger jeg, af bitter erfaring.
Hvorvidt det er en god strategi "at være sig selv" er jo meget individuelt. For nogle giver det pote - for andre ikke. Det er nok noget man må erfare, hvad der virker for én. Det, som jeg først og fremmest synes er en fejl, det er, når Per rådgiver og siger, at alle og enhver "bare skal være sig selv", for sådan gjorde han, og han fik succes. Det vil virke for nogle, men altså ikke for alle.
Men så handler det jo ikke om at være sig selv, selvom man får success. For hvis det at være sig selv giver success for nogle, men ikke alle, er det jo ikke selve dét at være sig selv som er det vigtige. Så handler det mere om hvem man er som person og de karakteristika der afgør, at man kan have success med at være den man er.

Dvs. hvis du f.eks. har success med at være på din måde, og jeg ikke har success med at være på min måde, skal min success jo måles på at jeg skal agere ligesom dig, for at få success.

Med andre ord er der nogle karakteristika - dvs. nogle ting successrige mennesker gør, som i teorien vil virke for alle.

Det er dé ting, jeg efterlyser.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Dale Carnegies ‘How to win friends and influence people’ indeholder stadig brugbar information til sådan noget. Den kan anbefales.
skriver noder

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Jeg synes at du skal finde en coach/psykolog eller lign at snakke med ang dette emne, da det er så personligt hvordan man kan gøre dette. Det er ikke noget man rigtig kan komme med nogle tips og tricks til når spørgsmålet er så bredt.
Find en person der virkelig kan hjælpe dig i stedet for at spørge her:)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2987
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

mediumaevum skrev:
Mr. Soundman skrev:
mediumaevum skrev:At "være sig selv" er tydeligvis ikke en god strategi... Siger jeg, af bitter erfaring.
Hvorvidt det er en god strategi "at være sig selv" er jo meget individuelt. For nogle giver det pote - for andre ikke. Det er nok noget man må erfare, hvad der virker for én. Det, som jeg først og fremmest synes er en fejl, det er, når Per rådgiver og siger, at alle og enhver "bare skal være sig selv", for sådan gjorde han, og han fik succes. Det vil virke for nogle, men altså ikke for alle.
Men så handler det jo ikke om at være sig selv, selvom man får success. For hvis det at være sig selv giver success for nogle, men ikke alle, er det jo ikke selve dét at være sig selv som er det vigtige. Så handler det mere om hvem man er som person og de karakteristika der afgør, at man kan have success med at være den man er.

Dvs. hvis du f.eks. har success med at være på din måde, og jeg ikke har success med at være på min måde, skal min success jo måles på at jeg skal agere ligesom dig, for at få success.
Nu er kommunikation som sagt et meget bredt emne.

Men hvad angår den type kommunikation, hvor stil / personlig charme / facon / - hvad vi nu skal kalde det - spiller ind, ja, så vil jeg mene, at det er sådan verden fungerer.

mediumaevum skrev: Med andre ord er der nogle karakteristika - dvs. nogle ting successrige mennesker gør, som i teorien vil virke for alle.

Det er dé ting, jeg efterlyser.
Problemet er, at der kan være meget langt fra teori til praksis her. Jeg tror slet ikke kunsten er så let at gøre efter endda. Selv mener jeg slet ikke jeg er god til det. Hvis jeg havde haft en formel / opskrift, så havde jeg slet ikke haft et almindeligt arbejde idag :) Nogle folk kan snakke sig til hvad som helst. Andre kan bare ikke, selvom de forsøger.

Jeg så en gang nogle Youtube videoer, hvor der virkelig blev vist nogle spektakulære eksempler med skjult kamera, der viste, hvor meget f.eks. den nonverbale facon har at sige i forhold til at nå et mål med sin kommunikation. Jeg skal se, om jeg kan finde det på et tidspunkt og dele det her.

Nu er jeg slet ikke prof i musikbranche eller musik i det hele taget, så tag mine råd med forbehold. Men jeg tror, at hvis man vil ud med noget musik, og ikke har det der talent for at charmere sig, så tror jeg det kan være værd at overveje at alliere sig med nogen, der er bedre end en selv til at agere ansigt udadtil på éns projekter, om man så må sige.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Jeg har i det forgange år skrevet til flere forskellige aktører (professionelle), både hvad ang. min musik og animation. Ingen har vendt tilbage.
Udover de få samarbejdspartnere, som er svære nok at få til at dele.

