Corona virusset (Wuhan)

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Sted: Søborg

Re: Corona virusset (Wuhan)

Indlæg af Smittefar »

Vi holder i øvrigt os selv lidt i karantæne herhjemme. Ingen af os er så syge, at vi normalt ville blive hjemme, men vi hoster allesammen, er snottede og generelt lidt under the weather.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem

Indlæg af MrBacon »

Eric Prydz burde holde sig til musikken...

Billede

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

En af grundene til at sociale medier osse burde lukkes ned. Jeg hæfter mig især ved den sidste: @cbsskinner 01
"I´ve got 2 public Health degrees bla bla bla....."
Det kan enhver sgu´ da komme og sige. Måske er det sandt, måske er det ikke. Med sociale mediers ry og rygte er det formentligt ikke sandt.
Folk gør bare hvad det kan for at blive hørt og få tillagt noget vægt til deres ord.
Når man læser officielle sider ved man da i de mindste at dem som udtaler sig er uddannet, og ved hvad de taler om.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator

Indlæg af Mike-air »

Hugo skrev:En af grundene til at sociale medier osse burde lukkes ned. Jeg hæfter mig især ved den sidste: @cbsskinner 01
"I´ve got 2 public Health degrees bla bla bla....."
Det kan enhver sgu´ da komme og sige. Måske er det sandt, måske er det ikke. Med sociale mediers ry og rygte er det formentligt ikke sandt.
Folk gør bare hvad det kan for at blive hørt og få tillagt noget vægt til deres ord.
Når man læser officielle sider ved man da i de mindste at dem som udtaler sig er uddannet, og ved hvad de taler om.
Det behøver man ikke sociale medier for. Har du hørt om Stein Bagger?

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

MrBacon skrev:Eric Prydz burde holde sig til musikken...

Billede
Det er ikke nogen kontroversiel idé, men kontrolleret udført en reel løsning bakket op af bl.a. en professor i epidemiologi ved Harvard.

Logikken fejler ikke noget i flokimmunitet, men konceptet indeholder risici - præcis som den nuværende strategi.

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund ... ng/8051093

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem

Indlæg af mediumaevum »

Jeg undrer mig. Jeg undrer mig i vildskab nu. Med alle de tiltag vi har set i Kina, Italien, Frankrig, Danmark mfl. med alt fra nedlukning af offentlige institutioner, offentlige og private arbejdspladser, opfordringer til at holde afstand til hinanden mv. til decideret udgangsforbud og fastsømning af døre til lejligheder og opgange i Kina (indespæringer af hele befolkningsgrupper med militær magt), så spredes virus med uhindret hast.

Hvorfor?

Skulle tiltagene virke her i Danmark, burde vi ikke se flere smittetilfælde, men tværtimod faldende smitte.

Der må være nogen som ikke overholder forbud, og er ligeglade med alt og alle.

Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Sted: copenhagen

Indlæg af derermusikanten000 »

Jeg tror at det er folk ml 15 og 30 år de er jo i topform og fulde af energi og har ikke oplevet så meget dårligdom - der er stadig spisesteder der har åben og de siger at de har håndsprit på bordene og så er der jo ingen problemer i deres pengegriske verden.mmm :puke:
Senest rettet af derermusikanten000 man 16. mar 2020 22:24, rettet i alt 1 gang.

Rosenfeldt
Forum Donator

Indlæg af Rosenfeldt »

mediumaevum skrev:Jeg undrer mig. Jeg undrer mig i vildskab nu. Med alle de tiltag vi har set i Kina, Italien, Frankrig, Danmark mfl. med alt fra nedlukning af offentlige institutioner, offentlige og private arbejdspladser, opfordringer til at holde afstand til hinanden mv. til decideret udgangsforbud og fastsømning af døre til lejligheder og opgange i Kina (indespæringer af hele befolkningsgrupper med militær magt), så spredes virus med uhindret hast.

Hvorfor?

Skulle tiltagene virke her i Danmark, burde vi ikke se flere smittetilfælde, men tværtimod faldende smitte.

Der må være nogen som ikke overholder forbud, og er ligeglade med alt og alle.
Der er mange - primært unge danskere, der er skide ligeglade. De render lalleglade rundt i forårsolen, som var intet hændt! De samles i større grupper, fordi nu er solen fremme, og de har jo “ferie” fra deres uddannelser. Pisse egoistisk, hvis du spørger mig.
"nothing is stronger than the weakest part" ...

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Og som jeg linkede til for et par sider siden, så har nogle ungersvende fundet ud af, at de kan smittes ved at spille beerpong....

