Aktie-tråden

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Re: Aktie-tråden

Indlæg af Pastorius »

Michael Østerz skrev: fre 18. jun 2021 10:56 Jeg er blevet hooked på det dersens brint dér, eller hydrogen-horny om man så vil...

Hvad siger Das Panel til det?

Er der andet end green hydrogen systems derude som kunne være fedt?

Med spekulative tanker..

Østerz
Jeg er enig med dubtemple - det skal være langsigtet - og skal sikkert også satse på den rigtige hest for at få gevinsten. Det er ikke givet at alle brintaktier står distancen.

Til gengæld er jeg slet ikke i tvivl om at brint slår el af banen i det lange løb.
Største fordel er at man kan lagre vind og vandenergi ved at producere brint, når der er nok af den. Ulempen er eksplosionsfaren.

...men infrastrukturen er slet ikke på plads endnu, og som jeg forstår det er rækkevidden ikke meget længere end el - til gengæld er det hurtigere at tanke op - hvis man kan finde en tank.
--
Robert

Default avatar
Michael Østerz
Forum Donator
Indlæg: 333
Sted: Lyngby RADIO

Indlæg af Michael Østerz »

Så er zeppelineren tanket op med brint. Købte 500 stk af Kolding aktierne i går.

Vi ser hvor luftskibet flyver hen...

Grøn hilsen fra Østerz
Maximum bass - on ALL frequencies!

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Når det går godt, så føles det næsten lidt som snyd - min strategi med bare at vælge nogle aktier i forskellige branches som jeg har fidus til, og lade dem ligge, ser ud til at fungere fint.

Dårligste aktie er Ørsted som er 30% ned. Bedste aktie er Moderna som er 117% op. De resterende aktier i porteføljen ligger mellem 2 og 15% afkast. I alt nærmer afkastet sig 25%, men der altså også være medvind på cykelstierne. Alle aktier er købt mellem november og februar, og det samlede afkast har i perioden været nede på -5% den 5/3, og der var først positivt afkast igen 8/4.

Jeg tænker at afhænde Ørsted aktierne mens det stadig går godt, og så geninvestere beløbet i en anden klimaaktie på et tidspunkt hvor det går lidt nedad igen.
--
Robert

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Har lidt meget om ørene, der kommer nu en perioder hvor jeg ligger enkelt-aktierne lidt på hylden, måske stopper det her. Det meste solgt med gevinst, Genmab topper med 30 pct siden marts. Kobber og Nordea er eneste tilbage. Har istedet smidt lidt i nogle brede ETF på ASK, (verdens-index)

Skide skægt har det været, men suttede lidt for meget tid,.. jeg har vurderet at spekulation med kun 100k ud over kun 5-8 år ikke står mål med besværet

Har fra start begrænset aktier til max 10-20 pct af min polstring. Jeg skal leve af det om føje år.

Tiden er blevet kostbar
/Dub

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

DUBTEMPLE skrev: lør 3. jul 2021 18:23 Har lidt meget om ørene, der kommer nu en perioder hvor jeg ligger enkelt-aktierne lidt på hylden, måske stopper det her. Det meste solgt med gevinst, Genmab topper med 30 pct siden marts. Kobber og Nordea er eneste tilbage. Har istedet smidt lidt i nogle brede ETF på ASK, (verdens-index)

Skide skægt har det været, men suttede lidt for meget tid,.. jeg har vurderet at spekulation med kun 100k ud over kun 5-8 år ikke står mål med besværet

Har fra start begrænset aktier til max 10-20 pct af min polstring. Jeg skal leve af det om føje år.

