Status på sygdom (lydmaskine brugere)

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar

Hvad er status? (Opdater gerne løbende)

Rask
33
85%
Forkølelse - lette symptomer
4
10%
Forkølelse - heftige symptomer
0
Ingen stemmer
Forkølelse - i bedring
1
3%
Influenza - lette symptomer
0
Ingen stemmer
Influenza - heftige symptomer
0
Ingen stemmer
Influenza - i bedring
1
3%
 
Afgivne stemmer: 39
Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Status på sygdom (lydmaskine brugere)

Indlæg af Mike-air »

Siden vi er nogle på lydmaskinen som ikke er helt ligeglade med hinanden, syntes jeg det var fint hvis man lige kunne opdatere hinanden på om vi har det ok?

Vil for eksempel gerne høre om David og Smittefar er ovenpå igen (husker ikke andre syge)?

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Har haft hvad jeg plejer at kalde verdens mindste forkølelse den sidste måneds tid eller to. Folk der ikke er afhængige af deres ører, ville nok ikke kalde sig forkølede på det her stadie. Det har ikke rigtigt generet mig, men igen, når det kræves at man kan høre ordentligt, så er det noget man/jeg er opmærksom på.

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Har det fint, vi har da osse holdt os hjemme nu i 8 dage.
Fedt, du sender sådan nogle venlige tanker :)
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg er tilstrækkeligt meget hypokonder til, at jeg altid kan mærke en vis grad af symptomer.

Det er flere uger siden, jeg har været syg nok til, jeg ville overveje at blive hjemme under normale forhold. Vi tager temperaturen på alle i husstanden hver dag, og begge børn ligger på 37.3 om morgenen, så vi bliver allesammen indendøre.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
MarkBass
Forum Donator
Indlæg: 358
Sted: Nyborg

Indlæg af MarkBass »

Situationen er ca. det samme hos os. Jeg har haft tør hoste et par uger nu, og har haft lidt feber tidligere på ugen. Min datter har haft 37.5 +- den sidste uge. Vi er begge ret trætte...

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Mike-air skrev:Vil for eksempel gerne høre om David og Smittefar er ovenpå igen (husker ikke andre syge)?
Tak for tanken. Det går bedre. Min hoste er stærkt aftagende. Det eneste jeg rigtig kan mærke af symptomer lige nu, er en kraftig reduceret evne til at løbe langt uden at miste vejret. Kan dog stadigvæk klare ture på 3-6 km, men der er et stykke vej endnu til halvmaraton, som jeg ellers har meldt mig til her til juni. Men, wtf, det bliver jo nok aflyst ...

Jeg er ikke så meget herinde som jeg plejer, selv om jeg egentlig har ok mulighed for det, nu jeg arbejder hjemme. Må sige, at jeg synes at coronadebatten her på stedet er så deranged, at jeg rent mentalt har meldt mig ud af LM for the time being. Vender muligvis tilbage senere.

Stay safe!
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

david mondrup skrev:
Mike-air skrev:Vil for eksempel gerne høre om David og Smittefar er ovenpå igen (husker ikke andre syge)?
Tak for tanken. Det går bedre. Min hoste er stærkt aftagende. Det eneste jeg rigtig kan mærke af symptomer lige nu, er en kraftig reduceret evne til at løbe langt uden at miste vejret. Kan dog stadigvæk klare ture på 3-6 km, men der er et stykke vej endnu til halvmaraton, som jeg ellers har meldt mig til her til juni. Men, wtf, det bliver jo nok aflyst ...

Jeg er ikke så meget herinde som jeg plejer, selv om jeg egentlig har ok mulighed for det, nu jeg arbejder hjemme. Må sige, at jeg synes at coronadebatten her på stedet er så deranged, at jeg rent mentalt har meldt mig ud af LM for the time being. Vender muligvis tilbage senere.

Stay safe!
Fuld respekt for det. Men godt at høre du er ved at være ovenpå.