Hvilket undrer mig. Er min musik dårlig? Er mine animationer ringe?

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Hov, hvorfor er denne tråd nu flyttet til After Party?
Hvorfor er den ikke god nok til Branche-forummet?

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Ikke for noget, men er du ikke igang med at dreje tråden hen på emner nu, vi har vendt mange gange før?
skriver noder

Default avatar
the songcabinet
Forum Donator
Indlæg: 1119

Indlæg af the songcabinet »

Mht til at kommunikere, så handler det om at læse den sammenhæng man befinder sig i. Dvs det er væsentligt at kunne skelne mellem det professionelle, det personlige og det private. https://www.arbejdsmiljoweb.dk/trivsel/ ... ter/adskil

Man "kan være sig selv" dvs have sin egen stil i alle 3 domæner, men "at være sig selv" betyder fx ikke at tage det private med ind i det professionelle.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2987
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

mediumaevum skrev:Jeg har i det forgange år skrevet til flere forskellige aktører (professionelle), både hvad ang. min musik og animation. Ingen har vendt tilbage.
Udover de få samarbejdspartnere, som er svære nok at få til at dele.

Hvilket undrer mig. Er min musik dårlig? Er mine animationer ringe?
Der kan nok være rigtig mange grunde til, at de ikke har vendt tilbage.

Men hvis vi nu skal holde os til kommunikationsaspektet: Det er ikke sådan, at man kunne få dig til at lægge et eksempel her på et brev, som du har sendt dem? (Du kan selvfølgelig lige anonymisere det og redigere personfølsomme oplysninger væk først)... Så bliver det lettere at forholde sig til, om der er noget i din kommunikationsform, som eventuelt kan forbedres til en anden gang.

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

mediumaevum skrev:Jeg har i det forgange år skrevet til flere forskellige aktører (professionelle), både hvad ang. min musik og animation. Ingen har vendt tilbage.
Udover de få samarbejdspartnere, som er svære nok at få til at dele.

Hvilket undrer mig. Er min musik dårlig? Er mine animationer ringe?
Jeg hørte en meget kendt + succesfuld producer/artist fortælle her den anden dag, at han modtager maser af musik hver dag fra håbefulde personer.
Det kan jo være de ikke har tid til at høre/se det

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Mr. Soundman skrev:
mediumaevum skrev:Jeg har i det forgange år skrevet til flere forskellige aktører (professionelle), både hvad ang. min musik og animation. Ingen har vendt tilbage.
Udover de få samarbejdspartnere, som er svære nok at få til at dele.

Hvilket undrer mig. Er min musik dårlig? Er mine animationer ringe?
Der kan nok være rigtig mange grunde til, at de ikke har vendt tilbage.

Men hvis vi nu skal holde os til kommunikationsaspektet: Det er ikke sådan, at man kunne få dig til at lægge et eksempel her på et brev, som du har sendt dem? (Du kan selvfølgelig lige anonymisere det og redigere personfølsomme oplysninger væk først)... Så bliver det lettere at forholde sig til, om der er noget i din kommunikationsform, som eventuelt kan forbedres til en anden gang.
Ang. eksempler og emnet på skrift, så er der en tidligere tråd her:
http://lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=16&t=78586

Medlemsavatar
TJJ
Forum Donator
Indlæg: 465
Sted: Danmark

Indlæg af TJJ »

Jeg ved i al beskedenhed en del om kommunikation (journalist), men det er vanskeligt at rådgive bredt, hvis vejledningen skal bestå af andet end selvfølgeligheder, som du selv kan google frem.

Men hvis du har mod på at sende nogle af dine pitches forbi mig, inden du skyder dem afsted - sammen med lidt info om dig selv og dine projekter (tænk “hvad er det, du kan og vil, og hvorfor og hvordan har det en værdi for andre end dig selv”) - skal jeg gerne forsøge at hjælpe dig med at identificere det, der kan skille dig ud fra mængden - og hjælpe med at skære dine “salgstaler” til.