Rosenfeldt
Forum Donator

Indlæg af Rosenfeldt »

Christoffer I. N. skrev:Og som jeg linkede til for et par sider siden, så har nogle ungersvende fundet ud af, at de kan smittes ved at spille beerpong....
Jep! Mange af de unge jeg brokker mig over, er de selvsamme der lige er vendt hjem fra skiferie i de områder, der har været hårdt ramt. Mange unge får måske kun svage symptomer på Corona’en, men smitter andre - f.eks ældre.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem

Indlæg af mediumaevum »

Rosenfeldt skrev:
Christoffer I. N. skrev:Og som jeg linkede til for et par sider siden, så har nogle ungersvende fundet ud af, at de kan smittes ved at spille beerpong....
Jep! Mange af de unge jeg brokker mig over, er de selvsamme der lige er vendt hjem fra skiferie i de områder, der har været hårdt ramt. Mange unge får måske kun svage symptomer på Corona’en, men smitter andre - f.eks ældre.
'Kæft hvor egoistisk...

(Også) da jeg var ung, var jeg rædselsslagen for enhver form for virus og bakterier.

Men jeg husker da tydeligt at andre unge på min egen alder dengang også var ret irriterende, for at sige det mildt.

Ved godt man siger at man først er gammel når man hater på de unge. Men det har jeg gjort siden jeg var 15.

Jeg har altid sagt, at én forkølelse til mig, er én forkølelse for meget.
Hvis alle tænkte sådan, og handlede derefter, var der ingen forkølelser i omløb, og influenza/corona ville ikke have en chance.

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator

Indlæg af Hugo »

Det var måske unge mennesker man svejsede dørene til hos i Kina :dollargrin:

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Rosenfeldt skrev:
Yep, lige hjemvendt fra hovedløs ferie, med smitte til os andre, de unge, de creative, og internationale lag,... og nu starter så Corona-ferien:

https://www.dr.dk/nyheder/regionale/hov ... det-som-en

(undskyld hvis linket allerede HAR været bragt)

Og lad os så huske at der også er unge der gør et stort frivilligt arbejde for andre,

Der er bare for mange af de forkælede og selvcentrerede typer, well, ingen nyhed, men nu er det bare et ekstra stort problem
/Dub

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator

Indlæg af Mike-air »

Lader til DK måske burde gøre som Frankrig;
https://www.dr.dk/nyheder/udland/macron ... ndhedskrig

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem

Indlæg af mediumaevum »

Hugo skrev:Det var måske unge mennesker man svejsede dørene til hos i Kina :dollargrin:
Jeg ved faktisk ikke om det er sandt, om de svejsede dørene til i Kina.

Det er bare noget jeg har hørt... har ikke selv læst op på det.

Rosenfeldt
Forum Donator

Indlæg af Rosenfeldt »

DUBTEMPLE skrev: Og lad os så huske at der også er unge der gør et stort frivilligt arbejde for andre,
Præcis! Jeg ville heller ikke generalisere, - selvom det vist lød sådan. [emoji4]

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator

Indlæg af DUBTEMPLE »

mediumaevum skrev:
Hugo skrev:Det var måske unge mennesker man svejsede dørene til hos i Kina :dollargrin:
Jeg ved faktisk ikke om det er sandt, om de svejsede dørene til i Kina.

Det er bare noget jeg har hørt... har ikke selv læst op på det.
Det blev video-dokumenteret i en dokumentar der blev linket til flere sider tilbage i denne tråd
/Dub

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator

Indlæg af Mr. Soundman »

Gad vide, hvordan Fru Jensen vil reagere overfor sådanne mennesker som mig, der har alle mulige allergier, nu hvor den slemme pollen-sæson nærmer sig, hvor nyseanfald, snotteri og sygeligt udseende i øjnene er en uundgåelig del af hverdagen på trods af medicinering... Gad vide om man skal indstille sig på at blive overfuset og udskældt, når man går på indkøb i supermarkedet... :? Jeg tror, jeg tager peber-spray med til Føtex, når birken begynder... :twisted: Godt de ikke fik indført det der med tvangsundersøgelse af hjemmet uden dommerkendelse, for ellers kunne de have kommet mange gange forgæves hos mig i den kommende tid... kan livligt forestille mig, at nogle typer kunne finde på at ringe og anmelde mig hos viruspolitiet pga. allergi... :roll:

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Mike-air skrev:Lader til DK måske burde gøre som Frankrig;
Kommer inden ugens udgang.....mit gæt.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator

Indlæg af Mr. Soundman »

mediumaevum skrev:Jeg undrer mig. Jeg undrer mig i vildskab nu. Med alle de tiltag vi har set i Kina, Italien, Frankrig, Danmark mfl. med alt fra nedlukning af offentlige institutioner, offentlige og private arbejdspladser, opfordringer til at holde afstand til hinanden mv. til decideret udgangsforbud og fastsømning af døre til lejligheder og opgange i Kina (indespæringer af hele befolkningsgrupper med militær magt), så spredes virus med uhindret hast.