Jeg mærker selv bedring idag, og begynder stille og roligt at "vende tilbage" til arbejdet. Det er en rigtig god fornemmelse, men det er mærkeligt at man selv er ovenpå, men verden fortsat ikke er det.
Smittefar skrev:Jeg er tilstrækkeligt meget hypokonder til, at jeg altid kan mærke en vis grad af symptomer.

Det er flere uger siden, jeg har været syg nok til, jeg ville overveje at blive hjemme under normale forhold. Vi tager temperaturen på alle i husstanden hver dag, og begge børn ligger på 37.3 om morgenen, så vi bliver allesammen indendøre.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Der er vel intet galt i at passe på familien :-P Jeg har også drastisk presset min kæreste til at sygemelde sig så snart der bare kom et lille host. Hun skal sku ikke blive syg, og hvad end jeg har/haft skal hun jo heller ikke smitte folk med. Så vi lever i en osteklokke lige pt.

Medlemsavatar
MarkBass
Forum Donator
Indlæg: 358
Sted: Nyborg

Indlæg af MarkBass »

Godt at høre at I er i bedring!

Medlemsavatar
MarkBass
Forum Donator
Indlæg: 358
Sted: Nyborg

Indlæg af MarkBass »

I øvrigt har vi fundet ud af at rødvin og chokolade virker både helbredende og forebyggende :-)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Og kaffe, i små mængder. ;-)

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Jamen man kan jo læse om mange sjove råd på nettet om, hvad man i disse tider bør gøre, for at styrke sit immunforsvar... Meditere, lytte til musik, indtage rødvin og chocolade, sove meget, geare ned, ikke arbejde for hårdt, holde mange arbejdspauser...og nogle råd er endda endnu mere lystige... :-P Jeg har påpeget samtlige på min arbejdsplads :lol:

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3232
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Jeg var heftigt syg. Det er efterhånden et par uger eller tre siden. To dage med fuld gas på toptop migræne, grim host og hark, ingen appetit på mad eller noget. Ondt i led i hele kroppen, fysisk umotiveret. Kunne intet, heller ikke læse eller glo skærm (virkelig kedeligt, afskyer at være syg).

Efter to-en-halv dag var det *helt* overstået. Tog en LANG, skøn cykeltur som fejring af at vende tilbage til normalt liv. Spiste ekstra lækker mad og sødtsnask. Livet er jo ekstraordinært dejligt, når de sanselige glæder vender tilbage. Bare at have lyst til *mad* igen er himmelsk.

Mon man så har haft corona? Ingen måde at vide det på. Forløbet svarer til de enkelte andre gange i mit liv, hvor jeg har været rigtig syg.
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

tomcat skrev:Jeg var heftigt syg. Det er efterhånden et par uger eller tre siden. To dage med fuld gas på toptop migræne, grim host og hark, ingen appetit på mad eller noget. Ondt i led i hele kroppen, fysisk umotiveret. Kunne intet, heller ikke læse eller glo skærm (virkelig kedeligt, afskyer at være syg).

Efter to-en-halv dag var det *helt* overstået. Tog en LANG, skøn cykeltur som fejring af at vende tilbage til normalt liv. Spiste ekstra lækker mad og sødtsnask. Livet er jo ekstraordinært dejligt, når de sanselige glæder vender tilbage. Bare at have lyst til *mad* igen er himmelsk.

Mon man så har haft corona? Ingen måde at vide det på. Forløbet svarer til de enkelte andre gange i mit liv, hvor jeg har været rigtig syg.
Lyder trist. 2½ døgn lyder mere som almindelig influenza, iforhold til hvad de snakker om mht. sygdomsforløb.

