Corona virusset (Wuhan)

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Re: Corona virusset (Wuhan)

Indlæg af Mike-air »

Events som disse her, gør at jeg tror stigningen kommer allerede de næste par uger:
https://www.dr.dk/nyheder/indland/tusin ... aa-i-skole

(under den antagelse at man fortsat tester lige så meget, og på samme måde som man endte ud med; ihvertfald fra Maj og frem)

Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Indlæg: 1299
Sted: copenhagen

Indlæg af derermusikanten000 »

https://ekstrabladet.dk/opinionen/leifd ... nu/8153463
Sagen er god nok - men tidspunktet kunne ikke være dårligere valgt

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Nej, det er sgu ikke helt smart.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Indlæg: 1299
Sted: copenhagen

Indlæg af derermusikanten000 »

Bt skriver


Minut for minut

09.13
Efter demonstration: 'Det kan være en god ide med karantæne'

Har du deltaget i demonstrationen i går, kan det være en god ide at gå i karantæne, siger Thea Kølsen Fischer, der er forskningschef og ledende overlæge på Nordsjællands Hospital.

- Coronavirus cirkulerer jo stadig i vores samfund. Så hvis man har deltaget i demonstrationer, hvor man mange tusind er forsamlet, og man har pårørende, der er i risikogruppe, så kan det - for at være på den sikre side - være en god ide at gå 14 dage i karantæne efterfølgende, siger hun til B.T.

Det gælder ikke kun en demonstration, men alle andre situationer, hvor man er tæt samlet - som fx en fodboldkamp eller et diskotek.

Hun vil ikke blande sig i, om demonstrationer bør være tilladt lige nu.

- Det er et politisk anliggende. Men hvis jeg selv deltog i det og jeg havde sårbare familiemedlemmer eller boede sammen med nogen i risikogruppe, så ville jeg gøre alt for at sikre, at jeg ikke tog nogen smitte med hjem, siger hun.

Det værste er at det gør de nok ikke - det er jo dejligt vejr mmm

Medlemsavatar
Seskho
Medlem
Indlæg: 1369
Sted: København

Indlæg af Seskho »

Fatter ikke at 15.000 mennesker i Danmark skal ud og demonstrere imod politivold i USA. Fuldstændig meningsløst og respektløst, når der er forsamlingsforbud og der så stille og roligt bliver åbnet igen, nu hvor antal smittede er på et kontrolleret niveau.

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Så er vi rundet 7 millioner

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Seskho skrev: man 8. jun 2020 15:49 Fatter ikke at 15.000 mennesker i Danmark skal ud og demonstrere imod politivold i USA. Fuldstændig meningsløst og respektløst, når der er forsamlingsforbud og der så stille og roligt bliver åbnet igen, nu hvor antal smittede er på et kontrolleret niveau.
Ja, utilgivelig dumhed, uden formildende omstændigheder

Hende der arrangerede demonstrationen udtalte sig i går fornærmet mod kritikken, noget i stil med:

"det er bare fordi I ikke kan tåle sorte mennesker får magt"

Så jeg har lige mistet respekten for hende ,... IMHO har hun afsløret sig selv som et røvhul i klasse med dem hun selv bekæmper

Og hvad den ellers gode sag angår, så har hun kun skadet den, og skabt grobund for anti-sympati
Senest rettet af DUBTEMPLE tirs 9. jun 2020 15:35, rettet i alt 1 gang.
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Til dem, (der som oftest med sit på det tørre), forsøger at bagatellisere
de økonomiske følger af nedlukning, samt deraf følgende elendighed,..

Finanskrisen som vi først netop nu har rystet nogenlunde af os vil
blegne i forhold til hvad der er i vente, tyder det på
I GÅR KL. 18:18
OLIVER BATCHELOR
Verdensbank spår værste recession i 150 år
Verdensøkonomien står over for den værste nedtur i 150 år på grund af de omfattende konsekvenser af den globale coronapandemi.

Således venter Verdensbanken, at den globale økonomi i 2020 vil skrumpe med 5,2 procent. Det er i givet fald det største fald i 80 år.

Antallet af lande, der er ramt af recessionen, gør dog krisen til den største siden 1870, skriver Verdensbanken i en rapport, der er offentliggjort mandag.

- Dette er en særdeles nedslående udsigt med en krise, der formentlig vil give langvarige ar og give massive globale udfordringer, siger talsmand for Verdensbanken Ceyla Pazarbasioglu.

Den økonomiske krise vil ifølge Verdensbanken drive mellem 70 og 100 millioner mennesker ud i ekstrem fattigdom.

Udsigten for 2021 ser ifølge Verdensbanken noget lysere ud. Men en ny opblussen af pandemien risikerer at spolere genopretningen af den globale økonomi.

/ritzau/AFP
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Screenshot_20200609-081256.png
Screenshot_20200609-081256.png (853.76 KiB) Vist 549 gange
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Tænker Lars Aslan har ret her

Og måske generelt på tide at rette det kritiske søgelys også mod venstrefløjens modstykker til Paludan

Også her på LM

Paludan har jo sin helt egen tråd her, mens de andre bliver behændigt "glemt", alt for ofte IMHO :wink:


aslan.JPG
aslan.JPG (123.7 KiB) Vist 546 gange
/Dub

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

DUBTEMPLE skrev: tirs 9. jun 2020 08:15 Screenshot_20200609-081256.png
Man bliver så træt.