Tiden er blevet kostbar
Det er præcis derfor jeg bruger lidt tid på at finde nogle rimelig mainstream aktier i forskellige brancher. Jeg gider hverken at daytrade eller månedstrade for den sags skyld.
--
Robert

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Dobb post
Senest rettet af DUBTEMPLE søn 4. jul 2021 12:10, rettet i alt 1 gang.
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Pastorius skrev: lør 3. jul 2021 22:48
DUBTEMPLE skrev: lør 3. jul 2021 18:23 Har lidt meget om ørene, der kommer nu en perioder hvor jeg ligger enkelt-aktierne lidt på hylden, måske stopper det her. Det meste solgt med gevinst, Genmab topper med 30 pct siden marts. Kobber og Nordea er eneste tilbage. Har istedet smidt lidt i nogle brede ETF på ASK, (verdens-index)

Skide skægt har det været, men suttede lidt for meget tid,.. jeg har vurderet at spekulation med kun 100k ud over kun 5-8 år ikke står mål med besværet

Har fra start begrænset aktier til max 10-20 pct af min polstring. Jeg skal leve af det om føje år.

Tiden er blevet kostbar
Det er præcis derfor jeg bruger lidt tid på at finde nogle rimelig mainstream aktier i forskellige brancher. Jeg gider hverken at daytrade eller månedstrade for den sags skyld.
Det er vel også lidt det jeg gør med "verdens-index", 90 pct af de bedste toptrænede fultids-delare formår ikke at slå markedets index over tid

Tematiske aktive ETF har også vist sig giftige undtagen i afgrænsede perioder,

Men det er er par af de fundamentale msci/acwi jeg bygger op med nu, ikke raketter, men arbejdsheste

Selvfølgelig gentages suset fra 20/21 sig nok ikke, men et sted mellem 5-10 pct årligt er nok realistisk I et mere afdæmpet marked

Udover den kæmpe bredde, så kan der vælges akkumolerene type, så er alt bøvl med håndtering af udbytte også væk, og skulle markedet blive grimt og gå mod kollaps i et langsomt tempo så er det lettere at gå ud af enkelte ETFs end det er med en stor bunke enkelte aktier

https://www.msci.com/World

https://www.msci.com/acwi

https://www.lyxoretf.dk/en/instit/produ ... 541179/eur

https://www.ishares.com/de/privatanlege ... rough=true
Vedhæftede filer
FR0010315770.EUR_____720_600.png
FR0010315770.EUR_____720_600.png (5.05 KiB) Vist 502 gange
FB_IMG_1625392399917.jpg
FB_IMG_1625392399917.jpg (5.23 KiB) Vist 506 gange
/Dub

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

DUBTEMPLE skrev: søn 4. jul 2021 12:08
Pastorius skrev: lør 3. jul 2021 22:48
DUBTEMPLE skrev: lør 3. jul 2021 18:23 Har lidt meget om ørene, der kommer nu en perioder hvor jeg ligger enkelt-aktierne lidt på hylden, måske stopper det her. Det meste solgt med gevinst, Genmab topper med 30 pct siden marts. Kobber og Nordea er eneste tilbage. Har istedet smidt lidt i nogle brede ETF på ASK, (verdens-index)

Skide skægt har det været, men suttede lidt for meget tid,.. jeg har vurderet at spekulation med kun 100k ud over kun 5-8 år ikke står mål med besværet

Har fra start begrænset aktier til max 10-20 pct af min polstring. Jeg skal leve af det om føje år.

Tiden er blevet kostbar
Det er præcis derfor jeg bruger lidt tid på at finde nogle rimelig mainstream aktier i forskellige brancher. Jeg gider hverken at daytrade eller månedstrade for den sags skyld.
Det er vel også lidt det jeg gør med "verdens-index", 90 pct af de bedste toptrænede fultids-delare formår ikke at slå markedets index over tid

Tematiske aktive ETF har også vist sig giftige undtagen i afgrænsede perioder,

Men det er er par af de fundamentale msci/acwi jeg bygger op med nu, ikke raketter, men arbejdsheste

Selvfølgelig gentages suset fra 20/21 sig nok ikke, men et sted mellem 5-10 pct årligt er nok realistisk I et mere afdæmpet marked

Udover den kæmpe bredde, så kan der vælges akkumolerene type, så er alt bøvl med håndtering af udbytte også væk, og skulle markedet blive grimt og gå mod kollaps i et langsomt tempo så er det lettere at gå ud af enkelte ETFs end det er med en stor bunke enkelte aktier

https://www.msci.com/World

https://www.msci.com/acwi

https://www.lyxoretf.dk/en/instit/produ ... 541179/eur

https://www.ishares.com/de/privatanlege ... rough=true
Det er alt for meget data til mig - find 5-7 solide aktier og hold fast i dem. Den eneste man skal være lidt forsigtig med er at få købt på et tidspunkt hvor de ikke ligger alt for højt - vent på en krise - de kommer altid. Det behøver ikke være noget stort fald, bare man ikke køber på toppen.