Hvorfor?

Jeg er ikke det allermindste overrasket. Jeg har været mere forbavset over at erfare, at nogle har forestillet sig, at man kunne styre sådan en virus. Virussen er jo sin egen herre ligesom katten. Den har fat i den lange ende her - fat om nosserne på homo sapiens.

Det skal så lige siges, at jeg ikke tror på, at virussen spredes med uhindret hast, som du skriver. Vores tiltag forsinker den nok lidt trods alt.

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator

Indlæg af Hugo »

Mr. Soundman skrev:Gad vide, hvordan Fru Jensen vil reagere overfor sådanne mennesker som mig, der har alle mulige allergier, nu hvor den slemme pollen-sæson nærmer sig, hvor nyseanfald, snotteri og sygeligt udseende i øjnene er en uundgåelig del af hverdagen på trods af medicinering... Gad vide om man skal indstille sig på at blive overfuset og udskældt, når man går på indkøb i supermarkedet... :? Jeg tror, jeg tager peber-spray med til Føtex, når birken begynder... :twisted: Godt de ikke fik indført det der med tvangsundersøgelse af hjemmet uden dommerkendelse, for ellers kunne de have kommet mange gange forgæves hos mig i den kommende tid... kan livligt forestille mig, at nogle typer kunne finde på at ringe og anmelde mig hos viruspolitiet pga. allergi... :roll:
:dollargrin: Jeg kan se det for mig. Har faktisk tænkt det samme. Man tør jo ikke at nyse alm. mere. (husker at gøre det i ærmet)

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator

Indlæg af Mr. Soundman »

Hugo skrev:
Mr. Soundman skrev:Gad vide, hvordan Fru Jensen vil reagere overfor sådanne mennesker som mig, der har alle mulige allergier, nu hvor den slemme pollen-sæson nærmer sig, hvor nyseanfald, snotteri og sygeligt udseende i øjnene er en uundgåelig del af hverdagen på trods af medicinering... Gad vide om man skal indstille sig på at blive overfuset og udskældt, når man går på indkøb i supermarkedet... :? Jeg tror, jeg tager peber-spray med til Føtex, når birken begynder... :twisted: Godt de ikke fik indført det der med tvangsundersøgelse af hjemmet uden dommerkendelse, for ellers kunne de have kommet mange gange forgæves hos mig i den kommende tid... kan livligt forestille mig, at nogle typer kunne finde på at ringe og anmelde mig hos viruspolitiet pga. allergi... :roll:
:dollargrin: Jeg kan se det for mig. Har faktisk tænkt det samme. Man tør jo ikke at nyse alm. mere. (husker at gøre det i ærmet)
Jeg kan da lige forestille mig en scene, hvis jeg på vej ind i Føtex lige får et nyseanfald og snottet står lige ret ud af næsen... så kommer der vel en eller anden sur security-vagt efter mig - klart til at tilkalde viruspolitiet, samtidig med at Fru Jensen finder æg- og tomat-skyts frem... :shock: Jeg ville blive tosset.

Men lad os nu se, hvor galt det bliver. Håber ikke det bliver et problem. Allergi er plagsommeligt nok i forvejen - jeg vil sørme ikke have skældud for det også.
Senest rettet af Mr. Soundman tirs 17. mar 2020 03:07, rettet i alt 3 gange.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator

Indlæg af Mr. Soundman »

Men hvordan skal myndighederne dog kunne kontrollere, om folk, der befinder sig udendørs, er på vej til "at foretage et nødvendigt indkøb" og ikke på vej til alt muligt andet... ?

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator

Indlæg af DUBTEMPLE »

Mr. Soundman skrev:
Men hvordan skal myndighederne dog kunne kontrollere, om folk, der befinder sig udendørs, er på vej til "at foretage et nødvendigt indkøb" og ikke på vej til alt muligt andet... ?
Måske fordi de åbenlyst er igang med noget andet, de bærer rundt på noget der ikke tyder på de på vej ud at handle, de er på vej hen hvor ingen fortetninger er, det er uden for åbningstid, de er flere sammen, man hænger tydeligvis ud, eller bærer præg af at holde "Corona-Ferie" stik mod alle intentioner, og klumpe sammen i det offentlige rum, som det desvære er set herhjemme

Der kan jo være 117 ting der tæller

Ingen grund til at fremstille sig selv eller politiet som mere hjælpeløse og ubemidlede end loven tillader :-)
/Dub

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator

Indlæg af Mike-air »

Kom lige i tanke om at; gode gamle analoge pengesedler og mønter måske også er noget man skal spritte af/vaske når man modtager dem. Som vi nu ved, kan de være en smittekilde i op til 3 dage efter man har fået dem.

Vær glad for DK er super digitaliseret på det punkt.

Nyt svar