Hvilke spil har du spillet for nylig?

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37671
Sted: Fyn

Re: Hvilke spil har du spillet for nylig?

Indlæg af Holger »

P.t. spiller jeg bl.a. Control.

√ Stemningsfuld grafik
√ Mystisk historie
√ Kvindelig hovedrolle
√ Over-gennemsnittet tredjeperson skydespil med telekinese a la det klassiske PSI-ops på PlayStation
√ Dansk musik/lyddesign

- Det kræver helst en PS4 Pro og gerne en maksimeret PC med strålekalkeringskapabilitet på grafikkortet. Selv på PS4 Pro er der billedhastighedsproblemer.

https://www.playstation.com/en-us/games/control-ps4/

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Holger skrev:Strålekalkeringskapabilitet
Haha. Raytracing?! :-D

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37671
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Haha ja prøvede at fordanske det

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Det er måske i den stille afdeling, men efter Apples lancering af Arcade, har jeg spillet lidt af de spil derinde. Spillet Tint er lavet af danske udviklere, og ganske genialt og afslappende samtidig med at man skal bruge hovedet for at løse opgaverne.

Derefter har jeg brugt nogle timer på spillet MiniMotorways, jeg håber at der findes andre afarter af det som jeg nok bedre ville kunne lide.

Der er flest uinteressante spil endnu, men jeg betaler alligevel for det lige nu da jeg nyder at der ikke er reklamer, og jeg tænker også at Apple over tid vil forbedre "platformen", for det er fedt at kunne spille videre uanset om jeg er på min iPhone, iPad, Mac eller AppleTV.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Nogen der spiller Death Stranding? Kan det holde til hypen?

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37671
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Det har fået meget blandede anmeldelser må man sig.

Udover lige at have gennemført Control (kan stærkt anbefales), så genspiller jeg Medievil (remake) og næsten færdig med den re-masterede The Last Of Us på Hard.

En fed ting med The Last Of Us er hvor utroligt godt lydesignet er. Filtrering af lyde, afstandsbedømmelse og ikke mindst placering i surround er så spot on at man vitterligt kan lukke øjnene og placere fjender i 3D.

Det giver decideret en gameplayfordel at spille i surround.

Default avatar
mixolydisk
Medlem
Indlæg: 177

Indlæg af mixolydisk »

Christoffer I. N. skrev:Nogen der spiller Death Stranding? Kan det holde til hypen?
Jeg er ca. 25-30 timer inde, så jeg mangler unægteligt hele billedet, men her er hvad jeg tænker so far:

Efter at have set gameplay op mod launch og diverse reviews, blev jeg ret sikker på at det slet slet ikke ville være et spil for mig. Generelt er jeg mere til de lidt mere linære narrative spil som Control, Last of Us, Uncharted etc. Da jeg så satte mig ned og begyndte at spille blev jeg dog sært optaget af det. Og der er klart aftener hvor jeg har svært ved at lægge det fra mig. Historien er underlig og kompleks og til tider akavet overpenslet. Samtidig er verdenen og fortællingen ekstremt dragende. Gameplay'et kan være ultra trægt, men samtidig ufatteligt vanedannende. Det er klart veludført.

Spillets helt store sejr synes jeg er online delen. Man kan placerer strukturer mf. rundt omkring som man spiller, og det er virkelig genialt lavet hvordan man sammen ligesom arbejder på at gøre landskabet mere farbart. Ligeledes vil ruter som mange spillere går stille og roligt blive til stier, som kan blive til veje osv. Så spillets landskab ændre sig altså dynamisk ift. den kollektive trafik i spillet. Det synes jeg er fuldstændig fabelagtigt tænkt.

Jeg forstår virkelig godt hvorfor spillet deler vandene når det kommer til reviews. Mange er enten 3/10 eller 9/10, og spillet balancerer virkelig også på en knivsæg mellem de to for mig. Hælder nu nok mest til sidstnævnte :)


Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Hvad tænker vi om Diablo IV? Jeg har brugt flere timer end jeg vil indrømme på I og II, men jeg nåede aldrig med på IIIeren.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
keen
Medlem
Indlæg: 1577
Sted: Aarhus, næsten.

Indlæg af keen »

Jeg har spillet vanvittigt meget D2 LoD og D3 on/off siden launch. Jeg synes stadig at D3 er et glimrende spil. Det fik en del kritik i starten og en del er også blevet rettet til løbende, blandt andet med RoS expansion. Det er unægtelig også svært at leve op til D2 som var fremragende, men jeg kan på det varmeste stadig anbefale D3 også. Sæson 19 starter faktisk i morgen, det er en god måde at komme igang på, hvor man ved at løse nogle relativt overskuelige opgaver kan få et komplet sæt.

D4 ser lovende ud. Det ligner meget af det samme, men stemningen ser ud til at være mere dyster end i D3. Jeg glæder mig, selvom vi nok kommer til at vente 1,5 års tid endnu før det bliver lanceret.
Microsoft Certified og Apple fanboy!

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Min far spiller også stadig Diablo 3, og har været hooked på universet siden 1'eren.