Index og ETF'er betaler du jo også noget for.

I mit hoved er målet ikke at skulle slå noget markedsindex, jeg vil bare gerne kunne få et stille og rolig forrentning fremfor at lade pengene stå på kontoen og blive udhulet af inflation og negative renter. De midler jeg investerer er jeg villig til at tage lidt risiko på, så jeg er ikke så bange for at blive eksponeret for meget i en af dem, som jeg fx er med Moderna lige nu, fordi den er steget så voldsomt.

Hvis det er pensionsformuen man investerer, så skal man selvfølgelig helst kunne slå pensionsselskaberne (-minus deres gebyrer).

Min egen udvikling ser således ud:
Uden navn.jpg
Uden navn.jpg (448.29 KiB) Vist 489 gange
--
Robert

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Det er jo let, når det generelt går godt på aktiemarkedet, er lidt forundret over hvor meget min beholdning er stedet. Min portefølje har stået mig i 300.000, og de sidste uger, hvor jeg har holdt ferie er den steget med 55.000 - det er nok mindre end jeg har brugt på ferien (4 mand til stockholm i en uge med fly og lejlighed i Gamla Stan og restaurationsmad)

Afkastet ligger nu over 40% (123.000) efter at have været på 0 i starten af maj. Hovedsagligt drevet af Moderna, der er næsten 3-doblet.
Har fire forskellige aktier, der er købt mellem 20/11-20 og 29/01-21. Nu kan man så bare sidde og vente på om det kollapser igen.
--
Robert

Medlemsavatar
Gothi
Forum Donator
Indlæg: 345

Indlæg af Gothi »

At I tør. Lyder som en daglig gyser. Har I været udsat for større tab og hvad har været det største i så fald?

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Gothi skrev: fre 23. jul 2021 11:27 At I tør. Lyder som en daglig gyser. Har I været udsat for større tab og hvad har været det største i så fald?
Tommelfingerreglen er vel at man ikke skal investere hårdt med penge man ikke har råd til at miste. Det er nu lige overdrevet nok.
Over tid har aktier vundet historisk, så hvis man har en afbalanceret portefølje i forskellige brancher, har en ikke alt for kort horisont og ikke har bundet hele sin opsparing dér så tænker jeg ikke man behøver at være alt for nervøs. Hvis man ikke orker at sætte sig ind i det hele, kan man tage en hurtig snak med sin bank, og finde nogle indexpapirer der passer til ens temperament. Så kan man bare have dem stående uden at tænke for meget over det.

Jeg startede selv individuelt i slutningen af 2020 (har tidligere investeret mine pensionspenge i puljer - og der står de stadig), og har været nede med 15.000 inden jeg fik vind i sejlene, men de sidste par år har generelt været rigtig gode, og det har nok været svært ikke at lave afkast omkring 15-20% næsten ligegyldigt hvad man har købt. Sådan er det ikke altid, og det bliver ikke ved med at være så nemt. Inden jeg kastede mig ud i det, har jeg over et par omgange lavet nogle prøveporteføljer og set at det er gået fint.

