Hvilke spil har du spillet for nylig?

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Re: Hvilke spil har du spillet for nylig?

Indlæg af Holger »

Hm, svært ik? Ligner Inside så meget, at man næsten får ondt af udviklerne bag Stela.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Det her bliver da et hit hos nostalgikere herinde:



Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg spiller faktisk jævnligt pong på mit AppleWatch.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Hald skrev:Jeg spiller faktisk jævnligt pong på mit AppleWatch.
Siger uret så også blip... blop.... blip... blop... ? :-D

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg har indstillet det til lydløs, så jeg ved ikke om der er lyde, men den Haptic Feedback (vibrator) der er indbygget gør at man kan mærke når bolden rammer battet.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Hvis jeg skal presse min nye stationær, og samtidigt have en fed oplevelse.. hvad skal jeg så spille? Hvad spiller i, som spiser masser af ressourcer?

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Hvis du virkelig vil presse din computer, så er Control (med ray-tracing) et godt bud eller Crysis 3, som stadig i 2020 kan rive de fleste PC'ere et nyt røvhul. Metro Exodus er også en mulighed, hvis vi taler ray-tracing.

Doom Eternal er også et godt bud på et nyt og fantastisk spil, men det er faktisk så optimeret, at det mere handler om at se hvor grotesk en framerate du kan opnå (tænk >500 Hz).

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg har kastet mig lidt over Goat of Duty. Det er bizart på den sjove måde. Og så spiller jeg en lille smule The Witcher 3 - Wild Hunt

Jeg har stadig ikke prøvet et spil, der rigtig kunne presse min computer
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Smittefar skrev:Jeg har kastet mig lidt over Goat of Duty. Det er bizart på den sjove måde. Og så spiller jeg en lille smule The Witcher 3 - Wild Hunt

Jeg har stadig ikke prøvet et spil, der rigtig kunne presse min computer
HAHA :lol: Fandme nogle random ting folk finder på i spilverdenen :-P
Holger skrev:Hvis du virkelig vil presse din computer, så er Control (med ray-tracing) et godt bud eller Crysis 3, som stadig i 2020 kan rive de fleste PC'ere et nyt røvhul. Metro Exodus er også en mulighed, hvis vi taler ray-tracing.

Doom Eternal er også et godt bud på et nyt og fantastisk spil, men det er faktisk så optimeret, at det mere handler om at se hvor grotesk en framerate du kan opnå (tænk >500 Hz).
Fedt, gode bud! > 144 Hz er nok overkill til mig :lol:

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg føler mig nogen gange ildt som et undermenneske, når jeg sidder med mine 2 skærme, der kun er Full HD og 60 Hz refresh rate :)
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Smittefar skrev:Jeg føler mig nogen gange ildt som et undermenneske, når jeg sidder med mine 2 skærme, der kun er Full HD og 60 Hz refresh rate :)
Tell me about it. Sidder på en 60hz lige pt., men der kommer en 144hz med pestnord snart.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

:D
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Mike-air skrev:Hvis jeg skal presse min nye stationær, og samtidigt have en fed oplevelse.. hvad skal jeg så spille? Hvad spiller i, som spiser masser af ressourcer?
Spil i 4k så skal du se din computer græde snot, medmindre det er et ældre/mindre krævende spil.
Mike-air skrev:Tell me about it. Sidder på en 60hz lige pt., men der kommer en 144hz med pestnord snart.
Pff..... det er jo peasant konsol tal.

Hvad har du købt af 144hz? IPS? Opløsning?

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

MrBacon skrev:
Mike-air skrev:Hvis jeg skal presse min nye stationær, og samtidigt have en fed oplevelse.. hvad skal jeg så spille? Hvad spiller i, som spiser masser af ressourcer?
Spil i 4k så skal du se din computer græde snot, medmindre det er et ældre/mindre krævende spil.
Mike-air skrev:Tell me about it. Sidder på en 60hz lige pt., men der kommer en 144hz med pestnord snart.
Pff..... det er jo peasant konsol tal.