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Diablo IV ser godt ud. Det har mere den dystre medieval vibe fra D2 end D3's mere fantasy prægede stil.

Har ikke fået spillet så meget andet end Grim Fandango remaster til PS4. Dejligt gensyn. Jeg kunne slet ikke huske noget af spillet efter ca. halvvejs inde, men det er fordi det mister en del momentum. Histore, karakterer og især puzzles er slet ikke på samme niveau, som spillet starter ud med, men det er stadig et fedt og sjovt spil. Skal spille Full Throttle næste gang.

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Star Wars: Jedi Fallen Order

Fed historie og gameplay. Blev fanget med det samme.


Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37671
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Spiller du på Jedi Master sværhed, dvs. hvor alting er 50/50 balanceret? Det er først her spillet kommer til sin ret efter min mening.

Jeg har en masse brokkepunkter over spillet, men det hiver mig tilbage igen og igen.

Gode tips:

· Man kan ikke aflyse et foretaget angreb, som man kan i mange andre spil. Dvs. man kan ikke ændre/skifte mening med et andet move halvvejs eller lign.. Det er som Yoda siger "Do or do not. There is no trying"

· Man kan ikke parry spamme, dvs. ligesom ovenstående så skal man committe til en parade ellers bliver man straffet, dvs. man kan ikke parere flere gange hurtigt i træk for at ramme timingen med held. Det skal times første gang.

· Det kan ikke betale sig at rulle for meget rundt, som man fx gør i Verdens Bedste Spil (Bloodborne). Rul skal stort set kun bruges til at undgå unblockable attacks. I stedet skal man parere og finde åbninger.

· Skift visual performance ned til 1080p og gå efter højere frame rate på PS4 Pro. Kvalitetstabet er ikke så stort, men actionen flyder bedre, hvilket er en stor fordel i timingen under kampe.

Hvis nogen til gengæld har fundet tricket til at ramme de f*cking reb ordentligt, så sig til. Arrgh.

Savesystemet og roguedelen er både en forbedring og en forværring i forhold til Bloodborne. Det er fedt at man nu får sin mistede XP tilbage ved første slag (og ikke først ved død), da det kan bruges taktisk hvis der er flere fjender i området. Dvs. man venter med at slå på den som bærer XP'en til man er nede i health, da man samtidig får sin energi op igen.

På den negative side er loadtiden grotesk lang hver gang man dør, hvilket kan være 10-20 gange i træk mod visse fjender (på Jedi Master sværhed).

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Gamerne herinde er helt sikkert glar til det her spil:


Medlemsavatar
Seskho
Medlem
Indlæg: 1369
Sted: København

Indlæg af Seskho »

Spiller Fallout 4 selv om det er en gammel udgivelse. Fedt univers, men har heller ikke gjort mig så meget i genren, så måske underholdes jeg nemt :)

Synes dog der er visse dele af spillet der bliver ret ensformigt (missioner) og jeg synes man ret hurtigt rammer en form for skillcap, hvor våben, armor og mods er maxet ud og man bare pløjer igennem det hele på trods af at have sat spillet på høj sværhedsgrad.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Christoffer I. N. skrev:Gamerne herinde er helt sikkert glar til det her spil:

IDDQD

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg spiller Wolfenstein Youngblood fordi det fulgte med grafikkortet. Det er OK

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Crossing Souls!
Har spillet det på switch, men kan også findes på windows, macOS, Linux (!) og PS4.
Det er et af de bedste spil jeg længe har spillet, og har (heldigvis) ikke gennemført det endnu. Spiller det med mine to drenge (men kunne sagtens spille det alene).
De har taget alle gode elementer fra adventure spil (lucasarts), action/slås platformer (ninja turtles etc), og lidt sport her og der (summer games etc) og blandet sammen i en virkelig god historie som til tider er rigtig rørende.
Der er fyldt med gode gammeldags bosser, som til tider kan være virkelig svære.
Spillet er svært på den gammeldags måde til tider, men aldrig så jeg (indtil videre), har villet give op.
Jeg kan virkelig virkelig anbefale det!

Kender ikke dette review, men så kan man få en fornemmelse for det visuelle ihvertfald:

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37671
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Har spillet Crossing Souls en del, men blev lidt irriteret over den manglende signposting et par steder og faldt fra.

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Hmmm. Jeg tror jeg er ved at være færdig med spillet( har klaret spøgelseshuset med ham mande-ridderen).
Sad på intet tidspunkt fast.
Prøv det igen:)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
amolin
Medlem
Indlæg: 1030

Indlæg af amolin »

Jeg er endelig kommet ordenligt i gang med Eve Online, det er jo et massivt spil, hvor man efter flere år kan lære nyt, og udvikle sin karakter i spillet.
- Anders
Facebook: [url]http://www.facebook.com/amdrl[/url]
Mit studie: [url]http://beatthemic.com[/url]

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg spiller The Witcher 3 (jeg ved godt jeg er meget langt bagefter)

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Jeg spiller Red Alert 2: Yuris revenge

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

SkyBox Labs Stela, minder mig (og mange i kommentarfeltet) om Inside/Limbo. Skulle vist allerede være tilgængelig på visse platforme.


Nyt svar