Sæt et stop/loss for de enkelte papirer (fx 15% fald) så har du snor i risikoen, og gør status en gang om året med nye stop/loss.
--
Robert

Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

Nu var jeg så "heldig" at jeg satsede en del og købte godt ind i foråret 2020 da krisen var på højeste. Det har jeg tjent ca. 350.000 på, og jeg har egentlig ikke siddet og kigget aktiekurser konstant. I det store hele har jeg tjent på næsten alle mine investeringer og min portefølje har været seks-cifret i et stykke tid. Bavarian har dog været noget lort og Take Two Interactive har slet ikke performet som jeg forventede et computerspilsfirma ville under en epidemi hvor alle sad hjemme. Den største vinder for mig har været Mærsk som jeg købte for ca 6000 stk, og som nu ligger omkring 17.500
Jeg har investeret i ca. 25 danske og udenlandske selskaber på tværs af sektorer. De gamle råd med is i maven, tålmodighed og kun at investere hvad man har råd til at tabe gælder stadig. Jeg har ca 20 år tilbage på arbejdsmarkedet og tvivler på at pensionsbilledet ser ud som i dag. Så alderdommen skal forsødes lidt....eller også køber jeg en sydhavsø :lol:

Medlemsavatar
Gothi
Forum Donator
Indlæg: 345

Indlæg af Gothi »

350k bananer lyder ikke som noget at kimse af. Jeg er bare sådan en kujon og får alt for let stress. Synes det er sejt det I gør. Men jeg forstår også argumenterne her. Jeg har i mine 29 år på uni haft faste pensionsbidrag, jeg har alderdomsopsparing og ratepension ved siden af. Jeg ved at dette kan være privilegeret i forhold, hvad andre når at sætte af undervejs, så det der med at sikre sig til sin alderdom har jeg dyb respekt for. Jeg kender en del for hvem det ikke bliver en mulighed, hverken ved faste tilskud eller investeringer. God vind med dette.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Jeg er gået 100 pct i enkelte brede ETF basserede index ,.. som min Aktiesparekonto er ved at være fyldt op med

Uvist om jeg går tilbage til aktier, syntes det var sindsygt spændende, men det tog for meget tid, og min tidshorisont samt kapital er for lille

90 pct af de amerikanske proffesionelle aktieforvaltere formår ikke at slå de store passive index over tid

Under et kollaps vil få ETF'er være nemmere at kaste fra sig, end en hel aktie-portefølge,... eller fonde der endog kan blive suspenderet fra handel

Måske værd at tænke over :)


z20.JPG
z20.JPG (73.48 KiB) Vist 431 gange
/Dub

Medlemsavatar
Seskho
Medlem
Indlæg: 1369
Sted: København

Indlæg af Seskho »

Hemmeligheden er jo at man spreder sin risiko, så man investerer blandet inde for forskellige sektorer. Hvis du kun investerer i cykliske aktier som følger konjunkturer så bliver det en rutsjebane - omvendt hvis du kun investerer defensivt (feks medicinal) er genvinsten lavere, men også mindre risikabel. C25 repræsenterer det meste, så det er et godt sted at plukke en række forskellige selskaber, som givetvis vokser langsommere end feks Small- eller midcap (eller first north) men til gengæld er sikre investeringer på lang sigt. Man jo nemt nok lave en portefølje at de 10 bedst performende selskaber de sidste fem år i C25, og så købe ind og lade pengene stå de næste mange år, og løbende spæde til. Alternativt kan man investere i en C25 indexfond, men så skal man jo bare vide at fonden også tager sig betalt for at.. ja være fond, og så bliver afkastet mindre.

Jeg tror man som privat investor skal lade være med at tro man kan mangedoble sin gevinst ved at sidde og købe/sælge og teknisk analyse osv. men det er klart at man også kan få en god gevinst ved at bruge sin sunde fornuft og time sin investering ift globale begivenheder. Var det f.eks. en god idé at investere i olie og transport i marts 2020? Ja, det ville have været voldsomt godt! :-D Nu var der også mange vaccine-producenter på banen dengang, og den slags er lidt mere lakrids, for det er jo aldrig til at sige hvordan de forskellige lægemidler klarer sig i de kliniske forsøg - men havde man satset på en golden horse ud fra de første kliniske resultater - eks. Moderna, så havde man tjent godt i dag. Jeg kan kun ærge mig over at jeg ikke selv havde flere penge på bankbogen da indexene blødte, men har dog tjent udmærket på den slat jeg fik sendt afsted.

