Aktie-tråden

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Re: Aktie-tråden

Indlæg af Pastorius »

Holger skrev: tirs 4. maj 2021 22:19
En chimpanse kan udvælge aktier med større sikkerhed for gevinst end diverse eksperter.
https://www.guinnessworldrecords.com/wo ... all-street

Jeg har alene haft held med de aktier jeg selv har udvalgt ud fra teknisk viden eller forudsigelse af tendenser - uden undtagelse. Derfor vælger jeg kun aktier baseret på min egen indsamlede viden og fornemmelse.
I'll second that!
--
Robert

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2987
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Holger skrev: tirs 4. maj 2021 22:19 En chimpanse kan udvælge aktier med større sikkerhed for gevinst end diverse eksperter.
https://www.guinnessworldrecords.com/wo ... all-street

:lol:

Det overrasker mig ikke :dollargrin:

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Holger skrev: søn 25. apr 2021 18:20 Jeg har samlet set haft gevinst på Southern Copper Corporation, men prangende er det ikke. + Lidt udbytte har de udbetalt.
Valgte at sælge for lidt siden ved 82.32 med en gevinst på ca 6 pct

Har egentligt bare ventet på en exit 🙂
Screenshot_20210510-160003.png
Screenshot_20210510-160003.png (108.87 KiB) Vist 735 gange
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

SCCO er væk ,.. men der er stadig kobber

Aurubis og Glencore har jeg beholdt med 10-11 pct gevinst på få uger, momentum, bedre ratings, samt mere stabil opførsel

Har nu taget hul på Uran også med 2000 aktier i Paladin indledningsvis ,.. første handel på den australske børs iøvrigt


https://www.paladinenergy.com.au/


Gårdsdagens turbulens rystede mit samlede depot 1.8 pct ned ,... relativt billigt sluppet
/Dub

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2987
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

DUBTEMPLE skrev: ons 12. maj 2021 06:21 Gårdsdagens turbulens rystede mit samlede depot 1.8 pct ned ,... relativt billigt sluppet

Det var ca. det samme her :?

Det skal så siges, at jeg for tiden har ca. 25 forskellige aktier, så det er sjældent at udsvingene er ret store samlet set.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2987
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Hvad sker der lige for Ambu... minus 21% lige nu! :shock: Godt jeg ikke har den :shock:

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Mr. Soundman skrev: ons 12. maj 2021 14:51 Hvad sker der lige for Ambu... minus 21% lige nu! :shock: Godt jeg ikke har den :shock:
De slingre ,... det skal en i forvejen overkøbt aktie ikke

Det link jeg gav dig tidligere til Euro-investor er faktisk rigtig godt til netop den slags 🙂

https://www.euroinvestor.dk/nyheder/amb ... tikermoede
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Mr. Soundman skrev: ons 12. maj 2021 12:59
DUBTEMPLE skrev: ons 12. maj 2021 06:21 Gårdsdagens turbulens rystede mit samlede depot 1.8 pct ned ,... relativt billigt sluppet

Det var ca. det samme her :?

Det skal så siges, at jeg for tiden har ca. 25 forskellige aktier, så det er sjældent at udsvingene er ret store samlet set.
Lader til du er ret solidt funderet også
/Dub

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2987
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Der bliver ved med at ske underlige ting på Nordnet :?

Nu skriver de, at mine aktier i Canadian Pacific Railway er gået 80% tilbage idag.

Børsen derover er dog slet ikke åben endnu - og sidst den var, åndede alt da fred:

Canadian Pacific 2021-05-14_B.JPG
Canadian Pacific 2021-05-14_B.JPG (70.7 KiB) Vist 621 gange

Og så skriver de, at mit samlede afkast på mine Canadian Pacific-aktier er lig med deres samlede nutidsværdi, hvilket er en gang forvrøvlet vrøvl :roll:

Det er heldigt, der også er en voksen tilstede :roll:

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2987
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

...nu er børsen åben derover... Nordnet skriver stadigvæk - tilsyneladende uden grund i virkeligheden - at mine Canadian Pacific-aktier er nede med -80% idag... Er de mon på svampe hos Nordnet? :shock:

Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

Mr. Soundman skrev: ons 12. maj 2021 14:51 Hvad sker der lige for Ambu... minus 21% lige nu! :shock: Godt jeg ikke har den :shock:
Jeg har! :puke:
Heldigvis er jeg stadig i overskud med ca 30K med den, på trods af det nylige fald.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2987
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

WOW :shock:

Airbus 2021-05-27.JPG
Airbus 2021-05-27.JPG (70.99 KiB) Vist 560 gange

Den har jeg heldigvis i min portefølge :clap: :-D ...det er endda den, jeg sidder tungest på 8-)

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2987
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