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3232
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Christoffer I. N. skrev:Lyder trist. 2½ døgn lyder mere som almindelig influenza, iforhold til hvad de snakker om mht. sygdomsforløb.
Ja, det mener jeg også. Og indtil videre er der ingen måde at blive testet på.
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

D.D.
Hovedpine, ømme muskler, svien i øjnene og generelt ubehag.
Var ude at handle ting vi ikke kunne få på nemlig.com i torsdags, hvor en mor og hendes to hellige køer absolut skulle gnide sig helt op ad mig indtil både ekspedienten og jeg råbte i kor: "HOLD AFSTAND"
Hvis jeg overlever tar´ jeg en peberspray med næste gang.
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Min chef måtte i sidste uge råbe meget højt efter en idiot der blev ved at komme hen mod ham med en kasse han ville overrække personligt, på trods af der blev peget væk, og gentagne gange sagt: "SÆT DEN DEROVRE", først da et stykke værktøj blev løftet stoppede han op,....

-----------------------------------

Se iøvrigt denne syge historie fra en Netto-butik ,... idioten blev heldigvis anholdt efterfølgende:

https://www.bt.dk/krimi/mand-overfaldet ... de-afstand

------------------------------------

Min arbejdsplads er ikke lukket, men jeg har flyttet næsten alt til om natten, så jeg kan arbejde uden at blive intimideret og forstyrret, og komme hurtigt hjem,............ masser af håndsprit, og undgå håndtag, knapper, og gelændere
/Dub

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3232
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Hugo skrev:D.D.
Hovedpine, ømme muskler, svien i øjnene og generelt ubehag.
Var ude at handle ting vi ikke kunne få på nemlig.com i torsdags, hvor en mor og hendes to hellige køer absolut skulle gnide sig helt op ad mig indtil både ekspedienten og jeg råbte i kor: "HOLD AFSTAND"
Hvis jeg overlever tar´ jeg en peberspray med næste gang.
:dollargrin:
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Noget tyder på at det er godt for mig og mit stress at arbejde hjemmefra i disse dage.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Hald skrev:Noget tyder på at det er godt for mig og mit stress at arbejde hjemmefra i disse dage.
Fantastisk!! :)

Det er også rigtig godt for mit PhD projekt.. Jeg kan arbejde på alle dele af døgnet.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg kan afsløre at to voksne, der prøvet at passe hvert sit fuldtidsarbejde og samtidig har et barn i hjemmeskole og et i hjemmebørnehave absolut ikke gør noget godt for nogens stressniveau :-|

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Smittefar skrev:Jeg kan afsløre at to voksne, der prøvet at passe hvert sit fuldtidsarbejde og samtidig har et barn i hjemmeskole og et i hjemmebørnehave absolut ikke gør noget godt for nogens stressniveau :-|

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
:(

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Heh heh

Herhjemme går det utroligt godt.

Jeg har haft tre drengebørn på 7, 9 og 12 år hjemme i ca. 2 uger. De hygger sig og opfører sig pænt, laver lektioner og spiller computer. Går ud og hopper på trampolin, når de skal spasse ud.

Far arbejder i studiet og mor forsøger at komme tidligt hjem og lave pandekager og aftensmad hver dag.

Vi har kørt en tur på stranden og slået smut.

Jeg savner kun at se mine venner fysisk, men så har man jo Facebook/Messenger/Lydmaskinen.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Mine jobs har alt for mange fysiske møder, og jeg er simpelthen ked af det er lettere at slippe for møder nu.

Bortset fra det har jeg bare en enkelt 30-årig herhjemme at holde øje med. Hun ser film, laver sine tegnefilm og websites, spiller pokemon, og så en gang imellem går hun amok ude i køkkenet med et eller andet nyt projekt. Idag blev det dumplings!

Det eneste jeg egentlig savner er at sætte mig ud bag rattet og have de 30 minutter med musik og kaffe på vej til job :-D

Edit: ej, det passer ikke. Savner også at se venner og familie fysisk.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

;-) Tror der er en del lidt nørdede typer, der har det ganske fint p.t...

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Holger skrev:;-) Tror der er en del lidt nørdede typer, der har det ganske fint p.t...
hæhæ.jpg

Nyt svar