Corona virusset (Wuhan)

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2933
Sted: Hørsholm

Re: Corona virusset (Wuhan)

Indlæg af Rosenfeldt »

Jeg får ærligt talt en stor “klump i halsen”, når jeg tænker på de mange ældre mennesker der sidder alene i deres bolig, og som ikke har nogen familie eller venner der kan handle ind for dem. Mange af dem er garanteret bange for at gå ud og blive smittet. Hvad gør vi for at hjælpe de stakkelse mennesker?? [emoji3590]

Medlemsavatar
Viggo Steincke
Forum Donator
Indlæg: 296
Sted: Nørresundby, Denmark

Indlæg af Viggo Steincke »

Rosenfeldt skrev:Jeg får ærligt talt en stor “klump i halsen”, når jeg tænker på de mange ældre mennesker der sidder alene i deres bolig, og som ikke har nogen familie eller venner der kan handle ind for dem. Mange af dem er garanteret bange for at gå ud og blive smittet. Hvad gør vi for at hjælpe de stakkelse mennesker?? [emoji3590]
Jeg har meldt mig hos Dansk Røde Kors, som formidler kontakt mellem borgere, som ikke selv kan købe ind og de mennesker, som tilbyder hjælp.
Det kører super fint organisatorisk. Forleden købte jeg ind for Karen på 89. Hun havde mistet sin mand for en måned siden og er dårligt gående. Hun var mega glad for hjælpen, og jeg er glad for at kunne yde mit lille bidrag til at få tingene til at køre.
http://www.steincke.dk
Steincke Soundlab
Referencer: DR, Motorola, DGI, Kræftens Bekæmpelse, Lundbeck

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2933
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Viggo Steincke skrev:
Rosenfeldt skrev:Jeg får ærligt talt en stor “klump i halsen”, når jeg tænker på de mange ældre mennesker der sidder alene i deres bolig, og som ikke har nogen familie eller venner der kan handle ind for dem. Mange af dem er garanteret bange for at gå ud og blive smittet. Hvad gør vi for at hjælpe de stakkelse mennesker?? [emoji3590]
Jeg har meldt mig hos Dansk Røde Kors, som formidler kontakt mellem borgere, som ikke selv kan købe ind og de mennesker, som tilbyder hjælp.
Det kører super fint organisatorisk. Forleden købte jeg ind for Karen på 89. Hun havde mistet sin mand for en måned siden og er dårligt gående. Hun var mega glad for hjælpen, og jeg er glad for at kunne yde mit lille bidrag til at få tingene til at køre.
Sådan Viggo!!! [emoji1374]

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Rosenfeldt skrev:Jeg får ærligt talt en stor “klump i halsen”, når jeg tænker på de mange ældre mennesker der sidder alene i deres bolig, og som ikke har nogen familie eller venner der kan handle ind for dem. Mange af dem er garanteret bange for at gå ud og blive smittet. Hvad gør vi for at hjælpe de stakkelse mennesker?? [emoji3590]
Det ses allerede i andre lande, at det er de første (de ældre), der står alene tilbage ...

Billede
Billede
Billede

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2933
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Trist! Den der “mig-mig-mig” mentalitet lever i bedste velgående!

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Efter kontakt til corona hotline, pga kæresten er syg uden at have feber, blev vi informeret om at man godt kan have virus uden feber?!
- så jeg skal bare gøre som jeg plejer mht arbejde

De tester kun hvis feber er der, og man har vejrtræknings problemer

Så er det ved at være svært at forholde sig

Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Indlæg: 1299
Sted: copenhagen

Indlæg af derermusikanten000 »

MrBacon skrev:
Rosenfeldt skrev:Jeg får ærligt talt en stor “klump i halsen”, når jeg tænker på de mange ældre mennesker der sidder alene i deres bolig, og som ikke har nogen familie eller venner der kan handle ind for dem. Mange af dem er garanteret bange for at gå ud og blive smittet. Hvad gør vi for at hjælpe de stakkelse mennesker?? [emoji3590]
Det ses allerede i andre lande, at det er de første (de ældre), der står alene tilbage ...

Billede
Billede
Billede
man kan nok finde grupper på fb eller lgn der hjælper - meld dig til en af dem

Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Indlæg: 1299
Sted: copenhagen

Indlæg af derermusikanten000 »

lakris skrev:Efter kontakt til corona hotline, pga kæresten er syg uden at have feber, blev vi informeret om at man godt kan have virus uden feber?!
- så jeg skal bare gøre som jeg plejer mht arbejde

De tester kun hvis feber er der, og man har vejrtræknings problemer

Så er det ved at være svært at forholde sig
så burde du blive hjemme

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Præcis. Hvis din kæreste er syg, er du højst sandsynligt smittebærer.

Vi bliver også hjemme allesammen, fordi vi har minimale symptomer.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Indlæg: 1299
Sted: copenhagen

Indlæg af derermusikanten000 »

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund ... st/8055150
Tivoli og Bakken burde også holde lukket

Medlemsavatar
JesperS
Forum Donator
Indlæg: 399
Sted: København

Indlæg af JesperS »

Det er en menneskeskabt virus orkestreret af regeringen med det ene formål at Mette ikke behøver at tage i Fælledparken!!! Arrrgh!

