Corona virusset (Wuhan)

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Re: Corona virusset (Wuhan)

Indlæg af DUBTEMPLE »

mediumaevum skrev: søn 25. jul 2021 21:03
Mike-air skrev: søn 25. jul 2021 20:52 Det har du skrevet flere gange tidligere :-)
Uden at få svar, tilsyneladende...
Du har fået masser af svar, masser af gange f.eks.

Mediuaevum skrev: ons 14. jul 2021 07:47 Politiet bør da have adgang til at lukke private fester i private hjem, som ikke har styr på deres coronapas.

Hvorfor er folk så ligeglade med denne invaliderende virus?
Kimex skrev: søn 25. jul 2021 20:52 Mon ikke det er dig som føler overdreven angst ?

Jeg er helt enig med Kimex, og finder personligt dine ideer om tiltag lettere nazi-agtige, men det har vi været igennem indtil flere gange

Jeg mener stadig at Mette Mink og co burde stilles til ansvar og have lange fængselsstraffe for bl.a. grundlovsbrud og for meget nedlukning

Ja, vi dør typsik af virus når vi blir gamle, eller er svækkede, sådan har det altid været, nogen gange kommer der en virus der er noget værre


Hvad vil du gøre den dag der kommer noget der for ALVOR er farligt ? (massegrave og krematorier der brænder i døgndrift, ægte epedemi)


Hvorfor bliver du ved ?

Hvorfor skal vi være enige ?

Hvorfor bruge mere enegi på det ?


Hvis sådan nogen som dig bestemte så var jeg stadig udelukket fra mit hjem i Sverige, og ville ikke komme til Norge i år


Heldigvis er magthaverne knapt så slemme, selv om de er slemme nok, og til dels udnytter situationen til kontrol og magtbrynde


Jeg kender EN der er død "med corona", som de betegner det , 83 år, (hun takkede selv nej til respirator), cirka 10 der har været lidt
sløje, og måske 30 der har haft det uden probs, ud af en stor familie og bekendtskabskreds i både DK og SE ,...

Hvor mange kender du der er døde ?

(de fleste måneder har der dårligt været nogen forhøjet total dødelighed)
Senest rettet af DUBTEMPLE søn 25. jul 2021 21:46, rettet i alt 1 gang.
/Dub

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

DUBTEMPLE skrev: søn 25. jul 2021 21:33 Jeg er helt enig med Kimex,, finder personligt dine ideer om tiltag lettere nazi-agtige, det har vi været igennem flere indtil flere gange
Ej nu må du da holde op. Der er overhovedet intet "nazi-agtigt" i det. Nazisme stod for aflive en hel befolkningsgruppe og føre an i en verdenskrig, der kostede endnu flere mio. menneskeliv. At få styr på en farlig virus har intet somhelst med nazisme eller fascisme at gøre.

Det er jo Godwins lov om igen det her... Nazisme = "alt-hvad-folk-ikke-kan-lide". Det udvander jo fuldstændigt nazisme, og de rædsler folk måtte gennemgå under naziregimet, når du kalder mine udtalelser "nazi-agtige".
DUBTEMPLE skrev: søn 25. jul 2021 21:33 Ja, vi dør typsik af virus når vi blir gamle, eller er svækkede, sådan har det altid været, nogen gange kommer der en virus der er noget værre
Coronavirus angriber også unge, også børn. Der er unge, der får senfølger af coronavirus, som ikke ses ved influenza og alm. forkølelse.
DUBTEMPLE skrev: søn 25. jul 2021 21:33 Hvad vil du gøre den dag der kommer noget der for ALVOR er farligt ? (massegrave og krematorier der brænder i døgndrift, ægte epedemi)
Det samme. Test, isolation og vaccineudvikling, og med testkrav og tiltro til myndighederne, tilskynde til høj vaccinetilslutning.
DUBTEMPLE skrev: søn 25. jul 2021 21:33 Hvis sådan nogen som dig bestemte så var jeg stadig udelukket fra mit hjem i Sverige, og ville ikke komme til Norge i år
Går ud fra du også bor i Danmark.
Jeg har aldrig fundet ud af fidusen ved at have 2 hjem i 2 forskellige lande... Man må under sådanne omstændigheder under en pandemi beslutte sig for, hvor man vil bo. Kriser tærrer på alle, og 2 hjem i 2 lande er en luksus, man nok overlever at undvære uden mén. Derudover, vil du jo stadig kunne flytte frem og tilbage, bare du testes og isoleres ved mistanke om infektion.
DUBTEMPLE skrev: søn 25. jul 2021 21:33 Jeg kender EN der er død "med corona", 83 år, (hun takkede selv nej til respirator), cirka 10 der har været lidt sløje, og måske 30 der har haft det uden probs, ud af en stor familie og bekendtskabskreds i både DK og SE ,... hvor mange kender du der er døde ?
Det er i og for sig ligegyldigt med subjektive kendskaber til folk, der er døde eller får senfølger. Statistikken taler sit tydelige sprog, og i samfundsøjemed kan man ikke bruge subjektive vurderinger, men må se på det samlede billede.

