Hvad laver i under lockdown?

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8690
Sted: DK/SE

Re: Hvad laver i under lockdown?

Indlæg af DUBTEMPLE »

:) Han er sikker ikke på LM, men her er hvordan Trail køreren Toni Bou træner hjemme:

/Dub

Medlemsavatar
the green 9
Medlem
Indlæg: 856
Sted: oddesund

Indlæg af the green 9 »

AvS skrev:Jeg nørder Ableton / Max For Live og bygger en controller til min Korg DW-8000. Kunne godt forestille mig at lave en række af Max For Live devices til at programmere ældre synths med skod interfaces.
Blæret... Lav en tråd hvis det lykkedes :)
- the green 9

100% er ikke altid nok :-(

https://www.facebook.com/Mycelium-Moss- ... 4921821212

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3232
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

DUBTEMPLE skrev::) Han er sikker ikke på LM, men her er hvordan Trail køreren Toni Bou træner hjemme:
Vanvittig sej gut :clap:
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg har arbejdet hjemmefra, lidt for meget muligvis.. Men har da kunnet rydde lidt op mens jeg har snakket telefon og rådgivet folk med deres IT problemer. Alt undervisning på arbejdet kører stort set på Microsoft Teams nu.
Så har jeg privat hjulpet med at sætte noget live-stream op nu da undervisning ikke kan ske samlet.
Og så har vi kørt test på forskellige online-konferencesystemer, og har nu gang i et kæmpe Zoom setup, så det ikke kun er én person der snakker ud, men der kan være deltagelse hvor vi kan se hinanden, det er rart.
Jeg får gået længere turer end jeg plejer, og havde endda også en have-dag med konen i går hvor vi fik flyttet planter sammen til et stort bed.
Jeg har ikke nået at se så meget TV (film og serier) som jeg havde regnet med, og næsten heller ikke fået spillet musik, tiden flyver afsted.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
oVHSen
Medlem
Indlæg: 213
Sted: Midtfyn

Indlæg af oVHSen »

Jeg laver overdrevet meget mad og drikker lidt for mange øl.....
"The boat can leave now, tell the crew"

Medlemsavatar
the green 9
Medlem
Indlæg: 856
Sted: oddesund

Indlæg af the green 9 »

mine få fridage bruger jeg til at tracke trommer. Jeg har en del ufærdige sange til at ligge, og de venter oftest på at en trommeslager kommer forbi, men lige pt kommer der ingen menesker forbi .. så nød lærer nøgen kvinde at spine ;)
- the green 9

100% er ikke altid nok :-(

https://www.facebook.com/Mycelium-Moss- ... 4921821212

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Har efterhånden binget The Newsroom på HBO - fantastisk serie! Har lige købt fire partiturer til studie og fire masterclasses med Mike Verta.
skriver noder

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Har læst (skimmet) 5 videnskabelige artikler, skrevet opsummering af dem, og lavet en demo-video + lecture notes til et kursus jeg underviser i. Standard Søndag... Eller..... Dagene flyder vidst lidt ind i hinanden for tiden :-P

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Lagde sidste hånd på en animation om Gråbrødre Kloster i Viborg, fik opdateret med ny logo-animation, flere sekvenser og lidt tekst til filmen.

Næste projekt bliver en meget stor kirke, som lå midt på den jyske hede i 1500-tallet (Karup Kirke), og en opdatering af Hald Slot med seneste nye viden om Niels Bugges Hald og Brattingsborg.

Heldigt nok, at jeg selv kan lave både musik og film/animation.

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

the green 9 skrev:
AvS skrev:Jeg nørder Ableton / Max For Live og bygger en controller til min Korg DW-8000. Kunne godt forestille mig at lave en række af Max For Live devices til at programmere ældre synths med skod interfaces.
Blæret... Lav en tråd hvis det lykkedes :)
I will! Har du en DW-8000 da? Jeg kunne nemlig godt bruge nogle personer til at teste den, men det kræver jo så både at man har en DW8000 eller EX8000 samt Ableton Suite. Jeg er heller ikke helt sikker på om den virker på Windows. Har hørt noget om at man ikke sådan lige kan sende Sysex fra M4L på windows.

Medlemsavatar
the green 9
Medlem
Indlæg: 856
Sted: oddesund

Indlæg af the green 9 »

Nej jeg har en dw6000 :)
- the green 9

100% er ikke altid nok :-(

https://www.facebook.com/Mycelium-Moss- ... 4921821212

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

God underholdning, måske også lidt inspiration til dem der ikke kan vente på frisøren:



De lyder britiske, og går nok mere op i den slags, men jeg har absolut intet problem med at gøre 98% af arbejdet selv. Har været vant til at klippe mit eget hår i.......... ja over 20 år. Trimme hårgrænsen i nakken uden afstandsstykke er problematisk på egen hånd, ja.

