Corona virusset (Wuhan)

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator

Re: Corona virusset (Wuhan)

Indlæg af Mike-air »

Hyggelig ældre herre som fortæller 1. Hånd hvordan sygdomsforløbet har været indtil nu.

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

https://www.bt.dk/udland/medie-trump-vi ... merikanere

Trump vil opkøbe tysk virksomhed som , måske, snart har vaccine mod corona klar.

Og kun amerikanere skal have adgang til vaccinen.

Sådan et svin.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Ja, svin er det rigtige ord, desværre,..
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator

Indlæg af DUBTEMPLE »

Frugt fra supermarkedet , som alle har raget på :-(

Kan man i det hele vaske det med nogen reel effekt ?

Hvordan er proceduren ?
/Dub

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem

Indlæg af MrBacon »

Hvordan et virus spreder sig med og uden karantæne
Vedhæftede filer
GrimyBlindHackee-size_restricted.gif
GrimyBlindHackee-size_restricted.gif (3.87 MiB) Vist 278 gange

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator

Indlæg af Mike-air »

DUBTEMPLE skrev:Frugt fra supermarkedet , som alle har raget på :-(

Hvordan er proceduren ?
Ud fra det perspektiv har random mennesker raget på mange af de varer du køber i butikken, så her giver det mening at være god til at spritte af. Ellers er den officielle anbefaling her oppe at man ikke køber uforarbejdet madvarer. Ved ikke lige hvordan man gør det med frugt :roll: Juice? :-D

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

MrBacon skrev:Hvordan et virus spreder sig med og uden karantæne
Hvis man vil have lidt mere tal, teori og kød på giffen, så bliver det hele forklaret grundigt her

Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator

Indlæg af DUBTEMPLE »

Mike-air skrev:

Hvordan er proceduren ?
Ud fra det perspektiv har random mennesker raget på mange af de varer du køber i butikken, så her giver det mening at være god til at spritte af. Ellers er den officielle anbefaling her oppe at man ikke køber uforarbejdet madvarer. Ved ikke lige hvordan man gør det med frugt :roll: Juice? :-D
God pointe at det hele kan være befængt !!!

Har checket fødevarestyrelsen, men gir ikke meget for deres vejledning, de neglisherer nærmest overfladesmitte, og fremstiller det som næsten kun et spørgsmål om luftveje, og dråbe-båren luftsmitte,..... sandheden må ligge midt imellem
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator

Indlæg af DUBTEMPLE »

u.jpg
u.jpg (52.34 KiB) Vist 219 gange
/Dub

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator

Indlæg af Mike-air »

SYRET!!! :-D :twisted:

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

DUBTEMPLE skrev:
Mike-air skrev:

Hvordan er proceduren ?
God pointe at det hele kan være befængt !!!

Har checket fødevarestyrelsen, men gir ikke meget for deres vejledning, de neglisherer nærmest overfladesmitte, og fremstiller det som næsten kun et spørgsmål om luftveje, og dråbe-båren luftsmitte,..... sandheden må ligge midt imellem

jeg vil nok mest købe varer i emballage . Og er det ikke i emballage , kan man vente med at spise det til efter 3-4 dage. Hvis det kan holde sig.
Jeg har forstået at virussen dør efter 3-4 dage. Alt efter hvilke flader den befinder sig på.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator

Indlæg af DUBTEMPLE »

Kimex skrev: jeg vil nok mest købe varer i emballage . Og er det ikke i emballage , kan man vente med at spise det til efter 3-4 dage. Hvis det kan holde sig.
Jeg har forstået at virussen dør efter 3-4 dage. Alt efter hvilke flader den befinder sig på.
God pointe, simpelthen lade det "ose af" nogle dage,..
/Dub

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator

Indlæg af Mike-air »

Jeg tror hellere jeg ville spritte det af, eller hvad man nu kan gøre for direkte at dræbe viruset.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Mike-air skrev:Jeg tror hellere jeg ville spritte det af, eller hvad man nu kan gøre for direkte at dræbe viruset.
bruge sprit på frugt og grønt?

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Og nu vi er ved emnet.
Jeg undgår utilberedt frugt og grønt. Kommer det ned og koger med i en gryderet er det jo fint. Jeg er iforvejen ikke den store frugt spiser grundet multiallergi.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator

Indlæg af Mike-air »

Christoffer I. N. skrev:
Mike-air skrev:Jeg tror hellere jeg ville spritte det af, eller hvad man nu kan gøre for direkte at dræbe viruset.
Vodka-juice? :-D

Tænkte mest på dagligvarer; hvis man kan spritte af, er der nok bedre end at lade det blive gammelt når man måske ikke kan være helt sikker på det er væk 3 dage efter. Kill it!

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator

Indlæg af DUBTEMPLE »

Mike-air skrev:
Christoffer I. N. skrev:
Vodka-juice? :-D

Tænkte mest på dagligvarer; hvis man kan spritte af, er der nok bedre end at lade det blive gammelt når man måske ikke kan være helt sikker på det er væk 3 dage efter. Kill it!
Vi talte lige om det herhjemme, husholdnings-sprit er jo dødbringende, så nej tak til det :puke:

Selv de stærkeste former for spiritus ligger vel på 50-60 pct, hvilket er i underkanten,... (desuden vil jeg hellere drikke dem)

Så hvilken type sprit skal man bruge ?

Altenativt dør corona vist ved 80 graders varme, så måske bare en kort dukkert i en gryde kogende vand ?
/Dub

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator

Indlæg af Mike-air »

Helt konkret tænkte jeg på emballagen :-P eks. spritte en liter mælk af, inden man stiller den i køleskabet når man kommer hjem.

Hvorfor spritte og/eller vaske sine hænder, hvis det man rører ved stadig kan have virus på sig?

Men det er vel bare de varer man har mistanke om er blevet rørt af andre kunder. Medarbejderne bruger jo handsker.

Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Sted: copenhagen

Indlæg af derermusikanten000 »

Mike-air skrev:Helt konkret tænkte jeg på emballagen :-P eks. spritte en liter mælk af, inden man stiller den i køleskabet når man kommer hjem.

Hvorfor spritte og/eller vaske sine hænder, hvis det man rører ved stadig kan have virus på sig?

Men det er vel bare de varer man har mistanke om er blevet rørt af andre kunder. Medarbejderne bruger jo handsker.
måske er handskerne våde af ting og sager :puke:

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Vand og sæbe er 100% effektivt (ligesom med hænderne), men husk at slutte af med vand, ellers smager det sjovt.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator

Indlæg af DUBTEMPLE »

Smittefar skrev:Vand og sæbe er 100% effektivt (ligesom med hænderne), men husk at slutte af med vand, ellers smager det sjovt.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Ja, smager sjovt, og skum i mundvigene,... :lol:

Havde godt hørt det, det virkede dog dumt, og grænseoverskridende, men nu blir det nok den metode, lettere end sprit eller kogning :thumbup:
/Dub

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Sæbe er mere effektivt end sprit mod vira.

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Holger skrev:Sæbe er mere effektivt end sprit mod vira.
Sprit er celledræbende (derfor bliver man dum af at drikke for meget)
Sæbe bryder vands overfladespænding så vand bedre kan komme til, eller utøj får fjernet beskyttende vokslag.
Men sæbe er ikke disinficerende.

Nyt svar