Det er selvfølgelig ingen garanti for noget som helst, for det kan jo også være, at dit budskab bare er meget vanskeligt at sælge; eksempelvis fordi du har en meget smal målgruppe, eller fordi produktet er noget, som man kan finde bedre andre steder.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

mediumaevum skrev:Jeg har i det forgange år skrevet til flere forskellige aktører (professionelle), både hvad ang. min musik og animation. Ingen har vendt tilbage.
Udover de få samarbejdspartnere, som er svære nok at få til at dele.

Hvilket undrer mig. Er min musik dårlig? Er mine animationer ringe?
Jeg synes, at det er fint, at du prøver at være proaktiv i forhold til dit virke. Først og fremmest så skal du søge professionel hjælp hos folk, der har et indgående kendskab til branche og ser DIG og ikke nogle overordnede betragtninger.

Og så til det "ubehagelige". Du skriver, at du har henvendt dig til forskellige aktører - professionelle - og lige her undrer det mig slet ikke, at du ikke hører meget (eller slet intet) tilbage. Trods den store mængde af tankevirksomhed, trods dit massive output af små musikstykker og relativt begrænsede animationer, så gør det dig ikke på nuværende tidspunkt til en aktør på den professionelle scene. Du er der bare ikke endnu og du prøver at komme igennem på rekordtid i et marked, hvor folk har arbejdet intenst i mange år. Alt hvad jeg skriver, har jeg skrevet før i talrige tråde - men for nu lige at tage jernhandsken på, så lyder musikken meget af små kladder i et univers, hvor man på 5 sekunder kan finde meget mere originalt materiale, spillet af levende mennesker og lige til at gå til. Det er ulempen ved at ville lyde som ens forbilleder - man kommer til at stå i skyggen. Om din musik er dårlig - kan man ikke sige, men den er bare ikke til brug (endnu) for en "rigtig" produktion. Du er nødt til at vise noget andet og meget mere troværdigt for at komme igennem med din musik - og så skal du stoppe med at forfølge tanken om, at alle skal kunne lide dig dig dit materiale. Det minder mig lidt om de gange, hvor man er blevet pigens bedste ven og så stikker hun af med Ferrari-manden. Du skal vise, hvem og hvad du er - intet mindre.

Lad os nu antage, at en producent bed på krogen - og gerne ville have en "rigtig" version af din musik? Er du overhovedet klar til det? Har du et færdigt partitur - har du udskrevne stemmer - har du viden til at få musikere til at spille din musik - kan du pitche dit projekt? Er du klar til det spring og hvis svaret er nej, så kan du starte med at krydse af ud for de krav. INGEN vil betale en ukendt for at vedkommende skal lære faget - og selv om du er klar til at arbejde gratis, så gælder det bare ikke i den profesionelle verden, hvor folk lever af musik. Det er super, at du gerne vil prøve dig selv af, men du skal altså forstå, at det ikke bare er sprinten, der definerer vinderen - der er en lang etape, som skal køres før, man når til opløbsstrækningen.

Dine animationer - om de er ringe - med mit syn på tingene, så er det blevet meget bedre, men igen langt fra, hvad man ser i andre dele af branchen, hvor man er oppe mod folk, der ikke laver andet.

Jeg kan igen kun opfordre dig til at nyde arbejdet og så se hvor langt det kan bringe dig. Du kan ikke springe over gærdet - du skal gå langs det og så håbe på at finde lågen på et tidspunkt. Held og lykke.

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

mediumaevum skrev:Søger nogle guidelines og jeres egne råd/erfaringer til kommunikation i musiker- og kunstner-"branchen", som kan være nyttige - hvadend man er "kendt", "semi-kendt" eller bare almindelig ukendt som forsøger at stige lidt i "graderne", og som kan være nyttige hvis man udadtil gerne vil virke professionel (også selvom man ikke er det, og kun dyrker det på hobbyplan).

Nu må mine kommunikationsfejl ophøre, ihvertfald offentligt. Også, hvis jeg på et senere tidspunkt evt. skal medvirke til et interview i en avis.

At "være sig selv" er tydeligvis ikke en god strategi... Siger jeg, af bitter erfaring.