Default avatar
the songcabinet
Forum Donator
Indlæg: 1119

Indlæg af the songcabinet »

Fremtidsplaner, er så småt gået i gang med en release skabelon til en udgivelse senere på året, og samler ressourcer til hvordan jeg skal systematisere fremtidige udgivelser både som solo og et bandprojekt. Skriver på en række sange som er 80% færdige, genindspiller mm. Og så har jeg stadig et undervisningsjob, samt nogle samarbejdsprojekter i gang. Der er travlt.

Faktisk oplever jeg mest forandringen ved at kone og datter også arbejder hjemmefra, så jeg skal planlægge mine aktiviteter mere efter det. Kan fx ikke skrue op for forstærkeren midt i fruens møder mv.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

NASA gør også sit for underholdningen:


Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Efter ~3 uger med hjemmekontor og 2 forskellige jobs:

Hvis man skriver sin doktorgrad er det en kæmpe benefit at være tvunget til at arbejde derhjemme fra. Det var faktisk min præference i forvejen; ingen forstyrrende random besøg når du arbejder koncentreret med noget. Mit fokus og min produktivitet er gået op i denne periode.

Til gengæld, for ‘normalt’ kontorarbejde hvor kommunikation mellem stakeholders også er en del af det, og hvor de normale rutiner og fælles frokost er en del af det, så er jeg sku ikke helt solgt. Til udviklings opgaver som programmering osv. Så er det fint, men i min rolle som datascientist føler jeg mig pludseligt meget langt fra slutbrugerne af det jeg laver (stakeholdere i business). Det er nok organisations-betinget, men til ‘normale’ jobs syntes jeg det her er mindre optimalt :-P

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Mike-air skrev:Ja, af ren og skær nysgerrighed.

Hvad får I og evt. familie tiden til at gå med imens der er lockdown?
En masse ekstraarbejde pga. en kollega som sidder fast i udlandet og derfor ikke kan komme på arbejde.

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Arbejder .... havde ellers en del (andre) projekter, jeg skal gøre færdige.

Default avatar
petal
Forum Donator
Indlæg: 457
Sted: Kbh V

Indlæg af petal »

Jeg kan uden de store problemer udføre mit arbejde hjemmefra. Til gengæld har jeg fået flere opgaver afledt af netop lockdown.

Der er dog tid til at rode med lyd også. Seneste projekt, at få geninstalleret W10, optimere det til lyd og fjerne også de sidste små satans clicks og pops.
I den forbindelse, findes der så en tråd herinde, hvor man beskæftiger sig med dette emne, som indeholder nogle gode checklister?

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

petal skrev:Jeg kan uden de store problemer udføre mit arbejde hjemmefra. Til gengæld har jeg fået flere opgaver afledt af netop lockdown.
Gid jeg kunne arbejde hjemmefra ....

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

oVHSen skrev:Jeg laver overdrevet meget mad og drikker lidt for mange øl.....
Ej, com'on.

Nu har jeg hørt/læst den sætning jeg ved ikke hvor mange gange, på flere forskellige sociale medier, at folk her under coronakrisen kun kan gå rundt og æde og drikke.

"Thi: Jo dummere vi blive, desto mere æde vi, og jo mere vi æde, desto dummere blive vi, så vi til sidst ikke kan blive stort andet end gående madskabe" (for at citere præsten Joachim Junge i 1798).

Hvorfor bruger folk ikke tiden fornuftigt istedet? F.eks. at filosofere over tilværelsen, tænke over tingene og være nysgerrig på hvad det nu end er man interesserer sig for?

Udover samfundsinformation (nyheder) bruger jeg min fritid bla. på at komponere musik eller se tutorials på nettet for at blive klogere på 3D-animation eller musik.

Eftermiddage er normalvis reserveret til dokumentarer om dybdegående filosofiske eller videnskabelige emner, f.eks. youtube-kanalerne PBS Space Time, Fermilab, Closer To Truth (filosofi). Her den anden dag lærte jeg f.eks. om Riemann-hypotesen gennem en udførlig youtube-video, andre gange har jeg lært mig selv basal matrixmekanik eller vektormatematik. For sjov.

Det undrer mig, at folk - når de får meget fritid - enten spilder tid og penge på rejser - eller æder sig halvt ihjel på grænsen til det sygeligt fedende som her under coronakrisen istedet for at fodre hjernen og tankeaktiviteten.

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2938
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

mediumaevum skrev:
oVHSen skrev:Jeg laver overdrevet meget mad og drikker lidt for mange øl.....
Ej, com'on.

Nu har jeg hørt/læst den sætning jeg ved ikke hvor mange gange, på flere forskellige sociale medier, at folk her under coronakrisen kun kan gå rundt og æde og drikke.

