kan cigaretrøg sive igennem loft /væg /tapet /maling?

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3232
Sted: Valby ved Kbh

Re: kan cigaretrøg sive igennem loft /væg /tapet /maling?

Indlæg af tomcat »

Simonfromsidney skrev:Har du ikke en teknik skakt (f.eks i et skab? Hvor el og vandrør køre op igennem. Det er som regel ved gennemføringer at luft / røg / lyd kan komme igennem.
Nej, desværre.

Vandrør løber på køkkentrappe og i badeværelse. Og de to steder lugter der *ikke*.
El kører ude i korridoren helt henne ved entrédøren –– hvor der heller ikke lugter.

Lugten kommer ind i de to værelser. Altså boligens opholdsrum.
Jeg har akryl-fuget overalt.
Det hjalp ikke.
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Default avatar
petal
Forum Donator
Indlæg: 457
Sted: Kbh V

Indlæg af petal »

Jeg har været i samme situation, så jeg føler med dig!

Jeg kan kun anbefale dig at arbejde målrettet på at finde et andet sted at bo.

Jeg endte selv med at sælge min lejlighed. Røglugten fra naboerne var dråben for mig. Det var som om de sad og røg en halv meter fra mig.
Det som folk der ryger indendørs tilsyneladende ikke forstår er, at de tvangsindlægger naboer/over/underboere til at bo i et hjem, hvor der altid lugter af røg. Fornemmelsen af at luften er god og frisk er umulig, med mindre du har haft gennemtræk i længere tid.

Jeg kan godt forstå, at rygere ønsker at kunne ryge i eget hjem, men jeg synes ikke at bieffekterne, som naboer/over/underboer skal acceptere, på nogen måde er rimelige. Som det er nu, tilgodeser lovgivningen rygeren. Jeg mener, at det burde være omvendt.

Lovgivningen åbner ingen muligheder for en løsning i din situation. Du er prisgivet rygerens vilje og ret (eller mangel på lovgivning på området) til at ryge indendørs i egen bolig.

Du kan være heldig, at din nabo/over/underbo har forståelse for problemstillingen og herefter vælger at tage sin røg udendørs for din skyld, men du kan ikke forvente dette. Denne ryger, vil jeg kalde en sand hensynsfuld ryger og jeg ved at de findes :)

Se det i øjnene og glæd dig til at bo et nyt sted, hvor du ikke skal forholde dig til denne ret absurde problemstilling.

Søg ny bolig :)

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

petal skrev:Jeg har været i samme situation, så jeg føler med dig!

Jeg kan kun anbefale dig at arbejde målrettet på at finde et andet sted at bo.

Jeg endte selv med at sælge min lejlighed. Røglugten fra naboerne var dråben for mig. Det var som om de sad og røg en halv meter fra mig.
Det som folk der ryger indendørs tilsyneladende ikke forstår er, at de tvangsindlægger naboer/over/underboere til at bo i et hjem, hvor der altid lugter af røg. Fornemmelsen af at luften er god og frisk er umulig, med mindre du har haft gennemtræk i længere tid.

Jeg kan godt forstå, at rygere ønsker at kunne ryge i eget hjem, men jeg synes ikke at bieffekterne, som naboer/over/underboer skal acceptere, på nogen måde er rimelige. Som det er nu, tilgodeser lovgivningen rygeren. Jeg mener, at det burde være omvendt.

Lovgivningen åbner ingen muligheder for en løsning i din situation. Du er prisgivet rygerens vilje og ret (eller mangel på lovgivning på området) til at ryge indendørs i egen bolig.

Du kan være heldig, at din nabo/over/underbo har forståelse for problemstillingen og herefter vælger at tage sin røg udendørs for din skyld, men du kan ikke forvente dette. Denne ryger, vil jeg kalde en sand hensynsfuld ryger og jeg ved at de findes :)

Se det i øjnene og glæd dig til at bo et nyt sted, hvor du ikke skal forholde dig til denne ret absurde problemstilling.

Søg ny bolig :)
Jeg er selv hensynsfuld ryger, og undgår sågar rygning i eget hjem når nogle af mine særligt sarte venner er på besøg.
Det glæder mig at du osse nævner at du ved at vi findes, så debatten bilver sober.
Personligt synes jeg at det ville være i orden med en lovgivning, men jeg synes at den bør tilgodese begge parter.
Problemet lige nu er at man lige nu bor blandet ryger/ikke-ryger ind mellem hindanden. Kunne man forstille sig at lovgivning gjorde at man fremover opdelte de store boligkarrerer således, at alle rygere boede i den ene ende og forpestede hinanden, og ikke-rygere i den anden. Selvfølgelig opdelt af en opgang.
Denne opdeling kunne ske glidende ved naturlig til- og fraflytning.
Blot mine 10 cents :)
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Nyt svar