Det lyder som om du i virkeligheden er bange for at begå nogle af de kommunikationsfejl, som du har begået her på LM, overfor en fremmed avis eller andre.
Her på LM siger du undskyld, og alt er godt, men i en avis ville det være slemt.
Jeg spørger nu helt åbent; har du aldrig, i forbindelse med din autisme, haft en mentor eller vejleder tilknyttet?
F. eks. til at indøve nuancer i sprog.
Nogle af dem jeg kender med autisme har træning i at genkende ansigtsudtryk, hvilke udtryk der kan oversættes til hvilke følelser.
Det samme gør sig gældende i skrift og udtale. Der gemmer sig forskellige følelser i forskellige måder at udtrykke sig på, og blot et lille ord kan ændre en sætning, så man kommer til at sige noget mærkeligt eller fornærmende.
Som de fleste andre vil jeg mene at man ikke lige kan give råd og tips om den situation, men at du bør alliere dig med en du stoler på, ven eller terapeut, (på 2 m afstand i disse tider) og så lære udtryksformer.
Jeg ved at du er enorm intelligent og har en god hukommelse, så hvad der befinder sig følelsesmæssigt i en sætning, vil du kunne lære rent logisk uden ad. Det kender jeg andre der har gjort, så kan du osse :)
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
ThomasRiem
Forum Donator
Indlæg: 285
Sted: Kjøbenhavnstrup

Indlæg af ThomasRiem »

To ting:
1) Du skal IkKE “være dig selv”. Du skal PRÆSENTERE dig selv. Med andre ord skal du vise modtageren af din kommunikation de dele og sider af dig selv, som er relevante for vedkommende. Og det leder til
2) “Modtageren betaler” - så du skal give modtageren det, de skal bruge. Hvis du prøver at give folk noget, de ikke skal bruge (eller tror, de ikke skal bruge), står du i vejen.
C'est magnifique. Mais ce n'est pas la guerre....

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Jeg ved ikke, hvordan det er for en person med en autisme.
Jeg selv er meget stille og tilbageholdende i sociale sammenhænge. Hvad man jo ikke kan se i et onlineforum.
Men egentligt , tror jeg at jeg fungere ganske godt i sociale sammenhænge. Selvom jeg aldrig bliver festens midtpunkt.

Men mediumaevum. Jeg tror vi to har noget tilfælles. Hvis jeg ikke er denne tilbageholdende person i sociale sammenhænge. Tror jeg at jeg kan komme rimeligt meget "ud af tangent" Og jeg tror du på din egen måde er lige sådan.
Og vi kan endda blive opfattet som skøre. Og vi har ikke dominerende personligheder. Vi har kun gennemført 10 års skolegang. Prøver vi at tage ledelse på vores skuldre. Ender det aldrig godt. Vi har hverken erfaringer eller uddannelse til det og det er, måske, slet ikke vores natur.

Med hensyn til at få et projekt til at fungere med andre. Er min holdning. At hvis der f.eks. er valgt en til at arrangere musik. Så kan jeg komme med foreslag, men hvis han/hun som arrangerer musikken eller bandlederen holder fast på sit. Så er den ikke længere. Ingen muggen eller sure miner fra min side.

På mit arbejde har vi en ung praktikant som er ved at lære markedsting og webdesign. Hun beder mig fotografere et møbel. Jeg foreslåer en anden måde at fotografere produktet på. Hun svarer- Ja, så gør vi det sådan-
Jeg forbereder det, men alligevel vender jeg tilbage til hendes kontor. Og siger- Hvis du mest ønsker det på din måde. Så gør vi det sådan - Og hun ville alligevel foretrække at vi lavede det på hendes måde - Så er den ikke længere. Ingen sure miner eller muggen fra min side. Det er dit ansvarsområde.
Jeg følte jeg havde tromlet hende.

For en som jeg , der ikke har , den lidt dominante ledernatur fungere det bedst sådan. Ikke ment at jeg vil have andre til at bestemme over mig, men at jeg finder min plads i leddet og gør mit bedste der.

mediumaevum- Jeg håber du kan bruge mine erfaringer til noget. Selvom det er forskellige ting vi slås med.
Senest rettet af Kimex man 13. apr 2020 10:07, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

ThomasRiem skrev:To ting:
1) Du skal IkKE “være dig selv”. Du skal PRÆSENTERE dig selv. Med andre ord skal du vise modtageren af din kommunikation de dele og sider af dig selv, som er relevante for vedkommende. Og det leder til
2) “Modtageren betaler” - så du skal give modtageren det, de skal bruge. Hvis du prøver at give folk noget, de ikke skal bruge (eller tror, de ikke skal bruge), står du i vejen.
Ja sådan kan man også sige det.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Christoffer I. N. skrev:
Mr. Soundman skrev:
mediumaevum skrev:Jeg har i det forgange år skrevet til flere forskellige aktører (professionelle), både hvad ang. min musik og animation. Ingen har vendt tilbage.
Udover de få samarbejdspartnere, som er svære nok at få til at dele.