"Thi: Jo dummere vi blive, desto mere æde vi, og jo mere vi æde, desto dummere blive vi, så vi til sidst ikke kan blive stort andet end gående madskabe" (for at citere præsten Joachim Junge i 1798).

Hvorfor bruger folk ikke tiden fornuftigt istedet? F.eks. at filosofere over tilværelsen, tænke over tingene og være nysgerrig på hvad det nu end er man interesserer sig for?

Udover samfundsinformation (nyheder) bruger jeg min fritid bla. på at komponere musik eller se tutorials på nettet for at blive klogere på 3D-animation eller musik.

Eftermiddage er normalvis reserveret til dokumentarer om dybdegående filosofiske eller videnskabelige emner, f.eks. youtube-kanalerne PBS Space Time, Fermilab, Closer To Truth (filosofi). Her den anden dag lærte jeg f.eks. om Riemann-hypotesen gennem en udførlig youtube-video, andre gange har jeg lært mig selv basal matrixmekanik eller vektormatematik. For sjov.

Det undrer mig, at folk - når de får meget fritid - enten spilder tid og penge på rejser - eller æder sig halvt ihjel på grænsen til det sygeligt fedende som her under coronakrisen istedet for at fodre hjernen og tankeaktiviteten.
Alle kan ikke være et perfekt - og videnbegærende menneske, som dig!

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

mediumaevum skrev:
oVHSen skrev:Jeg laver overdrevet meget mad og drikker lidt for mange øl.....
Ej, com'on.

Nu har jeg hørt/læst den sætning jeg ved ikke hvor mange gange, på flere forskellige sociale medier, at folk her under coronakrisen kun kan gå rundt og æde og drikke.

"Thi: Jo dummere vi blive, desto mere æde vi, og jo mere vi æde, desto dummere blive vi, så vi til sidst ikke kan blive stort andet end gående madskabe" (for at citere præsten Joachim Junge i 1798).

Hvorfor bruger folk ikke tiden fornuftigt istedet? F.eks. at filosofere over tilværelsen, tænke over tingene og være nysgerrig på hvad det nu end er man interesserer sig for?

Udover samfundsinformation (nyheder) bruger jeg min fritid bla. på at komponere musik eller se tutorials på nettet for at blive klogere på 3D-animation eller musik.

Eftermiddage er normalvis reserveret til dokumentarer om dybdegående filosofiske eller videnskabelige emner, f.eks. youtube-kanalerne PBS Space Time, Fermilab, Closer To Truth (filosofi). Her den anden dag lærte jeg f.eks. om Riemann-hypotesen gennem en udførlig youtube-video, andre gange har jeg lært mig selv basal matrixmekanik eller vektormatematik. For sjov.

Det undrer mig, at folk - når de får meget fritid - enten spilder tid og penge på rejser - eller æder sig halvt ihjel på grænsen til det sygeligt fedende som her under coronakrisen istedet for at fodre hjernen og tankeaktiviteten.
Ej, com'on. Hvor fordømmende har du lov at være?

Den gennemsnitlige dansker spiser vel 2-3 måltider om dagen. Nu har folk tid til at forkæle sig selv med god, hjemmelavet mad. Så fordyber man sig i at lave noget der smager godt, bruger tiden og sanserne på det, istedet for at bekymre sig over hvornår jorden går under.

Hvorfor er det spild af tid og penge at rejse ud i verden? Du får ikke duften, atmosfæren, hele oplevelsen med, ved at se en youtube video af Paris eller Rom. Eller Bali, New York, Phuket, eller alle mulige andre destinationer mange danskere kan li' at tage hen.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Christoffer I. N. skrev: Ej, com'on. Hvor fordømmende har du lov at være?

Den gennemsnitlige dansker spiser vel 2-3 måltider om dagen. Nu har folk tid til at forkæle sig selv med god, hjemmelavet mad. Så fordyber man sig i at lave noget der smager godt, bruger tiden og sanserne på det, istedet for at bekymre sig over hvornår jorden går under.

Hvorfor er det spild af tid og penge at rejse ud i verden? Du får ikke duften, atmosfæren, hele oplevelsen med, ved at se en youtube video af Paris eller Rom. Eller Bali, New York, Phuket, eller alle mulige andre destinationer mange danskere kan li' at tage hen.
Det var ikke min mening at være fordømmende.
Beklager hvis det opfattes sådan.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jeg spiser og drikker helt klart mere junk end normalt.

100% konens skyld, da jeg ikke selv køber ind.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Rosenfeldt skrev: Alle kan ikke være et perfekt - og videnbegærende menneske, som dig!
Jeg er videbegærlig, men ikke perfekt. Jeg begår fejl, ligesom alle andre mennesker.

Nyt svar