Skrev forresten i det her tråd i Maj 2020 at Moderna var interessant ift. vacciner. På det tidspunkt lå i den i kurs 60-70 USD. I dag er den i 341 :-P :lol:

Den gode nyhed er at der altid vil komme nye muligheder, det er bare et spørgsmål om at se dem før det er for sent ;)

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Seskho skrev: fre 23. jul 2021 19:33 Hemmeligheden er jo at man spreder sin risiko, så man investerer blandet inde for forskellige sektorer. Hvis du kun investerer i cykliske aktier som følger konjunkturer så bliver det en rutsjebane - omvendt hvis du kun investerer defensivt (feks medicinal) er genvinsten lavere, men også mindre risikabel. C25 repræsenterer det meste, så det er et godt sted at plukke en række forskellige selskaber, som givetvis vokser langsommere end feks Small- eller midcap (eller first north) men til gengæld er sikre investeringer på lang sigt. Man jo nemt nok lave en portefølje at de 10 bedst performende selskaber de sidste fem år i C25, og så købe ind og lade pengene stå de næste mange år, og løbende spæde til. Alternativt kan man investere i en C25 indexfond, men så skal man jo bare vide at fonden også tager sig betalt for at.. ja være fond, og så bliver afkastet mindre.

Jeg tror man som privat investor skal lade være med at tro man kan mangedoble sin gevinst ved at sidde og købe/sælge og teknisk analyse osv. men det er klart at man også kan få en god gevinst ved at bruge sin sunde fornuft og time sin investering ift globale begivenheder. Var det f.eks. en god idé at investere i olie og transport i marts 2020? Ja, det ville have været voldsomt godt! :-D Nu var der også mange vaccine-producenter på banen dengang, og den slags er lidt mere lakrids, for det er jo aldrig til at sige hvordan de forskellige lægemidler klarer sig i de kliniske forsøg - men havde man satset på en golden horse ud fra de første kliniske resultater - eks. Moderna, så havde man tjent godt i dag. Jeg kan kun ærge mig over at jeg ikke selv havde flere penge på bankbogen da indexene blødte, men har dog tjent udmærket på den slat jeg fik sendt afsted.

Skrev forresten i det her tråd i Maj 2020 at Moderna var interessant ift. vacciner. På det tidspunkt lå i den i kurs 60-70 USD. I dag er den i 341 :-P :lol:

Den gode nyhed er at der altid vil komme nye muligheder, det er bare et spørgsmål om at se dem før det er for sent ;)
Meget enig - mit mål er stadig væk "bare" at kunne slå inflationen.

Moderna er altså sjov - min mor købte i marts da den var lavest, fordi grundlæggeren er armenier (det er hun også). Jeg hoppede først på i slutningen af året, hvor den lå i 111. Den stikker helt af og jeg har svært ved at se hvorfor. Den er kommet med i et af de større index og er i dag godkendt til vacciner fra 12 år i EU, men ellers har jeg svært ved at se hvorfor den bare kan blive ved og ved med at stige. Den beholdning jeg købte for 49.000 er siden jeg skrev mit forrige indlæg (inden Nasdaq åbnede) vokset med 14.000,- (348 nu)

Man må knibe sig i armen når det går så godt, og være bevidst om at det trods alt nok ikke er langtidsholdbart.
--
Robert

Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

Jeg har i weekenden investeret i noget er hedder RCI Hospitality Holdings, Inc.
Det siger nok ikke nogen så meget, men det er den eneste aktie på amerikanske børs som har med .....øhm :oops: ...."voksenunderholdning" at gøre. Selskabet ejer en række restauranter, stripklubber og xxx websites. :lol: I disse #meetoo tider er det nok et temmelig politisk ukorrekt køb, men de steg altså 16% i går så jeg er ligeglad med korrekthed! Deal with it! :lol:

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Når det handler om aktier er der intet der slår svineheld. Mine Moderna aktier som jeg købte for knap 50.000 i december er lige steget med omkring 17 procent yderligere i dag. De er pt. 223.000 værd og har givet et afkast omkring 350%. Samlet er min portefølje vokset med 70%. Målet var at slå den rente jeg kan låne pengene til, og det må siges at være gået over al forventning.
--
Robert