Hvilket undrer mig. Er min musik dårlig? Er mine animationer ringe?
Der kan nok være rigtig mange grunde til, at de ikke har vendt tilbage.

Men hvis vi nu skal holde os til kommunikationsaspektet: Det er ikke sådan, at man kunne få dig til at lægge et eksempel her på et brev, som du har sendt dem? (Du kan selvfølgelig lige anonymisere det og redigere personfølsomme oplysninger væk først)... Så bliver det lettere at forholde sig til, om der er noget i din kommunikationsform, som eventuelt kan forbedres til en anden gang.
Ang. eksempler og emnet på skrift, så er der en tidligere tråd her:
http://lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=16&t=78586
Hej, tak for link. Jeg havde selv søgt - inden jeg oprettede denne tråd - da jeg ikke kunne huske om jeg havde oprettet en lign. tråd tidligere så derfor oprettede jeg denne, da jeg ikke kunne finde nogen andre lignende tråde.

Men jeg synes der er kommet så mange - og så gode - svar i denne tråd, at hvis såfremt i fald jeg kan få lov til at vælge hvilke af de to tråde der bør beholdes eller lukkes hhv. mener jeg at denne tråd bør beholdes, og den tråd du linker til bør lukkes. Men det er bare min mening, og bunder også i at denne tråd er mere generel og bredere funderet, hvor den anden tråd jeg lavede for ca. 1 år siden er mere "specifik".

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

gs-dk skrev:
mediumaevum skrev:Jeg har i det forgange år skrevet til flere forskellige aktører (professionelle), både hvad ang. min musik og animation. Ingen har vendt tilbage.
Udover de få samarbejdspartnere, som er svære nok at få til at dele.

Hvilket undrer mig. Er min musik dårlig? Er mine animationer ringe?
Jeg synes, at det er fint, at du prøver at være proaktiv i forhold til dit virke. Først og fremmest så skal du søge professionel hjælp hos folk, der har et indgående kendskab til branche og ser DIG og ikke nogle overordnede betragtninger.

Og så til det "ubehagelige". Du skriver, at du har henvendt dig til forskellige aktører - professionelle - og lige her undrer det mig slet ikke, at du ikke hører meget (eller slet intet) tilbage. Trods den store mængde af tankevirksomhed, trods dit massive output af små musikstykker og relativt begrænsede animationer, så gør det dig ikke på nuværende tidspunkt til en aktør på den professionelle scene. Du er der bare ikke endnu og du prøver at komme igennem på rekordtid i et marked, hvor folk har arbejdet intenst i mange år. Alt hvad jeg skriver, har jeg skrevet før i talrige tråde - men for nu lige at tage jernhandsken på, så lyder musikken meget af små kladder i et univers, hvor man på 5 sekunder kan finde meget mere originalt materiale, spillet af levende mennesker og lige til at gå til. Det er ulempen ved at ville lyde som ens forbilleder - man kommer til at stå i skyggen. Om din musik er dårlig - kan man ikke sige, men den er bare ikke til brug (endnu) for en "rigtig" produktion. Du er nødt til at vise noget andet og meget mere troværdigt for at komme igennem med din musik - og så skal du stoppe med at forfølge tanken om, at alle skal kunne lide dig dig dit materiale. Det minder mig lidt om de gange, hvor man er blevet pigens bedste ven og så stikker hun af med Ferrari-manden. Du skal vise, hvem og hvad du er - intet mindre.

Lad os nu antage, at en producent bed på krogen - og gerne ville have en "rigtig" version af din musik? Er du overhovedet klar til det? Har du et færdigt partitur - har du udskrevne stemmer - har du viden til at få musikere til at spille din musik - kan du pitche dit projekt? Er du klar til det spring og hvis svaret er nej, så kan du starte med at krydse af ud for de krav. INGEN vil betale en ukendt for at vedkommende skal lære faget - og selv om du er klar til at arbejde gratis, så gælder det bare ikke i den profesionelle verden, hvor folk lever af musik. Det er super, at du gerne vil prøve dig selv af, men du skal altså forstå, at det ikke bare er sprinten, der definerer vinderen - der er en lang etape, som skal køres før, man når til opløbsstrækningen.