Hvad har du købt af 144hz? IPS? Opløsning?
Edit: Netop bestilt denne :)
https://www.komplett.no/product/1148697 ... pyx-34c601#

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Har spillet Open Transport Tycoon her på det seneste. Ganske hyggeligt og gratis spil, som kan hentes her: https://www.openttd.org/

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

AvS skrev:Har spillet Open Transport Tycoon her på det seneste. Ganske hyggeligt og gratis spil, som kan hentes her: https://www.openttd.org/
Øj det kunne da være det skulle prøves af. Jeg kunne godt li' det gamle Transport Tycoon. :)

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

AvS skrev:Har spillet Open Transport Tycoon her på det seneste. Ganske hyggeligt og gratis spil, som kan hentes her: https://www.openttd.org/
Ayy, super tip! Det har jeg spillet så meget, og da OpenTTD udkom spillede vi det igen, men det er efterhånden mange år siden, måske man skulle have gang i det igen.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

AvS skrev:Har spillet Open Transport Tycoon her på det seneste. Ganske hyggeligt og gratis spil, som kan hentes her: https://www.openttd.org/
Når jeg ser sådan et spil for jeg en mega lyst til at udvikle AI til det, siden det er en (ihvertfald semi) simulering af virkeligheden. I mit næste liv vil jeg være spiludvikler.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Gratis spil til Playstation 4 - Uncharted og Journey:


Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Nogen der spiller Minecraft? (jeg gør ikke)

Ray Tracing:



Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Mike-air skrev: ons 1. apr 2020 10:08 Hvis jeg skal presse min nye stationær, og samtidigt have en fed oplevelse.. hvad skal jeg så spille? Hvad spiller i, som spiser masser af ressourcer?
IGN har 10 bud på spil der ikke nødvendigvis er den fede oplevelse du efterspørger, eller det er ihvertfald ikke den rating de går efter, men kan se super ud ved høje indstillinger:




Og derudover, så kan du nok regne med at Crysis Remastered bliver krævende:


Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

Kaster mig ud i PC-gaming nu efter 25 år som dedikeret konsolejer (har dem alle endnu). Min nye gamer-pc er på vej og første spil skal være......?? :?: :-D
(i7 processor / RTX2070 grafikkort / 32GB Ram)

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Jeg har en lidt speciel smag, så kan bare sige hvad jeg selv syntes er fedt:

Battlefield 5 (WWII FPS), Cuisine royale (gratis royale FPS), Company of heroes 2 (ældre WWII strategispil), og så har jeg købt C&C Remastered (strategi) som kommer i juni hvis jeg husker rigtigt.


gamer-hjørnet.PNG

Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

Takker:-)
Strategi er ikke mig så C&C og lignende spil vil jeg nok ikke overveje. Jeg skal nok også lige huske at sige at jeg har alle klassikerne fra denne generation på ps4 eller xbox one (Red Dead 2, God Of War, Forza, nyste Tom Raider trilogy, The Witcher III osv). Leder egentlig mest efter spil der udlukkende findes til PC af en mere action/shooter agtig karakter. Det betyder ikke så meget om de er gamle eller nye. Jeg planlægger også at installere lidt gamle spil fra omkring år 2000 som jeg har fra sidst jeg havde en spil PC omkring 1999-2002. Undtaget er Doom Eternal som findes på alle platforme, men som jeg køber til PC.
Såvidt jeg kan regne ud burde jeg ikke have problemer med at køre krævende spil med min konfiguration. 4K på PC er jeg ligeglad med.

Medlemsavatar
Arnold
Medlem
Indlæg: 564

Indlæg af Arnold »

Xcom : Chimira Squad, kom da vist lige ud af det blå (!) - det må prøves. Obs - halv pris i den første uge.

Nyt svar