...nu er de i plus 9,6% ...tænker, om jeg skal sælge og så købe dem igen om et par dage... :twisted:

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Dejlig grøn morgen ,.. mine uran-aktier er steget 19 pct mens jeg sov ,.. tjente samlet små 900 kr i går ,.. selv om jeg kun er eksponeret med 50k

Det går også fint med kobber nu SCCO er væk

Genmab har også lunet godt ,.. 25 pct på 3 mdr

https://finance.yahoo.com/quote/PDN.AX? ... c=fin-srch
Screenshot_20210602-092820.png
Screenshot_20210602-092820.png (109.42 KiB) Vist 513 gange
/Dub

Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

Ja Genmab har været en fin investering også for mig. Har vel tjent en 40k på dem siden jeg købte.
AMBU kæmper dog lidt med at komme op på fordums højder som, indrømmet, også var for høje i forhold til aktiens egentlige værdi. De har vel genvundet halvdelen af det fald på 22% der ramte dem i starten af maj måned.

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Så rundede jeg den første aktie, der nåede en 100% afkast siden jeg begyndte at lege med aktier selv i november (Moderna).

Nogle gange kan man godt ærge sig over at man følger rådet med at sprede sin risiko :)
--
Robert

Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

Ja, det er en dejlig fornemmelse. Det er ikke noget bedre end at tjene penge uden egentlig at lave noget :lol:
Jeg har også en par stykker med 100%+ indtjening. Deriblandt Maersk som er tredoblet siden jeg købte. Tesla er næsten fordoblet og Genmab ligge på 150% indtjening.
Men der har også været fiaskoer - Delivery Hero i særdeleshed.

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

K-Bee skrev: tirs 8. jun 2021 12:38 Ja, det er en dejlig fornemmelse. Det er ikke noget bedre end at tjene penge uden egentlig at lave noget :lol:
Jeg har også en par stykker med 100%+ indtjening. Deriblandt Maersk som er tredoblet siden jeg købte. Tesla er næsten fordoblet og Genmab ligge på 150% indtjening.
Men der har også været fiaskoer - Delivery Hero i særdeleshed.
Åh ja, fiaskoerne er der også - må man hellere lige minde op, hvis der skulle være nye interesserede der bare tror det altid går af sig selv.

Min bundskraber er Ørsted, der har tabt 30% af det investerede, og jeg missede nøjagtig muligheden for at få solgt med 20% tabt for nylig.
Alt i alt er jeg dog stadig på en forrentning på mere end 10% siden nytår, selvom den ind imellem har været negativ.
--
Robert

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Pastorius skrev: tirs 8. jun 2021 13:40
K-Bee skrev: tirs 8. jun 2021 12:38 Ja, det er en dejlig fornemmelse. Det er ikke noget bedre end at tjene penge uden egentlig at lave noget :lol:
Jeg har også en par stykker med 100%+ indtjening. Deriblandt Maersk som er tredoblet siden jeg købte. Tesla er næsten fordoblet og Genmab ligge på 150% indtjening.
Men der har også været fiaskoer - Delivery Hero i særdeleshed.
Åh ja, fiaskoerne er der også - må man hellere lige minde op, hvis der skulle være nye interesserede der bare tror det altid går af sig selv.

Min bundskraber er Ørsted, der har tabt 30% af det investerede, og jeg missede nøjagtig muligheden for at få solgt med 20% tabt for nylig.
Alt i alt er jeg dog stadig på en forrentning på mere end 10% siden nytår, selvom den ind imellem har været negativ.
Jeg har skiftet helt ud fra midt i marts ,.. til nu ,.. alt hysterisk Tech er væk

Det vil sige det ældste er 2-3 mdr gammelt ,... og de seneste aktier kun et par uger

Alligevel oppe med 8-9 pct samlet ,.. og alt er steget siden køb

Flere af dem har udbytte i sigte også

SCCO er røget ,... har performet under øvrigt kobber ,... og er overkøbt

Phizer ryger nok ,.. ikke noget stort potentiale tilbage i den ,.. skal lige have den et par pct op på en glad dag :-)

Overvejer om det er tid til at gå ind i noget Emerging Markets ETF igen


1234.JPG
1234.JPG (62.25 KiB) Vist 430 gange
Senest rettet af DUBTEMPLE ons 9. jun 2021 07:41, rettet i alt 1 gang.
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Dobb post
/Dub

Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

Pastorius skrev: tirs 8. jun 2021 13:40
K-Bee skrev: tirs 8. jun 2021 12:38 Ja, det er en dejlig fornemmelse. Det er ikke noget bedre end at tjene penge uden egentlig at lave noget :lol:
Jeg har også en par stykker med 100%+ indtjening. Deriblandt Maersk som er tredoblet siden jeg købte. Tesla er næsten fordoblet og Genmab ligge på 150% indtjening.
Men der har også været fiaskoer - Delivery Hero i særdeleshed.
Åh ja, fiaskoerne er der også - må man hellere lige minde op, hvis der skulle være nye interesserede der bare tror det altid går af sig selv.