Dine animationer - om de er ringe - med mit syn på tingene, så er det blevet meget bedre, men igen langt fra, hvad man ser i andre dele af branchen, hvor man er oppe mod folk, der ikke laver andet.

Jeg kan igen kun opfordre dig til at nyde arbejdet og så se hvor langt det kan bringe dig. Du kan ikke springe over gærdet - du skal gå langs det og så håbe på at finde lågen på et tidspunkt. Held og lykke.
Det jeg mener med min kontakt til forskellige aktører er, at jeg har skrevet til f.eks. VisitViborg med et link til Gråbrødre Kloster-animationen/rekonstruktionen, og spurgte om de kunne have interesse i at vise det frem/dele. Jeg fik intet svar fra dem, og nu er det flere uger siden.

Jeg har skrevet til Museum Salling med link til min Spøttrup Borg-rekonstruktion, for et par år siden. Ligesom nu, intet svar. Som i: Ingen tilbagemelding.

Jeg har skrevet til et strygerensemble i Århus, med henvisning til min musik som jeg tilbød kunne udskrives til noder og om de kunne have interesse i at spille det. Jeg fik ét svar, fra hende jeg skrev til, at hun var på ferie, men at de ville drøfte det i deres møde til august. Problemet er, at den august måned... var August 2019. Jeg hørte aldrig fra dem.

Hvad stiller man så op? Og hvad kan grunden være til, at så mange aktører er så uhøflige overhovedet ikke engang at ville skrive "tak for tilbuddet, men ellers nej tak"?

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2987
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

mediumaevum skrev:Og hvad kan grunden være til, at så mange aktører er så uhøflige overhovedet ikke engang at ville skrive "tak for tilbuddet, men ellers nej tak"?
Det med ikke at få svar på en henvendelse, tror jeg nu er ret almindeligt - (her tænker jeg ikke specielt på musik-branche eller animation... men sådan generelt).

Jeg tror, at nogle mennesker måske kan føle sig usikre på, hvordan man skal formulere et afslag på en god måde... og så ender det bare med, at de slet ikke svarer.

Selv synes jeg f.eks. det er meget svært, hvis jeg har haft nogen til en prøveindspilning i mit hjemmestudie, efterfølgende at skulle fortælle vedkommende, at jeg ikke synes vedkommende synger tilstrækkelig godt... måske er de kørt helt fra en anden by :oops: "Nå men det klarer du da ik' så godt det her... rejs du bare hjem igen!" :oops: Især når man under indspilningerne løbende har rost dem, for at få dem til at slappe af og performe bedre... :lol: Så hvis vi skal overføre det til de eksempler, som du nævner, så kan det jo nogle gange være den anden part, som har svært ved det med kommunikation og ikke kun dig. Så kommunikationsproblemet behøver ikke hver gang at være din "skyld", om man så må sige.

Og hvis der er tale om nogen, der får mange henvendelser, så kan det være de simpelthen ikke orker at svare dem alle.

Så der kan jo være flere forskellige grunde til manglende tilbagemeldinger.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Det der med ikke at svare, er generelt noget respektløst svineri, man har krav på at vide hvornår man er "ude af billedet"

Det tager 2 sekunder at sende en standard-skrivelse, "ingen interesse", og INGEN har selvfølgelig krav på en grund, men skal acceptere nej er nej

Måske nogen ikke gider svare, fodi de har oplevet at afslaget straks blev taget som oplæg til en diskussion, "hvorfor ikke",..

Så forstår jeg godt de ikke længere gider svare, der er ikke noget at undskylde, og ingen pligt til dialog, hvorfor man ikke gider den pågældende

Men en kort info om at man ikke er interesseret er på sin plads
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Jeg har i visse tilfælde, ved jobs, samt visse typer af privat handel, sluttet mit brev af med at skrive noget i stil med:

"Håber at høre fra dig, vil vente ind til senest om en uge fra d.d., på dit eventuelle svar, hvorefter jeg trækker mit tilbud, og søger andre løsninger"

Det syntes jeg giver en bedre ro og afklaring, men det kræver selvfølgelig at man virkelig ved med sig selv at man står ved det med tidspunktet :-)
/Dub

Nyt svar