I Italien kørte der lastbilkonvojer med coronalig i læssevis. Rører det dig overhovedet ikke?

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Dette billede fra 2020 taler sit tydelige sprog, om hvorfor vi skal tage coronavirus seriøst:

https://www.dr.dk/nyheder/udland/haeren ... -italiensk

Billede

Bare fordi man ikke selv bliver ramt af alvorlige senfølger, eller ikke selv kender nogen, der er ramt alvorligt af coronavirus, er det ikke ensbetydende med at man kan tillade sig at være egoistisk og skide på samfundet - og alle andre.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

mediumaevum skrev: søn 25. jul 2021 21:44 I Italien kørte der lastbilkonvojer med coronalig i læssevis. Rører det dig overhovedet ikke?
Det har vi alle set, nedlukning berører mig også, samt grundlovsbrud,.. osv.

Hvorfor er du nød til at bruge skælsord om dem der mener noget andet ?

(jeg kunne også kalde dig en egoist)

Hvorfor skal vi være enige ?

Tror du at andre adopterer dine synspunkter på den præmis ?


Jeg tror du støder folk fra dig ,.. og antageligt opnår det modsatte af hvad du håber på
/Dub

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

DUBTEMPLE skrev: søn 25. jul 2021 22:10 Hvorfor er du nød til at bruge skælsord om dem der mener noget andet ?

(jeg kunne også kalde dig en egoist)
Spejl!

Du kaldte mig nazi-agtig.

Når det rammer dine modstandere, er det helt fint.
Men når det rammer dig selv, er det forkert.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Grundlovsbrud... hvad er vigtigst: Menneskeliv eller et stykke papir?

Minkaflivningen kan måske nok have været ulovlig, rent juridisk. Men det var det rigtige at gøre, moralsk.
For ellers ville vaccinerne nå at miste deres effekt, før vi overhovedet var kommet igang.

Hvis jeg med den holdning frastøder folk, så er det deres problem. For det her står jeg ved!

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

mediumaevum skrev: søn 25. jul 2021 22:21
DUBTEMPLE skrev: søn 25. jul 2021 22:10 Hvorfor er du nød til at bruge skælsord om dem der mener noget andet ?

(jeg kunne også kalde dig en egoist)
Du kaldte mig nazi-agtig.

Når det rammer dine modstandere, er det helt fint.
Men når det rammer dig selv, er det forkert.

Jeg finder det lettere nazi-agtigt uanset hvem, også at Mette Mink havde planer om tvangs-vaccine liggende klar i skuffen

Men jeg har heller ikke nogen illusion om enighed, eller behov derfor,..

Der er dig der tager emnet op igen, og igen, og påstår der "ikke er blevet svaret"

Sagen er bare at der er nogle svar der ikke behager dig, og det har du det svært med

Du svarede aldrig på hvad du forventer ved at bringe de samme ting op endu engang
/Dub

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

DUBTEMPLE skrev: søn 25. jul 2021 22:34 Jeg finder det lettere nazi-agtigt uanset hvem, også at Mette Mink havde planer om tvangs-vaccine liggende klar i skuffen
Jeg finder det også egoistisk, uanset hvem, at mange mennesker ikke følger coronarådene.

Jeg har aldrig gået ind for tvangs-vaccine. Men jeg går ind for test hvis man vil deltage i samfundets "sjovere" ting - alternativt vaccine, hvis man ikke vil testes hele tiden.

DUBTEMPLE skrev: søn 25. jul 2021 22:34 Men jeg har heller ikke nogen illusion om enighed, eller behov derfor,..

Der er dig der tager emnet op igen, og igen, og påstår der "ikke er blevet svaret"

Sagen er bare at der er nogle svar der ikke behager dig, og det har du det svært med

Du svarede aldrig på hvad du forventer ved at bringe de samme ting op endu engang
Jeg accepterer normalt uenigheder. Om stort og småt.

Men når der kommer beskyldninger mod mig om at mine holdninger er "nazi-agtige" så trækker jeg grænsen.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

mediumaevum skrev: søn 25. jul 2021 22:38 Jeg accepterer normalt uenigheder. Om stort og småt.
Sådan fremstår du ikke just ,...

Og hvorfor så bruge energi, igen, på en måde der måske enda skader din "sag" ?

Jeg tror alligevel ikke der er nogen af os der læser denne tråd der ændrer opfattelse af tingene sådan grundliggende på dette tidspunkt

Vi har hver især vores grund til at være endt der hvor vi er meningsmæssigt

Det er OK
/Dub

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

mediumaevum skrev: søn 25. jul 2021 21:03
Mike-air skrev: søn 25. jul 2021 20:52 Det har du skrevet flere gange tidligere :-)
Uden at få svar, tilsyneladende...
Du stiller jo ikke et spørgsmål, men tilkendegiver din holdning. Ikke desto mindre husker jeg også at nogle af de som var uenige har ytret det.

Det bliver lidt kedeligt hvis vi skal køre i den samme rille igen og igen.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Mike-air skrev: søn 25. jul 2021 23:12 Du stiller jo ikke et spørgsmål, men tilkendegiver din holdning. Ikke desto mindre husker jeg også at nogle af de som var uenige har ytret det.