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Sidst jeg var i fælledparken holdt Ritt Bjerregaard tale, da hun sagde "os arbejdere" fik jeg en lettere kvalme, søgte mod udgangen, og har ikke været der siden,.... så kommer nok ovet at det også lukker ned :-)

https://www.kristeligt-dagblad.dk/danma ... ss_nyheder
/Dub

Medlemsavatar
the green 9
Medlem
Indlæg: 856
Sted: oddesund

Indlæg af the green 9 »

derermusikanten000 skrev:
lakris skrev:Efter kontakt til corona hotline, pga kæresten er syg uden at have feber, blev vi informeret om at man godt kan have virus uden feber?!
- så jeg skal bare gøre som jeg plejer mht arbejde

De tester kun hvis feber er der, og man har vejrtræknings problemer

Så er det ved at være svært at forholde sig
så burde du blive hjemme
Sundhedspersonale og andre indenfor pleje/pasningsspil fagene bliver beordret til det modsatte.

Husk kun at forholde jer til facts og ikke gisninger i disse tider :)
- the green 9

100% er ikke altid nok :-(

https://www.facebook.com/Mycelium-Moss- ... 4921821212

Medlemsavatar
the green 9
Medlem
Indlæg: 856
Sted: oddesund

Indlæg af the green 9 »

Min arbejdsgiver har udstedt nogle forholdsregler for ansatte i disse tider, hvis lakrids arbejdsplads ikke har gjort det, så kan spørgsmålet sikkert løses vha et tlf opkald
- the green 9

100% er ikke altid nok :-(

https://www.facebook.com/Mycelium-Moss- ... 4921821212

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

London ,...

For en uge siden var alt stor set som normalt, og man grinede eller trak på skuldrene trods advarslerne, virus er jo ikke noget nyt,...

Nu har hæren gjort sig klar, og der bygges mobile lighuse:

https://jyllands-posten.dk/premium/inte ... nden/?st=1
/Dub

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Jeg ville ønske at vi ville teste flere. Jeg ved ikke hvad det betyder for inddæmningen af corona, men man kunne lave statistiske beregninger . Jeg ville godt vide, hvis man ud fra dem, kunne skønne hvor mange der er smittede og hvor langt er der igen.
Men der er vist også taget skridt til at kunne teste flere.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Kimex skrev:Jeg ville ønske at vi ville teste flere. Jeg ved ikke hvad det betyder for inddæmningen af corona, men man kunne lave statistiske beregninger . Jeg ville godt vide, hvis man ud fra dem, kunne skønne hvor mange der er smittede og hvor langt er der igen.
Men der er vist også taget skridt til at kunne teste flere.
:thumbup:

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Kimex skrev:Jeg ville ønske at vi ville teste flere. Jeg ved ikke hvad det betyder for inddæmningen af corona, men man kunne lave statistiske beregninger . Jeg ville godt vide, hvis man ud fra dem, kunne skønne hvor mange der er smittede og hvor langt er der igen.
Men der er vist også taget skridt til at kunne teste flere.
Som jeg lige husker det har jeg har læst:

1. At dette er hvad WHO anbefaler

2. At regeringen forsøger at holde gang i det, og intensivere det efter bedste evne

3. At EU arbejder på at få produceret flere test-kits og repiratorer i lyn-tempo

4. At Kina har sendt hjælp af forskellig art til europa

Kan dog ikke lige post nogen links på stående fod

------------------------

Håber bare vi slipper mere nådigt end Italien, hvor man nu kører ligene ud af byen, fordi krematorierne ikke kan følge med :(

https://www.dr.dk/nyheder/udland/haeren ... -italiensk#!/
/Dub

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg mener at have læst, at hver test koster i omegnen af 4.000 kroner. Det skal man lige have med, inden man går ud og ønsker sig, at vi testede 100.000 mennesker om dagen.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Smittefar skrev:Jeg mener at have læst, at hver test koster i omegnen af 4.000 kroner. Det skal man lige have med, inden man går ud og ønsker sig, at vi testede 100.000 mennesker om dagen.
Det lyder sku også dyrt :lol: :lol:

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Vejret er dejligt, så nu klumper man sig sammen, og holder Corona-ferie på Staden og Amager Strand

https://jyllands-posten.dk/indland/poli ... fstand-nu/
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Smittefar skrev:Jeg mener at have læst, at hver test koster i omegnen af 4.000 kroner. Det skal man lige have med, inden man går ud og ønsker sig, at vi testede 100.000 mennesker om dagen.
Er 4.000 kr en realistisk pris, eller er der nogen der udnytter situationen ?
/Dub

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

DUBTEMPLE skrev:
Smittefar skrev:Jeg mener at have læst, at hver test koster i omegnen af 4.000 kroner. Det skal man lige have med, inden man går ud og ønsker sig, at vi testede 100.000 mennesker om dagen.
Er 4.000 kr en realistisk pris, eller er der nogen der udnytter situationen ?
Priser på hospitalsudstyr eller andet til det offentlige, er aldrig realistiske
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Har også set en del hype om at kineserne har brugt FMRI og Maskinlæring til at diagnosticere Corona. Men det lyder ikke super praktisk at skulle have patienterne ind forbi en scanner på hospitalet for at diagnosticere dem (uanset om det kan gøres meget præcist og delvist automatiseret). Der er sikkert en masse indirekte omkostninger ved den metode som får det til at gå over 4.000 kr

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Jeg syntes at kunne huske, da AIDS-epidemien startede, og der ikke var så mange muligheder for behandling, at en fyr opkøbte et af de firmaer, og hævede priserne med flere tusinde procent, hvorefter han fik tilnavnet "verdens største røvhul", og vist nok endte i en retssag

Man kunne jo forestille sig noget lignende her, både med tests, og medicin

Hugo: Ja, det offentlige har altid været nogle elendige indkøbere, skægt nok,..
/Dub

Nyt svar