Det værste er at mange af os bliver så trætte af racisme snak (pga ting som ovenstående) så vi ikke reagerer på et længere.
Og det betyder at reel racisme får lov at vokse.
Ordet “racist” bliver udvandet.
Selvmål for venstrefløjen og vi taber alle.

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Og måske generelt på tide at rette det kritiske søgelys også mod venstrefløjens modstykker til Paludan

Også her på LM
Who Cares om den yderste venstrefløj og den yderste højrefløj evindelige mundhuggeri. De udgør trods alt kun en meget lille del af befolkningen.
Vi er midt i en uoverskuelig pandemi. Klimaet går amok, masseudryddelse af arter og kineserne er ved at overtage magten . Hvem pokker gider interessere sig for deres evindelige mundhuggeri. Hvis det var spændende var der nok flere som læste Nationen på Ekstrabladet. Hvor alle tosserne fra begge lejre samles.

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Det kan du heldigvis have ret i:)
Men jeg vil dog sige at BLM i DK ikke føles spor lille pt. Men efter helt glemt om en uge sikkert.
Og ja, så kan vi igen fokusere på alt det der reelt betyder noget. Nemlig gode plugins (og andre ting som global opvarmning)
:)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Nu skal jeg passe på med hvem jeg anklager for hvad, men her puster TV2 lidt til "konspirations teorierne". Harvard har lavet et studie baseret på satellit billeder af hospitaler fra Wuhan, og sammenkædet det med specifikke søgeord i en kinesisk søgemaskine, fra August til Oktober.
Jeg blev ikke rigtig klogere. Allan Randrup har som vanligt interessante indspark.
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2020-06- ... rede-virus

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Kimex skrev: tirs 9. jun 2020 17:21
Og måske generelt på tide at rette det kritiske søgelys også mod venstrefløjens modstykker til Paludan

Også her på LM
Who Cares om den yderste venstrefløj og den yderste højrefløj evindelige mundhuggeri. De udgør trods alt kun en meget lille del af befolkningen.
Vi er midt i en uoverskuelig pandemi. Klimaet går amok, masseudryddelse af arter og kineserne er ved at overtage magten . Hvem pokker gider interessere sig for deres evindelige mundhuggeri. Hvis det var spændende var der nok flere som læste Nationen på Ekstrabladet. Hvor alle tosserne fra begge lejre samles.
David snakker også om "nationen", ved faktisk ikke præcis hvad det er, sidst jeg læste et EB var lang tid før internettet. BT ligeså.

Giver heller ikke inteview til den slages, efter en oplevelse med BT hvor jeg ikke kunne genkende hvad jeg selv havde sagt :-)

Derudover har du som så ofte en form for pointe tror jeg ;-)
/Dub

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

DUBTEMPLE skrev: tirs 9. jun 2020 08:15 Screenshot_20200609-081256.png
Ja. - Old people´ life matters.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Smittede soldater ved de amerkanske demonstrationer, Det har uden tvivl været en super-spreder også her.

Triste typer, også de 15.000 deltagere

https://www.dr.dk/nyheder/udland/flere- ... -protester
/Dub

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Jeg kan bedre forstå demonstrationen i USA dog. Det er sket der og de demonstrerer der. Fair nok (selvom jeg ikke er helt overbevist om at det rent faktisk vil gøre noget forskel på at folk er racister). Samtidigt synes jeg også det er dybt uansvarligt at demonstrere i disse sygdomstider.

Men i DK forstår jeg ikke at folk bryder reglerne og mødes. I min verden skulle alle folk ha fået bøder, politiet skulle ha spredt demonstranterne etc. Men altså, det ville helt sikkert ha skabt en offer mentalitet hos demonstranterne fordi man kunne dreje historien over på at dette sker fordi de demonsterer mod racisme..

Gab. Nogle gange er det en mærkelig virkelighed vi er i.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Confirmation bias.

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

? Hvem og hvad er kommentaren sagt til?
Helt ok hvis det er mig, jeg forstår det bare ikke lige:)

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

I er så bange for, at sorte kan få bare en lille smule rettigheder
Mike-air skrev: ons 10. jun 2020 09:54 Confirmation bias.
Også i den grad ,...
/Dub

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Kritiserer ingen i den her tråd :-) det er ment mht. din kommentar; altså hvad ville der ske hvis de blev behandlet som alle andre danskere under corona-krisen.

Og det syntes jeg er er rigtig godt perspektiv, fordi det sker i høj grad på både yderste venstre og højrefløj. Det er fandema trist.

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Jeps. Det kan skade på samme måde som denne:
https://www.dr.dk/nyheder/kultur/tv2-va ... r-muslimer

Hvis man begynder at sige at der er et problem i DK som er større end det reelt er, skaber man en modreaktion (med rette), som vil værre større end kerneproblemet. Og så har man balladen.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Dagens knap så opløftende nyhed er at smittetrykket i Danmark ligger omkring 1.0.
Giv det lige 14 dage eller en måned..............................................................

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

jeps... det er også min tanke. Nu må man jo vente og se, men jeg synes helt klart regeringen skulle ha grebet ind. Uanset hvilken demonstration det så end var. Det er irrelevant

Nyt svar