Det bliver lidt kedeligt hvis vi skal køre i den samme rille igen og igen.
Der er forskel på svar. Et svar kan lyde som: "Jeg er uenig. Og sådan er det bare!"

Eller det kan være argumenterende: "Jeg er uenig fordi sådan og sådan."

Sidstnævnte var og er stadig en mangelvare.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Minder mig lidt om den her :dollargrin:
0795CDF4-C87D-43DA-9563-3C892C7CCB86.jpeg

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Forskellen er, at jeg har argumenteret for min holdning. Jeg mangler argumenter for de modsatrettede holdninger.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

mediumaevum skrev: søn 25. jul 2021 23:18 Forskellen er, at jeg har argumenteret for min holdning. Jeg mangler argumenter for de modsatrettede holdninger.
Joken er at det ikke ændrer noget som helst :-) Og hvis folk syntes det er kedeligt at læse den samme holdning igen og igen, så skal man nok hverken forvente svar eller mod-argumenter. Især hvis man ikke stiller nogen spørgsmål.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

mediumaevum skrev: søn 25. jul 2021 23:18 Forskellen er, at jeg har argumenteret for min holdning. Jeg mangler argumenter for de modsatrettede holdninger.
Hvis du er afklaret med dine egne holdninger, hvorfor så denne higen efter andre skal lade sig udæske og stå til regnskab for deres holdninger ?

(du har stadig ikke svaret på hvad du forventer at opnå)
/Dub

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

På mit arbejde nævnede jeg , da smitten var højest, - Hvad skal jeg gøre, hvis jeg bliver smittet.. Min foresatte sagde . Så kan jeg eller en anden købe ind for dig og stille varerne ved din hoveddør.

Kunne man ikke gøre lignende for andre som føler sig udsatte. Og mulighed for at bevæge sig i mere smittesikrede miljøer.

Angst er ikke noget nyt. Er der mere sikkert i Syrien end på Langeland ? Vil vi ikke prioritere at sikre os mod terror, frem for biler, som kræver langt flere dødsfald. Foran de første biler skulle gå en med en klokke foran bilen. Som kørte ca. 7 km. i timen. Nu er vi fortrolige med biler.

Man bør bestemt tage folks angst alvorligt.

Angst udnyttes , jo også af populister.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

DUBTEMPLE skrev: søn 25. jul 2021 23:35
mediumaevum skrev: søn 25. jul 2021 23:18 Forskellen er, at jeg har argumenteret for min holdning. Jeg mangler argumenter for de modsatrettede holdninger.
Hvis du er afklaret med dine egne holdninger, hvorfor så denne higen efter andre skal lade sig udæske og stå til regnskab for deres holdninger ?

(du har stadig ikke svaret på hvad du forventer at opnå)
Mit svar vil med 99 % sandsynlighed være identisk med dit eget svar på følgende spørgsmål:
Hvorfor føre en debat?

Mit svar er (bla.) for at blive klogere på andre folks holdninger, og den måde de er kommet frem til dem på.

Holdninger er ikke mejslet i sten. De kan ændres, ved gode argumenter.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Jeg har den holdning, at man ikke skal bruge statistik i et argument, hvis ikke man kan forklare hvordan man har kalkuleret resultatet.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Så er Norge på toppen af Bloombergs ranking af covid-19 håndtering:
https://www.nrk.no/urix/bloomberg_-norg ... 1.15590924

Egentlig ikke så mærkeligt, givet alt vi også har diskuteret i tråden her..

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Har nu svært ved at se hvordan N skiller sig ud fra DK, bortset fra at DK pt. har en masse turister som fjoller rundt sydpå, og rejser smittede hjem før tid, når de konstateres smittede, og dermed smitter et helt fly.
Ellers har vi samme lave tal for smitte, indlæggelse og død.
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Strenge indrejse restriktioner er en af de områder hvor der er væsentlig forskel :-) mener vi har diskuteret det en side eller to tilbage i tråden..

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Jo, det er vi da helt enige i. jeg tænker blot nu hvor en stor del er vaccineret i begge lande, om det så betyder det helt store.
Vores smitte stiger noget, trods fodbold, fester og rejser, men indlæggelserne forbliver lave.
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Halleluja for Norge :D

Jeg må indrømme, at jeg har lidt svært ved at forstå deres ranking, når Frankrig og England tidligere lå øverst. I min verden er de nogen af skræmmeeksemplerne på Coronahåndtering.

Er der nogen, der har forstået, hvordan deres ranking virker?
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Befolkningstæthed. Den er stor i Danmark. Meget er opdyrket jord og mange bor i byerne.

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Kimex skrev: tors 29. jul 2021 18:05 Befolkningstæthed. Den er stor i Danmark. Meget er opdyrket jord og mange bor i byerne.
Det ændrer ikke på at vores smittetal er ca. det samme som Norges, og at Danmark har vaccineret 50 % med 2 stik, Norge kun 1/3.
Vi ligger osse ca. ens på dødstal i øjeblikket.
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Nyt svar