Min bundskraber er Ørsted, der har tabt 30% af det investerede, og jeg missede nøjagtig muligheden for at få solgt med 20% tabt for nylig.
Alt i alt er jeg dog stadig på en forrentning på mere end 10% siden nytår, selvom den ind imellem har været negativ.
Ørsted havde jeg kig på på et tidspunkt men valgte ikke at købe. Ved samme lejlighed købte jeg i stedet Vestas som på trods af talrige ordrer bliver ved med at ligge og rode med røde tal. Det var et dårligt køb.
Min værste gerning var at sælge Digital Turbine for ca €13 pr aktie. have godt nok kun givet €5 men nu ligger den i €60 og var oppe på €80. Elendig beslutning men sådan er gamet jo. Havde jeg beholdt dem, havde jeg scoret næsten 300.000 kr på dem.

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

K-Bee skrev: ons 9. jun 2021 11:22
Pastorius skrev: tirs 8. jun 2021 13:40
K-Bee skrev: tirs 8. jun 2021 12:38 Ja, det er en dejlig fornemmelse. Det er ikke noget bedre end at tjene penge uden egentlig at lave noget :lol:
Jeg har også en par stykker med 100%+ indtjening. Deriblandt Maersk som er tredoblet siden jeg købte. Tesla er næsten fordoblet og Genmab ligge på 150% indtjening.
Men der har også været fiaskoer - Delivery Hero i særdeleshed.
Åh ja, fiaskoerne er der også - må man hellere lige minde op, hvis der skulle være nye interesserede der bare tror det altid går af sig selv.

Min bundskraber er Ørsted, der har tabt 30% af det investerede, og jeg missede nøjagtig muligheden for at få solgt med 20% tabt for nylig.
Alt i alt er jeg dog stadig på en forrentning på mere end 10% siden nytår, selvom den ind imellem har været negativ.
Ørsted havde jeg kig på på et tidspunkt men valgte ikke at købe. Ved samme lejlighed købte jeg i stedet Vestas som på trods af talrige ordrer bliver ved med at ligge og rode med røde tal. Det var et dårligt køb.
Min værste gerning var at sælge Digital Turbine for ca €13 pr aktie. have godt nok kun givet €5 men nu ligger den i €60 og var oppe på €80. Elendig beslutning men sådan er gamet jo. Havde jeg beholdt dem, havde jeg scoret næsten 300.000 kr på dem.
Jeg nøjes på at have mine øjne rettet på at jeg gerne vil forrente pengene lidt bedre end den negative rente jeg skal betale på en bankkonto. Det er et meget nemmere succeskritiere.

Min dårligste beslutning var at se tiden lidt an i marts sidste år - jeg har ellers midler klar til at investere. Der ville det have været nogen lunde overskueligt at fordoble investeringen, uden at at skulle være heldig at ramme de allerbedste. Havde jeg på det tidspunkt smidt 50.000 i Moderna, så ville de have været mere end en halv million værd nu.

Den dårligste beslutning mht Ørsted var nok ikke at købe dem, men derimod ikke at få dem solgt med det samme, da det gik den forkerte vej.
--
Robert

Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

Jeg er enig med forrentningerne aktier vs bankkonti er ovenud til aktiernes fordel, og det næsten lige gyldigt hvor dårlig økonomien måtte have det. Jeg startede hårdt ud med at købe og sælge konstant, men det har nu fundet et mere stabilt leje, hvor jeg egentlig ikke gør så meget mere. Mit formål med investeringen var at forberede mig på f.eks pludselig arbejdsløshed samt at have lidt mere når jeg går på pension om ca. 20 år. Foreløbigt er min portefølje på 1 mio (ca) med forhåbninger om endnu mere :-)

Default avatar
Michael Østerz
Forum Donator
Indlæg: 333
Sted: Lyngby RADIO

Indlæg af Michael Østerz »

Jeg er blevet hooked på det dersens brint dér, eller hydrogen-horny om man så vil...

Hvad siger Das Panel til det?

Er der andet end green hydrogen systems derude som kunne være fedt?

Med spekulative tanker..

Østerz
Maximum bass - on ALL frequencies!

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Michael Østerz skrev: fre 18. jun 2021 10:56 Jeg er blevet hooked på det dersens brint dér, eller hydrogen-horny om man så vil...

Hvad siger Das Panel til det?

Er der andet end green hydrogen systems derude som kunne være fedt?

Med spekulative tanker..

Østerz
Jeg siger at du i bedste fald skal have de meget lange bukser på :-)
/Dub

Nyt svar