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »




:-D

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Christoffer I. N. skrev: man 9. aug 2021 22:07


:-D
:)

Det burde jeg måske, men jeg har forlængst besluttet mig til at de penge bare skal stå i aktier indtil jeg skal bruge dem. Det kan dog godt være jeg retter lidt til i porteføljen.
--
Robert

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Pastorius skrev: man 9. aug 2021 22:11 Det burde jeg måske, men jeg har forlængst besluttet mig til at de penge bare skal stå i aktier indtil jeg skal bruge dem. Det kan dog godt være jeg retter lidt til i porteføljen.
Medmindre du står og skal bruge pengene nu og her, er mit amatøragtige råd at lade være.

Det er bedre at satse på udbyttet. Er der ikke også nogle skattefordele samt at du ikke behøver betale gebyrer til banken, hvis du automatisk geninvesterer udbyttet? Men så kan du jo selvfølgelig ikke investere de penge andre steder, end i de samme aktier...

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

mediumaevum skrev: man 9. aug 2021 22:20
Pastorius skrev: man 9. aug 2021 22:11 Det burde jeg måske, men jeg har forlængst besluttet mig til at de penge bare skal stå i aktier indtil jeg skal bruge dem. Det kan dog godt være jeg retter lidt til i porteføljen.
Medmindre du står og skal bruge pengene nu og her, er mit amatøragtige råd at lade være.

Det er bedre at satse på udbyttet. Er der ikke også nogle skattefordele samt at du ikke behøver betale gebyrer til banken, hvis du automatisk geninvesterer udbyttet? Men så kan du jo selvfølgelig ikke investere de penge andre steder, end i de samme aktier...
Jeg så snart heldet ikke er i spil, har jeg ikke været for smart. Mordernaaktierne er købt på en aktiesparekonto, så jeg skal betale 17% af afkastet i lagerskat til nytår. På aktiepsparekontoen har jeg et afkast på 185.000 pt. Hvilket betyder jeg skal ud og finde 31.450 til skattefar.
Jeg ved ikke om Moderna giver udbytte - det har de ikke gjort endnu. Uanset kan man bare flytte udbyttet ind på aktiesparekontoen. Udbytte kommer ikke fordi aktien stiger i kurs, men på baggrund af hvor meget virksomheden tjener. Jeg er usikker på om kursen bare er steget på forventninger eller om der rent faktisk ligger hårde $ i profit bag stigningerne.

Havde jeg bare købt dem på et åbent depot, ville de ikke blive beskattet før jeg sælger dem. Men så er skattesatsen også noget højere.
--
Robert

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

...og så kom forklaringen på Mordernas 17% stigning i går:
https://nyheder.tv2.dk/2021-08-10-studi ... end-pfizer
--
Robert

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Pastorius skrev: tirs 10. aug 2021 08:32 ...og så kom forklaringen på Mordernas 17% stigning i går:
https://nyheder.tv2.dk/2021-08-10-studi ... end-pfizer
Skal da lige love for der kom en korrektion i går. -33.000 på Moderna. Så er mit afkast nede på 54%. Live goes on.
--
Robert

Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

Pastorius skrev: tors 12. aug 2021 09:10
Pastorius skrev: tirs 10. aug 2021 08:32 ...og så kom forklaringen på Mordernas 17% stigning i går:
https://nyheder.tv2.dk/2021-08-10-studi ... end-pfizer
Skal da lige love for der kom en korrektion i går. -33.000 på Moderna. Så er mit afkast nede på 54%. Live goes on.
Av!!
Men det er gamet. Havde fornylig aktier der steg 15% den ene dag, men nu er under hvad jeg gav for dem. Alt det er sket på ca to uger. Men 54% afkast er jo stadig fint. Det der kører bedst for mig p.t. er Mærsk, Genmab (som stiger pænt til næsten 3000 kr stk idag) og amerikanske Cloudflare (som sælger lagerplads i skyen).

Nyt svar